hera80 + vaihtoehtoinen hiilari?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ostin tuossa tollasen hera80 pussukan kun on treenaaminen ja lenkkeily hieman kasvamaan päin alkanut kääntyä ja olen sitä nyt ottanut treenin jälkeen n. desin. "Ongelmani" onkin nyt se että täällä puhutaan paljon myös hiilareiden tärkeydestä palautusjuomassa ja kun minä olen ottanut vain tuota maustamatonta heraa appelsiini- tai omenamehun seassa niin siinä nyt ei ole kuin ne mehun omat hiilarit. Eli mikä noiden hiilihydraattien lopullinen merkitys sitten on ja sitten se varsinainen mieleeni juolahtanut kysymys että voiko nuo hiilarit sitten nauttia vaikka suklaapatukan tai muun vastaavan muodossa? :D

Ruokavaliotani kyllä yritän mahdollisuuksien mukaan tarkkailla kun täältä olen lukenut että eipä noilla lisäpussukoilla paljon ole merkitystä jos syö miten sattuu. Mutta proteiinia nyt tuskin kuitenkaan saan riittävästi koska en mikään himosyöppö oikein tahdo olla. Mutta siis mahdollisimman paljon yritän saada tavallisesta ruuasta.

Mehu on hyvä vaihtoehto, lisäksi vaikka banaani tai paahtoleipää jossa päällä marmeladia. Miksei karkkiakin :D Pääasia että on helposti imeytyvää. Suklaa on vähän siinä ja siinä, koska sisältää rasvaa joka hidastaa imeytymistä.

eiköhän perus malto ois parempaa, kuin karkit ja suklaat :david: , pistä sillee fifti fifti malto + hera niin saat siitä oivan palautusdrinksun, ps, malto on todella halpaa kamaa n, 8e kilo. :kippis1:

malto on todella halpaa kamaa n, 8e kilo

Juuri niin. Malto on erittäin halpaa kamaa eli ei sitä kannata korvaa suklaalla tai karkilla. Hinnoista sen verran, että halvin mitä itse olen nähnyt on alta 7e/2.5kg. Kannattaa ostaa.

Älkää nyt ainakaan mitään karkkia ruvetko mättämään palautukseen. Voihan sitä vaikka kerta viikkoon pitää herkkupäivän ja korvata palautusjuoman maltot karkeilla, mutta ei missään tapausessa säännöllisesti.

Eli malto ja heraa on minunkin suositus. Ja ennemmin sitä mehua sitten jos tuota maltoa nyt ei jostain syystä voi käyttää.

proletaari sanoi:
Ostin tuossa tollasen hera80 pussukan kun on treenaaminen ja lenkkeily hieman kasvamaan päin alkanut kääntyä ja olen sitä nyt ottanut treenin jälkeen n. desin. "Ongelmani" onkin nyt se että täällä puhutaan paljon myös hiilareiden tärkeydestä palautusjuomassa ja kun minä olen ottanut vain tuota maustamatonta heraa appelsiini- tai omenamehun seassa niin siinä nyt ei ole kuin ne mehun omat hiilarit. Eli mikä noiden hiilihydraattien lopullinen merkitys sitten on ja sitten se varsinainen mieleeni juolahtanut kysymys että voiko nuo hiilarit sitten nauttia vaikka suklaapatukan tai muun vastaavan muodossa? :D

suklaapatukassa on liikaa rasvaa ja se taitaa myös tulla kalliiksi.
aerobisen treenin(lenkin) jälkeen kunnollinen hiilihydraattien saanti on tärkeää, jotta lihasten hiilihydraattivarastot saadaan kunnolla uudestaan täyteen, ja käsittääkseni lenkin jälkeisessä palautusjuomassa tulisi olla (massaltaan) n. tuplasti hiilihydraatteja proteiineihin nähden.

käytännössä tämän tekeminen sujuu laittamalla tilavuudeltaan melkein sama määrä maltoa ja heraa(maltoa inasen enemmän), koska malto on melkein tuplasti painavamaa kuin hera.

Okei. Elikkäs taitaa sitten olla tuo maltopussi viel ostoslistalla. Ajattelin vain etten ihan periaatteen takia alkaisi hirveästi noilla lisäravinteilla pelaamaan. Pitäisikö sitä tuoremehua sitten litkiä litratolkulla jos sitä käyttää vai...?

Sitten tuossa vielä tuli mieleen että kun en mitään tehosekoitinta omista niin haittaako jos tuo hera jää juoman seassa hieman paakkuiseksi vai olisiko tarkoitus saada se sinne liukenemaan ihan täydellisesti? Kun itsellä ei koskaan riitä hermot sitä kovin pitkään lusikalla vatkata(laitan sen desin n.2-3dl vettä).

Tuli mieleen että jos ei halua maltoa niin eikö banaani olisi hyvä hiilihydraattilähde palautuksessa ?

proletaari sanoi:
Sitten tuossa vielä tuli mieleen että kun en mitään tehosekoitinta omista niin haittaako jos tuo hera jää juoman seassa hieman paakkuiseksi vai olisiko tarkoitus saada se sinne liukenemaan ihan täydellisesti? Kun itsellä ei koskaan riitä hermot sitä kovin pitkään lusikalla vatkata(laitan sen desin n.2-3dl vettä).

Ei sen pitäs haitata kuha vaa menee kaikki alas :)
Näin ainakin isä-mike sano jossai thredissä :lol2:

proletaari sanoi:
Okei. Elikkäs taitaa sitten olla tuo maltopussi viel ostoslistalla. Ajattelin vain etten ihan periaatteen takia alkaisi hirveästi noilla lisäravinteilla pelaamaan. Pitäisikö sitä tuoremehua sitten litkiä litratolkulla jos sitä käyttää vai...?

Sekoitukseenhan voit käyttää erityistä shakeria, sillä menee sitkeemmätkin aika hyvin sekasin ja miellyttävämpää juoda. :) Esim. tästä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Marketista saa myös panimosokeria(dextroosia). Malton korvike, mutta taitaa jopa olla vähän halvempi :). 2kg:n ruskeissa paperipussukoissa sitä sieltä löytyy, hintaa en muista.

Timba79 sanoi:
Älkää nyt ainakaan mitään karkkia ruvetko mättämään palautukseen. Voihan sitä vaikka kerta viikkoon pitää herkkupäivän ja korvata palautusjuoman maltot karkeilla, mutta ei missään tapausessa säännöllisesti.

Eli malto ja heraa on minunkin suositus. Ja ennemmin sitä mehua sitten jos tuota maltoa nyt ei jostain syystä voi käyttää.

Ajattelin vaan että onko sillä hirveästi käytännön merkitystä ottaako 50g maltoa tai 50g karkkia? Tietysti karkeissa on lisäaineet,väriaineet yms. Anyway, onhan mehu ja hedelmät terveellisempi vaihtoehto vaihtoehtoiseen hiilariin.

Ants sanoi:
Tuli mieleen että jos ei halua maltoa niin eikö banaani olisi hyvä hiilihydraattilähde palautuksessa ?

Itse olen juuri banaanin vetänyt malton sijaan.. hyvin on pelittäny. :offtopic: paljon sellanen perus banaani painaa ja millaset arvot siinä on?

BTW: Tuo pakkislogolla oleva shaker on siinä mielessä kehno, ettei siinä ole kierrekorkkia. Pari kertaa avautunut purkki jauhoineen reppuun, ja kerran sekoitin epähuomiossa proteiinidrinkkiä pitämättä kannesta kiinni ja shaker päätti räjähtää keskellä olohuonetta...

Että kannattaa hommata sellainen kierrekorkillinen shaker :).

Siis olenko nyt ymmärtäny oikein että malto,dextroosi ja panimosokeri on käytännössä sama asia? Paljon hyvää tietoa olen vastauksistanne taas saanut. Näillä aineksilla onkin taas mukava alkaa tekemään uusia eväitä. :)

Onko noiden hiilareiden saanti palautusjuomassa muuten olennaista sen takia etteivät lihakset kipeytyisi/vastaavaa vai onko niillä vaikutusta myös lihaksen kasvuun? Kun hiilareita olen proteiinidrinkin ohella ottanut(lähinnä ruuasta tai mehusta) oikeastaan vain juoksulenkkien jälkeen. Tuollainen ruuasta saatu vaihtoehto kiinnostaisi lähinnä senkin takia että esim. joku banaani jo hieman täyttäisi vatsaakin ja siinä saisi kaloreiden mukana jotain "hyötyäkin". Kun jauhot eivät hirveästi mahaa tahdo täyttää.

Huomautus: Mehu ja karkki eivät ole nopeasti imeytyviä (riittävän nopeita palautusjuomaan).

proletaari: Hiilarien tehtävä on aiheuttaa insuliinireaktio, joka ns. "avaa lihassolut" ja aktivoi kuljetusjärjestelmät muille juoman sisältämillä ravinteille ja nopeuttaa kuljetusta.

Banaani ei korvaa palautusjuoman hiilareita. Ota palautusjuoma heti treenin jälkeen ja vaikka 30-45 minsan päästä syöt taas kunnon aterian.

Tuli vahingossa ostettua dextroa kun piti ostaa maltoa. Luin jostain että dextro olisi pelkkää sokeria ja ettei sitä dietillä kannatta ottaa. Pitääkö paikkansa?

J.Gers sanoi:
Tuli vahingossa ostettua dextroa kun piti ostaa maltoa. Luin jostain että dextro olisi pelkkää sokeria ja ettei sitä dietillä kannatta ottaa. Pitääkö paikkansa?

Osta maltoa lisäksi ja sekoita ne suhteessa 1/3 osa dextroa ja loput maltoa. Silleen teen itsekin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom