Tuo 991 on täysin uusi ja sanoit että sen ohjaustehostinta on haukuttu. Kuinkahan moni ihminen tuota on edes päässyt ajamaan?? Ei kai tässä nyt keskustella sähköisen ja ei sähköisen ojaustehostimen eroista.. Otin Paganin esimerkiksi siksi, koska se on myös uusi superauto, jonka sähköistä ohjaustehostinta on kehuttu. Miksei siis Porschekin voisi sen toteutuksessa onnistua? Tuo linkki vie ainakin minut 2012-mallin testiin, ei _tuon 911_ josta on puhe.
991 on ollut suomessakin myynnissä jo jonkin aikaa. 991 GT3 on uusi auto.
Molemmissa on täysin sama ohjaustehostin, vain softaa on muutettu. Itse ainakin puhun eri ohjaustehostimien eroista, koska se erottaa tämän ja edellisen GT3:n. Huayra on käsittääkseni enemmän GT-auto, enkä usko että niiden omistajat niitä ratapäivillä kamalasti käyttävät. En ymmärrä miten se liittyy GT3:een millään tavalla. Autoilla on täysin eri käyttötarkoitukset, joten miksi niitä pitää verrata?
Sähköinen ohjaustehostin vaan on
aina tuntumaltaan huonompi, kuin vastaava hydraulinen järjestelmä, vaikka muita etuja olisikin. Ohjaustuntuma sattuu olemaan urheiluauton tärkein ominaisuus ja en ymmärrä miksi sitä käytetään myös GT3-mallissa, joka on ennen ollut huomattavasti enemmmän rattimiesten auto kuin Carrera.
"But once you've adjusted to the utterly horizontal cornering attitude, you'll find yourself wondering what Porsche did to the 911's once-sublime steering. Don't get us wrong: There's enough steering feel and weight to prudently guide the 911 at insane velocities. But this isn't the same feeling we're used to. Nor is it one we'd prefer.
That's because the 2012 Porsche 911's steering is fully electromechanical. It utilizes two sensors — one to measure inputs from the driver and one to measure inputs from the road — and metes out electrically motivated assist according to a Porsche-specific software calibration. We hesitate to call it numb, but it's far from the granular, feelsome feedback we've experienced elsewhere — even in other 911s. Effort, too, is on the light side."
-InsideLine