Hienot autot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minkeo
  • Aloitettu Aloitettu
Taitaa vaan olla uusien M:ien vakio vanteet olla vähintään 19". Jos siihen tuuma lisää niin ajo-ominaisuudet ovat menneet? Esittely 1M:ssä oli ainakin 19" alla joten kai uudessa M5:ssa tai tulevassa M4:ssa on näin myös.
Eivät ole vakiona vähintään 19". Mulla on omassa e90 M3:ssa noi tehdasasenteiset 19-tuumaiset. Kaverilla E92:ssa tehdas 18-tuumaiset ja kyllä ne 18:t vaan on paremmat ajaa. Tuuman eron huomaa selkeästi ja tuosta kumin määrästä nimenomaan on kyse. Esittelyautoissa on luonnollisesti isot vanteet (oma M3 on sattumalta entinen BMW:n Italian maahantuojan esittelyauto), puhtaasti ulkonäkösyistä.

En muuten kommentoinut pelkästään tuumakokoa vaan kokonaisuutta: Noissa 20-tuumaisissa kumin määrä menee niin vähäiseksi ettei niitä käytetä edes ratakilpureissa ja tähän vielä tonttiin veto päälle ==> vakiota taatusti paskempi auto kadulle ja yli 90% radoista.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En vain ymmärrä perustelua ajo-ominaisuuden ja kumin määrän vähyyden kesken. En nyt puhu jostain corolla 19" virityksistä, vaan nykyaikaisen tehokkaan sportin jossa alusta on suunniteltu vakiona (18"-19") vanteille johon ymppäisi 20":set. Painetta jokainen osaa varmaan laittaa suositusten mukaan lisää enkä usko yhden tuuman tuomaan niin isoa vaikutusta, että pitäisi dissata kaikki yli 19" vanteet käyttökelvottomiksi Suomen teille. Ei se kumin määrä profiilissa tee sitä auto paremmaksi vaan alustalla on iso merkitys ajomukavuudessa ja ajettavuudessa.
 
...En muuten kommentoinut pelkästään tuumakokoa vaan kokonaisuutta: Noissa 20-tuumaisissa kumin määrä menee niin vähäiseksi ettei niitä käytetä edes ratakilpureissa ja tähän vielä tonttiin veto päälle ==> vakiota taatusti paskempi auto kadulle ja yli 90% radoista.

Lähes aina myös vakiota rumempi.

Yritin googlata hienoja vosseneita mutta en löytänyt. Jos haluaa maksaa tosi paljon vanteista niin HRE:t on hienompia:

abowleshre996tt2.jpg

Porsche-HRE-501-Vintage-Wheels-bronze.jpg

6756899467_4ee11a9b7b_b.jpg

porsche-911-turbo-cabrio-on-hre-wheels_3.jpg

6596284255_9c9442a960_b.jpg


- - - Updated - - -

Edit. 1: Laitanks mä liian isoja kuvia kun noi pienenee postimerkin kokoseks ku postaan valmiin vastauksen?

Edit. 2: jaa ne näköhään menee vaan hetkeks tolleen.
 
^Ei tee Suomessa mitään kun on liian isot vanteet ja kumia niin vähän päällä! Ainoastaan radalla:face:

On kieltämättä aika isoa vannetta mutta piti laittaa jotain hienompaa isoa noiden isojen vosseneiden vastineeks. Ekassakin kuvassa pienemmät ois tod. näk. hienommat mutta sellasia kuvia ei löydy :D
 
En vain ymmärrä perustelua ajo-ominaisuuden ja kumin määrän vähyyden kesken. En nyt puhu jostain corolla 19" virityksistä, vaan nykyaikaisen tehokkaan sportin jossa alusta on suunniteltu vakiona (18"-19") vanteille johon ymppäisi 20":set. Painetta jokainen osaa varmaan laittaa suositusten mukaan lisää enkä usko yhden tuuman tuomaan niin isoa vaikutusta, että pitäisi dissata kaikki yli 19" vanteet käyttökelvottomiksi Suomen teille. Ei se kumin määrä profiilissa tee sitä auto paremmaksi vaan alustalla on iso merkitys ajomukavuudessa ja ajettavuudessa.
Ei sitä ole pakko ymmärtääkkään jossei halua, mutta niin se kumin määrä vaan vaikuttaa ihan oikeasti. Ihan omakohtaisesti koettu juttu, kun on tullut esim. noissa eri uusissa M3:ssa istuttua ja päivittäin moisella ajelen ja kaikki mahdolliset tietokonesäädettävyydet tuon oman M:n alustasta löytyy. Onhan tuo nyt ihan loogistakin että siellä (jousittamattomassa massassa, vieläpä) on joku sweet spot ja/tai minimimäärä sille kumin määrälle renkaan rungon optimaalisen elämisen, tärinävaimennuksen jne. osalta. Olemme varmaan kaikki samaa mieltä siitä ettei se kumi siellä pelkästään pidon takia ole.
 
Pointtina olikin, että 18" aivan maksimi ja alustasetillä ei merkitystä? 20" aivan paska automaatio oli auto tai alusta mikä tahansa kun kumia niin vähän?
 
Ei sitä ole pakko ymmärtääkkään jossei halua, mutta niin se kumin määrä vaan vaikuttaa ihan oikeasti. Ihan omakohtaisesti koettu juttu, kun on tullut esim. noissa eri uusissa M3:ssa istuttua ja päivittäin moisella ajelen ja kaikki mahdolliset tietokonesäädettävyydet tuon oman M:n alustasta löytyy. Onhan tuo nyt ihan loogistakin että siellä (jousittamattomassa massassa, vieläpä) on joku sweet spot ja/tai minimimäärä sille kumin määrälle renkaan rungon optimaalisen elämisen, tärinävaimennuksen jne. osalta. Olemme varmaan kaikki samaa mieltä siitä ettei se kumi siellä pelkästään pidon takia ole.

Mun käsittääkseni reipas negatiivinen camber niinkuin noissa joissain videoissa ja erittäin jäykkärunkoinen (=ohut) rengas niin pitoa on kaiken lisäks vähän helvetin huonosti.

3.jpg


Tuli tosta mieleen nämä touring carit ja niiden järkyttävät negatiiviset camberit.
Sitten tajusin että noissa toi suuri negatiivinen camberi takana varmaan jeesaa kun autot on etuvetosia ja mutkat ajetaan niin lujaa että sisäpuolen takapyörä on ilmassa tai ainakin keventynyt. ulkokaarteen takapyörällä on paras ote tiehen kun se on säädetty reiluun kulmaan.
 
Oon kyllä aina ollut E38 fani. E34 toinen suosikki.
 
Toi alempi on ihan täydellinen. Harmi ettei ne niihin uusiin saa tota samaa ärjyä ilmettä. Varmaan tommonen haikeula ei toimi hyvin tuulitunnelissa. Toisaalta on uudessa vitosessakin aika pysty keula, semmosta ilmettä pitäis löytyä enemmän kutosesta.
 
En vain ymmärrä perustelua ajo-ominaisuuden ja kumin määrän vähyyden kesken. En nyt puhu jostain corolla 19" virityksistä, vaan nykyaikaisen tehokkaan sportin jossa alusta on suunniteltu vakiona (18"-19") vanteille johon ymppäisi 20":set. Painetta jokainen osaa varmaan laittaa suositusten mukaan lisää enkä usko yhden tuuman tuomaan niin isoa vaikutusta, että pitäisi dissata kaikki yli 19" vanteet käyttökelvottomiksi Suomen teille. Ei se kumin määrä profiilissa tee sitä auto paremmaksi vaan alustalla on iso merkitys ajomukavuudessa ja ajettavuudessa.

Paljonhan se tietenkin on tien pinnasta kiinni kuinka sweettii ajelu vähempi profiilisilla kumeilla on. Ja alustalla tosiaan on iso merkitystä! En siis tarkoita pelkkää jousimadallusta vaan koko sarja tolppineen. Ei voinu ku vetää hymyä korviin tänään kun pääs melkeen uutta asfalttii ajelee täällä keskisuomessa. Mutta joo sitten kun tulee semmosta roudanraiskaamaa uraa vastaan niin huomaahan sen helpommin ku paksummilla kumeilla. Mut en kuitenkaa vaihtas, on siinä vaa jtn niin hyvää ku kaarteet menee ku kiskoilla ja sit ku joskus vahingossa löytyy jostain semmost sileetä tietä ni onhan se joltain kantilta katottuna melkeen parempaa ku :pano:

Mutjoo niinku aina, jokaiselle jotaki. Toiset tykkää jostaki ja toiset sit jostaki muusta.
 
Kummatkin vanteet typerän näköset kun ajaessa rengasta ei edes erota. Ei kyl yllätys et laitetaan ihan maksimi tuumakoot jo tehtaalta kun on muutenkin mauton auto.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom