Hieman lihaskuntoa "sohvaperunalle"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja manror
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen 24-vuotias kaveri, jolle on aikojen saatossa kertynyt pituutta semmoset 191 cm. Olen muuttanut hieman elintapojani tässä viime vuosina jonka johdosta painoni on kehittynyt seuraavasti:
2007: 120 kg
2008: 110 kg
Nyt: ~88 kg
Melkoinen muutos voisi varmaankin todeta.

Hirveästi en oo ikinä mitään urheilua oikeen harrastanut ja nyt on tullut mieleen josko jotain pientä lihaskuntoakin vois alkaa sillon tällön tekemään.
Löytyisköhän täältä joka joka vois vähän ohjastaa paljonko ja mitä kannataisi tehdä.
Lähinnä ajattelin lähtee liikkeelle jostain sellasesta mitä voisi ihan kotona tehdä, kuten vatsat, selät ja punnerrukset tms. Hyvä vai huono ajatus? Nykyisellä kunnolla noita menee seuraavasti:
Punnerrukset: 14
Vatsat: ~50
Selkää: paljon.
2006 intissä vedin cooperissa tasan 2000 m jonka sen jälkeen ei oo tullu kokeiltuu.
Veikkaan kyllä että vois mennä enemmän ku on 30 kg lähteny pois sen jälkeen =)
Paljonkohan joku perusnormi kaveri mahtaisi tollaisia tehä?

Hieman tosiaan nyt kiinnostaisi kuntoa ja lihaskuntoa kohottaa, eikä ole oikeastaan mitään käryä miten lähtisi alkuun...

Oho, rispektit täältä kyllä tulee painonpudotuksen suhteen.

Leuanvetoja, punnerruksia ja kyykkyhyppyjä teet kotona päivittäin. Siitä sitten jos ja kun innostut, niin salille vaan :thumbs:

Ei sil painol nii välii Cooperis, voihan olla vaikka 120 kilone mikä on tosi hyväs kunnos ja sisuu riittää, tai sitten 60kg mikä ei oo koskaa erikoisemmin liikkunu, syö vaan niukasti jne. paska kunto. Lenkkeilyn suhteen kestävyys alkaa parantua jopa ensimmäisten kertojen jälkee, kun hölkkäät 4-5km.

Ostat kotiisi leuanvetotangon ja säädettävät käsipainot niin niillähän jo keksii vaikka mitä :) Mut salille kyllä kannattais mennä.

Ota vaikka tuolta netistä 100 push-ups ja 20 pull-ups ohjelmat käyttöön (leukoja varten tarviit leuanvetotangon). Sen lisäks teet vaikka kyykkyhyppyjä ja vatsoja 3 kertaa viikossa 3-6 sarjaa. Lenkillä käyt 3-4 kertaa viikossa.

Itse en kotona juurikaan jaksa treenata, salilla on niin paljon kivempaa!

sinuna alkaisin tekemään kaikennäköistä omalla kropalla tehtävää juttua, jos ei sali hirveästi kiinnosta. Esim punnerruksia,leukoja eri otteilla,vatsaa monipuolisesti, kyykkyjä ym. ja noiden päälle sitten kovaa aerobista treeniä. :thumbs:

"2007: 120 kg
2008: 110 kg
Nyt: ~88 kg"

Hieno muutos. Korvien välissä asiat kohdallaan kun tuohon pystyy.

Itse olen aloittelemassa samalla tavoitteella treenaamista. Treeniohjelma jota käytän,on aikalailla ottanut vaikutteita voimanostosta,mutta muuta liikuntaa lisäämällä toivon pääseväni tyydyttäviin tuloksiin.

Tällä hetkellä;

Painoa 100kg.
Pituus 173cm.

Pituus tuskin muuttuu ;) mutta painoa olen päättänyt pudottaa,ihan jo itsetunnonkin takia.
Voimapuolesta olen toki kiinnostunut,ja lihasmassaakin on kertynyt ihan mukavasti.
Koetan olla aktiivinen foorumin pälyilijä ja ottaa nöyrästi neuvoja vastaan,niitä varmasti tarvitaan. :thumbs:

itellä myös iski himo urheiluun... tai lähinnä salia kohtaan. Paino oli reilut 107kg ainakin, nyt mennään 91kg tietämillä :) Itsetunto kohentunut roimasti ja tuntuu paljon paremmalta.
Vielä tavoitteena pudottaa 85kg tietämille. Pituutta siis noin 183cm.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom