Hierontathredi

Ikä
40
Kiitokset Jonille ideasta laittaa hieronta thredi palstalle :)

Eli tänne saa nyt kirjoitella niin omia purkauksia hieronnan tuskasta/ihanuudesta ja myös jakaa mielipiteitä/suosituksia eri paikoista/hierojista, joilla on käynyt hierottavana.

Itse käyn Mayorsilla Jonin hierottavana ja tänään taas kestin 1,5 h sitä moukarointia kyynelten sanelemana :curs: , mutta aina sen tuskan vaan jotenkin unohtaa, kun raukeana lähtee ovesta ulos...:D KIITOS JONI! Ja nyt kun saa mainostaa, niin menkää ihmeessä Joni poijjan hierottavaksi, se takuulla runnoo viimeisetkin jumit auki ja antaa hymyn vielä kaupan päälle ;)

Vellullakin olin hierottavana myös ja voin suositella!! Vellu tosin taitaa nyt olla vähän aikaa lomalla, kun kisat ym. Mutta kisojen jälkeen taas runnomassa hänkin...ps. pakaroissa mustelmat vielä viikon jälkeen..hehe! :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvä kun muistutit, täytyy mennä puserreltavaks heti ens viikon alusta. Alaselkä ja hanuri ihan jumissa taas. Hieronnassa olo on ihanaa tuskaa.

Mulla on niin mukava setähieroja että osaan jopa rentoutua täysin sen käsittelyssä mitä en olis ikinä uskonut ku sinne eka menin ku oon vähän :nolo: riisumaan vieraan miehen edes. Musta se on just hyvä että tämä mun hieroja (joka siis on fysioterapeutti eikä 'vain' hieroja) kertoo mulle mikä mun ongelma on eikä vaa vatkaa lihaa mekaanisesti. Eli että alaselän alueella notkoa ja yliliikkuvuutta paris nikamassa, jotka hän rusauttelee sitte käsittelyn lopuks paikoilleen ja taas mennään mukavasti vähän aikaa.

Tuli vain sellaista mieleen, kun tyttöystäväni oli menossa hierojalle niin kuuli kaveriltaan, että kyseinen hieroja ei mitenkään antanut riisuuntua rauhassa. Siis ei ollut mitään sermiä taikka edes kääntänyt katsettaan pois kun tyttö riisuitui (siis oli miespuolinen hieroja), vaan katseli ja kehui timmiä kroppaa. Onko tällainen normaalia? Entä kun kyseinen hieroja oikein tyrkyttää (ja kinuamalla kinuaa "asiakkaakseen") kokovartalohierontaa, ensimmäistä kertaa vielä ilmaiseksi. Voisin kuvitella, että olisi hyvä harrastaa jonkinlaista häveliäisyyttä ja jättää strategiset paikat rauhaan.

No tyttyöystäv ei oikein välittänyt lähestymistavasta ja jätti hieronnan väliin, useista kinuamisista huolimatta (siis oli työpaikkahieroja).

Tuli vain sellaista mieleen, kun tyttöystäväni oli menossa hierojalle niin kuuli kaveriltaan, että kyseinen hieroja ei mitenkään antanut riisuuntua rauhassa. Siis ei ollut mitään sermiä taikka edes kääntänyt katsettaan pois kun tyttö riisuitui (siis oli miespuolinen hieroja), vaan katseli ja kehui timmiä kroppaa. Onko tällainen normaalia? Entä kun kyseinen hieroja oikein tyrkyttää (ja kinuamalla kinuaa "asiakkaakseen") kokovartalohierontaa, ensimmäistä kertaa vielä ilmaiseksi. Voisin kuvitella, että olisi hyvä harrastaa jonkinlaista häveliäisyyttä ja jättää strategiset paikat rauhaan.

No tyttyöystäv ei oikein välittänyt lähestymistavasta ja jätti hieronnan väliin, useista kinuamisista huolimatta (siis oli työpaikkahieroja).

Kuullostaa aika hämärältä! Ei varmaan oo enää kovin pitkään ko. työpaikassa jos vielä jatkaa samaa rataa...

Entä onko kenelläkään tietoa, saako tuollaisiin fysioterapiaan/hierontaan mitää kelakorvauksia jos vaikka sais työterveyslääkäriltä lähetteen, kun on tuo selkä vähän jumissa ja sitä pitäisi naksautella/rusautella. On joskus aikaisemminkin ollut ja tuollainen rangan "irtivääntely" on auttanut.
Entä onko yths:llä mitään vastaavaa, tai no taidan soittaa sinne huomenna ja kysellä.

No ei tuo nyt kyl oo todellakaan normaalia!! Hierojan täytyy antaa asiakkaalle rauha riisuutua ja mennä pöydälle ennen kuin itse tulee paikalle hieromaan. Pitää joko mennä ovesta ulos tai olla jokin sermi tms. Se on eri asia, jos asiakas ja hieroja ovat jo niin tuttuja, ettei asiakkaasta tunnu vaivautuneelta riisuutua. Ja mitä tuollaiseen ehdotteluun tulee niin täysin etiikan vastaista. Hieroja on hieroja ja asiakas asiakas, kaikki ehdottelu ym. on mielestäni täysin moraalitonta ammattilaiselta. No, tämä hieroja tuskin kauaa on töissä, koska asiakkaat takuulla alkaa hävitä pikku hiljaa...

Entä onko kenelläkään tietoa, saako tuollaisiin fysioterapiaan/hierontaan mitää kelakorvauksia jos vaikka sais työterveyslääkäriltä lähetteen, kun on tuo selkä vähän jumissa ja sitä pitäisi naksautella/rusautella. On joskus aikaisemminkin ollut ja tuollainen rangan "irtivääntely" on auttanut.
Entä onko yths:llä mitään vastaavaa, tai no taidan soittaa sinne huomenna ja kysellä.

Saa kelan korvauksen, jos on lääkärin lähete hoitoon fysioterapiaan tai hierontaan. Siinä on silti jonkinlainen omavastuu, mutta paljon halvemmaksi homma tulee lähetteellä kuin ilman eli kannattaa aina yrittää :)

Osaako kukaan neuvoa/suositella Porin alueella hyvää hierojaa?
On pitänyt pitkän aikaa mennä, mutta aina se menee arpomiseksi että kenelle mennä.... :wall:

Entä onko kenelläkään tietoa, saako tuollaisiin fysioterapiaan/hierontaan mitää kelakorvauksia jos vaikka sais työterveyslääkäriltä lähetteen, kun on tuo selkä vähän jumissa ja sitä pitäisi naksautella/rusautella.
Kannattaa ehdottomasti yrittää hakea lähetä joka on lähes jokaiselta lääkäriltä lasten leikkiä.

nim. Liian monta lähetettä saanut ja satoja euroja säästänyt. :)

Hieronta on kyllä niistä asioista jotka saavat mielen ja kehon rentoutumaan totaalisesti!Itse pidän hierojista joilla on kunnon otteet.Pari kertaa olen käynyt hierojalla, jonka otteita saattoi kuvailla paremminkin silittelyksi.En tykännyt yhtään.
Itse olen urheiluhierojan koulutuksen muinoin käynyt, ja tämän takia olen aika kriittinen mennessäni plintille makaamaan..=)Mutta kaikista kokemuksista 70% ovat olleet mahtavia..mistä tulikin mieleen että tarvis noi jalat käydä läpi..penikoita myöten..Auts!!

Tähän väliin tällainen gallupinomainen pikkukysymys - kuinka usein käytte hierojalla noin yleisesti ottaen? Säännöllisesti tietyin väliajoin vaiko vain silloin, kun kroppa sitä tuntuu oikein toden teolla vaativan? :)

Tähän väliin tällainen gallupinomainen pikkukysymys - kuinka usein käytte hierojalla noin yleisesti ottaen? Säännöllisesti tietyin väliajoin vaiko vain silloin, kun kroppa sitä tuntuu oikein toden teolla vaativan? :)

Itse käyn kerran viikossa, mutta se on ihan vain sen takia, että olen huomannut sen olevan lähestulkoon välttämätöntä tällä kropan jumiutumisella...ja kisadietti vielä pahentaa asiaa. Ennenmuinoin kävin noin kerran kuussa tai silloin kun siltä tuntui :)

Hieronnanhan pitäs olla ennalta ehkäisevää. Eli siellä pitäs käydä säännöllisesti, niin ettei pahempia jumeja pääse syntymään.

Tietenkin käytännössä ihmiset menee siinä vaiheessa, kun paikat on niin jumissa, että niitä ei enää yhdellä hieronnalla saa edes kunnolla auki.

Myös vammoja olis viisas välttää säännöllisellä hieronnalla, eikä mennä sitten kun joku paikka on kipee / revähtänyt ym.

Eli tänne saa nyt kirjoitella niin omia purkauksia hieronnan tuskasta/ihanuudesta ja myös jakaa mielipiteitä/suosituksia eri paikoista/hierojista, joilla on käynyt hierottavana.

Itse käyn Mayorsilla Jonin hierottavana ja tänään taas kestin 1,5 h sitä moukarointia kyynelten sanelemana :curs: , mutta aina sen tuskan vaan jotenkin unohtaa, kun raukeana lähtee ovesta ulos...:D KIITOS JONI! Ja nyt kun saa mainostaa, niin menkää ihmeessä Joni poijjan hierottavaksi, se takuulla runnoo viimeisetkin jumit auki ja antaa hymyn vielä kaupan päälle ;)
:offtopic: Levein hymy ja kevyin olo oli kun kävelin aikoinaan Kallion nimeltämainitsemattomasta thai-hieronnasta ulos. oolaa ja lailaa...

Käyn pari kertaa kuussa. nyt on tosin ollut tauko 2kk sairastelujen takia. Lisäksi mun vakkarihieroja lähti ulkomaille ja tulee vasta ensi vuoden puolella, joten täytys jostain pongata uus. Mikäli siis joskus paranen, ja voin taas hierontaan mennä.

Pitäisi taas mennä, semmoista puutumista jo käsissä ja päätä särkee kun niskat niin juntturassa... Hierojia on kyllä niin laidasta laitaan,on näitä hivelijöitä jonka jälkeen on ihan yhtä jumissa kuin ennekin, sitten on hyviä jotka oikeasti löytävät ne jumissa olevat lihakset ja saavat ne auki ja sitten erikseen on runttaajat jotka ilmeisesti ajattelevat että kyllä tästä hyvä tulee kun iskee tarpeeksi voimalla. Henkoht mielestä nämä mustelmille runttaavat on ihan yhtä perseestä kuin hivelijätkin.

Mites se oli kun tossa noista lähetteistä oli puhetta että kun joku sanoi että juuri urheiluhierojasta ei saa kela korvausta?? onkohan kellään faktatietoa?
Kerran sain lähetteen fysioterapeutille,mut eipä tulluu mentyä,en tiiä miks...

Ite jos käy ja pitäisi käydä useammin niin meidän salilla toimivalla urheiluhierojalla. MIulla menee aika helposti ja usein työn puolest (enkä tod oo mikää atk-ihminen) niskat ja hartiat jumiin...

Joskus (liian harvoin) tulee käytyä yhdellä tutulla fysioterapeutilla hieronnassa. Pitäisi kyllä. Kerran, kun taas oikein oli selkä jumissa sattui sen verran että kyyneleet valui ihan solkenaan, hieroja vaan kysy notta laitetaanko ämpäri alle, ettei lattia kastu. :D

Suositut

Back
Ylös Bottom