Hiilari treenin jälkeen = kasvuhormonin teho laskee?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vilper_i
  • Aloitettu Aloitettu
http://www.youtube.com/watch?v=PH7CPh8u2RA&feature=related

Tästä kenties puhuttu aikasemmin, mutta antaa mennä. Eli tiivistettynä tossa videossa noi kaks jamppaa sanoo että a) hiilaria ei saisi syödä kahden tunnin sisällä treenin jälkeen JA b) Palkkaria/ruoka tulisi nauttia 40-60 minuuttia treenin jälkeen.
Muuten kasvuhormonin teho laskee. Ajatuksia tästä? En koskaan oo kuullut yhdestäkään kehonrakentajasta joka noudattaisi tämmöstä ohjeistusta. Noi veljekset on kyllä aikasemmin puhunut sen verran paljon moskaa noissa videoissaan, että itse en todellakaan usko tohon. Jos olisi aikaa, selvittäisin taustoja itse, mutta ehkä joku tän asian suhteen viisaampi osaa sanoa että onko tossa yhtään mitään perää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eihän tossoo saatana mitään järkee.

Ja vaikka olisikin, ainakin lihaskasvun kannalta kasvuhormonilla on loppujen lopuksi melko pieni merkitys. Testosteroni ja IGF-1 on paljo tärkeämpiä. GH voi kyllä polttaa jonkin verran rasvaa ja naisilla olla vähän anabolisempi mutta ei näitä vaikutuksia saa kyllä millään hiilarilla kumottua. GH reagoi paljon muuhunkin kuin punttitreeniin ja sitä voi nostaa vaikkapa hengistystään pidättämällä tai hyperventiloimalla. Ei siis kannata liikaa stressata (nostaa kortisoleja) sen vuoksi että akuutti GH vaste ei olisikaan paras mahdollinen.

EDIT: en edes katsonut videota vaan hyppäsin suoraa johtopäätökseen :)

ei tarvinut kuin katsoa 10 sec tuota videota niin voi jo tehdä johtopäätöksen että noita heeboja ei kannata kuunnella yhtään missään asiassa

Eikös se vaan riipu harjotuksen kovuudesta? Taitaa olla pieni ero jos joku tekee koko treenin supereita tai pudotuksia ja hikoilee sen muutaman ämpärillisen edestä, kun sit toinen tekee vaan voimatreeniä pitkillä palautuksilla. Koko ajan tulee uutta tietoo eikä enään tiedä mikä niistä olis optimaalista ja mikä ei.

Eikös se vaan riipu harjotuksen kovuudesta? Taitaa olla pieni ero jos joku tekee koko treenin supereita tai pudotuksia ja hikoilee sen muutaman ämpärillisen edestä, kun sit toinen tekee vaan voimatreeniä pitkillä palautuksilla. Koko ajan tulee uutta tietoo eikä enään tiedä mikä niistä olis optimaalista ja mikä ei.

Tarkennatko vähän? Siis mikä riippuu harjoituksen kovuudesta?

Paitsi noiden kaksosten kunto on valehtelematta kovempi ku yli puolilla pakkislaisista :)

Tässäpä juuri määritelmä termille Broscience:

"Broscience is the predominant brand of reasoning in bodybuilding circles where the anecdotal reports of jacked dudes are considered more credible than scientific research. "

Väite on siis aina faktaa jos se tulee köntiltä ihmiseltä :) Kunto on toki kova mutta tämän väitteen suhteen se ei tuo noille kavereille yhtään lisää uskottavuutta.

Siis mä meinasin tuota treenin jälkeisen ravinnon nauttimista, et jos ihminen A) treenaa koko ajan korkeella sykkeellä lyhyillä palautuksilla, eikä suunnilleen pystyssä pysy jälkeen treenin, ja sit ihminen B) treenaa pitkillä palautuksilla tyyliin voimanostoa. Meinaan, et ihminen A tarvitsee hiilaria nopeammin ku ihminen B?

Siis mä meinasin tuota treenin jälkeisen ravinnon nauttimista, et jos ihminen A) treenaa koko ajan korkeella sykkeellä lyhyillä palautuksilla, eikä suunnilleen pystyssä pysy jälkeen treenin, ja sit ihminen B) treenaa pitkillä palautuksilla tyyliin voimanostoa. Meinaan, et ihminen A tarvitsee hiilaria nopeammin ku ihminen B?

On tietysti totta että treenin intensiteetti vaikuttaa kasvuhormonin eritykseen. Bodaustyyppinen treeni nostaa GH:ta (ja testoa) enemmän kuin voimanostotyyppinen. Se ei silti tarkoita suoraa sitä että kasvuhormoni olisi lihasproteiinin kannalta kovinkaan anabolista. Se kyllä nostaa rasvatonta painoa (lean body mass) mutta tarkemmin katsottuna kyse on todennäköisesti kollageenin, sisäelinten ja luun proteiinimassan kasvusta sekä nesteen kertymisestä ennemmin kuin lihasproteiinin lisääntymisestä.

EDIT: ehditkin editoida tuon pointin vähän selkeämmin esille ja tajusin :) Juu, intensiteetti vaikuttaa myös hiilarintarpeeseen.

Ja nimenomaan kannattaa kuunnella just niitä kunnossa olevia kavereita kun on jotain näköjään tehty oikein :)

Monet tyypit voi päästä kovaan kuntoon huolimatta siitä mitä ne tekee, eikä sen takia. Ja nyt on kyseessä selkeästi tieteellinen väittämä joten sille voidaan edellyttää vähän muutakin tukea kuin se että sen esittää lihaksikas ihminen.

Toisaalta olen myös sitä mieltä että kokeneempia saa ja pitää kuunnella. Mutta pitää ottaa huomioon sekin että he ovat erehtyväisiä :)

Eli tossa nyt käy järkeen, että juuri GH-tasoja nostavan bodaustyylisen treenin jälkeen ei hiilareita heti parane nauttia, kun se taas niitä tasoja sit laskee. Juu tietenkin ja se mikä toimii yhdellä, ei välttämättä toimi toisella. Viittasin ihan alunperin Gothzillan avautumiseen.

Eli tossa nyt käy järkeen, että juuri GH-tasoja nostavan bodaustyylisen treenin jälkeen ei hiilareita heti parane nauttia, kun se taas niitä tasoja sit laskee.

No kun ei :) Bodaustyyppisen treeniin jälkeen voi olla itse asiassa hyvä että niitä lihasten glykogeenivarastoja aletaan täyttämään mahdollisimman pian. Riippuen toki ruokavaliosta, mihin aikaan päivästä treenataan, ollaanko dieetillä jne. Palkkarissa olevat hiilarit voivat myös laskea kortisolin määrää, mikä puolestaan ehkäisee lihasproteiinin purkua.

Vaikka se treenin jälkeinen hiilari laskisikin kasvuhormonitasoja, se ei luultavasti haittaa yhtään mitään. Jos se taas laskisi vaikka testotasoja niin ois jo vähän eri juttu.

Nyt kyllä menee asiat nii ristiin :D Kyllä mä tiedän, että glykogeenivarastoja kannattaa alkaa täyttään mahollisimman pian, mutta kai se GH- juttu on aika marginaalista loppujenlopuksi. Olis kyllä pitäny nukkua paremmin ku nyt alko lagittaa :D

Sellaista liirumlaarumia jolla ei ole käytännön kannalta mitään merkitystä. Noista veljeksistä, en usko, että mun kannattais ottaa millään tavalla oppia noilta hyypiöiltä, enkä usko että ovat tehneet paljonkaan loppujen lopuks oikein vaan vähän sinne päin kohtalaisen hyvillä geeneillä lihaskasvun kannalta. Lisäksi käytössä mitä tahansa mömmöjä mahdollisesti joten naturaalina harrastelijana noilla ei ole mulle juuri mitään annettavaa. Tosin jos ovat vahvojen lisäravinteiden käyttäjiä niin eivät ole puusta pitkälle päässeet.

Nuo jätkät on joko aivan sekasin Kokkelista (ja ehkä jostain muustakin) tai Metasta/ A:sta, oma vahva kokemukseni on että ei kannata uskoa mitä huumeidenkäyttäjä sanoo, keskushermoston hermosoluissa pyörii semmonen sähkövatkain että ei paremmasta väliä, saattavat keksiä hullumpiakin juttuja kuin tuon hiilari höpötyksen.
Anteeks jo etukäteen, ei ole tarkoitus loukata mutta kuka täysjärkinen voi uskoa noita juttuja jos samalla katsoo noiden narkkareitten touhua elävässä kuvassa?

Noi on Hodgetwinssit ja niitten toinen alkuperänen kanava on komediapainotteinen. Ei ne oo sekasin, vaan toi on niiden oma "juttu" ja siks niillä on niin paljon katselijoita. Oonko mä oikeesti ainoo joka tajuaa noiden tyylin? offtopiciks meni kyllä mut kuitenki.

En edes haluaisi puuttua tähän mutta pakko kuitenkin mainita että hodgetwinssit on lepposia äijiä ja niiden jutut on ihan hauskoja välillä. Ei ole yllätys että pakkotoistolta löytyy taas ihmisiä jotka ei voi mitenkään käsittää mitä noissa videoissa on meneillään. Ja ottakaa nyt huomioon että jätkät ei väitä mitään omakeksimää tässä viedossa vaan kertoo mitä jossain kurssilla puhuttiin. Haista säki nyt jo Janecky w vittu jos edes olet tosissas. :)

Kyllä ite tajuan noiden tyylin ja "jutun", mutta olen myös tietoinen siitä, että ovat 2-3 vuoden aikana puhuneet myös aivan täyttä shaissea monessa videossa, ja vaihtaneet mielipidettä asioista useammin kun laki sallii. On heillä ihan hyvääkin juttua, mutta uskottavana tiedonlähteenä en ole heidän videoitaan pitänyt pitkään aikaan.

Näin on. Osa jutuista on hieman potaskaa, mut vähän kyllä veikkaan että suurin osa katsojista hakee vaan viihdettä esim minä :D

Pyysin anteeks jo etukäteen, mutta haistan kyllä sen vitun jos se on sulle "lihatiski" tärkeää, kerronko sulle sitten miltä se haisee niin säkin saat tietää;)?!
Jos ne laskee leikkiä (on aika lahjattomia huumorin saralla ainakin mun mielestä) niin ei kannata täällä sitten käsitellä noita juttuja faktoina, tai pohtia niiden todenperäisyyttä! Btw sekasin ne on siltikin ja vielä idioottejakin! Sori vaan taas nämä mun mielipiteet, saa tulla vetään turpaan jos meni pikkusilta perjantai ilta pilalle:hyper:!

Suositut

Back
Ylös Bottom