Hiihtäminen kutaa ojentajille!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ryback
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kävin tuossa illalla heittämässä 8 kilsan hiihtolenkin tuolla järven jäällä... Tasaista oli ja tosi hyvät ja liukkaat ladut kun vähän päässyt lumikin jo sulamaan. Tasatyönnöllä tuon matkan hiihtelin jalkoja erityisemmin käyttämättä. Kyllä teki kutaa ojetajille, vielä kun olisi tarpeeksi pitkät sauvat, mutta se voisi tosin vähentää tehoa... :whip:

Hiihto on maanmainio laji kyllä! Itse käyn tuota lentokenttää kiertämässä ja se lenkki on juuri 8 kilsaa pitkä. Luistelutyylillä sivakoin ja aikaa menee luistosta ja päivän kunnosta riippuen 30-35min. Nykyään hiihtelen suhteellisen rauhallista tahtia, kun tahtoo mennä niin hemmetin hapoille koko kroppa jos yrittää täysillä mennä. Kerran jäi melkein puoleksi vuodeksi rasittava aerobinen pois ja tein pelkkää punttia. Ensimmäisen juoksulenkin jälkeen olin viikon verran aivan muussina. Jotain aerobista olen siitä lähtien yrittänyt pitää mukana. Hartiat, ojentajat, reidet, pakarat, koko kroppaan tuo hiihto käy. Raskaan maastavedon jälkeen vältän hiihtoa, kun tahtoo tuo alaselkä pettää.

Mulla rasittaa jalkapohjien tuota sisempää osaa molemmista jaloista jos hiihdän luistelutyylillä pitemmän matkaa (tekniikka vika, kaitpa sen jollain erikoispohjallisilla vois välttää?)

Siitä huolimatta väkisin olin luistellut eiliseen asti kun sukset ja monot on tyyliä luistelu, eilen kuitenkin siis perinteisellä, eikä koskaan aiemmin ole niin hyvin tuntunut ojentajissa! :D

Missä kaupungissa sä kiertelet lentokenttää?

älkää yllyttäkö hiihtää, finlandia 60 km karistaa kummasti hiihto halut moneks vuodeks.....päkiät vieläkin tohjona:itku:
myös tehokas treenien nollaaja.

Viikko sitten kävin eka kertaa tänä talvena hiihtämässä.
Sen jälkeen käyny heittää 3 reissua tuolla jäällä, viimesimmän just äsken. On kyllä tosi hyvä liikuntamuoto, ainaski omasta mielestäni. :)

Hyvä laji on kyllä,

ihme vaan että ylämäissä voi minulle tulla ihan helvetillinen olkapääkipu, aivan työnnön lopussa.

Itse teen enemmänkin selkälihaksilla kaikki työnnöt, ja enemmän staattisesti ojentajilla. Tärkeintähän on että pääsee eteenpäin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom