Heteromies ja kauneudenhoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Spoonie
  • Aloitettu Aloitettu

Mitä ihonhoitotuotteita käytät(kasvot)

• Kosteusvoide

Votes: 3 100,0%
  • Kasvovesi

Votes: 0 0,0%
  • Silmänympärysvoide

• Puhdistaja

• Kuorinta

Votes: 2 66,7%
  • Huulivoide

Votes: 1 33,3%
  • Maskit/peel of maskit

• Meikkivoide

• Muut erikoistuotteet kasvoille

Votes: 1 33,3%

• Total voters
    3
- Suihku päivittäin tai lähes päivittäin
- Dödöä
- Hampaidenpesu 2krt/pv
- Geeliä hiuksiin joskus harvoin jos jaksaa laittaa
- Parranajo tarvittaessa

Siinähän nuo, eli lähinnä perushygieniaa, ei mitään metroseksuaalivetkutuksia ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hampaiden pesu 2-3 krt/vrk
Aamuin illoin kasvovedellä naama puhtaaksi
Kosteusvoide naamaan, ettei näytä kilpikonnan perseeltä
Dödö + hajut (Channel/Burberry)
Ihokuorinta pari kertaa viikkoon
Käsirasvaa kun muistaa
Kynsiä joutuu pätkimään pari kertaa viikossa kun meinaa kasvaa pirun nopeesti
Parta lähtee Phillipsin 8894:lla
Suihkussa 1-2 krt/vrk

Suihku 1krt/vrk
Hampaiden pesu 1krt/vrk
dödöä ja after shavea joskus..

-parturi 2-3 vko:n välein (hiukset kasvaa lähes 2cm/kk)
-hiusvahaa (osis)
-parta höylällä
-ihonhoito: kosteusvoidetta, puhdistusgeelliä, kasvovettä ja joskus kuorintavoidetta.
-hajut: dödöä (jotain perussettiä) ja hyvät tuoksut (polo, dior...)
-karvotus: kesällä ehkä leikkelen kainalokarvoja, mut alapäästä joutuu lyhentelee (ettei kutia...ja tytötkin tykkää...)
-suihkussa 1-2 krt pvä ja kuteet vaihdetaan tietysti päivittäin

Arc sanoi:
- Hampaitten pesu 1-2x/vrk
- Mouthwash 1-2x/vrk
- Suihku 1-2x/vrk
a) Shampoo 1x/vrk
b) Hoitoaine 1x/vrk
c) Suihkugeeli 1-2x/vrk
d) Kasvojen pesuaine 1-2x/vrk
- Kasvojenpuhdistus aine 1x/vrk
- Deudorantti 1-2x/vrk
- After shave
- Kaikki turhat karvat ajan pois sita mukaa kun tulee
- Nena- ja kulmakarvoja vahan trimmailen valil paremmiks
- Parturis kayn 3-6viikon valein ja usein otan raitoja tai varjaan tukan
- Hiusten muotoilu tuotteita kaytan riippuen hiustyylista
- Kosteusvoiteita aina sillon tallon
- Kasvovoiteita kaytan aina joskus
- Ihonpuhdistukses oon yleensa kayny pari kertaa vuoteen
- Solariumis ajattelin alkaa kaymaan niin saa esirusketusta Hawaiia varten
- Kynnet leikkaan aina kun ne on liian pitkat
- Alusvaatteet, sukat, paidat vaihdan paivittain
- Farkut vaihdan 1-2vrk valein

No eipas tassa tuu enempaa mieleen..

Samansuuntaista kauneudenhoitoa täälläkin, kynnet tosin pureskelen lyhemmiksi :rolleyes:

Sukat vaihdan jalasta toiseen ja kalsarit käännän silloin tällöin...

No jos totta puhutaan niin:
-suihq keskimäärin joka päivä, joskus jää väliin jos en oo hikoillut
-hampaiden pesu aamuin ja illoin
-xylitol-purkkaa ruokailun jälkeen
-huulirasvaa (onko tää nyt edes kauneudenhoitoa)
-joskus suuvesi hampaiden pesun jälkeen
-iltaisin finnejä vastaan kasvopesu, kasvovesi ja kosteusvoide
-amisviikset ajelen ennenkuin ne pääsee liian pitkälle :D

-hammaspesu kerran päivässä
-karvoja naamasta, kainaloista ja alapäästä pois mach kolmosella 1-2krt/vk
-suihku väh. kerran päivässä
-suihkun jälkeen axee kainaloon ja kosteusvoidetta käsiin ja naamaan
-muotovaahtoo aina päässä jossei oo pipoo. Hiukset on muuten ärsyttävän tuntuset. :D
-jotain parempaa hajua kaulaan, kun lähden kotoo liikenteeseen
-parturia parin kuukauden välein, samoin värjäystä jos sille päälle sattuu
-naaman epäkohtiin sillon tällön (todella harvoin) jotain meikkivoidetta siskon kaapista

Ihonhoitotuotteet miehille (spurgu-look pois)

Nyt kaikki metroseksuaalit vastailemaan. Ongelmani on sellainen että kasvot näyttävät aamusta-iltaan ja illasta-aamuun siltä kuin olis just heränny katuojasta. Kasvojen iho on epäsäännöllisen värinen, rasvaisen oloinen ja punoittaa poskista. Turpavärkki siis näyttää lähinnä siltä kuin olisin ottanut edellisiltana rankemman päälle kuppia, tai saanut avovaimolta avaria aamun avajaisiksi. Mistään pintaverisuoniston esiinmarssista ei siis ole kyse, vaan sellaisesta perusturvotus-punoitus ongelmasta. Toinen ongelma on tummat silmänaluset.

Nyt on pakko luopua periaatteesta: "tosimies ei käytä muita kemikaaleja kuin deodoranttia, paitsi joskus after shavea".
Joten mitkä olis hyviä tuotteita jotka tepsisivät edellä mainittuihin ongelmiin. Tärkeintä olisi saada ihosta tasaisen värinen, tyyliin.... :nolo: --> :)
Nivealla esim. on oma miesten tuotesarja mutta ovatkohan hyviä?

L'orealilta tuli vähän aikaa sitten se uus ihonhoitosarja miehille, ainakin se silmänympärysvoide makso jotain <10 egee. Enpä huomannut itse sen vaikuttavan juurikaan, ainakaan tummiin silmänalusiin, mutta ehkä jollain muulla on kokemusta..? Se kasvojenpuhdistusvoide taas siitä samasta sarjasta on erittäin bueno, olen sillä pessyt naaman kerran päivässä suihkun yhteydessä, ja on kyllä iho pysynyt freesin näköisenä ja oloisena.
Tuohon punoitukseen taas ei taida auttaa kuin meikkivoide... :jahas:

Nivea on kuulemma näistä semiselektiivisistä tuotteista parhaimpia. Ei muuta ku koittamaan, ja muistaa että eipä nämäkään tuotteet yhdessä yössä ihmeitä tee.

Lumenella on hyvä miesten ihonhoitosarja myös, Skin Tech taisi olla nimi. Hinta ei itketä ja sen suhde laatuun on parempi kuin hyvä. Jos haluaa pistää rahaa haisemaan, niin Bossilta on tullut melko vasta uusi Boss Skin-sarja. Tästä ainakin löytyy silmänympärysvoidekin.

Jos kerran couperosasta ei siinä punoituksessa ei ole kyse, niin en kyllä tajua mistä se sitten voisi johtua, mutta anyway, apua löytyy ainakin apteekista Avene-tuotesarjasta ja voiteesta nimeltä Diroseal tai Antirouges, kumpi nyt enemmän miellyttääkään. Pikku testereitä saa yleensä kysäisemällä. Naisille kai tuota enemmän markkinoidaan, mutta tuskin sellainen purkki kylppärissä kenestäkään homoa tekee. Oma exäni käytti surutta Detria Arbutinia, joka kuuluu myös mummoni budoaarin sisältöön :)

Ai niin ja, (huuhaa?)luontaishoitaja väittää voivansa korjata ne silmänaluset ilman voiteita, herra on hyvä vaan ja menee sinne suolihuuhteluun mistä täälläkin on jo puhuttu :D Kohta ne varmaan väittää että sillä saadaan HI-viruskin kitkettyä maailmasta.

Kasvojen pesu aamuin ja illoin, jonka jälkeen perus kosteusvoidetta turpaan. (kasvovoide)

Jokaisen suihkun jälkeen kosteusvoidetta myös.

Parranajon jälkeen after shavea- balsamia turpaan.

Tummiin silmänalusiin auttaa kylmässä vedessä kastetut vanulaput. Pidä vähän aikaa silmillä. Tai pese kasvosi aamulla kylmällä vedellä. Pussin rauhoittuvat hetkessä.

Hifistellessä sitten silmänympärysvoidetta, mut en voi suositella, koska itse en käytä.

Aika pitkälle kasvojen iho pysyy hyvänä, jos vaan muistaa sen kosteusvoiteen aina pesun jälkeen.

Biothermen silmänympärysvoide ainakin pelittää loistavasti, tosin se maksaakin 30-40e. Kosmetiikassa hinta ja laatu kulkevat aika lailla käsikkäin.
Itse olen käyttänyt Biothermen ja Clarnsin for men -sarjoja. Ihon saa näyttämään hyvältä kun sen puhdistaa (päivittäin pesu puhdistavalla geelillä, kuorinta kerran viikossa) ja käyttää kosteuttavaa voidetta.
Elsan mainostama Avene-sarja on kans hyvä, mä käytän siitä kosteusvoidetta ja se on paras, mihin oon törmännyt.

edit: Harry ehti ensin....

Aluksi alat pesemään kunnon kasvopesuaineilla sitä naamavärkkiäsi aamuin illoin, ja laitat rasvaa naamaan jos se iho kuivuu siitä pesemisestä. Sellanen vihreätuubinen perusvoide(Humektan) on jees, jos oikeen kuivaa niin sitten rasvaisempaa keltaista(Aqualan). Sillä pääsee jo hyvin pitkälle. Kuorinta menee jo hifimmäksi.

Partaa jos ajat terällä niin aina kunnon geeliä/vaahtoa ja sitten vielä aftershave-aineet päälle. Ja suihkun jälkeen parranajo jos se ärsyttää sitä ihoa. Ja suolaisen ruuan syönti ja tästä johtuva nesteiden lipitys illalla aiheuttaa myös komeaa pulla-lookkia aamuksi. Yleensäkin ruokavalio tietysti vaikuttaa ulkonäköön.

Edit : Muut fägärit ehti jo ensin. :D

Paljon asiaa jo tullutkin... Vähän tyttönäkökulmaa sekaan. :D Voisit ensinnäkin kysäistä jotain naispuolista kaveria tai vaikka apteekin tätiä vilkaisemaan sun ihoa. Saisit arvion sun ihotyypistä, mikä auttaa oikeiden ostosten tekemisessä. 40e pitäisi riittää neljän tuotteen hankkimiseen, halvemmallakin pääsee ja ylärajaahan näissä asioissa ei ole.

Kasvojenpesuaine ei saisi kuivattaa ihoa, ja jos kuivattaa niin punoitus on taattu. Naamaa ei myöskään tarvitse välttämättä pestä aamuisin. Pelkkä vesikin on joillekin liikaa, joten hyvä kosteusvoide on ykköstuote. Rasvoittuminen johtuu yleensä joko hormonitoiminnasta tai ihon ärtymisestä (esim. liian tuhti pesuaine saa ihon kiiltelemään helposti).

Kasvopesun, kosteusvoiteen ja silmänympärysvoiteen (apteekissa Favoralla on ainakin hyvä joka vaalentaa silmänalusia säännöllisesti käytettynä, samoin Lumenella on hajusteeton voide joka myös toimii) lisäksi lisäisin ostoslistaan kasvoveden (Lumenella on mukavia 400ml pulloja, maksaa n.8,50e) jolla voit aamuisin pyyhkäistä ihoa pesun sijaan. Kasvovedellä voi "huuhtaista" kasvot myös treenin jälkeen jos urheilee keskellä päivää. Peruspuhdistus aina illalla.

Kannattaa tosiaan pyytää niitä testereitä, Anttilastakin saa (ainakin meillä) mitä voidetta vain pieneen purkkiin ilmaiseksi kun pyytää. Hyvä kasvovoide imeytyy nopeasti ja jättää ihon pehmeäksi. Voide on liian paksu, jos se jättää tahmean pinnan. Talvella moni vaihtaa paksumpaan voiteeseen kun pakkanen kuivattaa. Talveksi voisit kokeilla apteekista Ceralania, hyvä ja hajusteeton tuubi herkälle iholle.

Nivean tuotteet ovat omia kestosuosikkejani, hyviä perustuotteita. Perustuotteissa en usko että rahalla saa parempaa, esim. Erisanin superhalpa kasvojenpesuvoide on hyvää kamaa kuivalle iholle! Kalliit tuotteet tuovat kyllä paljon iloa elämään, mukava fiilishän niistä tulee, mutta useimmiten tavistuotteilla naama pysyy ihan samannäköisenä. Ja mulla sentäs on tosi herkkä mutta muuten normaali iho.

Ihon kuntoon vaikuttaa tietysti myös se mitä syöt (ja juot) ja poltatko ja nukutko riittävästi.

Niin, ja jos ihotyyppi on yhtään kuiva tai herkkä, niin heitä alkoholilliset aftershavit hemmettiin. Onnea ihonhoitoon!

Biothermen silmänympärysvoide ainakin pelittää loistavasti, tosin se maksaakin 30-40e. Kosmetiikassa hinta ja laatu kulkevat aika lailla käsikkäin.
Itse olen käyttänyt Biothermen ja Clarnsin for men -sarjoja. Ihon saa näyttämään hyvältä kun sen puhdistaa (päivittäin pesu puhdistavalla geelillä, kuorinta kerran viikossa) ja käyttää kosteuttavaa voidetta.
Elsan mainostama Avene-sarja on kans hyvä, mä käytän siitä kosteusvoidetta ja se on paras, mihin oon törmännyt.

edit: Harry ehti ensin....
silmänympärysvoiteet on huijausta. jossain tutkimuksessakin todettiin, että normaali voide ajaa saman asian. muutenkin kalliimmissa tuotteissa on yleensä vain enemmän kaikenlaisia hyödyttömiä kemikaaleja. erityisesti miehille tarkoitetut sarjat on ryöstöhintaisia perusvoiteisiin verrattuna. lähinnä olettaisin tämän olevan markkinointikikka.

Itse olen ainakin ollut tyytyväinen edellämainittuihin Bossin sarjaan ja Lorealin miesten settiin.

Toki kannattaa kokeilla muitakin, uskokaa tai älkää, itse olen tykännyt jopa turvenaamiosta..ja hyvä on iho ainakin tällä hetkellä.

Toi Lorealin onkos se nyt naamanpesu geeli on aina hyvä aamusin, herättää jotenkin pirun hyvin. JA rasva päälle sekä voiteet silmiin niin voila....

Ja oli tai ei parempia nuo kalliimmat merkkituotteet niin se että laitat Bossin tavaraa naamaan, aiheuttaa huomattavasti paremman placebon kuin että se olisi joku Lidlistä ostettu puteli :)

Eiks jea?

kyllä mä ainakin mieluummin ottaisin selvää, että mikä siitä bossin rasvasta tekee niin erikoisen kuin tyhmänä syytäisin siihen rahaa. placeboefektikään kun ei oikein itsellä toimisi, kun kumminkin se on käytännössä ihan samaa tavaraa ja typeriä ihmisiä huijataan. vaikka ei ole rahasta kiinni, niin kieltäydyn olemasta typerä. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom