Hihat palaa, muuta ei sitten tapahdukaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nogood
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve.
Kirjoitan nyt tänne aloittelijoiden osioon kun semmoinen ehdottomasti olen.
Olen koko pitkän ikäni löhönnyt sohvalla ja naureskellut että miten hyvässä kunnossa säilyy tekemättä mitään verrattuna kavereihin jotka hikoilee illasta toiseen salilla ja pururadalla.
1½-vuotta sitten sain ahaa-elämyksen. Laihdutin ja aloin käymään salilla.
Tavoitteet oli alussa ihan optimistiset. Paino ylös puolin ja toisin.
Painoin n. 60kg, tavoitteena 70kg lähitulevaisuudessa sekä 100kg penkissä.
Ajattelin että eiköhän tuo mene pikapuolin. Mutta ei.
Olen käynyt säännöllisesti ja sitkeästi n. 3krt/vk salilla. Syönyt kohtuu hyvin, ainakin läskiä tulee hiljakseen. Nostanut painoja jne. jne...
Voimat on noussut kohtuu hyvin, penkki tahkoaa vain paikallaan. Ehkä joku reilu 70kg nousee. Samoin kehon paino junnaa jo toista vuotta samana.
Helposti massa nousi siihen 65kg:n mutta siitä taisi suurin osa olla läskiä, siihen se sit suurin piirteen jäi

Nyt tarvitaan reippaasti jotain motivaatiota nostavaa. Onko olemassa tapauksia että kehitystä vain ei tule?
Onhan niitä semmosia jotka kehittyy vain vilkasemalla painoja, täytyyhän olla vastakohtiakin.
Olen olemukseltani hintelä mutta vakaa aikomus olisi jossain vaiheessa asettua semmossiin normaali mittoihin.

Eli onko täällä yhtä surkeita tapauksia jotka on onnistunut kuitenkin etenemään jotenkuten?
Onko toivoa? Antakaa valoa.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ruokailu

Mike sanoi:
Ruokailu on varmana about 70% koko hommasta, eli kerrotko vähän miten syöt päivän aikana.

Tota noin...
Vaihteelee pirusti.
Otin pari kuukautta sitten proteiini-juomat mukaan.
Hyvin tyypillinen päivä on seuraava:
klo 11:00: yleensä perusruokaa(esim. perunat ja ruskeakastike), leipä ja runsas salaatti.
klo: 14:00 välipalaksi leipä tai banaani.
klo 17:00-18:00 päivällinen, makaronilaatikko tai vastaava. Maitoa n. ½-litraa.
klo 20:00 leipä. Päällä juustoa ja kinkkua.

Kaloreita käsittääkseni tulee riittävästi. Mittailen vatsan ympäryksen päivittäin. Sen ja aamupainon perusteella päättelen että kaloreita tulee riittävästi. En ole niitä muuten mittaillut. Pyrin syömään semmoista ruokaa missä on runsaasti proteiinia ja vähän hiilareita(jos mahdollista).

Ja tosiaan pari kuukautta sitten otin proteiini-drinkit mukaan, eli aamuin illoin n. 20-30g proteiinia. Heti kun herään ja vähän ennen nukkumaan menoa.

Lisäyksenä edelliseen, että aerobinen liikunta on tosi vähäistä.

No eipä tuo nyt ihme ole jos lihasta ei ole päässyt kertymään, tuossa ei taida tulla edes 65 gemmiä protskua päivässä ja tarvitsisit sen 130-150g. Nuo juomat parantavat tilannetta, mutta silti se on aika metsässä. Pitäisi pyrkiä syömään semmoinen 5 kertaa päivässä ja ehdottomasti treeneihin palautusjuoma, onko se kunnossa?

Mike sanoi:
No eipä tuo nyt ihme ole jos lihasta ei ole päässyt kertymään, tuossa ei taida tulla edes 65 gemmiä protskua päivässä ja tarvitsisit sen 130-150g. Nuo juomat parantavat tilannetta, mutta silti se on aika metsässä. Pitäisi pyrkiä syömään semmoinen 5 kertaa päivässä ja ehdottomasti treeneihin palautusjuoma, onko se kunnossa?

Joo, toivon todella että se olisi vain tuosta kiinni.
Mutta olen kyllä ollut kohtuu huolellinen tossa protsku jutussa.
Palautusjuomat on ok.
Tähän asti on tullut n. 80g-100g ja protskudrinkkien jälkeen 100-120g.
Ehkä se on kuitenkin liian vähän vaikkei painoa olekaan enempää.
Kirjasin ehkä vähän vajaasti tuon ruokailun. Joka ateriaan olen yrittänyt mahduttaa väh. 20g protskua ja olen syönyt "kuin sika". Siis niin paljon kuin menee, mutta välillä tuntuu että ei jaksa enää syödä syödä.
Siksi aloin ottamaan protskua extrana että ei tarviis tsempata joka aterialla niin helvetisti. Mut voi olla että vähensin vain sitten syömistä niin riittävä määrä ei tule täyteen.
Jotenkin vaan tuntuu että presiis oikea ruokavalion noudattaminen on vaan niin vaikeaa.
Ajattelin vain että jospa olenkin vain geneettinen oikku joka voi kerätä ainoastaan läskiä :)

Paitsi sekään ei taida pitää paikkansa, kun vejet kehittyy ihan hyvin, vaikkei ne mitään karjuja silti ole.
Ne aloittikin jo teini-iässä.

Jos reenaat oikein ja lepäät tarpeeksi niin sen täytyy olla kiinni tosta syömisestä, joten lisää ruokaa vaan ja niitä protsku drinkkejä pari joka päivä. Salilla reenaat sata lasissa etkä luovuta! Itse en kyhity jos en syö reilusti yli 3000kcal päivässä ja reenaa kuin hullu. Tai kyllä kehityn mutta todella hitaasti.

Syö reilusti enemmän ja tarkista reeniohjelma. Ja penkki maksimin nostamiseen suosittelen jotain kunnon penkki ohjelmaa. Itselleni tuo hyvin motivaatioo reenaamiseen kun yritän joka treenissä tehdä uusia toisto ennätyksiä raskaimmissa sarjoissa.

Reeniohjelman vaihtoakin kannattaa harkita jos kehitys junnaa paikallaan. Varmasti kehityt kun sitä todella haluat! TSEMII!! :)

Niin ja niitä hiilareita pitää olla jos halut kasvaa johonkin suuntaan!

Nogood sanoi:
Tähän asti on tullut n. 80g-100g ja protskudrinkkien jälkeen 100-120g.

2g/kg eli 65kg painoisena sun pitäs saada 130g eli saat liian vähän proteiinia.

Toisaalta onko treeniohjelmasi kunnossa, pistä sekin tänne näkyville?

Proteiinia ja hyvä rasvoja lisää. Miten ois ton maitorahkan ottaminen mukaan. Hiton hyvä on vaikka seuraava setti aamupalalla, kun käsitin tosta, että mitään kunnon aamupalaa ei ole lainkaan.

250 g maitorahkaa
3-4 dl kaurahiutaleita
2 rkl rypsiöljyä
mausteeksi vakkapan funlightia.

Iltapalana voi vetää muuten samat, mutta jättää noi kaurahiutaleet pois. Ja tohon aamupalaan voi lisätä vieläkin tavaraa jos siltä tuntuu, mutta ei niitä hiilareita kannata mättää liikaakaan, kertyy kyllä sitte helposti jo vyötärölle ja sitä massaa tuskin kovin moni haluaa.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä: SYÖ ENEMMÄN!

Olen nämä kyllä sanonut jo moneen kertaan, mutta itse olin 52.5kg huonogeeninen nälkäkurki kun aloitin ja nyt yli 100kg. Penkkikin on kohta nelinkertaistunut aloituspainoihin nähden.

Kaikkein suurin kompastuskiveni kehityksessä on ollut juuri syöminen. Pidät vaan kaloreista ja proteiinista kirjaa ja jos esim. 2000kcal/pvä ei tuota tuloksia niin sitten syöt 3000kcal/pvä. Lisäät vaan ruokaa kunnes paino ja tulokset lähtee nousuun. Syöminen voi olla kovaa työtä, kovempaa kuin itse salitreeni.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Laitas vielä se ohjelmasi näkyville. Aika surulliseltahan tuo kuulostaa jos olet tosissasi tai sitten olemme ajaneet trollin miinaan.

satasen penkki nyt kuitenkaan ole mahdottomuus, vaikka syöminen olisi aivan päin helvettiä (kuten esim itselläni). enemmän miettisin tuota treeniohjelmapuolta vielä.. itellä painoa treenien alussa oli 61kg ja nyt 65kg, penkki tänä aikana noussut 45->102 ja kuten sanoin syöminen ei todellakaan ollut kohdallaa ja varmasti kokeneemmat täällä sanoisivat ettei muute ole vieläkään :)
mietippä sellasta asiaa ettei penkistä ole vaan ole tullut pakkomielle, 5x viikossa penkkiä 100% ykkösillä ei välttämättä ole oikotie onneen. jätä hetkeksi vaikka koko penkki pois ohjelmasta ja tee apuliikkeitä tai keskity muuten kehittämään heikointa kohtaan. mietit siis mihin tanko pysähtyy, onko se aina sama kohta mihin jumittaa yms. salilta voit myös etsiä jonkin kokeneen nostajan ja kohteliaasti pyytää katsomaan sun nostoas, eli seuraamaan tekniikkaa ja muuta. helpompi neuvoa kun näkee toisen nostavan ihan livenä.

Joo se on toi syöminen ja säännöllisyys. Itellä alko menee päin vittua kun kesäloma alkoi.. siinä meni säännöllisyys ja ruokahalukin heikkeni. Parin viime kuukauden "kehitys" paino 72kg->67kg, ja penkissä treenipainot pieneni keskimäärin 10kg. (tosin lähti lihasten lisäksi rasvaa ja nestettä -> anorektikko lookki vatsanympärys alle70cm

rautasydän sanoi:
Laitas vielä se ohjelmasi näkyville. Aika surulliseltahan tuo kuulostaa jos olet tosissasi tai sitten olemme ajaneet trollin miinaan.

Trolli ei ole, valitettavasti :wall:

Tolla olen nyt n. 5kk tahkonnut:
Tuo on koottu Pakkotoistolta löytyneistä ohjelmista.

ma:
Penkki 4x6-10
Vinopenkki kp 3x6-10
Leuanveto 3-4 sarjaa
Kulmasoutu 3x10
MAVE 3x10

to:
Kyykky 3x10
SJMV 3x10
Etureisikone 3x10
Pohkeet istuen 3x10
Pohkeet seisten 3x10
Vatsat x3

la:
Kohautus 2x10
Pystypunnerrus
(tai vastaava) 3x10
Hauis kp 3x10
Scott 3x10
Ojentajat 5-6x10 (ranskalainen&talja 3+3)
Vipunostoja 3x10

Olen vaihdellut treeni-aikoja siten että välillä menee koko setti 5pv:ssä ja välillä 8-9pv:ssä.

Muissa liikkeissä tulokset nousee, mutta hiljakseen. Penkki vaan pojottaa paikoillaan.
Ei sentään laskekaan.
Esim. kyykkyssä sarjapainot on n. 75kg.

Jos se syömisestä on kiinni, niin huh huh :)
Tuntuu että ruoka tulee välillä jo korvista. Mutta olen mallia läpipasko, painon nostaminen on tosi hankalaa, ylipäätään.
Toisiaalta, en ole pitänyt mitään kirjaa syömisistäni vaan luottanut siihen että kun syön paljon niin se riittää.

koskas viimeks hermostoa rääkätty, pistäppäs lisää rautaa tankoon ja vähennä toistoja välillä.. maksimi nousee kuitenkin isoilla romuilla, pelkällä pumppailulla tulokset jää helposti junnaamaan paikalleen (tähän ei lueta lihaskasvua).

nelkku sanoi:
koskas viimeks hermostoa rääkätty, pistäppäs lisää rautaa tankoon ja vähennä toistoja välillä.. maksimi nousee kuitenkin isoilla romuilla, pelkällä pumppailulla tulokset jää helposti junnaamaan paikalleen (tähän ei lueta lihaskasvua).

Tuo on just heikko kohta. Meidän työpaikan salilla käy tosi vähän porukkaa, nekin harvat on jotain vanhoja äijiä tai tätejä.
Muutaman kerran on pitänyt kolistella raudat lattialle kun on jäänyt rinnalle eikä ketään ollut paikalla.
Siksi joutuu jättämään kesken jos ei ole ihan varma nouseeko seuraava.
Ja muutenkin nolottaa pyytää varmistamaan jotain 50:tä kiloa...

Nogood sanoi:
Tolla olen nyt n. 5kk tahkonnut:

Jos se syömisestä on kiinni, niin huh huh :)
Tuntuu että ruoka tulee välillä jo korvista. Mutta olen mallia läpipasko, painon nostaminen on tosi hankalaa, ylipäätään.
Toisiaalta, en ole pitänyt mitään kirjaa syömisistäni vaan luottanut siihen että kun syön paljon niin se riittää.

Jos olet tehnyt 5kk samalla ohjelmalla, niin itse kyllä vaihtaisin sitä. Jos olet esim. tehnyt 50kgx10 ja 4 sarjaa pitkän aikaa, niin vaihda se vaikka 40kgx8, 50kgx6, 60kgx4, 70kgx2 tyyliseksi. Jotain shokkia sille hermostolle tarvitaan että se herää taas kehittymään.

En luottaisi siihen, että ruoka "tuntuu" tulevan jo korvista. Itselleen on helppo valehdella. Pistät nyt vaan ne kalorit ja proteiinit paperille!

Suositut

Back
Ylös Bottom