Hiilarien tankkauspäivä -kuinka usein+pari muuta kysymystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja piiuli
  • Aloitettu Aloitettu
Osaisikohan joku kokeneempi neuvoa?
Eli ajattelin pitää loppuviikosta hiilihydraattitankkauksen. Olen siis vhh-ruokavaliolla, hiilarit yleensä alle 20-30g /vrk.

Kysyisin siis, että kuinka usein tälläisiä päiviä kannattaa pitää?
Kerran viikossa tuntuu olevan turhan usein minulle.

Haluan siis ottaa hiilarit mahd. hyvistä lähteistä, eli olen suunnittellut syöväni kaikkia niitä hedelmiä joissa yleensä on liikaa hiilaria, esim. viinirypäleitä:kuola:,banaania kenties... Ja paljon marjoja :)
En tiedä kannattaako mitään viljatuotteita syödä.. Mikähän puuro olisi kaikista terveellisin vaihtoehto? Kenties jostain suurimoista valmistettu, tai ehkä ruispuuro..? Vai olisiko jokin todella rukiinen ruisleipä,jossa ei ole vehnäjauhoa, parempi vaihtoehto?

Entäs maitotuotteet, löytyykö niistä minkäänlaista rasvatonta ja vähäproteiinista vaihtoehtoa?

Ja aion pitää myös rasvat ja proteiinit mahd. alhaalla, mutta mietin, että mikähän tähän on syynä? Siis olen ymmärtänyt, että silloin elimistö käyttää 1-sijaisesti hiilareita ravinnonlähteenä, ja jos söisin rasvoja+hiilareita, rasvat alkaisivat helposti varastoitua kehoon..? Onko siis näin?

Ja vielä; miten paljon kaloreita,hiilareita? Olen nainen, 173/55

Saa antaa myös ruokavinkkejä !:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En todellakaan ole mikään ekspertti tällä saralla, mutta pohjautuen lukemiini juttuihin ja omiin ja muitten kokemuksiin muutama kommentti kysymyksiisi liittyen...

Itse olen ymmärtänyt asian niin, että fruktoosia sisältävät hiilarilähteet kuten hedelmät ja marjat eivät olisi paras vaihtoehto lihasten glykogeenivarastojen täyttämiseksi maksan käsittelyn takia (mitä en ala mutuilla sen tarkemmin). Niiden sijasta juurikin tärkkelystä sisältävät lähteet kuten viljatuotteet (pasta, riisi, puuro, leipä) toimisivat hyvin. Itse en alkaisi tuijotella niin tarkasti, onko kyseessä kaura- vai ruispuuro, ruis- vai vehnäleipä, kokeilemalla löytänee sen itselle parhaan vaihtoehdon.

Soijavalmisteissa löytyy ainakin niitä maitotuotteiden tapaisia vähemmän proteiinia ja rasvaa sisältäviä tuotteita. Tästäkin on tosin monia mielipiteitä, jotkut välttävät proteiinia tankkaillessa, joidenkin mielestä taas silloinkin on hyvä saada vähimmäismäärä niin proteiinia kuin rasvaa. Itse ehkä suosisin jälkimmäistä. Jos kyseessä on kuitenkin päivän aikana tapahtuva tankkaus, tuskin tuota rasvaakaan kannattaa kammoksua liikaa jos sentään kohtuu siististi syöt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom