Hierontathredi

Osaako kukaan neuvoa/suositella Porin alueella hyvää hierojaa?
On pitänyt pitkän aikaa mennä, mutta aina se menee arpomiseksi että kenelle mennä.... :wall:

Porin Kuntokeskuksessa vastaanottava heppu, jonka nimeä en nyt just muista, ainakin osaa hommansa ja jaksaa hieroa paksujakin fileitä auki. Käy paikanpäällä kattomassa numero ilmoituksesta ja soita varataksesi aika, illalla ainakin pääsee hierottavaksi. Pari kertaa olen käyny, nyt vähän väliä. Kyllä lähti selästä ja niskoista jumit, olo oli ekalla kertaa kuin lehtipihvillä! :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itellä tulee käytyä ihan liian harvoin hierojalla nykysin, ei muka ehdi...Ja sen kyllä huomaa. Pitäs melkeen olla sellanen tyyppi joka tulis kotiin, eikä haittais vaikka olis opiskelijakin...

Parhaimmat hierojat omalla kohdalla ovat olleet Niskasen Wellu ja Rantasen Susanna Pirkanmaan alueella.

Ihan liian vähän on tullut käytyä hierojalla, jatkossa pakko ottaa ohjelmaan, niin jos välttyis leikkauksilta jatkossa.
Itsekin olen hierojaksi aikoinaan opiskellut, mutta muitten töitten takia ei ole ollut enää motivaatiota ja aikaa hieroa, pitäisi kyllä alkaa taas hieman tekemään, muuten ruostuu taidot.

Ihan liian vähän on tullut käytyä hierojalla, jatkossa pakko ottaa ohjelmaan, niin jos välttyis leikkauksilta jatkossa.
Itsekin olen hierojaksi aikoinaan opiskellut, mutta muitten töitten takia ei ole ollut enää motivaatiota ja aikaa hieroa, pitäisi kyllä alkaa taas hieman tekemään, muuten ruostuu taidot.

Ai Ai Riku, nyt äkkiä hierottavaks ja säännöllisesti ettet taas riko itseäs lisää :)

Yks epämiellyttävä juttu hieronnassa on, ainakin mulla, varmaan jollekulle muullekin tuttua. Eli kun siinä pöydällä makaa lärvi alaspäin sen session ajan, niin jos nenäonteloissa on vähänkin tulehdusta ym. liisteriä, niin nokka on niin perkeleen tukossa pitkän aikaa kun siitä nousee. Oikein tuntuu että koko naama olisi turvoksissa. :eek:

Itse hieronnassa ei ole ollut valittamista, mutta kerran muuan hieroja yritti saada minua käymään hänellä säännöllisesti yhden pikkujumin takia. Olkaahan tarkkoja rahojen tuhlaamisen kanssa ;)

ps, olen kyllä miettinyt että se pöytä voisi olla mukavampi ?

Mä kävin tossa ensimmäisiä kertoja eläissäni hierojalla 4 vkon setin. :nolo: Alunperin niskojen takia menin, mutta löytykin samalla syy mun alaselän/persuksen jumiin. Ai että, tekikin kipeetä kun se sitä takapuolta hiero. Tiedän että pitäis mennä useammin, jotta tästä jumituksesta pääsis joskus eroon eikä äityis tosi pahaksi, mutta se sattuu... Onko joku saanut selvästi apua hierojasta noihin persuslihasten kireyteen?

Kiitos muistutuksesta, pitäisikin taas lähteä urheiluhierojaopiskelijoiden murjottavaksi, eipähän rasita kukkaroa liikaa. Alkaahan nuo paikat olla jumissa, kun on nyt tullut pitkästä aikaa reenailtua hiukan kovemmin. Joku puhui käsien puutumisesta kun paikat on jumissa, onko mahdollista että samaa tunnetta voi esiintyä päässäkin? Siis tuntuu että pääkoppa on omituisesti puutunut? Voi kyllä olla että on vain jotain muuta vikaa päässä..:evil: Taidan kuitenkin käydä hierojalla ennen psykologille menoa.:hyper:

Joku puhui käsien puutumisesta kun paikat on jumissa, onko mahdollista että samaa tunnetta voi esiintyä päässäkin? Siis tuntuu että pääkoppa on omituisesti puutunut?
Kerro heti jos hieronnasta oli apua siihen, että pää on jumissa... Voisi itsekin sitten harkita. :D

Kiitos muistutuksesta, pitäisikin taas lähteä urheiluhierojaopiskelijoiden murjottavaksi, eipähän rasita kukkaroa liikaa. Alkaahan nuo paikat olla jumissa, kun on nyt tullut pitkästä aikaa reenailtua hiukan kovemmin. Joku puhui käsien puutumisesta kun paikat on jumissa, onko mahdollista että samaa tunnetta voi esiintyä päässäkin? Siis tuntuu että pääkoppa on omituisesti puutunut? Voi kyllä olla että on vain jotain muuta vikaa päässä..:evil: Taidan kuitenkin käydä hierojalla ennen psykologille menoa.:hyper:

Jos selän/niskan lihakset on jumissa, niin ei veri pääse kiertää käsiin tai päähänkään joten olo voi olla juuri tuollainen...

Itse hieronnassa ei ole ollut valittamista, mutta kerran muuan hieroja yritti saada minua käymään hänellä säännöllisesti yhden pikkujumin takia. Olkaahan tarkkoja rahojen tuhlaamisen kanssa
Itse olen etsinyt ja löytänyt hierojan, joka hoitelee tuollaiset pikkujumit (ja isommakin) pois eikä rahasta niillä.

Liian harvoin - ehkä 5-6 kertaa vuodessa - sitä vain tulee käytyä Sjöbergin Jounin käsittelyssä. Nytkin on silleen tasaisesti yläselkä jumissa (menettelee...) mutta kun on näitä treenejä, tutkimuksia ja leirejä niin tasaisesti ettei "sopivaa" väliä tunnu löytyvän ennen lopullista kramppia!

Ja se pöytä... ei muuta valittamista, mutta todellakin - nokka tuppaa aina tukkeutumaan vaikkei mitään nuhaa olisikaan.

Mites se oli kun tossa noista lähetteistä oli puhetta että kun joku sanoi että juuri urheiluhierojasta ei saa kela korvausta?? onkohan kellään faktatietoa?
Ainakaan muutama vuosi sitten ei saanut muusta hieronnasta kelakorvausta kuin lähetteestä fysioterapeutille (hierottavaksi). Ketku kun olen, hyödynsin sitä kerran - Turun Apexista löytyy Mikko Karjalainen... Mutta kyllä se tuli paljon kalliimmaksi kuin "tavallinen" urheiluhieronta...

Käyttekö siis tavallisella hierojalla vai ihan urheiluhierojalla? Minulle on aivan epäselviä nämä asiat. :confused: Minkälaisissa tilanteissa pitäisi mennä tavallisen sijasta urheiluhierojalle?

Minulla tuntuu pistävä, lievä kipu selässä lavan paikkeilla tietyissä asennoissa. Ei mikään elämää tai treenejä haittaava vaiva, mutta ärsyttävä. Kävin tänään ensimmäistä kertaa ikinä hierojalla mutta se ei tuntunu auttavan. Mistä lähtisin etsimään apua seuraavaksi?

nyt oon polven kuntoutuksen yhteydes käyny hieronnassa...tai no pelkät jalat kyl...mut kyllä ne on kun uudet aina seuraavana päivänä...

Ensi viikolla olen pitkästä aikaa (muutamia kuukausia välissä) menossa. Pää onkin kivasti ollut kipeä niskoista johtuen jokaikinen päivä tällä viikolla:D

Joka toinen viikko tulee käytyä ja vaikkei se nyt mitään herkkua olekkaan sillä hetkellä mut jälkeenpäin kylläkin ja ilman hierontaa olis selkä vielä paskempana. Käyn siis kunnon runnojalla enkä missään hiplailussa.
Sellanen lämpimillä kivillä tapahtuva hieronta pitäs testata. Se näyttää niin loistavalta hommalta.

Käyttekö siis tavallisella hierojalla vai ihan urheiluhierojalla? Minulle on aivan epäselviä nämä asiat. :confused: Minkälaisissa tilanteissa pitäisi mennä tavallisen sijasta urheiluhierojalle?

Periaatteessa "urheiluhieroja" termi on osaltaan harhaanjohtava. Siis, yleensä urheiluhierojatkin käyttävät "tavallisiin tallaajiin" ihan tavalliia klassisen hieronnan otteita. Ja tämä ei siis tarkoita mitään hipelöintiä, kyllä asiansa osaava "tavallinen" hieroja voi olla ihan yhtä ronski/ronskimpikin kuin urheiluhieroja.

Itse käyn molemmilla, tosin mun vakkarihieroja sattuu olemaan koulutukseltaan urheilusellainen.

Ite käyn aina silloin tällöin kännipäässä thaihieronnassa, Thaimaassa. Maksaa noin 2e/h. Kiva rentoutua vaikkapa sadepäivänä kun ei ole muutakaan tekemistä. En pidä siitä kun naksauttavat aina selän ja tekevät sen aina silleen "huomaamatta"...

Suomessa en ole hierottavana käyny, enkä usko käyvänikään mikäli joku ei maksa.

Siis jos puhutaan ihan palauttavasta hironnasta, niin eihän sillä ole väliä, että onko tavishieroja vai urheiluhieroja.

Kunhan hieroo hyvällä temmolla, syvältäkin ja kohtuu kovaa, niin että veret lähtee liikkeelle, eli aineenvaihdunta vilkastuu. Mun mielestä tohon toimii parhaiten lihaksen suunnassa hieronta, ei poikittainen. Ei siihen mitään titteleitä tarvita, vaan oikea tieronta tyyli (joka voi löytyä ihan tavis hierojalta tai puuttua urheiluhierojalta).

Vai kehtaatteko olla erimieltä :D

Ah sitä autuutta :kuola: joka on hieronnan jälkeen.
Se on tunnin tuska kun hieroja runnoo jumit auki alaselästä niskavilloihin ja olkapäihin asti. Ja voi :itku: kun on kylkien vuoro, nelipäiset lonkkalihakset on aina niin tottavie kireät ja kipeät ettei tosiikaan. Voi sitä tuskaa kun se niitä hieroo.
Nenä tosiaan meinaa vetää tukkoon kun siinä pää alaviistossa pötköttää, ja se muutaman sekunnin huippauksentunne kun nousee hieronnan jälkeen ylös ei myöskään ole oikein mukavaa.
Mutta kun pääsee kotiin ja selkä on lämmin ja pehmeä ja hengitys kulkee vaivatta eikä hartiat jumita, :kuola: ja :love:.
Ja seuraavaa hierontakertaa odotellessa... Korvien jumpsutuskin on nyt tauolla kun olen muutaman kerran käynyt parinviikonvälein, varmaan oli sekin vaan niskalihasten superjumista johtunutta...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom