Hienot autot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minkeo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitähän vittua tuo gforce transmission upgradekin muka tarkoittaa, kun puhutaan Audi R8:n R-tronicista. Ja voisin veikata että ajotietokoneetkin huutaa hoosiannaa, esimerkiksi sähköisen tasauspyörästön lukon osalta, kun voimansiirtoon ruetaan asentelemaan jotain hillybillyn sorvaamia billet osia, jos ei sitten ohiteta ESP:tä kokonaan. Muutenkin niin epämääräisen oloinen lista.
 
Mitähän vittua tuo gforce transmission upgradekin muka tarkoittaa, kun puhutaan Audi R8:n R-tronicista. Ja voisin veikata että ajotietokoneetkin huutaa hoosiannaa, esimerkiksi sähköisen tasauspyörästön lukon osalta, kun voimansiirtoon ruetaan asentelemaan jotain hillybillyn sorvaamia billet osia, jos ei sitten ohiteta ESP:tä kokonaan. Muutenkin niin epämääräisen oloinen lista.

Lista ei ollut tästä Audista, vaan UR:n yleisesti tekemistä muutoksista voimansiirtoon. UR ei suoraan kerro mitä kaikkea muutoksia ovat tehneet voimansiirron, laatikon ja sen ohjauksen osalta, olen tätä kysynyt pari kertaa heiltä foorumilla, mutta omat taikansa ne sinne kuitenkin tekevät. Kovan maineen ovat kuitenkin virittämiensä autojen kestävyydestä ja toiminnasta saaneet alalla.
 
Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta kai noissa tuhat heppaisissa vehkeissä jotain tehdään vaihdelaatikolle ja voimansiirrollekkin? Jotenkin vain tuntuu, että kun tuplataan tehot jossain Rkasissa, että kestääkö vaihdeloota kuinka pitkään?

Voimansiirtopuolella päivittäin työskentelevänä voin sanoa että aivan varmasti näkyy laskennallisissa ja todellisissa käyttötunneissa. Jonkunverranhan noissa on aina varaa mutta jatkuvaa 2xspeksattua käyttötehoa ei varmasti tule kestämään alunperin laskettua tuntimäärää. Noihin vakiolaatikkojen kuoriin ei sellaisen laatikon tekeminen onnistu millään osilla. Noilla tehoilla jo pelkästään syntyvän hukkalämmön määrä kilowatteina on aika merkittävää luokkaa. Todellisessa elämässähän (kadulla) ei tietenkään kokoaikaa kuormiteta laitteita noilla tehoilla ja ohjelmoimalla varmastikin tasoitellaan vääntöä pois kriittisiltä nopeuksilta. Voi varmaankin verrata johonkin N-ryhmän ralliautoon noita osien "tuntimääriä"
 
Lista ei ollut tästä Audista, vaan UR:n yleisesti tekemistä muutoksista voimansiirtoon. UR ei suoraan kerro mitä kaikkea muutoksia ovat tehneet voimansiirron, laatikon ja sen ohjauksen osalta, olen tätä kysynyt pari kertaa heiltä foorumilla, mutta omat taikansa ne sinne kuitenkin tekevät. Kovan maineen ovat kuitenkin virittämiensä autojen kestävyydestä ja toiminnasta saaneet alalla.
Onhan noita viriviri-pajojakin kovasti eri tasoisia ja UR varmaan paremmasta päästä ellei paras. IMO Ylipäätään näiden hemmetin tehokkaiksi tunkattujen vehkeiden kanssa ongelmaksi tulee helposti se, että tehon irrotus on suht. helppoa, mutta kaikki muu onkin sitten hankalampaa ja millään pajalla ei ole lähellekään resursseja vetää tehtaiden kanssa samantasoisia R&D/testausohjelmia osille/muutoksille.

Itse olen enemmän tuolta mopopuolelta tätä menoa seurannut, mutta Hondan CBR-koneiden R&D-syklissä on "ready for production" testi moottorille jossa kone huutaa 24h putkeen rajottajaa vasten ja vasta kun tämä testi on selvitetty ja purkaessa kone on vielä terve on motti valmis tuotantoon. Voisin lyödä kulkuseni vetoa, ettei UR tai kukaan muun aftermarket puolella tee mitään josta voisi puhua samana päivänäkään. Noi on sen hintaluokan leluja, että Lambon koneita/voimansiirtoja ei kenelläkään ole varaa hirveästi stressitestata. Taitava Hillbilly vääntää osat helvetin pitkän kokemuksen/näppituntuman jne. pohjalta, testaa ettei heti räjähdä käytössä ja that's about it.
 
SL65 AMG 2011 :kuola:
670hp/ +1000nm
iakgjaadb.webp

E300 Hybridi. 204 heppaa
iakglaadb.webp
jakggaadb.webp
initial testing has shown a average fuel economy of 57 mpg (= 4.9l/100km) for the European combined cycle. That equates to CO2 emissions of just 109 g/km.
 
Ainakin tuossa alemmassa kuvassa tulee noiden takakonteista mieleen BMW 5-sarjan GT:n rumuus. Kuvakulma varmaan hämää.
 
Ulkoisestihan tuo on ihan samannäköinen kuin normaali E, joten ei tuo GT:ltä näytä yhtään. Kone kyllä vaikuttaa mielenkiintoiselta, olisi mukava kokeilla.
 
Tarkoitin siis vain ja ainoastaan tuossa alemmassa kuvassa illuusiota että perä olisi jotenkin korkealla/korotettu. Sehän GT:stä tekee niin älyttömän karsean.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tarkoitin siis vain ja ainoastaan tuossa alemmassa kuvassa illuusiota että perä olisi jotenkin korkealla/korotettu. Sehän GT:stä tekee niin älyttömän karsean.

Niin ymmärsin kyllä ja vahvistin vain käsityksesi kuvakulmasta, että se vain siinä hämää ;)
 
Tänään bongattu McLaren MP4-12C. Siinäpä vasta melkoisesti munaa. Tosin oli hotellin aulaan ajettuna vkonlopun F1-kisan kunniaksi, niin ei päässy pörinöitä kuuntelemaan.
 
Tänään bongattu McLaren MP4-12C. Siinäpä vasta melkoisesti munaa. Tosin oli hotellin aulaan ajettuna vkonlopun F1-kisan kunniaksi, niin ei päässy pörinöitä kuuntelemaan.
Näky Budapestissa kans kisojen aikana "pari" hienoa autoa. :)
 
Hyvän näköinen!

Sopivan hillitty, poislukien amis-civikin ilmanottoaukot kyljissä ja vanha tuttu hervoton M-logo persiissä.

Me like!
 
Onhan se helvetin tyylikäs! Nyt vasta katsoin muita kuvia kuin mikä on tuossa artikkelissa. :)

:kuola:

670x377Image.webp
 

Suositut

Back
Ylös Bottom