Hierontakoulutusta?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liekö oikea osio mutta kysellään nyt missä olisin hyvä suorittaa hierojakurssi?Hinta olis ehkä se määräävin tekijä.Näyttää joissain hinta lähentelevän paria tonnia! Sellasta en kyllä haluis maksaa.Työttömät pääsis ehkä ilmaiseks mut minä kun jo olen töissä niin maksamaan joudun.Onkohan aikuiskoulutuskeskuksissa vastaavaa ja jos niin onkohan hyvä?Guukkelia käyttelen mut pannaan nyt tiedustelu tännekin päin jos vaikka käytännönkokemusta löytyis? :)

Tekis pikkuextra tilipussin hyvää :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Varmasti helpompaakin lisätienestiä on tarjolla.

Sori jos lannistaa, mutta millään parin kuukauden aikuiskoulutuskeskuksen "hieroja" kurssin käymisellä ei tulla miksikään master hierojaksi --> millä vakuutat asiakkaat ja miten hinnoittelet oman ammattitaitosi?

Esimerkiksi urheiluopistojen tarjoamat koulutetun- / urheiluhierojan ammattitutkinnon sisältävät kurssit maksavat, mutta sieltä taas on mahdollisuuksia saada sitä kokemusta ja otetta ranteeseen jos mielenkiinto riittää.

Minun mielipide.

Edit: hiontakoulutukselle o/

Ensinäkin aikuiskoulutuksen hierojakoulutus ei ole mikään parin kuukauden kurssi vaan kestää vuoden. Hierojan ammattitutkinto on näyttötutkinto, eli käyt sitten koulutuksen missä tahansa (aikuiskoulutuksena, yksityisellä kouluttajalla kuten esim. hierojakoulu Valo, Pirkanmaan urheiluhierojakoulu ym.) niin osaaminen näytetään näyttökokeessa. Kun olet näytöt tehnyt hyväksytysti sinusta tulee koulutettu hieroja.

Ite kävin hieronta-akatemia stadis . 2500e urheiluhieroja kurssi puolvuotta.. Todella hyvät opettajat , innostavat ja hyvän ryhmähengen luovatv

Itse hain Oulun aikuiskoulutuskeskuksen hieronnan ammattitutkinto-linjalle. Maksaa n. 600 e. Onko kellään kokemusta tuosta paikasta?
Kiinnostaa tuo ammatti, mutta osaako joku sanoa, miten työtä jaksaa fyysisesti? Millaisin mielin kannattaa valmistautua opiskeluihin?

Onhan tuo hierojan työ melkosen raskasta, mut toisaalta saa olla monenlaisten ihmisten kans ja parasta hommassa on se kun asiakkaan kans yhdessä huomataan kuinka hommat menneet eteenpäin.. :) Eli jos nyt ei ihan romukuntoinen ole niin kyllä sitä jaksaa. Kunnon tekniikalla ja kropan hyväksi käyttämisellä saa hieronnasta itselle kummasti kevyempää.. Jos sinne kouluun pääset niin huomaat tän asian pikkuhiljaa!

Jees, eli toivoa on :)
Taas yksi hyvä syy jatkaa salilla käyntiä, ettei ihan heikkopeikko ole.

Jos työllisyystilannetta ajattelee, niin riittäneekö töitä tuon perustutkinnon suorittaneelle? Vai pitäisikö esim. kurssittautua lisää jossakin?

Lisäkoulutus ei ole ikinä haitaksi. Aina niistä saa uusia ideoita, ja varsinkin motivaatiota sitä duunia varten.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllähän lisäkoulutuksesta tosiaan apua on, mut esim. tuo hierojan erikoisammattitutkinto on erittäin haastava paketti. Mut onhan sitä vyöhyketerapiaa, hermorata ymym. Ja varmasti nekin kyllä haastavia ovat.

Töitä riittää aivan varmasti perustutkinnon suorittaneellekin. Alussa oman yrityksen pystyyn laittaneella voi olla vaikeampaa, mutta hyvin tehty yrityssuunnitelma vie asioita paljon eteenpäin.. ja tulee budjetin ym. suhteen vähemmän yllätyksiä.

Meikäki kävi ton urheiluhierojakoulutuksen hieronta-akatemiassa, ja täytyy kyl sanoo et saat hetken tehä sivussa noita hommia et oot sen koulutuksen kuitannu. Omat motiivit nyt ei ollu siin taloudellisessa puolessa täysin. Ite oon hieronu omassa himassa enkä ole ilmoitellut missään sen kummemmin, eli vain tuttuja ja kavereita hieronut, ongelmaksi muodostunu ainakin mulla se ettei jengi saa itsestään irti tulla hierontaan edes sitä ekaa kertaa...Eli jos pokaa haluaa niin pitää melkein jossain mainostaa itteään muutenkin kuin kavereille.

Ite kävin hieronta-akatemia stadis . 2500e urheiluhieroja kurssi puolvuotta.. Todella hyvät opettajat , innostavat ja hyvän ryhmähengen luovatv

WTF, hyvin teitä on kusetettu, ei urheiluhierojaksi kyllä puolessa vuodessa lueta vaatii toisen puoli vuotta kyllä lisää. Olisitte laittanu vähän rahaa lisää niin olisitte päässy kunnon kouluun eikä mihinkään hieronta-akatemian p...aan, huijattavaks.

Jos tredin aloittaja meinaa harkita hirojan uraa, voin lämpimästi suositella, rankkaa hommaa mutta pääsee ihmisten pariin tekemään työtä ja suosittelen vuoden urheiluhierojakoulutusta.

Hierojaksi ei opiskella. Hierojaksi synnytään ja kasvetaan. Valitettavaa, mutta totta. Pelkällä koulutuksella ei paljoa juhlita. 1000 asiakkaan jälkeen voi sanoa, että tietää jotain hieronnan alkeista. Hierojan ammatin harjoittaminen vaatii jatkuvaa ajanhermolla olemista. Lisäkoulutusta ja itse-opiskelua..
Mitä sitten tuohon hierojakoulutukseen tulee. Koulutuksia on eri mittaisia. Vuoden koulutus sisältää asiakaspalvelua ja paikkojen siivoilua yms. Lyhyemmät koulutukset on räätälöity tehokkaiksi paketeiksi, jossa keskitytään siihen olenneiseen eli hierontaan. Lyhemmät paketit siis sopivat paremmin alan vaihtajille yms. ja pitempi koulutus ihmiselle, joilla on aikaa panostaa enemän koulutukseen.
Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.

Suosittelen hierojan ammattia. Alussa ammatin harjoittaminen on henkisesti ja fyysisesti raskasta. Työ on palkitsevaa. Saat palautteen asiakkaalta välittämästi. Lihakset kertovat omaa tarinaa ja ihminen omaansa. Negatiivinen palaute on yksinkertainen, et näe asiakasta enää.

Hieroja Jonin Motto: "Hiero aina niin kuin haluaisit itseäsi hierottavan"
Tämä motto auttaa jaksamaan 10 työtunnin jälkeenkin

Puolivuottako se kurssin kesto olisi minimissaan etta jotain oppisi ?
Laittakaa nyt tahan noita paikkoja, koulutuksen kestoa, hintoja.

J.Ikosen ohje on juurikin se miten itsekkiin asian miellän, eli "hiero aina niin kuin haluaisit itseäsi hierottavan". Yksinkertainen ja toimiva ohje.

Ja nuo "hieronta opistot" varmasti opettavat sen hieronnan perusteet ja otteet, hieman hierontaan tavittavaa anatomiaa sekä asiakkaan kohtaamista ja tutkimista. Mutta kyllä se varsinainen oppiminen tapahtuu sitä asiakastyötä tehdessä, ajan kanssa. Jokainen asiakas on kuitenkin yksilö ja se mikä toiselle on helpotus, on toiselle myrkkyä ja niin päin pois.

Eipä saa puolessa vuodessa vielä koulutetun hierojan tutkintoa (ammattitutkinto, joka osoitetaan näyttötutkinnolla, yleensä yhden lukuvuoden kestävä koulutus), kaikenlaisia kurssituksia voi olla. Itse asiassa urheiluhierojakaan ei ole mikään termi lain silmissä, mutta onhan se vakioksi muodostunut ja yleensä urheiluhierojat ovat ammattitutkinnon suorittaneita. Anyway, hieroahan voi kuka vaan, mutta suurinpana hyötynä suoritettavasta tutkinnosta on alv-vapautus.

Mitä tulee ammattiin, niin hommasta tulee tykätä, muuten käy työ raskaaksi fyysisesti sekä henkisesti. Myöskään ei saa jäädä "liukuhihna"-vaihde työssä päälle eli pyrkii kehittymään koko ajan, oli se sitten anatomian tuntemus, ihmistuntemus, tekninen käsittely yms. Itse harjoitan tällä hetkellä ammattia ja olen tykännyt (joskaan en näe tulevana ammattina eläkeikään asti, mieli tekee vielä koulun penkille), varmaan tulee vielä vanhoilla päivillä mukiloitua ihmisiä, täys-tai sivutoimisena.

Homman fyysisyyttä ei käy kieltäminen, joskaan se peruskuntoisella ei tule kynnyskysymykseksi, tekniikka luonnollisesti olennaisessa osassa. Puhtaalla lihastyöllä kuitenkin kaikki työ tehdään ja asiakkaita on moneen lähtöön.

Eipä saa puolessa vuodessa vielä koulutetun hierojan tutkintoa (ammattitutkinto, joka osoitetaan näyttötutkinnolla, yleensä yhden lukuvuoden kestävä koulutus), kaikenlaisia kurssituksia voi olla. Itse asiassa urheiluhierojakaan ei ole mikään termi lain silmissä, mutta onhan se vakioksi muodostunut ja yleensä urheiluhierojat ovat ammattitutkinnon suorittaneita. Anyway, hieroahan voi kuka vaan, mutta suurinpana hyötynä suoritettavasta tutkinnosta on alv-vapautus.

Mitä tulee ammattiin, niin hommasta tulee tykätä, muuten käy työ raskaaksi fyysisesti sekä henkisesti. Myöskään ei saa jäädä "liukuhihna"-vaihde työssä päälle eli pyrkii kehittymään koko ajan, oli se sitten anatomian tuntemus, ihmistuntemus, tekninen käsittely yms. Itse harjoitan tällä hetkellä ammattia ja olen tykännyt (joskaan en näe tulevana ammattina eläkeikään asti, mieli tekee vielä koulun penkille), varmaan tulee vielä vanhoilla päivillä mukiloitua ihmisiä, täys-tai sivutoimisena.

Homman fyysisyyttä ei käy kieltäminen, joskaan se peruskuntoisella ei tule kynnyskysymykseksi, tekniikka luonnollisesti olennaisessa osassa. Puhtaalla lihastyöllä kuitenkin kaikki työ tehdään ja asiakkaita on moneen lähtöön.

Eipä se ole koulutuksen pituudesta kiinni se näyttökokeen suorittaminen, näyttökokeethan on sitä varten että ns. itseoppineet voivat virallistaa taitonsa ammatiksi. Meistäkin puolen vuoden kurssilaisista osa meni suoraan seuraavaan järjestettävään näyttökokeeseen ja sai koulutetun hierojan paperin.
Urheiluhieroja nimikettä saa käyttää jo kaikenlaisien kurssien jälkeen, ja musta kyllä tuntuu että ei suurin osa edes ole näyttöä suorittaneita varsinkaan sivutoimisesti hierovista.
alvittomana, eli henkilötunnuksella voi hieroa 8000e vuodessa...

Mitä tulee tohon j. ikosenkin sanomaan että hierojan ammatin harjoittaminen vaatii jatkuvaa oppimista...Mun mielestä kyllä voi ollla ihan "hyvä hieroja" ravaamatta lisäkoulutuksissa tai tutkimatta ihmiskehoa loputtomiin, ei ihminen työkohteena kuitenkaan muutu kuin trendit it-maailmassa. Kunhan on hyvä anatominen tuntemus ja perusjutut hallussa sekä hieroo erilaisia ihmisiä oppii työtä tekemällä ihan mukavasti, kaikki tää tietysti edellyttää että on se tatsi hommaan mitä ei voi täysin kouluista ja kirjoista oppia.

Olen lähihoitajaksi opiskeleva nuori ja hyvin kiinnostunut urheiluhierojan ammatista. Luin aikaisemmin käydyn keskustelun ja mielenkiinto heräsi entisestään ja kysymyksiä nousi mieleen.

Paljon oli keskustelua siitä, minkä pituinen koulutus on hyvä ja missä se pitäisi käydä. Mulla on mielessäni ollu Kuortaneen urheiluopisto, monestakin syystä. Onko jollain kokemusta tai mielipidettä tuosta koulusta? Kourtaneellahan opintojen pituus on 40 ov eli noin. 10 kk

Olen tutkinut paljon erilaisia kouluja missä koulutusta tarjotaan ja jotkin koulut vaativat oppilailtaan 20 v. ikää, mitä minulla ei ole viellä valmistuessani. Onko ikäräjä yleinen vai onko se koulun itse päätettävissä?

Kuulisin mielelläni lisää kommentteja ammatista, niiltä jotka ovat työtä alalla tehneet jo pidemmän aikaa.

Back
Ylös Bottom