Hera proteiini - WHEY

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viikinki_84
  • Aloitettu Aloitettu
  • Tags Tags
    hera
Meta title: 🔥 HERA PROTEIINI – WHEY VOIMAA JA PALAUTUMISTA 🔥

Meta description: Nopeasti imeytyvä proteiinilähde, joka tukee lihaskasvua, palautumista ja laadukasta päivittäistä proteiininsaantia.

Mulla loppuu juuri proteiinit ja käyn tänään ostamassa säkin soijaa. En olekaan miltei kahteen vuoteen tuota herkkua saanut.

Ilmoittelen sitten jos alkaa gynoa pukkaamaan :kuvia:

Originally posted by juffe
Hrmph.. tässä nyt sit on kahden tulen vaiheilla.. onko jollain tosiaan antaa näyttöä siitä että soija vähentäisi testostasoja? :david:

-- Juffe

Tässä pikasesti etittynä pubmedistä yksi tutkimus(ko)

"These recent studies in men consuming soyfoods or supplements containing 40--70 mg/d of soy isoflavones showed few effects on plasma hormones or semen quality. These data do not support concerns about effects on reproductive hormones and semen quality."

Originally posted by nikke1
Tässä pikasesti etittynä pubmedistä yksi tutkimus(ko)

"These recent studies in men consuming soyfoods or supplements containing 40--70 mg/d of soy isoflavones showed few effects on plasma hormones or semen quality. These data do not support concerns about effects on reproductive hormones and semen quality."

Silmäilin tuon revarin nopeasti läpi, eipä siinä mitään kovin dramaattista ollut. Tosin useimmissa tutkimuksissa annostukset on olleet aika pieniä, mg-tasolla. Jos olet nauttinut paljon soijaa, eikä aamuisin enää seiso, niin sitten kannattaa ehkä huolestua :rolleyes:

Noh, minä en ainakaan pelleile testosteronitasojeni kanssa jos vaihtoehtoja on. Kukin tehköön mitä haluaa, mutta pakko väittämässä on jotain perää olla, kun monessa tutkimuksessa / raportissa kuitenkin mainitaan asiasta.

Originally posted by indigof73
Tosin useimmissa tutkimuksissa annostukset on olleet aika pieniä, mg-tasolla.

Tuossahan oli kyse soija isoflavonoideista, ei suoraan ilmoitettu soijan määrää. Noita soija isoflavonoideja on ilmeisesti otettu tabletteina.

Paljonko sitten tollasessa perussoijapulverissa on noita?

Originally posted by indigof73
Jos olet nauttinut paljon soijaa, eikä aamuisin enää seiso, niin sitten kannattaa ehkä huolestua

Tai alkaa tekee mieli miestä aamulla, niin kyllä sitten nuo soijat jää syömäti :D

En oo soija protea syönyt, enkä pelkästään tule varmaan syömäänkään, mausta olen kuullut tarpeeks :down:

Jos jotain tuotetta suositellaan naisille vaihdevuosivaivoihin ja toisaalta miehille lihasten rakentamiseen niin toinen noista on väkisinkin 180 astetta pielessä. Soijassa on kiistatta phytoestrogeenejä, joita en halua kroppaani kiertämään kun kerran vaihtoehtoja on vaikkei niistä tutkimuksissa olisi merkittävää haittaa löytynytkään.

Tää Soijaproteiini vääntö taitaa olla aika kestosuosikki. Haitallista ei haitallista. So not, syö ken haluu. Ite mä olen ottanu soijaa iltaisin yöprotskuks ja ihan hyvin on toiminu. Tissit kasvaa ja lauluääni senku kirkastuu. Olikohan Idolsin Pinkkipaitapuppepoika käyttäny liikaa Soijaa? :david:

Originally posted by Dopey
Jos jotain tuotetta suositellaan naisille vaihdevuosivaivoihin ja toisaalta miehille lihasten rakentamiseen niin toinen noista on väkisinkin 180 astetta pielessä. Soijassa on kiistatta phytoestrogeenejä, joita en halua kroppaani kiertämään kun kerran vaihtoehtoja on vaikkei niistä tutkimuksissa olisi merkittävää haittaa löytynytkään.

Eikä kannata muuten juoda vettäkään tai syödä kalaa, e-pillerien hormonit kertyvät vesistöön ja niiden on jopa epäilty aiheuttaneen kalakuolemia (en nyt muista viitettä tähän hätään). Ravitsemustieteet on kyllä yhtä lähellä kovia tieteitä kuin humanistit DI:tä maailmankatsomukseltaan.

Tuo nyt oli kyllä totaalisen järjetön väite. Ilmeisesti mun natutestot tulee kusen mukana ulos vai?
Eiköhän ne e-pillereiden horkut jää sinne elimistöön, jossa ne sitten käytetään.

ps. jos olen väärässä, anteeksi jo etukäteen.

Tästä aiheesta oon minäkin useemmassa threadissa kysellyt, enkä oo mitään pätevää vastausta saanut puoleen enkä toiseen...jotenkin on sellainen tunne, että ei tee mieli enää lisää soijaa ostaa!!

Joten mikä ois hyvä ilta/välipalaprotsku...siis myös hinnaltaan edullinen, meikäläisen perse ei kestä ostella mitään 30€ kilo maksavia protskuja...

Originally posted by gotto
Tuo nyt oli kyllä totaalisen järjetön väite. Ilmeisesti mun natutestot tulee kusen mukana ulos vai?
Eiköhän ne e-pillereiden horkut jää sinne elimistöön, jossa ne sitten käytetään.

ps. jos olen väärässä, anteeksi jo etukäteen.

Saat anteeksi :) Totuuden nimissä, olisi pitänyt laittaa sarkasmitagit paikalleen tuon ensimmäisen lauseen osalta (olisi helpottanut metsän näkemistä puilta). Sinun natutestoistasi ei ole kysymys, mutta http://seattlepi.nwsource.com/local/124939_estrogen04.html kertoo lisää.

Originally posted by timba79
Tästä aiheesta oon minäkin useemmassa threadissa kysellyt, enkä oo mitään pätevää vastausta saanut puoleen enkä toiseen...jotenkin on sellainen tunne, että ei tee mieli enää lisää soijaa ostaa!!

Joten mikä ois hyvä ilta/välipalaprotsku...siis myös hinnaltaan edullinen, meikäläisen perse ei kestä ostella mitään 30€ kilo maksavia protskuja...

Evon caseinaatti.

...semmoselle jolla on laktoosi intoleranssi!

Eli eli, juttu meni niin että joskus yläasteella käytiin mamman kaa lääkärissä ja siellä sitte testattiin tuo että onko allergiaa, vai ei. Noh, tulos oli että on kuulemma hyvin herkkä laktoosille *plaaplaaplaa paskaa paskaa paskaa* ja maito kyllä pistää vatsan sekasin jne. Ajattelin nyt vaan että ku se pukki vois tuoda heraa (5kg, FASTin hera85:sta olikohan?) niin onko se kannattava ostos vai pistääkö vaan vatsan sekasin ja on sitte ollu rahan tuhlausta?

Vai onko jollain muita ehdotuksia proteiiniks (pitäisi olla mahdollisimman vähän laktoosia)? pitäs olla halpaa eikä soijaa :kuola: ja olis hyvä ( =PAKKO :david: ) jos sitä sais 4-5kg:n ämpärissä / pussissa?

Se, että meneekö sulla tuosta 85:sesta vatsa sekaisin riippuu ihan siitä miten paha laktoosi-intoleranssi sulla on. Se sisältää ~4grammaa laktoosia /100g, joka on kyllä monelle laktoosivammaiselle liikaa. Mulle tuo ei ainakaan sovi ollenkaan.

Laitan tähän jotain lisäravinteita, joita olen itse käyttänyt hyvällä menestyksellä.
- Fast whey+
- Fast Reco2
- Prolab Pure Whey
- Prolab N-large
- Ano's special
- Cytosport (en muista tarkemmin, kallista se ainakin oli )
- Kaseinaatti, eli maitoproteiini (on nimestään huolimatta lähes laktoositon)
- Soija (maku kauhea, ei tule juurikaan syötyä)
- Riisiproteiini (en ole vielä testinyt, täysin laktoositon)

Noita ainakin pystyt käyttämään melkoisella varmuudella. Se että laktoosin määrä on vähäinen herassa tarkoittaa sitä, että hera on käsitelty pidemmälle ja näin myös hinta nousee. Mutta jos se joulupukki kerran tuo sulle jauhoa, niin eihän sillä hinnalla ole niin merkitystä.. :joulu1:

Sori, Bodom, jos mun edellinen postaus oli sulle liian pitkä.
Kertauksena:
Originally posted by jpm
- Kaseinaatti, eli maitoproteiini (on nimestään huolimatta lähes laktoositon)

:curs:

speksiä

Joo elikkäs 4kg sanko. ei oo kovin kallis.

Ravintosisältö keskimäärin / 100 g:

Energiaa 1616 kJ / 386 kcal
Proteiinia 92,1 g (kuiva-aineesta 96,0 g)
Hiilihydraattia <0,3 g
-laktoosia <0,3 g
Rasvaa 1,2 g

Paremman makuista ku soija.. vaikka eihän näitä maun takia juoda, laittaa vaikka kaakaota mausteex.

Back
Ylös Bottom