Hera välipalaprotskuna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jkp78
  • Aloitettu Aloitettu
Hulkki sanoi:

NGV sanoi:
En osaa sanoa, kuinka paljon, mutta sen takaan, että ei se konseraatti imeydy kahdessa tunnissa millään ilveellä. Maidon kaseiini ainenkin imeytyy vasta 6 tunnin päästä ja hera varmaan ehkä imeytyy noin 4 tunnissa, mutta ihan täysin varma en ole. Itse asiassa olisin juuri itsekin kysellyt tätä.

Tuohon. Ja sitten kun luet sen postin, jossa siteerasin NGV:tä ja viittasin sinuun, niin tajuat varmaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
NGV sanoi:
En osaa sanoa, kuinka paljon, mutta sen takaan, että ei se konseraatti imeydy kahdessa tunnissa millään ilveellä. Maidon kaseiini ainenkin imeytyy vasta 6 tunnin päästä ja hera varmaan ehkä imeytyy noin 4 tunnissa, mutta ihan täysin varma en ole. Itse asiassa olisin juuri itsekin kysellyt tätä.
NGV on tässä hieman kaukaa hakenut ihan oikeaa juttua, eli hommahan menee näin:

- Hera nostaa verenkierrossa olevien vapaiden aminohappojen määrää nopeasti melko korkealle, mutta konsentraatio tippuu takaisin kutakuinkin normaalitasolle about 2 tunnin päästä heran nauttimisesta.

- Kaseiini ei missään vaiheessa nosta verenkierrossa olevien vapaiden aminohappojen määrää yhtä korkealle kuin hera, mutta konsentraatio on koholla vielä 7 tuntia kaseiinin nauttimisen jälkeen.

Hulkki sanoi:
NGV on tässä hieman kaukaa hakenut ihan oikeaa juttua, eli hommahan menee näin:

- Hera nostaa verenkierrossa olevien vapaiden aminohappojen määrää nopeasti melko korkealle, mutta konsentraatio tippuu takaisin kutakuinkin normaalitasolle about 2 tunnin päästä heran nauttimisesta.

- Kaseiini ei missään vaiheessa nosta verenkierrossa olevien vapaiden aminohappojen määrää yhtä korkealle kuin hera, mutta konsentraatio on koholla vielä 7 tuntia kaseiinin nauttimisen jälkeen.
Ahaan, just just. No kiitos teille Hulkki paljon, sillä itse en pahemmin lueskele noita tutkimuksia ja omat tiedot perustuu aika paljon näihin lehtiin ja kuultuihin asioihin. Mutta aika kaukaa haettu toi mun teoria.:lol2:

no siis jos vetää päivällä maito+hera ja jotain, niin kai aikasemmista aterioista on jääny sitä prodee imeytyy sinne kehoon? et kai syö 5 tunnin välein? jos on vetäny klo 12 tonnikalasalaatin, ja sitten klo 14 ottaa herajuoman, niin veikkaan, että proteiinia on jo kehossa ja herajuomasta tulee taas pikkuhiljaa lisää. joten ihan sama mitä vetää proteiiniks, kunhan vaihtelee proteiinin lähteitä ja syö tarpeeks usein, tietenkin ilta ja palkkari eri asioita

NGV sanoi:
Ahaan, just just. No kiitos teille Hulkki paljon, sillä itse en pahemmin lueskele noita tutkimuksia ja omat tiedot perustuu aika paljon näihin lehtiin ja kuultuihin asioihin. Mutta aika kaukaa haettu toi mun teoria.:lol2:

:offtopic: Ystävän neuvo: kannattaa mieluummin panostaa niihin tutkimuksiin, jos haluaa ihan oikeaa ja paikkansapitävää tietoa, eikä lisäravinnefirmojen höpöhöpö-puffeja. (EDIT: Täällä Pakkiksellakin on toki paljon asiasta tietäviä ihmisiä, mutta netissä (kuten kaikkialla muuallakin) kannattaa aina muistaa pitää se apinasuodatin päällä, ja noihin em. tutkimuksiin edes jonkinasteinen paneutuminen auttaisi myös siinä, että osaisi poimia nettikeskusteluissakin ns. jyvät akanoista.)

Ei mulla muuta, jatkakaa...

KSENA sanoi:
joten ihan sama mitä vetää proteiiniks, kunhan vaihtelee proteiinin lähteitä ja syö tarpeeks usein, tietenkin ilta ja palkkari eri asioita
Juurikin näin, eli:

- Aamulla heraa (yön paaston jälkeen hyvä saada nopeasti imeytyvää protskua)
- Treenin jälkeen heraa
- Ennen nukkumaanmenoa jotakin hidasta proteiinia (esim. kaseiinia) luovuttamaan verenkiertoon aminohappoja yön yli
- Muina aikoina protskunlähteellä ei suurempaa merkitystä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom