Hermopisteistä asiaa.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pecman sanoi:
Yhden kerran olen jonkinmoisen hermopisteiskun UFC-kehässä nähnyt. Keith Hackney läpsäisi sitä yhtä sumopainijaa ohimolle kevyen näköisesti ja silloin möhömaha kyllä tipahti. Oliskohan ollut UFC 3, en oo varma. Hackney oli kyllä aika :david: , mutta hauska sitä pomppimista oli kyllä katsoa. :lol2:

Ja sen jälkeen jamppa päätti että tulipahan todistettua lajin toimivuus ja tienesti tehtyä? Ei millään pahalla mutta onko yksikään sumopainija voittanut matsiaan mma-säännöin?

Jos oletetaan, että hermotekniikat saisi toimimaan vaikka matossa, niin kyllä sellainen BJJ-sähkömies-risteytys voisi olla pätevä ottelija... mutta sitä näyttöä!

enforcer sanoi:
Ja sen jälkeen jamppa päätti että tulipahan todistettua lajin toimivuus ja tienesti tehtyä? Ei millään pahalla mutta onko yksikään sumopainija voittanut matsiaan mma-säännöin?
Onko luetun ymmärtämisessä häikkää? :david:
Väitinkö jossain vaiheessa hermopistetekniikoita erityisen toimiviksi mma-kehässä?
Niin ja ovat sumopainijatkin otteluitaan voittaneet: http://www.sherdog.com/fightfinder/displayfighter.cfm?fighterid=39

leuan seudussa on tosiaan joku piste tai sitten isku vaan pitää osata kohdistaa oikein jotta taju lähtee. Joskus muinoin karatessa meillä oli joku mies (nimeä en muista, koska tapahtumasta on aikaa ~10v), joka kysyi, että kuka haluaa kokea 'sähköshokin'. Meitä oli muutama kaveri joka siihen meni ja kyllä se aika 'veikeältä' tuntui kun tuohon leuan tienoille isku tehtiin. Kyse ei siis ollut mistään nyrkkeilyn kaltaisesta moukarista vaan kysessä oli hyvin kevyt isku. En tiedä mitä käytännössä tuo isku teki, mutta taju lähti :).

Kädestä tämä samainen mies näytti joitain paikkoja, muistaakseni ranteesta ja kyynärpäästä samaan aikaan painamalla sai aikaan aika helvetillisen kivun (joku joka asiasta tietää voi korjailla mun muistikuvia). Käytännössä mm. tuo käsi systeemi on sellaista nyhräämistä, että ei sitä missään kilpailutilanteessa oikein pysty käyttämään.

enforcer sanoi:
Itse olen hyvin epäileväinen niiden toimintaan tositilanteessa. Miksei kukaan joka hermopisteet hallitsee ole käynyt kuittaamassa itselleen kunnon tiliä Pridesta tai UFC:stä? Luulisi rahan sen verran kiinnostavan.

En itsekään usko että toimisi tositilanteessa ennen kuin olen useamman vuoden harjoitellut.
By the way: UFC:n säännöt kieltää hermopisteiden käytön.(no pressure points)!

Yleisin tiputuksen syy on leuan kova tärähdys joka heilauttaa aivoja ja saa näkemään tähtiä, ainakin näin minä oon oppinu/kuullu. Hermopisteitä oon itse löytänyt esim. solisluun ja olkaluun kuopassa varsin syvällä, saa käden kihelmöimään ja tunnottomaksi. Käsivarressa muutama ja takaraivossa muutama. Niitä on varsin paljon mutta tuosta näppituntumalla nuo.

pikkujussi sanoi:
Olen nyt Tammikuun alusta harrastanut European kyushu jitsu tuitea.
Olen lukenut täältä foorumilta kaikenlaista kökköä näistä pisteistä...
Itselläni on kokemusta muutamasta budo-lajista.(paini,nyrkkeily,ju-jutsu,taekwondo,kickboxing)
Sen vaan sanon että tällä vähällä kokemuksella olen varsin hämmästynyt ko. pisteiden toimivuudesta.
3.dan Pekka Seppänen on vakuuttanut ainakin minut täysin tästä hommelista.
Eilen tämä herra nimittäin TYRMÄSI minut ranteesta...
Olen ollut kehässä paljon ja saanut lujaa päähän mutta ei minua ennen tyrmätty ole.
Sanotte mitä sanotte mutta ainakin minut vetää nöyräksi.

Aikas mielenkiintoinen lajivalinta lähes 2-metriselle,120-kiloselle kaverille :)
Meinaan vaan,että kyllä tuolla koolla kai pärjäis ilman "kikkailutekniikoitakin"...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
SinMoo Hapkidossa hermopisteitä reenataan ahkerasti, mutta tyrmäyksiä tehdään todella harvoin. Lähinnä vain silloin, jos mustat vyöt pyytävät sitä "päämiehiltä".
Ei ole kovin terveellistä vetää vinttiä pimeäksi.Harvinaista herkkua, todellakin.

Sinmoo hapkidossa hermopisteitä treenaa tasan ja ainoastaan ne joita se kiinnostaa. Itse en niitä opiskele kun ei kiinnosta. Eikä kukaan pakota.

Ei tarvitse lukea enää... mites minun ei tarvitse niitä opetella vaikka odottelen kutsua 1.dan kokeeseen tässä 1,5 vuoden sisällä? Meikäläisen passin mukaan hermopisteitä vaaditaan 4.dan kohdalla. Että kyllä niitä ennen ehtii etenemään aika hyvin. Ja tätä keskustelua voisi jatkaa tuolla hapkidon keskustelupalstalla... rupiaa olemaan :offtopic:

Tyrmään kohta itseni :wall:

hermopistetekniikat ovat toimivia tekniikoita monessakin kamppailulajissa,esim.thaibxg,bxg,karate jne.itse olen nähnyt thai ottelun jossa yx suomen huipuista pudotti kaverin ns.3-pisteen sululla,eikä tummapintainen pystynyt enää ottelua jatkamaan,eikä tod.ollut ns.voimatekniikoita.
mutta tosiasiahan on että jos jätkälle laitetaan huppu päähän ja sit lyödään tai potkaistaan kaveria,ei se sano millä tyylillä tällit tuli.
ja jos jutut tuntuu utopialta ni eiku ottamaan pari koetta dojolle missä on tuitetekniikoihin erikoistunut sensei,ni eiköhän se omakohtainen kokemus kerro enemmän kuin tuhat sanaa.

teroko sanoi:
hermopistetekniikat ovat toimivia tekniikoita monessakin kamppailulajissa,esim.thaibxg,bxg,karate jne.itse olen nähnyt thai ottelun jossa yx suomen huipuista pudotti kaverin ns.3-pisteen sululla,eikä tummapintainen pystynyt enää ottelua jatkamaan,eikä tod.ollut ns.voimatekniikoita.
mutta tosiasiahan on että jos jätkälle laitetaan huppu päähän ja sit lyödään tai potkaistaan kaveria,ei se sano millä tyylillä tällit tuli.
ja jos jutut tuntuu utopialta ni eiku ottamaan pari koetta dojolle missä on tuitetekniikoihin erikoistunut sensei,ni eiköhän se omakohtainen kokemus kerro enemmän kuin tuhat sanaa.
Epäilen kyllä vahvasti tota hermopisteiden käyttöä thai-ottelussa. Ei todellakaan sovi tommonen säätäminen lajin luonteeseen. Voi olla vaikeeta keskittyä hermopisteitten etsimiseen kun tulee polvea mahaan.

kaikki pisteet eivät ole ns.painallustekniikoilla,mut en ala asiasta kinamaan koska itse olin ottelua katsomassa,ko.henkilön tekemät ovat suoraan thaibxg tekniikoita mutta kohdistettu oikeille alueille,joka on taito sinänsä varsinkin ko.lajissa,sen verran tarkennan että suoritetut tekniikat eivät tapahtuneet ns.halinyhjäys tilanteessa vaan potkuiskupotku tilanne,viimeinen potku oli todellakin kevyt näpäys maksan seudulle ja n.5 sek.sen jälkeen vastustaja putos ku eno veneestä eikä pystynyt jatkamaan ottelua koska ns.sisäinen tuska on aika vittumaisen kova.(on omakohtainen kokemus samanlaisesta tekniikasta)
on aivan eri asia onko oikein ja reilua käyttää ko.tekniikoita,itselläni ei ole tarkkaa tietoa kieltääkö thaibxg säännöt em.
mutta tsemppiä tuiteharjoilteluun ketkä niitä treenaavat koska ne eivät ole todellakaan helppo oppia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom