Hienot autot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minkeo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minä taas veikkaisin että ferrarissa on varmasti siihen huolella valitut osat ja ihan varmasti muuttuvageometriset ahtimet. Tuollaista autoa jos pääsisi testaamaan niin tuskin kukaan tän palstan kirjoittelijoista siitä pahemmin moitittavaa löytäisi kulkupuolelta.
Ainakaan muissa heidän kulkupeleissä ei ole vgt:tä
 
Veikkaanpa silti että tuollaisen virityspajan budjetti ei ole ihan samanlainen mitä isoilla autovalmistajilla. Nykyajan ajan turbot ovat hyvin sivistyneitä käytökseltään, mutta se onkin miljoonien eurojen ja vuosien kehitystyön tulos. Tuohon fefeen on tuskin asennettu viimeiseen asti suunniteltuja muuttuvageometrisiä ahtimia, jotka olisivat suunniteltu juuri tuolle autolle.
Aivan varmasti on ahtimet tehty juuri tuolle kattilalle, ei ne pajat mitään hyllyahtimia käytä tommoisessa setissä. Eikä tartte olla edes juuttuvasiipisiä ahtimia että moottori on luonteeltaan ajettava, nykyaikaiset kuulalaakeriahtimet on eri juttu kuin kolmosenkauttanelosenpuhallin Sierrassa. VGT-fööneillä saa lisää tunkua varmaankin sinne tyhjäkäynnin tuntumaan, mutta mitä hyötyä siitäkin oikein on? Pienillä kierroksilla ajetaan kuitenkin hiljaa, niin melko sama vaikka kone vähän rauhallisempi siellä onkin.

Tossa vielä pieni ja epäselvä dynolappu saman pajan tekemästä, näemmä hieman toista tuhatta heppaa puhaltavasta autosta.

images


Missä kohtaa tota käyrää näkyy turboviive?
 
Niitä on turbomiehiä ja sitten on vaparimiehiä. Vaparimiehet oli ja on ihan raivoissaan siitä, kun Bemarin M-sarjassa luovuttiin vaparivoimasta, ihan kuin se olisi jotenkin kamala asia. Taitaa olla enemmänkin periaatekysymys. Itse en ole kumpikaan, mutta hajoo kuuppa monen (v)aparimiehen lentävään lauseeseen: No real power - Just turbo shit. Turbovoima onkin vitusti huonompaa joo.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täytyy sanoa, että eilen tuli melkoinen laitos vastaan. Oli melkoisen hieno. Aston Martin Rapide valkoisena. Ei ollut kuvan auto, sillä tuli vastaan espoossa ja oli suomen rekkarissa.
Aston_Martin_Rapide_White_2.jpg
 
Varmaan sama peli jonka olen nähny yhessä stadilaisessa parkkihallissa nyt muutaman kerran,rekkari on ovela just autoon sopiva.
 
Täytyy sanoa, että eilen tuli melkoinen laitos vastaan. Oli melkoisen hieno. Aston Martin Rapide valkoisena. Ei ollut kuvan auto, sillä tuli vastaan espoossa ja oli suomen rekkarissa.
Aston_Martin_Rapide_White_2.jpg
Tuli vastaan lauantaina Hakaniemessä, varmaan sama peli.
 
Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta kai noissa tuhat heppaisissa vehkeissä jotain tehdään vaihdelaatikolle ja voimansiirrollekkin? Jotenkin vain tuntuu, että kun tuplataan tehot jossain Rkasissa, että kestääkö vaihdeloota kuinka pitkään?
 
Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta kai noissa tuhat heppaisissa vehkeissä jotain tehdään vaihdelaatikolle ja voimansiirrollekkin? Jotenkin vain tuntuu, että kun tuplataan tehot jossain Rkasissa, että kestääkö vaihdeloota kuinka pitkään?
Kestää varmaan yhtä lyhyen tai pitkän aikaa kuin itse moottori ;) Tokihan noita usein kilpuriaihioiksi meneviä autoja varustetaan korkeamman spekin askeilla ihan siitä syystä että se on helpompaa kuin shipata erikseen kisaosat joka helevetin paikkaan paikkaan. Esim. useammalta BMW M-mekatsolta olen kuullut väitteen että uudet V8 M3:n askit on spekattu noin 600 hepalle jatkuvaan käyttöön.

Mutta nää "otetaan turbolla+hirveillä paineilla tuplat" viritykset taatusti kusee käyttöiälle, siis jos noita tehoja oikeasti käytetään.
 
Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta kai noissa tuhat heppaisissa vehkeissä jotain tehdään vaihdelaatikolle ja voimansiirrollekkin? Jotenkin vain tuntuu, että kun tuplataan tehot jossain Rkasissa, että kestääkö vaihdeloota kuinka pitkään?

Tottakai ne vahvistetaan. UR tekee niin varmoja laitteita että kaikki osat on kyllä tutkittu ja tarkkaan

Drivetrain Parts
Custom Driveshafts
Billet Yokes
Billet Spools
Billet Halfshafts
Hard to find ring and pinion ratios
Quaife Differentials
Custom Driveshaft and halfshaft safety loops
McLeod Clutches
GForce Transmission upgrades
High Performance Torque converters
Automatic transmission conversions
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom