Hera välipalaprotskuna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jkp78
  • Aloitettu Aloitettu
Olen sekoitellut välipaloiksi 3dl maitoa, 2 rkl öljyä ja 1 dl heraa ja tota on ollut tosi helppo ottaa vaikka töihin mukaan ja heittää koneeseen tarvittaessa. Maito ja öljy hidastavat heraproteiinin imeytymistä mutta osaako kukaan kertoa paljonko? Kai toi toimii välipalana?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jkp78 sanoi:
Olen sekoitellut välipaloiksi 3dl maitoa, 2 rkl öljyä ja 1 dl heraa ja tota on ollut tosi helppo ottaa vaikka töihin mukaan ja heittää koneeseen tarvittaessa. Maito ja öljy hidastavat heraproteiinin imeytymistä mutta osaako kukaan kertoa paljonko? Kai toi toimii välipalana?
En osaa sanoa, kuinka paljon, mutta sen takaan, että ei se konseraatti imeydy kahdessa tunnissa millään ilveellä. Maidon kaseiini ainenkin imeytyy vasta 6 tunnin päästä ja hera varmaan ehkä imeytyy noin 4 tunnissa, mutta ihan täysin varma en ole. Itse asiassa olisin juuri itsekin kysellyt tätä.

Muuten, entäs jos laittaa isolaattia ja konseraattia samaan sheikeriin 1:1 niin imeytyykö se isolaatti noin tunnissa ja konseraatti siinä noin kahdessa tunnissa?:confused:

jkp78 sanoi:
Kyllä.

Esim. Hulkki kiskoo moisia vastaavia blandiksia säännöllisesti, kuten moni muukin.

TOimii. Ei tartte edes maitoon plandata.. Heraa+öljyä ja vettä.. Nopeestihan tuommosen vetäsee päivällä nassuun. Rahapulassa menee yödrinksunakin maidon+öljyn kera..

jkp78 sanoi:
Noista drinksuista kannattaa IMO jättää maito pois, eli pelkkää protskua + vettä + öljyä + Fun Lightia (tai jotain) maun vuoksi. Säilyy paremmin, eikä yhdistä suuria määriä hiilaria ja rasvaa.

NGV sanoi:
En osaa sanoa, kuinka paljon, mutta sen takaan, että ei se konseraatti imeydy kahdessa tunnissa millään ilveellä. Maidon kaseiini ainenkin imeytyy vasta 6 tunnin päästä ja hera varmaan ehkä imeytyy noin 4 tunnissa, mutta ihan täysin varma en ole. Itse asiassa olisin juuri itsekin kysellyt tätä.

Nyt pistät jonkun faktatutkimuksen näistä imeytymisistä tai alkaa jo tympäseen. Sanot joka threadissa jotain tämäntapaista mutulta tuntuvaa.

Noilla imeytymisnopeuksilla ei ole yhtään mitään väliä (korkeintaan palautumisjuomassa), pääasia että vetää sitä proteiinia.

Doggoned sanoi:
Nyt pistät jonkun faktatutkimuksen näistä imeytymisistä tai alkaa jo tympäseen. Sanot joka threadissa jotain tämäntapaista mutulta tuntuvaa.

Samaa mieltä. Ei mene mun maalaisjärkeen, että ruoan ravintoaineet imeytyvät vasta 4 - 6 tunnin päästä syömisestä.

Doggoned sanoi:

Sama. Itsekin kiinnitän aina huomiota noihin NGV:n kommentteihin, jotka ovat useimmiten ilman minkäänlaista perustelupohjaa.

Perusteluja mukaan, NGV.

Hulkki sanoi:
Noista drinksuista kannattaa IMO jättää maito pois, eli pelkkää protskua + vettä + öljyä + Fun Lightia (tai jotain) maun vuoksi. Säilyy paremmin, eikä yhdistä suuria määriä hiilaria ja rasvaa.
Itse olen aina tehnyt maitoon ja onkin alkanut mietityttämään, että kuinka kauan tuollainen drinksu jääkaapissa säilyy?

Juu ei kaseniini mitään depottia ole, että imeytyisi jotenkin merkillisesti vasta kuuden tunnin päästä velloen siihen asti vatsassa. Tuolla periaatteella olisi muuten aika loistavaa suunnitella ruokavaliota. Vetäisi aterian sillä silmällä että se imeytyy vasta kuuden tunnin päästä.

Doggoned sanoi:
Itse asiassa en oikein tiedä tutkimusta, mutta sen verran moni on tuohon vastaukseen päätynyt, kun olen kysynyt. Eli, jos otat konseraattia ja tunket maitoo joukkoon, niin ei se konseraatti ainenkaan 2 tunnissa imeydy, koska maidon kaseiini pitää siitä hyvän huolen.

Laaksonen sanoi:
Itse olen aina tehnyt maitoon ja onkin alkanut mietityttämään, että kuinka kauan tuollainen drinksu jääkaapissa säilyy?
Muistaakseni Timba79 teki jossain threadissa MassBlasst drinkin maitoon ja kuulemma hyvää oli viidenkin päivän jälkeen.

Doggoned sanoi:
No jos NGV tuota tarkoitti, niin hän olisi voinut olla pikkasen tarkempi
Ai jaa.:jahas:
Nää mun puheet eivät yleensä perustu mihinkään tutkimuksiin, sillä harvimmin semmoisia lueskelen netistä. Nää mun storyt perustuu aika pitkälti mitä olen lukenut tyyliin Body-lehdistä tai jostain jenkki-lehdistä ja pitkälti kokeneemmilta treenarijoilta esmes. Hulkki ja omalla salilla on aika pätevää porukkaa.

NGV sanoi:
Nää mun puheet eivät yleensä perustu mihinkään tutkimuksiin, sillä harvimmin semmoisia lueskelen netistä. Nää mun storyt perustuu aika pitkälti mitä olen lukenut tyyliin Body-lehdistä tai jostain jenkki-lehdistä ja pitkälti kokeneemmilta treenarijoilta esmes. Hulkki ja omalla salilla on aika pätevää porukkaa.
No ei niitä sitten kannata huudella perimmäisinä totuuksina.

NGV sanoi:

Tahtoisin saada Hulkin kommentin tähän ennen kuin harkitsen anteeksipyyntöä.
Ja mikset koskaan sitten perustele noita väitteitäsi? Sama kuin väittäisin, että keskimäärin proteiinipitoisen aterian jälkeen joutuu istumaan paskalla vähintään sen 15 min. Ei pahalla, mutta mutuilu on pahasta (ellei siitä mainitse).

NGV vetäisi drinksun äidin kohdussa, ja 16v kohdalla alkoi jo imeytymään:D
Maidon sijasta voisi vetäsitä kaseiinia tai maitoprotskua heran kanssa - 4,5 dl jauhetta saa tällainen kokenut "jauhofakiiri" sekoittumaan sheikkeriin, joten siitä saa jopa 3 hömpsyllistä töihin tms. Protsku-öljytsydeemit kannatta siiten sekoitta johonkin pulloon, jottei laukku kastu. Kyllä tuollainen protsku+vesi+öljy+makeutusmehu on helvetin pahaa! O'Lightin mokkatsydeemillä maustettuna tulee mun makuun suht. siedettävää. Nyt dieetillä oon rasva-prtoskuaterioillakin koittanut syödä jotain kiinteää mm. munia ja/tai juustoa (oon perskeleen viherpipertäjä!:curs: ), pelkkä öljy+protsku kyllä tuntuu ettei oikein sielu eikä ruumis kestä. Jos teen öljy+protskurinksun, laitan vielä pellavansiemeniä/rouhetta vähän sekaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom