Herasta vielä kerran: miten on nämä perusherat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu
Mähän en mitään sheikkereitä heiluttele vaan heitän sähkövatkaimella kevyesti. Ei tule mitään sekoittuvuusongelmia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
protsku sanoi:
Tässä aluksi ensivaikutelmia Pakkotoiston Verkkokaupan myymästä tuotteesta Evolution Ultra Whey 800g suklaa:

-en huomannut mitään verensokerin laskua ja siitä seuraavaa väsymystä lähimmän tunnin sisällä heran nauttimisesta

Ei kai siinä niin paljoa hiilaria ole, että olisi edes odotettavissa verensokerin heittelyitä?

Hei, olen D.Yates, rahka-addikti. Ei puhettakaan makoisan rahkan korvaamisesta jollain kökköpirtelöllä.

D.Yates sanoi:
Ei kai siinä niin paljoa hiilaria ole, että olisi edes odotettavissa verensokerin heittelyitä?

Huomasin jostain toisesta pakkiksen tredistä että joku valittaa pelkän heran ilman maltoa aiheuttavan jotain väsymistä. Kirjoittaja perusteli teoriaansa sillä että pelkkä heraproteiini imeytyy jotenkin supernopeasti ruuansulatuskanavassa. Kuitenkin veteen sekoitetussa normaalikokoisessa herajuomassa on niin vähän kaloreita ja hiilaria (sokeria siis) että eipä siinä luulisi tulevan mitään insuliinipurskeita elimistöön.

Tässä tredissä taidettiin sitten todeta että osan heradrinksuista voi juoda sellaisenaan ilman hiilareita ja osan sitten maidon, malton ja/tai rypsärin kera. Nyt kun tässä odottelen yöpuulle siirtymistä niin huomaan että jäi osittain epäselväksi tarvitaanko sitä hiilaria muulloin kuin treenin jälkeen? Jos ei niin välipaladrinksut voi vetää pelkkänä herajuomana ilman maltoa.

protsku sanoi:
Huomasin jostain toisesta pakkiksen tredistä että joku valittaa pelkän heran ilman maltoa aiheuttavan jotain väsymistä. Kirjoittaja perusteli teoriaansa sillä että pelkkä heraproteiini imeytyy jotenkin supernopeasti ruuansulatuskanavassa. Kuitenkin veteen sekoitetussa normaalikokoisessa herajuomassa on niin vähän kaloreita ja hiilaria (sokeria siis) että eipä siinä luulisi tulevan mitään insuliinipurskeita elimistöön.

Tässä tredissä taidettiin sitten todeta että osan heradrinksuista voi juoda sellaisenaan ilman hiilareita ja osan sitten maidon, malton ja/tai rypsärin kera. Nyt kun tässä odottelen yöpuulle siirtymistä niin huomaan että jäi osittain epäselväksi tarvitaanko sitä hiilaria muulloin kuin treenin jälkeen? Jos ei niin välipaladrinksut voi vetää pelkkänä herajuomana ilman maltoa.

Kyllähän sitä hiilaria on hyvä ottaa aamusta ja aamupäivästä että jaksaa kunnolla treenata http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=21689&highlight=tarvitsenko
Tuossa onkin ollut keskustelua aiheesta. Itse olen kuitenkin sitä mieltä että ota sitä hiilaria, jos et paljoa niin ota edes vähän :)

Harde, tarkoitus onkin syödä yksi kohtuullisen tukeva lämmin ateria joka päivä ja siinä saa olla reilusti vaikka riisiä. Proteiinijuomista osan voi kai sitten vetää sellaisenaan ilman hiilihydraatteja. Hmm, nyt kun olen jo toista päivää elämässäni herajuoman kuluttaja niin kokeillaas tänään rypsäriä ja puurohiutaleita seuraavan paukun kanssa! :)

protsku sanoi:
Harde, tarkoitus onkin syödä yksi kohtuullisen tukeva lämmin ateria joka päivä ja siinä saa olla reilusti vaikka riisiä. Proteiinijuomista osan voi kai sitten vetää sellaisenaan ilman hiilihydraatteja. Hmm, nyt kun olen jo toista päivää elämässäni herajuoman kuluttaja niin kokeillaas tänään rypsäriä ja puurohiutaleita seuraavan paukun kanssa! :)

Sori, en huomannut tuota loppua tuosta edellisestä postauksestasi:nolo:

Maltoa on turha sotkea sekaan muulloin kuin palautusjuomassa tai tämmöisissä erikoistapauksissa:

1) on jo kohtuullisesti lihasta, mutta lisää pitäisi saada, eikä tav. ruoasta saa millään tarpeeksi edes hiilareita (eikä kokonaiskalorimäärää saa tarpeeksi korkealle), on valmis lihaksen lisimisen ohella sietämään jonkun asteista läsänkin kertymistä
2) roinaa, jottei malto nopeana hiilarina kasaa läsää liikaa (tämä liittyy myös ykköseen)
3) TODELLA nopea aineenvaihdunta
4) tekee paljon aerooppista, ehkä myös kovalla intensiteetillä, on ehkä jopa kestävyysurheilija, jolloin muutenkin tarvitsee selkeästi enemmän hiilareita, kuin esim. punttireenin priorisoiva
5) jos esim. aamupalalla ei millään kerkeä ns. oikeaa ruokaa syömään (puuroa, leipää yms. pureskelua tai kypsyttämistä vaativaa), tämä pitäisi olla kumminkin harvoin, erikoistapauksissa.

Ns. keskivertopunttireenaajan on mun mielestä turha maltoa ottaa muulloin kuin palautusjuomassa (eikä se siinäkään välttämätön ole). Jos hiilareita haluaa protujuoman kanssa, niin melkein aina ja melkein jokaiselle maltoa parempi ratkaisu on esim. hedelmä tai pari, tai sitten kokojyväviljatuotetta sopiva määrä. Vähän vaikea kuvitella, että pelkkä protujuoma (vaikka sitten halpisherasta sotkettuna) voisi kummoista insupiikkiä aiheuttaa.

Hmmmm, pitäisköhän mun rueta ottamaan maltoa muulloinkin kuin pal.juomassa? Mun elämässä ja mun elimistön suhteen toteutuvat tuosta listasta ykkönen, kolmonen ja osittain nelonenkin.

/me suunnittelee bulkkaamista

Hyviä pointteja iivililtä, mun tarvii saada ensin loputkin läskit pois ennen kuin voin edes harkita bulkkaamista. :nolo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom