Hienot autot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minkeo
  • Aloitettu Aloitettu
_MG_4491.jpg

On se kumma kun alkaa nämä E36 näyttämään ihan pirun hyviltä. Jos karjalalippikset siirtyisivät muihin autoihin, niin voisi M3 laittaa joskus. Ei pahan hintaisia ja sen verran vanhaa tekniikkaa, että pystyy hyvin itse huoltamaan paljon. Ja taitaa osatkin vaihtua muiden 3-sarjalaisten kanssa hyvin ristiin, niin ei varaosahinnat ole järkyttäviä.

Ite kanssa miettinyt ihan samaa.

Tollasta 2,5l TDS koneella olevaa oon miettiny ns. projektiksi. Tosta koneesta saa ihan hyvin potkua lisää ihan pikku virityksilläkin. Muutenkin noiden dieseleiden virittäminen kiinnostaa vähän.

Mutta tuleva projekti tulee kuitenkin todennäköisesti alkamaan numerolla 7...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiks noissa oo lehtijouset ja ainakin takana jäykkä akseli yleensä, kantaa paljon mutta ei järin mukava. Ei paljon näy varmaan mersumaisia airmaticeja, toki melkein kuorma-autoluokassa kun ollaan voisi kuvitella että tohonkin sais ilmaperää jne.
Lehtijousethan noissa on, noissa HD-pikkareissa ei insinööriä ole kauheasti alustan mukavuus tyhjänä kiinnostanut. Aftermarkettikäikäleillä saa vankkurijousellisenkin elämään, tästä mallia siihen.

Tossa aikasemmin talvella stadin loskakeleissä valoista mun vierestä lähti uudempi rami tyylikkäästi nelipyöräsladissa v8 mylvien.... saamari kun noi on niin kalliita.
Ihan saletti että ei ollut I6?
 
EIkös sitä porsseen saa semmosen systeemin etä napilla ohitetaan äänenvaimentimet? Onhan tuo nyt vähän lapsellista

Kai semmosia on monissa autoissa ainakin ollut, että ku antaa kaasua riittävästi, ni putket aukeaa. Mut se onkin vähän eri juttu, ku se, että kaiuttimista alkaa koneen käsitelty ääni kuulua.
 
Jep, bensakasi se oli. Cumminsissakin on komea ääni mutta aivan erilainen.
Ok, monesti vaan kuulee kun jengi hehkuttaa miten V8 kuulostaa hyvältä. Sitten kun kertoo että suoralla kutosella tässä edetään, niin johan alkaa ihmettely että jaksaako toi kutosella edes liikkua kunnolla :D
 
Itse ajelin jenkeissä muutaman tonnin vuoden vaihteessa tuollaisella V6 mustangilla, avomallilla tosin. Kone ja vaihdelaatikko yhdistelmä oli kyllä vähän pettymys, kyllähän se nyt jotenkin vauhtia kerää mutta vähän uneliaasti kumminkin. Vaihdelaatikko on toivottaman hidas vaihtamaan alas päin kaasua poljettaessa ja manuaalivaihto nappulat ovat ärsyttävästi pienet muoviset vipstaakelit kepin kyljessä. Sisätilat muutenkin aika muoviset niin kuin noin halvassa autossa nyt voikin olettaa. Ala vääntö moottorissa oli myös ihan surkean tuntuinen verrattuna omaan 200hp transportteriinkin mutta mitä nyt voi vaparilta odottaa :D

Jotain hyvääkin kumminkin auto oli kyllä mukava ja huoleton cruisailu peli ja katto toimi suht nopeasti. Mikään urheiluauto tuo ei tolla v6:sella ja tuskin kasillakaan ainakaan tuon automaatin kanssa ole.
 


Tommonen uuski komero kelepais. Vielä vähän tämmönen piristetty


Eipä ollut ylläri nähdä NRE:n logo videon alussa. Väitän, että tekevät parhaimmat V8-moottorit kyseisellä pajalla ja tunkevat ne kenkälusikalla ihmeellisiin laitteisiin.

mosler1.jpg


http://www.nelsonracingengines.com/cars-and-projects/1850hp-Mosler-9000-MT-Supercar.html

Dynoing at 1801 hp and 1710 ft lbs with a curb weight of 2500lbs the power to weight ratio of this engine is staggering considering it is almost half the weight and twice the power of the world’s fastest car, Veyron.

Ja sitten 1650 hv Mazda RX7:ssa...:hyper:

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onhan esimerkiksi Pagani Huayrassakin sähköinen ohjaustehostin ja kovasti saanut kehuja, tuon arvosteluja en ole kuullut. Ei itselle ainakaan olisi kriteeri jättää ostamatta tuota Porschea pelkästään sen perusteella että sellainen löytyy. Hinta taitaa siirtää ostopäätöstä hamaan tulevaisuuteen..
 
Onhan esimerkiksi Pagani Huayrassakin sähköinen ohjaustehostin ja kovasti saanut kehuja, tuon arvosteluja en ole kuullut. Ei itselle ainakaan olisi kriteeri jättää ostamatta tuota Porschea pelkästään sen perusteella että sellainen löytyy. Hinta taitaa siirtää ostopäätöstä hamaan tulevaisuuteen..

Kovasti on ainakin tuon 991:n ohjaustehostinta haukuttu. Muutenkin hieman persoonallinen ohjaustuntuma on ollut 911:n tavaramerkki kautta aikojen, tuo nyt on hävinnyt samalla kun hydraulinen ohjaustehostin vaihdettiin sähkömekaanikseksi. 997:n verratuna 991 on muutenkin paisunut kovasti, akseliväli on 10cm pidempi ja painaakin enemmän. Taitaa olla laajemmalle ostajakunnalle suunnattu. Saa nähdä mitä GT3 RS tuo mukanaan.

e. Ainiin ja Mezger myllyähän tuossa ei enää ole, vaan perus carreran paranneltu versio.
 
Heitätkö pari lähdettä joissa tuon 991:n ohjausta on haukuttu kovasti, kiitos?

Kaikki 993/996/997 kuskit joiden kanssa olen puhunut aiheesta. Itse en ole päässyt päässyt tuota 991 kepittämään, mutta kaikki ovat samaa mieltä ohjaustuntuman heikkenemisestä. Näetkö itse mitään järkeä vaihtaa ohjaustehostin sähköiseen autossa, joka on pääasiassa (tai ainakin ennen oli) tarkoitettu radalle? Marginaalinen kulutuksen lasku ja se, että ESP pääsee vaikuttamaan myös ohjaukseen ei taida hirveästi merkitä kierrosajoissa? Carrerassa sähköisen ohjaustehostimen vielä ymmärtää, koska se on halvempi valmistaa ja helpompi huoltaa(?) ja ESP saa pidettyä kädettömät kuskit entistä paremmin valkoisten viivojen välissä. Suurinosa 991:n ostajista tuskin tietää mikä ero on hydraulisella ja sähköisellä järjestelmällä, puhumattakaan siitä että tietäisi miltä se tuntuu ratissa, mutta voisi olettaa että GT3:n ostajat arvostaisivat, jos ratin ja renkaiden välissä ei olisi tietokonetta.

Tuolla vähän taustoja asiasta:
http://www.automobilemag.com/reviews/driven/1111_2012_porsche_911_carrera_s_coupe_first_drive/
 
Tuo 991 on täysin uusi ja sanoit että sen ohjaustehostinta on haukuttu. Kuinkahan moni ihminen tuota on edes päässyt ajamaan?? Ei kai tässä nyt keskustella sähköisen ja ei sähköisen ojaustehostimen eroista.. Otin Paganin esimerkiksi siksi, koska se on myös uusi superauto, jonka sähköistä ohjaustehostinta on kehuttu. Miksei siis Porschekin voisi sen toteutuksessa onnistua? Tuo linkki vie ainakin minut 2012-mallin testiin, ei _tuon 911_ josta on puhe.

Oli miten oli, aivan älyttömän siisti auto ja kuuluu ehdottomasti hienot autot-threadiin!
 
Tuo 991 on täysin uusi ja sanoit että sen ohjaustehostinta on haukuttu. Kuinkahan moni ihminen tuota on edes päässyt ajamaan?? Ei kai tässä nyt keskustella sähköisen ja ei sähköisen ojaustehostimen eroista.. Otin Paganin esimerkiksi siksi, koska se on myös uusi superauto, jonka sähköistä ohjaustehostinta on kehuttu. Miksei siis Porschekin voisi sen toteutuksessa onnistua? Tuo linkki vie ainakin minut 2012-mallin testiin, ei _tuon 911_ josta on puhe.

991 on ollut suomessakin myynnissä jo jonkin aikaa. 991 GT3 on uusi auto. Molemmissa on täysin sama ohjaustehostin, vain softaa on muutettu. Itse ainakin puhun eri ohjaustehostimien eroista, koska se erottaa tämän ja edellisen GT3:n. Huayra on käsittääkseni enemmän GT-auto, enkä usko että niiden omistajat niitä ratapäivillä kamalasti käyttävät. En ymmärrä miten se liittyy GT3:een millään tavalla. Autoilla on täysin eri käyttötarkoitukset, joten miksi niitä pitää verrata?

Sähköinen ohjaustehostin vaan on aina tuntumaltaan huonompi, kuin vastaava hydraulinen järjestelmä, vaikka muita etuja olisikin. Ohjaustuntuma sattuu olemaan urheiluauton tärkein ominaisuus ja en ymmärrä miksi sitä käytetään myös GT3-mallissa, joka on ennen ollut huomattavasti enemmmän rattimiesten auto kuin Carrera.

"But once you've adjusted to the utterly horizontal cornering attitude, you'll find yourself wondering what Porsche did to the 911's once-sublime steering. Don't get us wrong: There's enough steering feel and weight to prudently guide the 911 at insane velocities. But this isn't the same feeling we're used to. Nor is it one we'd prefer.

That's because the 2012 Porsche 911's steering is fully electromechanical. It utilizes two sensors — one to measure inputs from the driver and one to measure inputs from the road — and metes out electrically motivated assist according to a Porsche-specific software calibration. We hesitate to call it numb, but it's far from the granular, feelsome feedback we've experienced elsewhere — even in other 911s. Effort, too, is on the light side."

-InsideLine
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom