Hermopisteistä asiaa.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen nyt Tammikuun alusta harrastanut European kyushu jitsu tuitea.
Olen lukenut täältä foorumilta kaikenlaista kökköä näistä pisteistä...
Itselläni on kokemusta muutamasta budo-lajista.(paini,nyrkkeily,ju-jutsu,taekwondo,kickboxing)
Sen vaan sanon että tällä vähällä kokemuksella olen varsin hämmästynyt ko. pisteiden toimivuudesta.
3.dan Pekka Seppänen on vakuuttanut ainakin minut täysin tästä hommelista.
Eilen tämä herra nimittäin TYRMÄSI minut ranteesta...
Olen ollut kehässä paljon ja saanut lujaa päähän mutta ei minua ennen tyrmätty ole.
Sanotte mitä sanotte mutta ainakin minut vetää nöyräksi.

hmm, voisit selittää vähän enemmän ja kysyä mikä osa ranteessa saa ihmisen tyrmätyksi. rupes kiinnostamaan itseäkin. kysy, koska toi on aika utopiaa tällä hetkellä minulle.

No tottahan se on että hermopisteisiin kohdistettu isko/painallus toimii mutta siihen tarvitaan uskomattoman paljon taitoa/kokemusta ja tuntemusta ihmisen anatomiasta. Enkä puhu niskaan kopauttamaisesta vaan niistä pisteistä mitä on reisissä, ranteissa, käsissä jne... hieno laji jos jaksaa paneutua ja opiskella tosissaan. :worship:

Olisko tossa ratkaisu mun nukahtamisongelmiin: otan itseäni kiinni ranteesta, ja tipahdan samantien? :rolleyes:

NP_NG sanoi:
hmm, voisit selittää vähän enemmän ja kysyä mikä osa ranteessa saa ihmisen tyrmätyksi. rupes kiinnostamaan itseäkin. kysy, koska toi on aika utopiaa tällä hetkellä minulle.

Niin se on utopiaa minullekin eikä vielä varmaan pitkään aikaan edes tulla treenaamaan itse KO-tekniikoita.
Ranteen molemmin puolin pari pistettä jossain mystisessä paikassa...
Mene kokeilemaan joskus, yllätyt.

pikkujussi sanoi:
Niin se on utopiaa minullekin eikä vielä varmaan pitkään aikaan edes tulla treenaamaan itse KO-tekniikoita.
Ranteen molemmin puolin pari pistettä jossain mystisessä paikassa...
Mene kokeilemaan joskus, yllätyt.

Itselle kävi vahingossa sellainen, että kaveri löi sellaisen hitaan lyönnin leikillään, ja otin ranteesta kiinni. Sattui sormet osumaan sopivaan paikkaan, enkä puristanut edes kovaa, mutta kaveri riuhtaisi käden aika äkkiä irti, ja kysyi että onko mulla helvetin vahva puristus, vai osuinko johonkin hermopisteeseen. Oli kuulemman vielä illallakin kihelmöinyt kättä. Näitä on varmaan sattunut aika monelle silloin tällöin. Itselle sitten yritin tuota kohtaa löytää, mutta ei kyllä tullut enää uudestaan vastaan. Pitäisi kyllä joskus käydä jossain tuollaisessa kokeilemassa, miltä tuntuu ranteesta tyrmäys.

Sen haluaisin tietää kuinka tämä on mahdollista.

Itse olen hyvin epäileväinen niiden toimintaan tositilanteessa. Miksei kukaan joka hermopisteet hallitsee ole käynyt kuittaamassa itselleen kunnon tiliä Pridesta tai UFC:stä? Luulisi rahan sen verran kiinnostavan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
enforcer sanoi:
Itse olen hyvin epäileväinen niiden toimintaan tositilanteessa. Miksei kukaan joka hermopisteet hallitsee ole käynyt kuittaamassa itselleen kunnon tiliä Pridesta tai UFC:stä? Luulisi rahan sen verran kiinnostavan.

Niinpä. Toisaalta on monta asiaa mikä loistaa poissaolollaan näissä vapaaottelutapahtumissa. Missä on Aikidot, Kung Fu:t ja Hum Puu Ki:t?
Tähän yleensä heitetään perusteluksi että "koska meidän laji on itsepuolustusta ja voitas vahingossa tappaa vastustaja.." just joo...
Monella saattaa olla taustalla joku noista lajeista, mutta siten kun ollaan kehässä/häkissä niin tyyli on kaikilla lähes sama: thai/nekkailu pystyasennossa ja bjj/lukkopaini maassa. Toi äänellä tyrmäys olis aika kova juttu niin ei tarttis edes pukeutua - tyrmäis jätkiä vaan farkuissa ja pikkukengissä...

(sori, ei oo tarkoitus tehdä tästä mitään lajien välistä sananvaihtoa - on vaan tullut herättyä väärällä jalalla ja v*tuttaa.)

Niinpä niin, eihän sitä koskaan tiedä, millainen kadun killisilmä sieltä vastaan asettuu, sitä varten pitää olla aseistus kuin Rambolla ja puhumisen taidot kuin pokella sekä loistavat skillit jossain kamppailulajissa, niin voi ehkä kenties pärjätä. Sekin riippuu vain tuurista.

Kannattaa pysyä kotona, niin ei joudu pahemmin tositilanteisiin (paitsi että tilastojen valossa joutuu kyllä, sillä pahoinpitelyt kotona ovat aika kärjessä, riippuen kaupungissa missä asuu, joten taas sekin näkökulma pitää ottaa huomioon -> Lappiin asumaan mars mars -> mutta sitten taas asukaslukuun suhteutettuna päin honkia menee eli ei sielläkään voi asua, missä sitten -> kadulla ?)

UFC, Pride ym. nii-iin, en tiedä miksi kukaan ei ole mennyt sinne ? Kenties rakkaus harrastuksensa pariin ei välttämättä aiheuta dollarin kiiltoa silmässä jokainen laji on yhtä hyvä/huono kuin on harrastajansakin. Lisäksi onhan siinä näitä byrokraattisiakin puolia eli kun kuulut johonkin seuraan joka kuuluu johonkin liittoon, niin säännöissä kenties kielletään osallistuminen moiseen toimintaan perustuen siihen, että ei edesauta lajin suotuisaa kehitystä ja tuo mukanaan nämä väkivaltaiset vivahteet. Niin - määrittele väkivalta, itsepuolustus, lajin suotuisa kehitys jne jne jne. Taas tultiin siihen oravan pyörään, jossa pystytään keskustelemaan tuhansien replyjen kera.

Tärkein on löytää se oma laji, jossa viihtyy ja tuntee onnistumisen iloa epäonnistumisien jälkeen :)

Ugh, olen puhunut ( osa I ) :=)))))

TomppaL sanoi:
UFC, Pride ym. nii-iin, en tiedä miksi kukaan ei ole mennyt sinne ? Kenties rakkaus harrastuksensa pariin ei välttämättä aiheuta dollarin kiiltoa silmässä jokainen laji on yhtä hyvä/huono kuin on harrastajansakin. Lisäksi onhan siinä näitä byrokraattisiakin puolia eli kun kuulut johonkin seuraan joka kuuluu johonkin liittoon, niin säännöissä kenties kielletään osallistuminen moiseen toimintaan perustuen siihen, että ei edesauta lajin suotuisaa kehitystä ja tuo mukanaan nämä väkivaltaiset vivahteet. Niin - määrittele väkivalta, itsepuolustus, lajin suotuisa kehitys jne jne jne. Taas tultiin siihen oravan pyörään, jossa pystytään keskustelemaan tuhansien replyjen kera.

Tärkein on löytää se oma laji, jossa viihtyy ja tuntee onnistumisen iloa epäonnistumisien jälkeen :)

On se vaan kumma miten tuo henkinen tietoisuus tai what ever vie aina voiton rahasta!? Luulis että helpottais hiukan harrastamista jos ei enää tarvis käydä töissä (muuta kuin kääntymässä kehänurkkauksessa avaamassa äänijänteitään...). Ja millehän lajille olisi huonoksi maine että laji todellakin toimii???

Huuhaata sanon minä!

Kyllähän ne todistetusti toimii, mutta oliko tämä juuri se tekniikka mikä oli alunperin käytössä jollain vakoojilla tms.? Eli jos pääsee yllätämään takaapäin, niin saa äänettä hiljennettyä vastustajan. Normaali tappelussa missä toinen on valppaana voi olla aika hankalaa "osua" pisteisiin.

Fakta: Tietyistä pisteistä kehossa saa tuhottoman paljon kipua (tai muuta jännää) aikaiseksi.

Fakta: Näitä pisteitä on paljon ja eivät ole mitään suuren suuria.

Fakta: Näistä kun tietää paikat ja suunnan mistä painaa, saa tehtyä kaikkea vänkää.

MUTTA: Onko näissä pisteissä jotain "maagista"? Ihmeellistä? Ts. ovatko nämä jotain sellaisia hermopisteitä minkälaisia niitä markkinoidaan? Saanko siis tiettyjä pisteitä painamalla/lyömällä toiselta tajun kankaalle? En tiedä.

Tähän mennessä näkemäni tyrmäykset hermopisteillä eivät ole vakuuttaneet siitä että kyseessä on jotain ihmeellistä ja maagista. Voivat hyvinkin olla "todellisia", mutta itse en ole vielä 100% vakuuttunut.

Force sanoi:
Kyllähän ne todistetusti toimii, mutta oliko tämä juuri se tekniikka mikä oli alunperin käytössä jollain vakoojilla tms.? Eli jos pääsee yllätämään takaapäin, niin saa äänettä hiljennettyä vastustajan. Normaali tappelussa missä toinen on valppaana voi olla aika hankalaa "osua" pisteisiin.

Mitä hyötyä on tekniikasta, joka toimii vain puolustukyvytöntä vastaan?

Homma taitaa mennä niin, että hermopistetekniikoilla ei vaan pärjää "häkissä".
Ja tämä on fakta, kunnes toisin todistetaan. :whip:

demoni sanoi:
Mitä hyötyä on tekniikasta, joka toimii vain puolustukyvytöntä vastaan?

Homma taitaa mennä niin, että hermopistetekniikoilla ei vaan pärjää "häkissä".
Ja tämä on fakta, kunnes toisin todistetaan. :whip:

Aamen!

Yhden kerran olen jonkinmoisen hermopisteiskun UFC-kehässä nähnyt. Keith Hackney läpsäisi sitä yhtä sumopainijaa ohimolle kevyen näköisesti ja silloin möhömaha kyllä tipahti. Oliskohan ollut UFC 3, en oo varma. Hackney oli kyllä aika :david: , mutta hauska sitä pomppimista oli kyllä katsoa. :lol2:

Leuassa taitaa olla jonkunlainen paikka mistä syntyy musta aukko korvien väliin. KB aikoina opetettiin suojaamaan erityisesti leukaa hyvin, mutta kyllähän siihen aina tärähteli iskuja. Joskus kova isku leukaan vain täräytti, mutta sitten toisen kerran hiljaisempi isku vei jalat alta..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom