Heran säilymisestä drinkkinä

Millaisia kokemuksia muilla mahtaa olla aiheesta. Eli ite laitan yleensä aamulla pari desiä eli kaksi annosta heraa pulloon ja sekotan muutamaan desiin vettä . Sitten vetelen ne kolmen tunnin välein yliopistolla pyöriessäni. Ongelmana on kuitenkin erityisesti jälkimmäisen shotin kanssa ku maku (ja haju) on päivän aikana muuttunu ihan kammottavaksi. Tämä toinen annos on siis ollut keskimäärin n. 6 tuntia pullotettuna siinä kohtaa. Ja jos joskus käy niin että aika venyy esim kymmeneen tuntiin ni sit on maku jo sellanen et oikeesti meinaa lentää laatta mut ainoa syy miks ne oon sillonki viel juonu on et oman kokemuksen mukaa ei kuitenkaa aiheuttanu mitään vatsavaivoja tms. Eli onko joku keksiny tähän ongelmaan jotain toimiva ratkaisuja? Ja mulla käytössä toi UFS:n perushera ja en tiiä onko eri merkkien heroissa jotai eroja tämän suhtee?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös helpointa ois tuuttaa pulloon vaa jauhot ja viskasta vedet perään ennen ku sen juo?
Näin ite teen ainakin ku duuniin raahan jauhoja...Ammulla jauhot purkkiin ja kun aika koittaa ni vettä perään ja soppatorveen.

Hyi helvetti, en vois kuvitellakaan juovani 10tuntia huoneenlämmössä ollutta protskudrinkkiä. Hera on kumminkin maitoperäinen tuota ja veden kanssa yhdistettynä loistava kasvualusta mikrobeille. Sitä mukaa mitä lähemmäksi huoneenlämpöä tuon nesteen lämpötila kasvaa, kiihtyy myös mikrobien kyky lisääntyä. Huoneenlämpöisenä se vauhti onkin jo varsin raju. Jossain vaiheessa edessä saattaa olla pahemman luokan paskatauti joten kannattaisin myös nesteen lisäämistä vasta juoman nautintahetkellä. Tai sitten sitä termospulloa.

Älä ihmessä juo tollasta 10 tuntia paahtunutta paskaa. Miksi ei ole mahdollista sekoittaa jauhoja ja vettä kesken päivän? Otat vaikka jauhoannokset eri astioihin/minigrip-pusseihin tms: sitten laitat ne sheikkeriin ja vettä perään. Sitten juot, kylmänä ja tuoreena. Kai sulla on sheikkeri? Siinä ne sekoituvat helposti.

itse on tullut muutaman kerran juotua koko päivän töissä pukuhuoneessa ollutta hera+maito sekoitusta.
Vielä olen elossa eikä vatsakaan sekaisin mennyt, ei vaan ole viitsinyt hukkaankaan heittää..

Termospullo.

Jep, termospulloon vain. Ei vie paljoa tilaakaan, toinen sitten on snadi kylmälaukku. En ikinä itse kyllä jois läheltäkään huoneen lämpöistä drinkkiä.

kuka jaksaa stressata mistäkin.
tuskin niissä suurta muutosta tapahtuu alle vuorokaudessa, kunhan ei kesällä auringonpaisteessa säilytä..
Tämä on vaan oma mielipide;)

noh, alle 12h oli tarkoitus kirjoittaa.
tietenkin kannattaa juoda heti kun sekoittaa, jos mahdollista.
nyt nukkumaan:zzzz::zzzz:

Joskus aikoinaan joku eräs (ilmeisesti) asiaa tutkinut uskoi että heran ja muiden produjen, palkkareiden jne paras vaikutus alkaa häipyä kun ne ovat olleet yli 2 tuntia sekoitettuna nesteeseen... Tiedä sitten tästä.

Joskus kesällä tuli tehtyä niin, että ku käytin peruspalkkaritörppöä a 0,7l, laitoin aina edellisenä iltana noin 2dl vettä pohjalle ja puteli pakkaseen. Aamulla vesi oli jäätynyt ja sitten vaan päälle jauhot ja törppö täyteen vettä. Pysyi kylmänä useita tunteja ja nautittaessa oli vielä mukavan kylmää ja hileistäkin.

Sopiva annos jäädytettyä vettä löytyy varmaan kokeilemalla...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom