Hidas heräämään

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tuntuu että kestää ties miten kauan ennenkuin saa ns. "koneen käyntiin", aamuisin kun herää niin on usein päässä hieman "pöhöttynyt" olo ja väsynyt "raukea" olo kestää pitkälle iltapäivään ennenkuin alkaa olemaan pirteämpi, tuosta hieman haittaa jos vaikka vapaapäivänä herää 12 aikoihin vasta niin treeniin saa kerättyä raivoa vasta illaksi, kahvista nyt kenties on hieman apua.

Aamupala on aina kunnollinen (600 - 900kcal) ja sisältää sekä hiilareita, proteiinia että rasvaa, ja päivälläkin tulee syötyä ateria tai kaksi ennen treeniä, usein ennen treeniä illalla on tullut syötyä noin 1200 - 1600kcal ja sitten loput syömiset painottuu sinne iltaan.

Pitäisikö sitä syödä vielä enemmän heti aamusta että saisi vähän virtaa koneeseen vai aamulla ottaa kenties maltoa tms. nopeaa hiilaria? Vai mistä mahtaa ylipäätään johtua?

Originally posted by turre101
[B
Pitäisikö sitä syödä vielä enemmän heti aamusta että saisi vähän virtaa koneeseen vai aamulla ottaa kenties maltoa tms. nopeaa hiilaria? Vai mistä mahtaa ylipäätään johtua? [/B]

Yritä juoda runsaasti vettä heti kun heräät, luultavasti auttaa.

Itselläni ei ole kyseistä ongelmaa ollut sitten ala-asteen jälkeen. Salainen lääke-aine on nimeltään "Strath" (ent. bio-strath).

http://www.terveyskaupat.net/nettikauppa/ravintolisat/strath/

Joku voi sanoa, että humpuukia. Sitä se voi ollakin. mutta ainakin itsellä on toiminut. Heräämisen kanssa ei mitään ongelmia. Ja mikä parasta, yläasteen aikana ei tullut pahemmin sairasteltua (7.luokalla kerran) ja terveenä tässä ollaan oltu jo monta vuotta putkeen. Mun mielestä toi aine toimii.. tosin, kun sen käytön lopettaa, niin tuppaa kuumetta olemaan tovi :D vieroitusoireita? ehkä. Kesäisin en ruukaa käyttää.
Maistuu aika hirveältä, mutta makuun tottuu. Kokeile jos tohdit, suosittelen. :kippis1:

Originally posted by turre101
Tuntuu että kestää ties miten kauan ennenkuin saa ns. "koneen käyntiin", aamuisin kun herää niin on usein päässä hieman "pöhöttynyt" olo ja väsynyt "raukea" olo...

Kesäsin kun herään -> 5 sekunttia ja on olo kun ei olis nukkunutkaan, ajatus kulkee ja pirtee kun sonni kiimassa...mutta
odotas kun tulee talvi niin meikäläinen ei herää kunnolla moneen tuntiin.
mulla on TV aina aamuisin päällä ja ikinä en muista mitä sieltä on tullu ja työmatka on usein hieman "utuinen" ja saatan töissä miettiä millä bussilla tulin. :D

Minä olen kanssa hitaasti heräävää sorttia. Kofeiini auttaa vähän, mutta todellinen lääke on uni. Nukkua vaan ei tuppaa ehtiä :jahas:

Originally posted by Gamzae
...mutta todellinen lääke on uni...

Mulla esim. jos viikonloppuna nukun normaalia enemmän (9-10h/yö)
ja herään vaikka klo10:00 mulle tulee armoton pääkipu, että se siitä "lääkkeestä" :(

ei ole helppoo edes nukkuminen :D

Originally posted by hash pipe
Itselläni ei ole kyseistä ongelmaa ollut sitten ala-asteen jälkeen. Salainen lääke-aine on nimeltään "Strath" (ent. bio-strath).

Ihan kokeilunhalusta tilasin tuota samantien purkillisen, olisi nimittäin oiva jos vastustuskykyä parantaa, ei tarvitsi treenien keskeytyä flunssien tai muiden takia myöskään. Ja kaikki unenlaatua parantava on pelkkää plussaa, liian hyvin ei voi koskaan nukkua, paitsi työaamuna. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se on kyllä huomattu että liikaa nukkumalla saa itsensä jumiin koko päiväksi, jos nukkuu vaikka 12h yöunet lomapäivänä niin ei sitä herää kunnolla ollenkaan koko päivänä... On se monimutkasta. :)

Tuo veden juominen luultavasti ihan fakta, täytyy kokeilla. Kyse voi myös olla että on aamulla vähän "vesipöhö" kun illalla tulee usein juuri ennen nukkumaanmenoa juotua monen monta lasillista vettä, joku kummallinen tapa...

Aamulla kofeiininappi naamaan ja suihkun lopuksi niin kylmää vettä niskaan kuin hanasta tulee hetken aikaa.

Tuo hiukka auttaa, mutta pysyvää apua en ole vaivaan keksinyt. Nukkumisesta homma ei ole kiinni koska nukun about 8-9h per yö ja viikonloppuisinkin pitää laittaa kello soimaan koska 14 tuntia saattaa mennä kevyesti muuten nukkumishommiin.

Ja 14h unien jälkeen sitä on kyllä jo sellaiset rytmin sekoitukset päällä loppupäivän että hyvä jos tietää millä planeetalla ollaan. Krapulassa tosta tietysti on etua kun voi suoraan nukkua krapulan ohi seuraavaan iltaan, mutta muuten hukattu aika ottaa päähän.

Re: Re: Hidas heräämään

Originally posted by IronMind
Aamulla kofeiininappi naamaan ja suihkun lopuksi niin kylmää vettä niskaan kuin hanasta tulee hetken aikaa.

Väittävät että omena vaikuttais monta kertaa piristävämmin aamulla kuin kuppi kahvia. En kyllä tiedä mihin väite perustuu.

Jumikuula :)

Aikaisemminkin joskus aiheesta purnasin täällä mutta uusiksi nyt selkokielellä.

Eli kun usein, tai melkeinpä voisi sanoa aina on aamuisin ja pitkälle päivään jatkuu olo, joka aika lähellä normaalia väsymystä mutta ei vaan väsytä. Eli jää helposti tuijottamaan johonkin kun lukee vaikka lehteä, silmissä vähän semmoinen usvainen olo ja joskus joutuu sekunnin murto-osan tarkentamaan johonkin kohteeseen kun katsoo - ihan kuin olisit _tosi_ väsynyt myöhään yöllä. Päässä sellainen höynähtänyt pöhö-olo ja tuntuu että laahustelee vaan ja unohtelee asioita, ja haukottelee. :)

Tuumasin että voisikos kyse olla jonkin tärkeän hivenaineen tms. puuttumisesta ruokavaliosta? Syön vitamiinilisää, mineraalilisää ja Strathiakin vielä. Tuo strath selvästi auttaa heräämään työaamuisin nopeammin, mutta etenkin vapaa-aamuina kotona yksikseen tämän huomaa että kone ei oikein käynnisty kokonaan. :)

Toinen vaihtoehto on että olen vain liian väsynyt ja pitäisi nukkua univelkoja pois enemmän kuin yhden viikonlopun ajan, mutta toisaalta on tässä välillä nukuttu jopa 5 päivää yli 10 tunnin yöunia ettei luulisi siitä kiikastavan.

Katos perhana, olin hetken äimän käkenä kun katseen käänsin ja Johnny oli jo käynyt viestiä siirtelemässä. :) Ei vaan, tämähän olikin ihan samaa tekstiä ja ei edes vanha threadi...mun fiba - kiitti johnny. :)

Originally posted by hash pipe
Salainen lääke-aine on nimeltään "Strath"

mutta ainakin itsellä on toiminut.
Maistuu aika hirveältä, mutta makuun tottuu. Kokeile jos tohdit, suosittelen. :kippis1:

_Täsmälleen_ samat sanat, aine vaan on eri.
Mun salainen lääke-aine on nimeltään "Stroh", ei oo univaikeuksia!

http://www.bevmo.com/productinfo.as...=spirits&category=30050000&sid=03&catname=Rum

http://www.strohrum.com/

Jotenkin sitä tuon jälkeen herää ihan toisena ihmisenä...

sori

Strohia määkin... jos olis hiukkasen vanhempi :)
mutta kuitenkin tällä nyt tuskin mitään sen kummallisempaa arvoa mutta jostain kuulin että 24h valveillaolo vastaa 1 promilen humalaa :kippis1: eli pää toimii hiukan öm.. hitaasti:D niin se kyllä voi olla unen vähyydestä kiinni

Tuo on ihan totta tuo promillejuttu, eikä se tarvi olla 24h.

Jos olen nukkunut yöllä vaikkapa vain 5h eli lähestulkoon ei-mitään, niin seuraavana päivänä töiden jälkeen on kyllä kuin pienessä hiprakassa, ei ajatus kulje ja sopertaa sekavaa juttua, jopa kävelee vähän minne sattuu unissaan. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom