Ensimmäisenä valmistusvuonna 1994 (mallivuosi 1995) moottorivaihtoehdoiksi tarjottiin kahta V8-moottoria, tilavuudeltaan 3 ja 4 litraa, lisäksi malliston huipulta löytyi 5,4-litrainen V12. Kahdeksansylinteriset olivat säilyneet muuttumattomana mutta V12 oli kasvanut ja oli nyt tehokkaampi. Vuonna 1996 3-litrainen kahdeksikko poistui valikoimasta ja tilalle esiteltiin 2,8-litrainen rivikuutonen ja 3,5-litrainen V8. Myös 4-litrainen V8 kasvoi 4,4-litraiseksi. Myöhemmin esiteltiin lisäksi ensimmäiset 7-sarjan dieselmoottorit, 2,5-, 3,0-, ja 4,0-litrainen kahdella turboahtimella varustettuna. Lähes kaikki mallit olivat automaattivaihteisia mutta joihinkin ensimmäisiin 740-malleihin sekä 725td-, 728i-, 730i- ja 735i-malleihin on sovitettu myös käsivaihteistoja.
E38-korimallista oli saatavilla kolmea erilaista korivaihtoehtoa: Normaali, pidennetty Lang (L) sekä jatkettu BMW L7 (XL).
Näistä L7 oli huomattavasti edellämainittuja kalliimpi.
740i V8 DOHC 32V M60B40 3952 cm3 210 kW (286 hv) @ 5800 r/min 400 Nm @ 4500 r/min 1994–1996
740i V8 DOHC 32V M62B44 4398 cm3 210 kW (286 hv) @ 5700 r/min 420 Nm @ 3900 r/min 1996–2001
750i V12 OHC 24V M73B54 5379 cm3 240 kW (326 hv) @ 5000 r/min 490 Nm @ 3900 r/min 1994–2001