Hienoja koiria

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Milo
  • Aloitettu Aloitettu
Bandiitti sanoi:
Normaalipäinen ei-suojelukoulutettu koira tottelee vieraankin käskytystä, saattaa louskuttaa, jopa tehdä valehyökkäyksiä, mutta ei pure napakasti kiinni kuin äärimmäisessä hädässä ahdistettuna, jos silloinkaan. (koikeiltu useasti harjoituskentillä ja vapaalla.

Meillä ei menen asia näin, bullmastiffin kanssa treenataan säännöllisesti tottista, mutta siitä huolimatta jos vieras ihminen antaa käskyn se on ihan se ja sama mitä se henkilö sanoo, bullmastiffilla on yleensä melko vähän miellyttämisen halua, joten se että vieras ihminen käskee istua ei yleensä vaikuta mitenkään. Sitä ei vaan kiinnosta. Koira on silti ystävällinen ja täysin yhteiskunta kelpoinen.

Ja jos joku tuntematon ihminen yrittää estää pääsyn jonnekkin, se todennäköisesti kävelee Eppumaiseen tapaan häntä heiluen yli. :D
(Varsinkin jos on ruuasta kyse.)

Eikä kävisi mielessäkään edes vaatia koiralta moista.

Hyvänä esimerkkinä entinen pomoni, joka on kouluttanut ja kasvattanut monia vuosia saksanpaimenkoiria, joka saatuani tuon bullmastiffin huostaanoton jälkeen sanoi että voi auttaa kouluttamisessa.

Siinä sitten vuosi koiran tulon jälkeen seistiin koulutuskentällä, kuristavalla ketjupannalla varustautuneena ja kouluttaja totesi että hän voi näyttää miten homma menee.
Otti koiran remmin ja nykäisi kevyesti, koiralle tuli sellainen "anteeksi mitä että" ilme. Seuraa käskyn saatuaan Eppu pisti juoksuksi, puolitoista kierrosta pysyi kouluttaja perässä juosten pystyssä.. :lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Armadillo sanoi:
Bullmastiffit on ihania! Meidän rotikkapoitsun paras kaveri on siro 65-kiloinen tyttöbullmastiffi. Ihmiset antavat kyllä mukavasti tilaa jos satutaan samaan aikaan lenkille :D. Todella lempeä ja lupsakka rotu! :thumbs:

Lupsakka tosiaan, välillä tulee kotona mielihalu tarkastaa vieläkö jätkä hengittää kun ei moneen tuntiin liiku mihinkään. Lunkimpaa koiraa saa hakea.
Sen liikkumis puolen meillä hoitaa tuo dogo argentinon alku.

Jonkin verran ollut puhetta suojelukoulutetuista koirista.
Toiset ihmiset eivät voi millään hyväksyä ajatusta, että siviilit kouluttavat koiria kyseiseen lajiin. Heille suosittelisin lajiin tutustumista ennakkoluulottomasti.
Suojelussa ohjaaja oppii lukemaan koiraansa varmaan paremmin kuin missään muussa lajissa. Koiran hallinta paranee vaikeissa ja uhkaavissa tilanteissa, joita voi tulla normaalielämässä vastaan.
Ja eihän harjoituksissa opeteta puremaan ihmistä vaan koira ehdollistetaan suojahihaan, joka on koiralle "saalislelu". Uskoisin tai ainakin toivoisin, että hyvin monissa suojelupiireissä harrastus otetaan vakavasti ja tähdätään suojelukokeisiin ja kisoihin. Ne koirat ja ohjaajat, joista ei lajiin ole, karsiutuvat melko äkkiä ts. heille ei tehdä harjoituksia.

No joo itse kyllä luottaisin enemmän suejelukoulutetuun koiraan kuin -kouluttamattomaan. Kyllä suojelukoulutus kertoo jo paljon koirasta ja omistajasta: molemmilla homma hanskassa.

Mutta esim sakemanni, joka tempoo ja riuhtoo jo räksyttää talutushihnassa omistajan epätoivoisesti huudellessa vieressä.... sellainen pelottaa.

Kyllä se vika on (melkein) aina siellä narun toisessa päässä.

Ironangel sanoi:
Samalla tavalla rekisteröidään USAssa kun esim VEB, oma rotu yhdistys niillä on olemassa. FCI:n silmissä sekarotuinen, niinkuin amerikkalaiset työkoirarodut yleensäkkin...

Pennun hinta on sopiva, mutta suomeen tuominen siinä kustantaa, jahka pentuja mahdollisesti syntyy ja jos kaikki nyt menee suunnitelmien mukaan.

VEBit on kans ihania :)

Mihin liittoon ne oikein rekataan, jos tiedät niin viittitkö laittaa linkkiä yhdistyksen sivuille? Paljonko pentu maksaa, ilman mitään muita kuluja? Oishan se mukava nähdä, millainen rontti se olisi aikuisena:)

Itselläni vieressä maata rötköttää 14 vee sakemanniherra. Olisin laittanut kuvankin, jos osaisin...:nolo: Kyseisestä rodusta on ainoastaan hyviä kokemuksia. Tuosta kun aika jättää (todennäköisesti melko pian), mielessä on pyörinyt mastiffin laitto. Ne vaan kuitenkin on suurina koirina aika lyhytikäisiä. Dogo argentinot on kyllä kans hienoja otuksia, mutta jotenkin mastiffissa se koko viehättäis. Tosin se on sen verran raskastekoinen koira, että pitkille lenkeille siitä ei taida olla. (eipä kyllä itsestänikään...:rolleyes: )

Mä en kyllä osaisi ajatella koirasta noin subjektiivisesti. Tietty joillekkin koirat ovat enemmän työ- ja harrastusvälineitä mutta itse pidän niitä enemmän lemmikkeinä ja kavereina. Jos pitkäaikaisesta kaverista on aika jättämässä niin tuntuu aika vaikealta ajatella heti seuraavan koiran "laittoa".

HXR sanoi:
Mihin liittoon ne oikein rekataan, jos tiedät niin viittitkö laittaa linkkiä yhdistyksen sivuille? Paljonko pentu maksaa, ilman mitään muita kuluja? Oishan se mukava nähdä, millainen rontti se olisi aikuisena:)

Renascence bulldogge kennel club, eli RBKC on yhdistys.

http://rbkc.homestead.com/

Tuossa linkki sivuille, sieltä löytyy hyvin linkkejä myös muiden RB kasvattajien sivuille, rotumääritelmä yms.

Sellainen yhdistys myös kun United Bulldogge Association, siellä on tuon rotuisten koirien omistajien keskustelu yms. palsta.

Ne renascence bulldogit jotka olen itse ihan livenä nähnyt, muistuttivat VEB.jä hyvin paljon, ovat massiivisempia ja leveämpiä tosin.

bikergirl sanoi:
Dogo argentinot on kyllä kans hienoja otuksia, mutta jotenkin mastiffissa se koko viehättäis. Tosin se on sen verran raskastekoinen koira, että pitkille lenkeille siitä ei taida olla. (eipä kyllä itsestänikään...:rolleyes: )

Ota bullmastiffi, sen kuulemani mukaan pitäisi olla sporttisempi.. Tämä tieto perustuu huhupuheisiin, koska oma bullmastiffini tuskin vaivautuisi/viitsisi edes pureskella ruokaansa, jos vain joku sen suostuisi äijän puolesta tekemään.. :D

Ja lenkillä ei takuulla ole kiire mihinkään. Paitsi satunnaisesti jos joku mainitsee sanan makkara tai ruoka, silloin saatetaan jopa ottaa muutama juoksuaskel. Niin tai jos leikkikaverina on tyttökoiria, silloin äijä edes pikkuisen yrittää tehdä niitä koira juttuja, kuten leikkiä ja juosta.

HXR sanoi:
Laitetaan tännekin linkki tuolta amerikanbulldoggi foorumilta... videolla on sitten muutama kuva, mitä ei välttämättä kaikki viitsi katsoa.

http://www.pitbullproblem.tk/

Onhan tuo harmi, että yleinen käsitys piteistä ja muista samantapaisista koirista on se, että ne ovat vaarallisia "tappajakoiria". Tuskinpa kenenkään mieltä voi muuttaa muu kuin se, että on tekemisissä tavalliseen tapaan kasvatetun pitin, amstaffin, staffin tms kanssa. Harrastajien valistus menee ihan kuuroille korville.

Meillä on kotona staffiuros, josta ei vahtia saa millään, eikä ole tarkoituskaan. Kaikki ihmiset, lapsista pultsareihin, se tervehtii häntä vispaten. Kyllä se välillä hiukan harmittaa, kun huomaa ulkona miten meidänkin mölliä selvästi pelätään ja viikko sitten eräs mies tuli kertomaan minulle, että koiramme on "tappajakoira"..:david:

Onhan staffit sun muut varmaan hiukan hurjan näköisiä, enkä minäkään vielä pari vuotta takaperin olisi mennyt ihan helposti sellaisen tykö. Nyt on kyllä asenteet muuttuneet kun on vajaat kaksi vuotta asustanut staffin kanssa. Voi kyllä vilpittömästi suositella rotua aktiivisille ihmisille, joita ei häiritse kova säheltäminen tai koiran ADHD.

ite aatellu ostaa koiran mut sen pitäs olla vaan semmone rauhallinen, Iso otus :D ei taipuvuutta luonnevikaisuuteen ja suhkot helppo hoidettava. Vaikea vain päättää millane ois hyvä:rolleyes: ja vaatiivan toi koira tietenki paljon aikaa ja rahaa et eipä se ole tuosta vaa hankkia.

Dynamite88 sanoi:
ja vaatiivan toi koira tietenki paljon aikaa ja rahaa et eipä se ole tuosta vaa hankkia.

Laskeskelin että paljonko koiran hommaaminen tulee minulle maksamaan. Kahdella ja puolella tonnilla pitäisi saada koira ja tarvittavat kilheet. Siihen sitten lisäksi ruoat, rokotukset, näyttely- ja koemaksut etc. Toivoisin tosiaankin että koira osaa arvostaa minun rahallista panostani.:D

Dynamite88 sanoi:
ite aatellu ostaa koiran mut sen pitäs olla vaan semmone rauhallinen, Iso otus :D ei taipuvuutta luonnevikaisuuteen ja suhkot helppo hoidettava. Vaikea vain päättää millane ois hyvä:rolleyes: ja vaatiivan toi koira tietenki paljon aikaa ja rahaa et eipä se ole tuosta vaa hankkia.

Älä ajattele tuossa iässä vakavasti koiraa. Varsinkin, jos elämäntilanteessa tulee paljon muutoksia. Kerkeät myöhemminkin. Enkä tarkoita tässä, etteikö 18 vuotias osaisi koiran kanssa olla - eihän se ikäkysymys ole, mutta kun sitä kaikkea muuta menoa on / tulee olemaan.

Ja koirilla on muuten TODELLA harvoin varsinaista LUONNEVIKAA - rinnastettavissa ihmisilläkin johonkin mielisairauteen, skitsofreniaan / vast.

Oon ajatellut hankkia amstaffin, mutta voi kun noi pit bullit on hienoja koiria.. Nyt rupesin vähän haluamaan itselleni sellaista haukkua...

Bree sanoi:
Oon ajatellut hankkia amstaffin, mutta voi kun noi pit bullit on hienoja koiria.. Nyt rupesin vähän haluamaan itselleni sellaista haukkua...

Samoja koiriahan ne on. noinniinkun periaatteessa.

Mä itse taas olen koirien kanssa käyttölinjalla ja tämän ao. viikarin kanssa tuleekin syksyisin vietettyä aikaansa tuolla lapin suunnalla ja kuten oik. puoleisesta kuvasta huomaa, käyttökoirahan se.

Liitteet

• koirat1.jpg
    koirat1.jpg
    74,5 KB · Katsottu: 233
  • p61.jpg
    p61.jpg
    119,1 KB · Katsottu: 242
Mä haluaisin itselleni Berninpaimenkoiran, Kultaisen noutajan ja kääpiöpinserin. :haart:

Liitteet

• BW_Lady_Wolfbaron_6,5vk.jpg
    BW_Lady_Wolfbaron_6,5vk.jpg
    34,2 KB · Katsottu: 251
  • minttu_etusivu.jpg
    minttu_etusivu.jpg
    64,1 KB · Katsottu: 532
  • 27378122.jpg
    27378122.jpg
    62,9 KB · Katsottu: 231

Latest posts

Suositut