Hierontakoulutusta?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Koulutuksissa todellakin on eroja. Ei hieromaan millään kauko-opiskelu "kirjekursilla" opi, joissa on vaan joitakin lähopiskelu päiviä. Ero näkyy jo näyttöjen läpäisyissä..esim. meidän kurssin urh. hierojista kaikki läpäisi näytöt. On olemassa myös sosiaali-terveysalan hieronta koulutusta mutta ihmiset joita olen sieltä nähnyt (ollut hierottavana) on ollut aika rasvanlevittäjiä..
Hyvän koulun jälkeen voi olla perusasiat ok hallussa ja silloin luulee jo olevansa pro, mutta paljon on kehittymistä jos vain halua on.. työ opettaa..

Itse olen nyt opiskellut 4kk hierojan ammattitutkintoon valmistavassa koulutuksessa. Ensimmäiset näytöt ovat heinäkuun alussa, anatomia ja hieronta otteet. Sen jälkeen alkaa yrittäjyys osuus, jossa tehdään liiketoimintasuunnitelma. Elokuussa alkaa asiakashieronnat, omalla koululla ja työharjoittelupaikassa. Meillä koulutukseen kuuluu mm. ensiapukurssi, ravitsemus, tuki- ja liikuntaelinsairaudet, urheiluhieronta, neurologiset sairaudet, fysikaaliset hoidot ja paljon muuta.

Itse olen nyt opiskellut 4kk hierojan ammattitutkintoon valmistavassa koulutuksessa. Ensimmäiset näytöt ovat heinäkuun alussa, anatomia ja hieronta otteet. Sen jälkeen alkaa yrittäjyys osuus, jossa tehdään liiketoimintasuunnitelma. Elokuussa alkaa asiakashieronnat, omalla koululla ja työharjoittelupaikassa. Meillä koulutukseen kuuluu mm. ensiapukurssi, ravitsemus, tuki- ja liikuntaelinsairaudet, urheiluhieronta, neurologiset sairaudet, fysikaaliset hoidot ja paljon muuta.

Missäs opiskelet?

Itseäni myös kiinnostaa urheiluhierojan pesti, ja olenkin miettinyt sitä toisena vaihtoehtona, jos en nyt keväällä pääse fysioterapian koulutusohjelmaan. Mikä noissa hyvissä kursseilla on sellainen keskimääräinen taksa, jottei vahingossa haksahda mihinkään "100€/4kk ja olet valmis hieroja"-tyyliin?

Missäs opiskelet?

Itseäni myös kiinnostaa urheiluhierojan pesti, ja olenkin miettinyt sitä toisena vaihtoehtona, jos en nyt keväällä pääse fysioterapian koulutusohjelmaan. Mikä noissa hyvissä kursseilla on sellainen keskimääräinen taksa, jottei vahingossa haksahda mihinkään "100€/4kk ja olet valmis hieroja"-tyyliin?

Opiskelen Tampereen Aikuiskoulutuskeskuksessa. Koulutus kestää vuoden ja maksaa 1200€ + tutkintomaksu. Täällä Treella on muutama muukin taho, joka järjestää koulutusta. Hinnat niissä pyörii siinä vajaan 2000€ ja reilun 3000€ paikkeilla.

Opiskelen Tampereen Aikuiskoulutuskeskuksessa. Koulutus kestää vuoden ja maksaa 1200€ + tutkintomaksu. Täällä Treella on muutama muukin taho, joka järjestää koulutusta. Hinnat niissä pyörii siinä vajaan 2000€ ja reilun 3000€ paikkeilla.

Mitä muuten vaaditaan, että pystyy hakemaan tuonne aikuiskoulutukseen?

Entä mikä olisi sellainen sopiva hinta-laatu-suhde noissa kursseissa? Eli kurssi olisi hyvä, muttei kuitenkaan maksaisi maltaita?

Mitä muuten vaaditaan, että pystyy hakemaan tuonne aikuiskoulutukseen?

Entä mikä olisi sellainen sopiva hinta-laatu-suhde noissa kursseissa? Eli kurssi olisi hyvä, muttei kuitenkaan maksaisi maltaita?

Aikuiskoulutukseen pystyy vissiin hakemaan kuka tahansa, ei oo mitää erityisiä vaatimuksia. Itse olen ollut todella tyytyväinen opetuksen tasoon ja siihen mitä opiskelijoilta vaaditaan. Itse en suostuisi maksamaan 2000€ enempää koulutuksesta. Kuitenkin jokainen koulutus, järjesti sen sitten hierojakoulu Valo tai TAKK ym., valmistaa opiskelijat samaan näyttöön. Näyttöönhän voi siis mennä ilman koulutustakin.

Aikuiskoulutukseen pystyy vissiin hakemaan kuka tahansa, ei oo mitää erityisiä vaatimuksia. Itse olen ollut todella tyytyväinen opetuksen tasoon ja siihen mitä opiskelijoilta vaaditaan. Itse en suostuisi maksamaan 2000€ enempää koulutuksesta. Kuitenkin jokainen koulutus, järjesti sen sitten hierojakoulu Valo tai TAKK ym., valmistaa opiskelijat samaan näyttöön. Näyttöönhän voi siis mennä ilman koulutustakin.

Kiitos paljon vastauksesta :).

Tietääkö muuten kukaan, että minkä tasoinen on tuo Pirkanmaan urheiluhierojakoulu, kun sillä on vuoden mittaisen kurssin hinta 1 700€?

Kiitos paljon vastauksesta :).

Tietääkö muuten kukaan, että minkä tasoinen on tuo Pirkanmaan urheiluhierojakoulu, kun sillä on vuoden mittaisen kurssin hinta 1 700€?

Ite opiskelen tällä hetkellä Pirkanmaan Urheiluhierojakoulussa. Mielestäni opetuksen taso on erittäin hyvä tässä koulussa. Opettajat ovat erittäin mukavia, sekä tiloissa toimii myös osteopaatti joka rusattelee välillä meidän nikamia aikansa kuluksi :). Itse olen käsittänyt että toi hinta on halvempi sen takia koska se saa jotain "tukea" mitä ei myönnetä ihan mille tahansa koululle.
Jodumme tekemään asikas hierontoja vuoden aikana 280h toisin kun taas mitä olen jutellut tampereen urheiluhierojakoulun opiskelijoiden kanssa, niin heillä se on 400h, joten he joutuvat tinkimään aikapaljon teoriaopetuksesta koululla.
Hankijoita kurssille on kuulemaa reilu sata joka vuosi, joista valitaan tarkasti 20 sellasta opiskelijaa ketkä tosiaan käyvät koulun loppuun asti, eivätkä ole siellä hetken mielijohteesta. Tampereen urheiluhierojakoulussa alotti kuulemma 36 opiskelijaa.
Kurssin hintaan sisältyy myös 4päivän opintomatka tallinnaan kylpylähotelliin, mistä itse joutuu maksamaan 100€.

Joten ei muutakun hakemus kouluun ja pääsykokeisiin :thumbs:

Ite voisin suositella Kuortaneen urheiluopiston hierojakurssia. Opettajilla urheilutaustaa ja tietämystä monista eri lajeista, kurssin vetäjä on ollu ainaki yksissä jos ei kaksissakin olymppialaisissa lihashuoltoporukassa ja opisto tarjoaa hyvät mahdollisuudet moniin eri harrastuksiin. Pieni paikkakunta Etelä-Pohjanmaalla, mutta ihan viihtyisä paikka silti. Kurssin hinta tais olla majoituksen ja puolihoidon kanssa n. 1100€. Opistolla käy vuoden aikana kuitenkin monen lajin urheilijoita, että hyvällä tuurilla niitäkin saattaa päästä hieromaan.

Siihen voisin yhtyä että jos sillä asenteella kurssille lähtee että vuodessa oppii kaiken niin taidot jää kyllä väkisinkin vajaiksi. Vuodessa oppii hyvin anatomian, fysiologian yms. perusteita ja klassisen hieronnan otteet, mutta se ammattitaito kehittyy vasta usean vuoden työn tuloksena. Kurssi antaa hyvät pohjat tiedoille ja taidoille.

Semmonen kannustus vielä, että jos on mielessä myös fysioterapian tutkinto, niin hierojan ammattitutkinnolla on huomattavasti helpompi päästä fysioterapian pääsykokeisiin ja ois hierontakurssin jälkeen paremmat pohjatiedot lähteä kouluttautumaan lisää :)

Mitä enemmän tietää sen vähemmän huomaa tietävänsä, vai miten se oli :) Pätee myös aika moneen muuhunki asiaan...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Opiskelun laajuus

Ite opiskelen tällä hetkellä Pirkanmaan Urheiluhierojakoulussa. Mielestäni opetuksen taso on erittäin hyvä tässä koulussa. Opettajat ovat erittäin mukavia, sekä tiloissa toimii myös osteopaatti joka rusattelee välillä meidän nikamia aikansa kuluksi :). Itse olen käsittänyt että toi hinta on halvempi sen takia koska se saa jotain "tukea" mitä ei myönnetä ihan mille tahansa koululle.
Jodumme tekemään asikas hierontoja vuoden aikana 280h toisin kun taas mitä olen jutellut tampereen urheiluhierojakoulun opiskelijoiden kanssa, niin heillä se on 400h, joten he joutuvat tinkimään aikapaljon teoriaopetuksesta koululla.
Hankijoita kurssille on kuulemaa reilu sata joka vuosi, joista valitaan tarkasti 20 sellasta opiskelijaa ketkä tosiaan käyvät koulun loppuun asti, eivätkä ole siellä hetken mielijohteesta. Tampereen urheiluhierojakoulussa alotti kuulemma 36 opiskelijaa.
Kurssin hintaan sisältyy myös 4päivän opintomatka tallinnaan kylpylähotelliin, mistä itse joutuu maksamaan 100€.

Tampereen Urheiluhierojakoulun opetussuunnitelma on 52 opintoviikkoa ja yksi opintoviikko vastaa opiskelijan 40 tunnin opiskelupanosta. Asiakashierontoja tehdään 400h, lisäksi etäaikana 100h urheilijahoitoja.
Pirkanmaan Urheiluhierojakoulun lukusuunnitelma 46 ov ja tietääkseni yksi opintoviikko on 37,5h.

Tuntimäärällisesti TU on kattavampi sekä teorian, että käytännön määrässä.

Pirkanmaan urheiluhierojakoululla koulutus maksaa 1700€, ja Tampereen urheiluhierojakoululla koulutus maksaa 3900€. On noilla kyllä hinnassa hirmunen ero. Kannattaa tosiaan miettiä, että onko se koulutus 3900 euron arvoista. Aivan varmasti Pirkanmaan urheiluhierojakoululla koulutus on yhtä hyvää kuin Treen koululla vaikka maksaakin vähemmän.

Minkälaiset ovat Pirkanmaan Urheiluhierojakoulun pääsykokeet? Tiedän että -kokeissa on sekä haastattelu, psykologinentesti että lyhyitä esseetehtäviä, mutta haluaisitko kertoa vähän tarkemmin..? :)

Helsingistä ainakin löytyy monta. Oma kaverini opiskelee just urheiluhierojaopistolla... hintaa kurssille tulee n 3000€ + kirjat + pöytä ja kestää muistaakseni 9kk. Kandee katsoa paikan omat kotisivut jos kiinnostaa.

http://www.suho.fi/yleista.php

Nostellaas trediä ylös. Onko porukkaa tällä hetkellä kouluttautumassa hierojaksi tai urheiluhierojaksi?
Pääasiassa olen kiinnostunut pääkaupunkiseudun koulutuspaikoista.
Pitääkö opetetaanko kurssilla myös yrittäjyyteen liittyviä asioita?

Onko pakkiksella lähiaikoina lähiaikoina valmistuneita hierojia, oletteko ryhtyneet heti yrittäjiksi vai jonkun toisen palvelukseen. Onko töitä riittänyt?

Vuokatin urheiluopistolla opiskelen urheiluhierojaksi ja suosittelen lämpimästi.Kaksi kaveria Hesasta ja yksi Kotkasta saakka on tullu myös kurssille.Elokuussa alkoi ja loppuu toukokuun lopussa.Tosi paljon asiaa tulee lyhyen ajan sisään,mutta on kyllä ollu hauskaa ja antoisaa.20 oppilasta,joista yksi on keskeyttänyt,ja n.15 ei edes halua tuosta itselle ammattia.

Tuosta kurssista saa älyttömän paljon enemmän irti,jos on sillä asenteella mukana,että ottaa ammatin tästä itselle.Heti alussa rupesin jo ekan viikon jälkeen kotona hieromaan ja treenaamaan "extraa".Koko alkutalven hieroin joka päivä enemmän tai vähemmän,ja koko ajan oppii uutta.

Hinta 1690,joka sisältää lounaan,teippauskurssin,kuntosalivalmentajakoulutuksen,intialaisen päähieronnan,näyttökoemaksun ja opintomatkan toukokuussa vko ulkomaille :)
Jos hinta pyörii 1500-2000egen tuntumassa,niin silloin kurssi on nimenomaan näyttötutkintoon valmistavaa koulutusta ja yleisesti ottaen laadukkaampi.Hinta on siksi alhaisempi,koska valtio tukee näitä "parempia" kouluja.Jotenkin nuin se menee.
Jos on jtn kysyttävää,niin mielelläni vastailen.

Minkälainen ikä/sukupuolijakauma teidän kurssilla on?
Ootko kuullu vuokatin urheiluopiston asuntolan hinnoista opiskelun aikana, selailin niitten sivuja mutta ei osunu tietoa silmään.

Ootko hankkinu hierontapöydän himaan?

Kiitos vastauksista

Minkälainen ikä/sukupuolijakauma teidän kurssilla on?
Ootko kuullu vuokatin urheiluopiston asuntolan hinnoista opiskelun aikana, selailin niitten sivuja mutta ei osunu tietoa silmään.

Ootko hankkinu hierontapöydän himaan?

Kiitos vastauksista

18-44v on ikähaitari ja aika tasan fiftyfifty sukupuolijakauma.Asuntolahinnat taitaa olla aika tasan 250e/kk ja siihen sisältyy muistaakseni puolihoito tai jotenkin nuin.Omia yksiöitähän nuo siis käytännössä on.

Hierontapöydät tehtiin yhteistilauksena,mutta itse sain kaverin kautta ostettua kun sattui kokokin natsaamaan.Jaccara merkkiset pöydät on kyllä tosi käteviä.Hyvä hieroa kotona ja pari minuuttia,niin pöytä on kasassa ja valmiina lähtöön jos tarve vaatii :)

Back
Ylös Bottom