Herasta vielä kerran: miten on nämä perusherat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu

protsku

Banned
Eksyin tänään vahingossa Jippiin voimailufoorumille ja siellä joku Ritari Ässä väitti että kaikista halvimmat herat aiheuttavat ns. pierutaudin eli ilmavaivoja. Joku toinen neropatti oli taas laskenut että tavallisesta ruuasta voi saada protskuja vielä edullisemmin kuin halvoista perusheroista.

Tänään oli tullut päiväpostissa lappu että Pakkotoiston Verkkokauppa on toimittanut tilaamani herajauheet lähimpään postikonttoriin. Käyn hakemassa paketin huomenna töitten jälkeen mutta haluaisin nyt vastauksen pariin kysymykseen:

1.Aiheuttaako pelkkä hera veteen sekoitettuna ilmavaivoja?
2.Mikä on oikea tapa nauttia heraa?
3.Montako lämmintä ateriaa viikossa voi korvata herajauheella?
4.Kumpi on halvempi, hera vai tarjoustonnikala?

Olen ollut näissä ravintoasioissa erittäin vanhoillinen ja toivon että Jippiin kirjoitukset ilmavaivoista eivät toteudu kohdallani. Huomenna olemme asian suhteen viisaampia!

:david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
protsku sanoi:
Eksyin tänään vahingossa Jippiin voimailufoorumille ja siellä joku Ritari Ässä väitti että kaikista halvimmat herat aiheuttavat ns. pierutaudin eli ilmavaivoja. Joku toinen neropatti oli taas laskenut että tavallisesta ruuasta voi saada protskuja vielä edullisemmin kuin halvoista perusheroista.

Tänään oli tullut päiväpostissa lappu että Pakkotoiston Verkkokauppa on toimittanut tilaamani herajauheet lähimpään postikonttoriin. Käyn hakemassa paketin huomenna töitten jälkeen mutta haluaisin nyt vastauksen pariin kysymykseen:

Olen ollut näissä ravintoasioissa erittäin vanhoillinen ja toivon että Jippiin kirjoitukset ilmavaivoista eivät toteudu kohdallani. Huomenna olemme asian suhteen viisaampia!

:david:

1. Eikös heran laktoosi sekoitettuna mihin tahansa aiheuta niitä ilmavaivoja jos on aiheuttaakseen
2.Treenin jälkeen/ennen veteen sekoitettuna ja muulloin maitoon+rypsiöljyyn
3.Tarkoitatko siis että jos syö vain yhden lämpimän aterian päivässä ja sitten päälle muut ruoat+protskudrinkit?Jos näin niin mielestäni kannattaa korvata lämmin ateria vain silloin jos ei todellakaan ole muuta mahdollisuutta kuin vetästä proteiinijuoma huiviin.
4.Eiköhän se hera kuitenkin tonnaria halvempaa ole...

En ole varma että vastasinko oikein noihin kysymyksiisi kun en täysin ymmärtänyt noita kysymyksiä...jos noista jotain apua oli niin so be it :)

Mä voin aloitella vastaamaan,muut voi täydennellä
1.Riippuu ihmisestä,enemmän laktoosia/hiilaria sisältävät aiheuttaa enemmän.Yleensä kalliimmat on on paremmin "putsattuja"(en nyt muuta sanaa keksiny),ja niissä on rasvaa ja hiilaria vähemmän ja sopii paremmin herkkävatsaisille.
2.En tiedä oikeasta mutta ite otan hera/soija drinkin aina muutaman tunnin välein,riippuen vähän treenin kovuudesta.Niin jos määrää tarkotit niin joku 1dl sopivaan määrään vettä/maitoa(3-5dl)
3.Mielestäni ei yhtään,lisäravinteet on LISÄRAVINTEITA,eivät korvaa huonoa ruokailua mutta oikein käytettynä jeesaavat kehitystä aikalailla.
4.En kala-allergikkona osaa tohon sanoa mutta veikkaisin heran olevan parempaa proteiinia..ainakin suurempina määrinä.Tohon voi joku viisaampi vastata paremmin.Halpa hera on kyllä todella edullista ja hintansa väärti.

protsku sanoi:
Eksyin tänään vahingossa Jippiin voimailufoorumille
Sinulla ei pidä oleman muita voimailuvoorumeita kuin pakkotoisto.com ja vain pakkotoisto.com. Ällös vilkuile jippiitä äläkä muita vääräuskoisten kansoittamia voorumeita, koska ne ovat täynnä peikkoja, jotka mellastavat rauhassa, kuin pimeyden voimat, koska paikalla ei ole yhtään yli-innokkaasti sensuroivaa natsimoderaattoria. ;)

1. Mulle ei, koska mulla ei ole laktoosi-intoleranssia. Voin juoda normaalia maitoa ja vetää halpisheraa/herakonsentraattia huoletta. Jos on laktoosi-intoleranssia, niin kannattaa ostaa heraisolaattia tai soijaisolaattia, jotka ovat (ainakin lähes, siis heraisolaatti) laktoosittomia.

2. Lisäravinteena, tyydyttämään päivän proteiininsaanti. Joko veteen, maitoon tai mehuun sekoitettuna, määränä mulla on nykyään noin 45-50g jauhoa per juoma, joita tulee suunnilleen 0-3 päivässä. Se vanha myytti 30 grammasta on syytä unohtaa jo. Miten niin Oikea Tapa? Tarkennatko, ole hyvä.

3. Ei yhtään mielellään. Jos on töiden tai muun kiireen takia pakko, niin kyllä protujuoma menee täysjyväleivän ja/tai hedelmien kanssa hienosti välipalana. Mieluiten kumminkin protujauholla (siis esim. halpisheralla) TÄYDENNETÄÄN muuta järkevää syömistä, ei korvata.

4. En ole laskenut, mutta veikkaan, että halpishera. Itse en pidä tonnarin mausta juurikaan, halpisherastakin tehty protujuoma uppoaa paremmin.

Voiskos joku näppärä laskea että paljonkos tulee yhelle Hera annokselle hintaa? Oletetaan vaikka että proteiinia pitäis saada n. 40 g ehkä vähän alle. Ku mä ite vedän halvinta tonnikalaa mitä kaupasta löytyy :D 60 c/purkki jossa prodee n. 38 g.

Angel of Death sanoi:
Voiskos joku näppärä laskea että paljonkos tulee yhelle Hera annokselle hintaa? Oletetaan vaikka että proteiinia pitäis saada n. 40 g ehkä vähän alle. Ku mä ite vedän halvinta tonnikalaa mitä kaupasta löytyy :D 60 c/purkki jossa prodee n. 38 g.

Käytetään tässä vaikka Evolutionin ultra wheytä. Prot/100g = 78g, hinta 12,95 (pakkiksen shoppi).

Annos, jossa 40g prot. maksaa tällöin 0,74e

Näin ollen mainitsemasi tonnikala on himpun verran halvempaa.

protsku sanoi:
1. veteen sekoitettuna ei oikeastaan, mutta maitoon sekoitettuna kylläkin.

2. Noh, niitähän on monia. Itse pistän noin 1½ desiä heraa shakeriin, kolme ruokalusikallista kaakaota ja vettä perään.

3. Ei kannata korvata yhtäkään, mikäli vain mahdollista. Täydellisessä lounaassa tulee kaikkea muutakin kivaa siinä sivussa.

4. Laskutoimitus:
Perushera maksaa 9€ 900g josta on proteiinia noin 93%, eli pussissa on n. 840g proteiinia.
Yhden 38g annoksen hinnaksi tulee tällöin noin 40 senttiä.

Lidlin maitorahkan proteiinin hinnaksi tulee n. 15€ / 900g, eli 60 senttiä 38 grammaa. Joten maitorahka tulee paljon halvemmaksi kuin maitoproteiini. (En jaksa laskea paljonko maitoproteiinijauheannos maksaa.)

Saapas sanoi:
3. Ei kannata korvata yhtäkään, mikäli vain mahdollista. Täydellisessä lounaassa tulee kaikkea muutakin kivaa siinä sivussa.

Samaa mieltä. Lämmin ruoka on ehdoton. Heralla voi mielestäni korvata joskus välipaloja jos ei ole mahdollista syödä esim just tunapurkkia. Itse teen joskus näin kun huomaan ettei jääkaapissa ole mitään ja kaupat on menny jo kiinni.

EDIT Tai no ehkei ihan ehdoton mutta kuitenkin niin hyvä ettei kannata jättää väliin.

Perushera

Saapas sanoi:
4. Laskutoimitus:Perushera maksaa 9€ 900g josta on proteiinia noin 93%, eli pussissa on n. 840g proteiinia.
Yhden 38g annoksen hinnaksi tulee tällöin noin 40 senttiä.QUOTE]

Mikä perushera maksaa 9€ 900g ja sisältää 93% proteiinia!?

jah5 sanoi:
Mikä perushera maksaa 9€ 900g ja sisältää 93% proteiinia!?
ÄH, pitikin mennä mainitsemaan. :david:

Jaa, mä tarkistinkin ton prosentin ja muistin väärin, ei se noin paljoa ollut, heitti 16% yksikköä.

Lidlin maitorahka taitaa tulla kaikista halvimmaksi. Ainakin mun laskelmien mukaan. Noin puolet halvempaa kuin valion vastaava. Ja hiukka enemmän protskuakin :) Nuo muut laskelmat on eräältä nettisivustolta.

valion maitorahka (250g 0.89e 11% prot.) 3.2c/g
raejuusto (200g 0.95e 16%) 3c/g
kalkkuna (450g 3.8e 28% prot.) 3c/g
kananmunat ilman keltuaisia 12kpl (460g 1.4e 10% prot.) 3c/g
jauheliha (1000g 5e 19% prot.) 2.6c/g
kananmunat 12kp (700g 1.4e 11% prot.) 2c/g
ehrmannin maitorahka (250g 0.49e 10% prot.) 1.95c/g
perushera (1000g 14e 78% prot.) 1.8c/g
rasvaton maito (1.5l 0.88e 3.3% prot.) 1.75c/g
lidlin maitorahka (500g 0.99e 12.2% prot) 1.62c/g

iivili sanoi:
1. Mulle ei, koska mulla ei ole laktoosi-intoleranssia. Voin juoda normaalia maitoa ja vetää halpisheraa/herakonsentraattia huoletta. Jos on laktoosi-intoleranssia, niin kannattaa ostaa heraisolaattia tai soijaisolaattia, jotka ovat (ainakin lähes, siis heraisolaatti) laktoosittomia.

2. Lisäravinteena, tyydyttämään päivän proteiininsaanti. Joko veteen, maitoon tai mehuun sekoitettuna, määränä mulla on nykyään noin 45-50g jauhoa per juoma, joita tulee suunnilleen 0-3 päivässä. Se vanha myytti 30 grammasta on syytä unohtaa jo. Miten niin Oikea Tapa? Tarkennatko, ole hyvä.

3. Ei yhtään mielellään. Jos on töiden tai muun kiireen takia pakko, niin kyllä protujuoma menee täysjyväleivän ja/tai hedelmien kanssa hienosti välipalana. Mieluiten kumminkin protujauholla (siis esim. halpisheralla) TÄYDENNETÄÄN muuta järkevää syömistä, ei korvata.

4. En ole laskenut, mutta veikkaan, että halpishera. Itse en pidä tonnarin mausta juurikaan, halpisherastakin tehty protujuoma uppoaa paremmin.

Tässä aluksi ensivaikutelmia Pakkotoiston Verkkokaupan myymästä tuotteesta Evolution Ultra Whey 800g suklaa:

-pussin päiväykset kestävät pitkälle vuoteen 2006 eli voi huoletta tilata isomman erän kerralla

-yksi desilitra jauhetta painaa noin 30 grammaa eli jos ottaa kolme proteiinidrinksua päivässä niin yksi pussi kestää noin viikon

-paras sekoitustekniikka tuntuisi olevan se että 1 dl jauhetta, 1 dl vettä, sekoita ruokalusikalla, sitten vielä 2 dl vettä, sheikkerin kansi kiinni ja loppusekoitus sheikkeriä ravistamalla

-maistuu veteen sekoitettuna aivan maitokaakaolle eli maku on todella hyvä eikä paljon puhuttu vaahtoaminen haittaa kun juo sheikkeristä

-imeytyy varsin nopeasti, pirteä olo

-en huomannut mitään verensokerin laskua ja siitä seuraavaa väsymystä lähimmän tunnin sisällä heran nauttimisesta

Maku :5:
Vaahtoaminen ja sekoittuvuus :3:

Jos nyt vertaa tällaisen herajuoman nauttimista siihen että vedetään tunaa tai porsaanlihasuikaleita niin sanoisin että yhden lämpimän aterian päivässä voisi hyvinkin korvata proteiinijuomalla. Välipaloilla voi syödä kasviksia vitamiinien saannin turvaamiseksi.

Erityisesti laihdutuksessa on todella kätevää jos vetää näitä proteiinijuomia pitkin päivää ja tiputtaa hiilarit alemmaksi kuin normaalisti. Sitten vaan kasviksia ja kylmäpuristettua rypsiöljyä niin se on siinä!

Tässä lopuksi palautetta Iivilin hyvään kirjoitukseen, aluksi kohdat 1-3: jos pystyy juomaan normaalisti maitoa niin hera ei aiheuta vatsavaivoja. Ja massiivisen kalan, kanan ja punaisen lihan tankkaamisen sijasta on varmasti ihan hyvää vaihtelua korvata yksi lämmin ateria päivässä proteiinidrinksulla. Välipalaksi kun syö kasviksia niin vitamiineja saa riittävästi. Hiilarit voi jokainen säätää tilanteen mukaan itselle sopivaksi.

Kohtaan 4 totean saman kuin Iivili eli halpishera on samanveroinen ravintoaine kuin tonnikala ja jokainen voi tehdä valintansa tilanteen mukaan. Itse ajattelin kokeilla seuraavat pari viikkoa sellaista ruokasysteemiä missä syön vain yhden lämpimän aterian päivässä, välipaloilla kasviksia, sitten pari proteiinijuomaa joihin laitan sekaan kylmäpuristettua rypsiöljyä.

:kippis1:

Kysymys kaikille perusheran käyttäjille: paljonko laitatte nestettä yhteen desilitraan jauhetta ja kannattaisiko veden sijasta käyttää rasvatonta maitoa niin saa enemmän proteiinia per drinksu? Entä minkä sekoitustekniikan olette havainneet parhaaksi hieman vaahtoavan ja paakkuuntuvan perusheran kohdalla? Ja ne teistä ketkä käyttävät malton sijasta tavallisia kaurahiutaleita, laitatteko hiutaleet sheikkeriin?

Nimimerkillä "Herajuomia vasta 30-vuotiaana"

protsku sanoi:
Kysymys kaikille perusheran käyttäjille: paljonko laitatte nestettä yhteen desilitraan jauhetta ja kannattaisiko veden sijasta käyttää rasvatonta maitoa niin saa enemmän proteiinia per drinksu

Pistän pikkusen reilu 2dl vettä ja 1dl ultra wheytä.Minun mielestä ultra whey maitoon sekoitettuna jo hieman liian makeaa , mutta kannattaa kokeilla.Eipä tosta muutamasta desistä maitoa nyt hirveitä määriä protskua tule , mutta ihan miten vaan :)

Vai liian makeaa. Itse sekoitin joskus 1 dl heraa ja loput rypälemehua sellaiseen puolen litran juotavapulloon. Olin lukenut, että kreatiin imeytyy paremmin rypälemehun kera. Jos olet "raakaa" rypälemehua maistanut. niin tiedät mistä puhun. :D

Minusta suklaan maku on ihan jees, tosin tilasin yhden pussin myös maustamatonta ja siihen voisi koettaa laittaa jotain rypsäriä ja leseitä että tulisi enemmän ruuan makuista heramössöä?

Ei ruuan makusta heramössöä kannata tavoitella. Kyllä se jonnekin makean puolelle kallistuu. Ei kuitenkaan liiian makean ;)

Raa'an heran makeutukseen ihan hyvä on myös ripaus raakakaakaota (ei mitään oboyn sokerimössöä) sekä pari t-lusikallista makeutusjauhetta (Hermesetas tai vastaava). Ainakin itse tykkään ko. yhdistelmästä ja edulliseksikin tulee, kannattaa kokeilla.

protsku sanoi:
Kysymys kaikille perusheran käyttäjille: paljonko laitatte nestettä yhteen desilitraan jauhetta ja kannattaisiko veden sijasta käyttää rasvatonta maitoa niin saa enemmän proteiinia per drinksu? Entä minkä sekoitustekniikan olette havainneet parhaaksi hieman vaahtoavan ja paakkuuntuvan perusheran kohdalla?
Pistän 1½ desiin noin puoli litraa vettä.
Kalsium hidastaa proteiinin imeytymistä. Itse otan vedellä, koska olen suurille maitoannoksille lievästi allerginen.
Maidossa on 3.2g/dl proteiinia, eli noin 15g proteiinia lisää per drinkki..
Pistän jauheet ja kaakaon shakerin pohjalle, vettä perään desi tai kaks, sekoitus ja loput vedet, jonka jälkeen vielä pikku heilautus.
Ei ainakaan mun boos4you perushera vaahtoa.

Suositut

Back
Ylös Bottom