- Liittynyt
- 31.3.2006
- Viestejä
- 4 857
1. Ihan oikea takasiipi, millä ei tossa kohtaa kyllä tee yhtään mitään, kun ei siihen osu ilmavirtauskaan.
Eli pystyt katsomaan sen tuosta, ilman tuulitunnelia... hmmm... F1 maailmassa vois riittää duunia :D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
1. Ihan oikea takasiipi, millä ei tossa kohtaa kyllä tee yhtään mitään, kun ei siihen osu ilmavirtauskaan.
KUN mä voitan lotossa, ni mulle tulee tällänen...
Teho/painosuhde on ainoa asia, mikä ratkaisee :D Sen takia mua vähän ärsyttää lukea tän päivän autolehtiä, kun niissä aina niin kuvaillaan sitä auton äänimaailmaa. Koska niihin valmistaja kiinnittää usein niin paljon huomiota. On kaiken maailman kanavia konehuoneesta kabiiniin, mitkä sitten avautuvat, kun antaa vähän kaasua. Joissain autoissa jopa prosessoidaan ääntä auton audiojärjestelmän kautta kaiuttimiin. Mitä helvettiä, paljonko sekin aivan turhaan nostaa auton hintaa, kun suunnitellaan, miten saadaan äänet murisemaan hyvin auton SISÄPUOLELLE? Swiddu, suorat putket, ja sillä siisti. Kyllä tänne ääntä mahtuu.hienot äänet ja ajettavuus + teho on erittäin kohdallaan :D
Mercedes Benz A 45 AMG - The most powerful production 4 cylinder turbo engine in the world.
Teho/painosuhde on ainoa asia, mikä ratkaisee :D Sen takia mua vähän ärsyttää lukea tän päivän autolehtiä, kun niissä aina niin kuvaillaan sitä auton äänimaailmaa. Koska niihin valmistaja kiinnittää usein niin paljon huomiota. On kaiken maailman kanavia konehuoneesta kabiiniin, mitkä sitten avautuvat, kun antaa vähän kaasua. Joissain autoissa jopa prosessoidaan ääntä auton audiojärjestelmän kautta kaiuttimiin. Mitä helvettiä, paljonko sekin aivan turhaan nostaa auton hintaa, kun suunnitellaan, miten saadaan äänet murisemaan hyvin auton SISÄPUOLELLE? Swiddu, suorat putket, ja sillä siisti. Kyllä tänne ääntä mahtuu.
Muuten ihan kiva, mutta näyttää takaapäin häiritsevän paljon vanhemmalta Toyota Aurikselta.
No suoraan sanottuna joo. Olen jonkun verran perehtynyt aerodynamiikkaan ja silmä on harjaantunut aika hyvin siihen miten ilma liikkuu. Ja ton kopin takana se liikkuu törkeästi pyörteilemällä ja takasiipi ei toimi sellaisessa ilmavirrassa. Sehän on melkein kiinni pystysuorassa takalasissa. Ilman kattoa toimii huomattavasti paremmin, mutta ei optimaalisesti silloinkaan. On tullut simuloitua tietokoneella takasiipien virtauksia ja etsittyä muotoja ja kulmia, että on tässä ihan hyvä tuntuma siihen mikä toimii ja mikä ei. Lisäksi opinnäytetyössäni yksi tärkeistä osioista oli aerodynamiikka. En ole mikään aerodynamiikkavelho, mutta voin sanoa, että ymmärrys niistä asioista on kyllä parempi kuin peruspertillä.Eli pystyt katsomaan sen tuosta, ilman tuulitunnelia... hmmm... F1 maailmassa vois riittää duunia :D
No suoraan sanottuna joo. Olen jonkun verran perehtynyt aerodynamiikkaan ja silmä on harjaantunut aika hyvin siihen miten ilma liikkuu. Ja ton kopin takana se liikkuu törkeästi pyörteilemällä ja takasiipi ei toimi sellaisessa ilmavirrassa. Sehän on melkein kiinni pystysuorassa takalasissa. Ilman kattoa toimii huomattavasti paremmin, mutta ei optimaalisesti silloinkaan. On tullut simuloitua tietokoneella takasiipien virtauksia ja etsittyä muotoja ja kulmia, että on tässä ihan hyvä tuntuma siihen mikä toimii ja mikä ei. Lisäksi opinnäytetyössäni yksi tärkeistä osioista oli aerodynamiikka. En ole mikään aerodynamiikkavelho, mutta voin sanoa, että ymmärrys niistä asioista on kyllä parempi kuin peruspertillä.
Juu en mää ihan sitä tarkoittanutkaan, että mahdollisimman kovat äänet ois hyvät. Lähinnä sitä, että ihmetyttää tuo nykytrendi koventaa auton ääniä auton sisälle tarvittaessa. Se on täysin epäoleellista mielestäni. Ja mitä noihin koviin ääniin tulee, niin oon suorastaan ihmetellyt, että miten johonkin teinibemareihin edes saadaan niin kovat äänet. Tai ehkä pitäis sanoa yleisemmin, että vapaastihengittäviin autoihin, joihin on vaidettu joku e-hyväksytty putkisto. Tehoa ei ole ollenkaan, mutta auto huutaa jo pintakaasulla hiljaa kiihdytettäessä. Turboautot on ilmeisesti vähän iisimpiä siinä suhteessa, ahdin vaimentaa ääntä, tai ainakin ahtimen siivet rikkoo pakopulssit. Iso rööri jollain yhdellä läpivirtaavalla pöntöllä ei kuulosta ollenkaan niin pahalta tehokkaassa turboautossa, kuin joku "sport"putkisto jossain saakelin 316 BMW:ssäSuorat putket on paskaa. Ei se ääni ole hyvä silloin kun se vain on mahdollisimman kova.
EIkös sitä porsseen saa semmosen systeemin etä napilla ohitetaan äänenvaimentimet? Onhan tuo nyt vähän lapsellista
Eikä Dodgenkaan sisustus ollut yhtään huonompi, toki kromia yms ei oltu suosittu kuten Mussessa mutta ihan käytännöllisen muhkea. Autot tosiaan oli muuten laatuvaikutelmiltaan hyviä mutta Dodgen ylikovuus vs raskas massa sai sen pomppimaan hieman (sanoin äsken väärin heijaamisesta) ja etseimme jopa alustan säätö nappeja mutta kyllä siinä ihan mekaaninen jousitus oli. Varmaan kantavuuden takia tehty alusta niin kovaksi. Ja Mussessa oli kyllä ihan selkeästi joku vika.
Tuolta Dodge näytti:
katso liitettä 95176
^ Olet varmaan oikeassa. Suburban on kyllä hienon näköinen mutta sellaisen kyydissäkin olin hetken matkaa ja kyllähän nämä saksalaiset maasturit nuo kyydissä hakkaa.
Mutta onhan tuossa Dodge Ramissa kyllä jotain hienoa kaikessa epäkäytännöllisyydestään ja huonokyytisyydestään huolimatta. Muutamia noita näkyi korotettuna hirveän kokoisille renkailla, ois sellainen aika miehekäs peli, betoniporsaatkin mahtuu mahan alta varomatta :D
Sillähän saadaan vain viimeisetkin hepat peliin.
.