Hiilarit aamulla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Counani
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
54
Sanokaas ravintoexpertit kannataisko mun vetää pääosa päivän hiilareista aamulla, kun olen tuollaisella low-carb tyyppisellä ruokavaliolla? Noita hiilareita kertyy 70-90g päivässä, joten mistään ketosta ei ole kysymys. Treeni ei ole kulkenut ihan yhtä hyvin kun ennen low-carbbia ja tuntuu, että lopputreenistä on puhti pois. Ynnäilin hiilihydraattien vähäisyyden olevan syynä tuohon. Treenaan ainakin toistaiseksi aamupäivällä 10-12 välillä ja heräilen tuossa 7 aikoihin. Mahtaako tuossa ajassa glykogeenivarastojen "entisöinti" onnistua vai pitääkö suosiolla siirtää iltapäivään treenailut? Entä mikä mahtaisi olla riittävä hiilihydraattimäärä aamulla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ennen ja jälkeen treenin suurin osa.

Eiköhän tuossa ole kyseessä kuitenkin ketogeeninen dieetti/ruokavalio. Mun muistikuvani mukaan kaikki alle 100g/d hiilaria sisältävät ruokavaliot on ketogeenisiä. Atkins on sitten se alle 30g/d.

Mä tekisin siten, että aamulla puuroa, reenin jälkeen palariin (vähän) hiilareita ja loput sitten reenin jälkeiseen ateriaan. tuo hiilarimäärä on kyllä aika alhainen, joten tuskimpa glykogeenivarastot kokonaan täyttyy?

Edellinen omana mielipiteenä, ei faktana.

Suunnittelin justiinsa tuollaista samanlaista ratkaisua. Aamulla kaurapuuroa, jotain hedelmiä ja proteiiniksi vaikka rahkaa. Treenin jälkeen hiilareiksi vaikka hedelmämehua. Hedelmiä ja vihanneksia sitten loppupäivän. Olen varmaan käsittänyt jotain väärin koko keton suhteen, mutta ainakaan mulla ei Ketostixit "tummene" noin suurilla hiilarimäärillä.

Under normal (non-ketotic) conditions, ketones may provide 1% of the total energy yield during exercise. During the initial stage of a ketogenic diet, ketones may provide up to 20% of the total energy yield during exercise. After adaptation, even under conditions of heavy ketosis, ketones rarely provide more than 7-8% of the total energy yield which is a relatively insignificant amount.

Relatively few studies have examined the effects of carbohydrate depletion on resistance training. In fact no studies have studies the effects of a ketogenic diet on weight training performance. However since weight training can only use glycogen for fuel, we can logically conclude that carbohydrates are critical for weight training performance.

http://www.thinkmuscle.com/articles/mcdonald/training-on-ketogenic-diet.htm

Joo tuo käy kyllä järkeen. Olin jonkin aikaa tuossa Zone-dieetillä ja tuntuu, että treeni kulki paremmin jopa miinuskaloreilla kun nyt kun syön sen 500 kcal plussaa. Täytynee lisätä hiilareiden saantia jonkin verran. Edelleen hyvistä lähteistä tietenkin (hedelmät, kasvikset, kaurahiutaleet yms). Ajattelin myös siirtää tuon treenin iltapäivään tai iltaan niin saa glykogeenivarastoja täyteltyä päivän mittaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom