Hera, malto, kreatiini ja dextose!!!!!!!!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon tullu siihen tulokseen, että Kreatiini, hera ja malto ovat ne tärkeimmät lisäravinteet, kun olen noita vanhoja threadeja lukenu. Ja tavoitteena on siis lihasmassan kasvatus.
Entäs tuo dextose? Kannaattaako sitä ostaa, onko siitä varmasti hyötyä?
Nyt tarvisin apua näissä seuraavissa ostoksissani ja niiden käytössä!!! :rolleyes:

-heraa: ION-92 on varmsti hyvää (suositelkaa myös muita)
-maltoa (mekki?)
-kreatiini (mitä merkkiä?)
-ja se dextose jos sitä kannattaa ostaa
-vitamiinit ja mineraalit taitaa olla kans aika tärkeitä

suositelkaa myös jotain paikkaa mistä saan kaikki kätevästi tilattua, ettei tulisi niitä postikuluja joka suunnasta :)

Milloin minun pitää kutaki ottaa? Mitä aamulla, välipaloina päivällä, illalla/yöksi?
Sama homma, mutta treenipäivinä+ treeniä ennen ja jälkeen?

Ja sitten vielä, että paljonko mun pitää noita ottaa aamulla, illalla jne.? Missä suhteessa noi pitää sekottaa? Millä kannattaa maustaa? Ja plussaa jos joku osaa kertoa määrät tilaavuuksissa...

painoa mulla on n.60 kg ja olen 17 jos nämä tiedot auttavat.

KIITOS jo etukäteen. :worship: Toivon että joku osaisi kirjoittaa kaikkiin kysymyksiini selkeän vastauksen ja ettei sellaisia pikku mielipiteitä tulisi tähän threadiin kauheasti :thumbs:

Vai että yksi ja selkee vastaus. No yritetään:

paajanen sanoi:
Oon tullu siihen tulokseen, että Kreatiini, hera ja malto ovat ne tärkeimmät lisäravinteet, kun olen noita vanhoja threadeja lukenu. Ja tavoitteena on siis lihasmassan kasvatus.

PERUS RUOKAVALIO KUNTOON!!!! Tarkoittaa siis sitä oikeaa kiinteätä ruokaa. Ja tämä ei ole mitään vittuilua, vaan ihan kylmä totuus. Jos syöt muuten miten sattuu, menee vaan rahat hukkaan lisäravinteiden kanssa, tai et ainakaan saa niistä täyttä hyötyä irti.

Siitä ei itsessään ole mitään hyötyä, se vaan tehostaa muiden aineiden esim. kreatiinin imeytymistä. (yksinkertaistettuna)

Nyt tarvisin apua näissä seuraavissa ostoksissani ja niiden käytössä!!! :rolleyes:

On hyvää. Treenin jälkeen tätä, jos vaan lompakko kestää.

-maltoa (mekki?)

Aivan sama. Kaikki on yhtä hyviä.

Ei mun mielestä ole edes välttämätöntä alkuun. Mutta esim. kaikki Pakkotoisto kaupasta löytyvät taitaa olla suht. laadukkaita.

Sama kun malton kanssa. Ei mitään eroja eri merkkien välillä.

Joku monivitamiini. Ite oon ostanut apteekista.

suositelkaa myös jotain paikkaa mistä saan kaikki kätevästi tilattua, ettei tulisi niitä postikuluja joka suunnasta :)

No periaatteessa ihan sama mistä tilaat, tulee ne postikulut joka tapauksessa. Mutta toki kannattaa tilata kaikki yhdestä paikasta kerralla.

Milloin minun pitää kutaki ottaa? Mitä aamulla, välipaloina päivällä, illalla/yöksi?

Heti treenin jälkeen palautusjuoma, joka sisältää proteiinia 30-40 g ja maltoa 1g/treenaajan painokilo. Lisäksi 5-10 g kreatiinia jos sitä käytät.

Proteiinia myös, jos et saa sitä normaalista ruuasta tarpeeksi tai välipalana jos et pysty joskus syömään tavallista ateriaa. (esim. koulussa)

Ja sitten vielä, että paljonko mun pitää noita ottaa aamulla, illalla jne.? Missä suhteessa noi pitää sekottaa? Millä kannattaa maustaa? Ja plussaa jos joku osaa kertoa määrät tilaavuuksissa...

Palautusjuoman ohjeet ylempänä. Muuten silleen, että saat joka aterialta n. 30 g proteiinia (siis ruuasta), jos ruuasta ei tule tarpeeksi, niin sitten lisäprotskua vastaavasti päälle.

Kreatiini palautusjuomassa ja välipäivinä dekstroosin kanssa. (kaikki eivät käytä tässä dekstroosia, joten menee ilmankin.)

Joissain purkeissa on oma mitta mukana ja purkissa yleensä kerrotaan paljonko mitallinen painaa tai paljonko esim. 1 dl painaa. Malto on karkeasti 50 g/dl ja kreatiini karkeasti 5 g/teelusikka.

Auttaa sikäli, että palaa vielä vastaukseni ekaan kappaleeseen ja lue se ajatuksella uudestaan.

KIITOS jo etukäteen. :worship: Toivon että joku osaisi kirjoittaa kaikkiin kysymyksiini selkeän vastauksen ja ettei sellaisia pikku mielipiteitä tulisi tähän threadiin kauheasti :thumbs:

Eipä kestä. Toivottavasti oli jotain apua, muut tarkentakoon.

Muistetaanpa tämä: dekstroosi = rypälesokeri = panimosokeri. Samaa tavaraa myydään paljon kalliimmalla eri nimellä (dekstroosina), mitä saa marketista tai jopa lähikaupasta (eli panimosokerin nimellä, kotioluen panemiseen tarkoitettuna) halvemmallakin. Mun mielestä ilman dekstroosia/panimosokeria pärjää hienosti. Pal.juomaan sopivaksi katsomansa määrä maltoa (itse laitan hillitysti, vain 0,5dl) ja mutustelee ehkä banaanin siinä juomaa hörppiessään, niin saa varmasti riittävästi hiilareita.

iivili sanoi:
Mun mielestä ilman dekstroosia/panimosokeria pärjää hienosti. Pal.juomaan sopivaksi katsomansa määrä maltoa (itse laitan hillitysti, vain 0,5dl) ja mutustelee ehkä banaanin siinä juomaa hörppiessään, niin saa varmasti riittävästi hiilareita.

Jeps. Meikäläinen heittää dextroa mukaan myös siksi että se antaa juomalle mukavasti makeutta, kun se protsku mitä tällähetkellä on kierrossa ei ole ihan sitä kaikkein herkullisinta. 20g dextroa mukaan niin on maistuvampaa.

Maissitärkkelystäkin saa kaupasta, mutta siinä ei ole hintaeroa dekstroosin tavalla. Ja yleensä lisäravinteena myytävä malto on puhtaampaa ja lähes saman hintaista. Panimosokerin 5% pitoisuuksien arvoeroista on mielestäni taas turha maksaa yli tuplat ylimääräistä.

Bulldozer sanoi:
Aivan sama. Kaikki on yhtä hyviä.

Muuten ihan hyvä vastaus, mutta ainoa mikä pisti silmään oli tämä malto juttu. Muuten on perjaatteessa melkeempä sama mitä maltoa ostat, kunhan katsot että sen DE-luku ei ole pilvissä, vaan on 6 tai alle. Esim. pakkotoiston kaupasta jos ostat niin Evolutionin malto on ihan laadukasta.

paajanen sanoi:

-maltoa (mekki?)

Ota Evolutionin Ultra Wheytä ja Calsium Caseinate perusproteiinina. Iltaproteiinina lähinnä tuota Caseinatea.

Palautusproteiinina Evolutionin Ion92.

Malton merkillä ei niin väliä, sitä löytyy mm. Evolutionilta.

Dekstroosin voit unohtaa kokonaan.

Nämä kaikki löytyy mm. pakkiksen kaupasta.

Vitamiineina voit ottaa esim. jotakin apteekista löytyvää monivitamiinia ja lisäksi B- ja C-vitamiinia(Ester-c 200 on paras).

RoMuLuu sanoi:
Muuten on perjaatteessa melkeempä sama mitä maltoa ostat, kunhan katsot että sen DE-luku ei ole pilvissä, vaan on 6 tai alle.

Ite en oo muutamaan vuoteen enää jaksanu kiinnittää huomiota tohon DE-lukuun. Oon käyttänyt eri maltoja, DE-luvut väliltä 6-18,5, enkä ole huomannut mitään eroa ainakaan palautusjuomassa. Muuten kuin palautusjuomassa, en maltoa enää käytä, niin siitä en osaa sanoa.

Mutta ihan oikeassa kyllä olet, että DE-luvun osalta maltoissa tosiaan on eroja.

olen iivilin kanssa samaa mieltä siitä, että dekstroosin ostaminen on täysin turhaa. Joku taisi jopa vihjaista täälläkin, ettei se todellisuudessa edes auta kreatiinin imeytymisessä. Ja pelkkää sokeriahan se on koko pussi, joten mielestäni täysin turhaa. Muiden lisäravinteiden osalla olet silti oikeassa, proteiini, malto ja kreatiini ovat ne tärkeimmät. Tietenkään näillä ei niin suurta väliä ole jos muuten vetelet pikaruokaa päivät pitkät.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
IsoDino sanoi:
Vitamiineina voit ottaa esim. jotakin apteekista löytyvää monivitamiinia ja lisäksi B- ja C-vitamiinia(Ester-c 200 on paras).

Ester-c on varmaan paras c-vitamiini mutta hintalaatusuhde on mun mielestä aika huono.

ester-c: 90 tabua x 200mg = 18g c-vitamiinia hintaa 9.50e

Vitabalans: 200 tabua x 500mg = 100g hintaa alle 9e

Eli tota vitabalansin vitskua voit laittaa 6xannoksen päivässä verrattuna ester-c:hen, vaikka imeytyvyys on huonompi niin varmasti saa tolla annoksella enemmän vitskua vitabalansista.

Tännehän tuli kummasti tietoa! Oikeastaan kaikki mitä hainki!!! Nytpä tiedän mitä kannattaa ostaa ja mitä en enää osta. En ainakaan tribulusta tai propower kreatiinia enkä propowerin heraa... MUTTA vielä yks juttu. Autaako pitkäkestoiset proteiinit paljoa jos vaikka treenipäivänä ottais yöksi? esim. joku maito proteiini tai tuo Calsium Caseinate?

IsoDino sanoi:
Ota Evolutionin Ultra Wheytä ja Calsium Caseinate perusproteiinina. Iltaproteiinina lähinnä tuota Caseinatea.

Palautusproteiinina Evolutionin Ion92.

Malton merkillä ei niin väliä, sitä löytyy mm. Evolutionilta.

Dekstroosin voit unohtaa kokonaan.

Nämä kaikki löytyy mm. pakkiksen kaupasta.

Kai se on makukysymys mutta itse en enää koskaan osta evolutionin tuotteita. Kaksi kertaa olen ostanut, toisen kerran tuota ultra wheytä ja kerran jotain halpisprostkua ja voin sanoa että sai yrittää ravistella shakeria 10min eikä sittenkään ollut täysin sekoittunutta. En kyllä katsonut, olivatko tuotteet vanhoja päiväykseltään, mutta kerran kun ne olin ostanut liikkeestä, niin oletin, etteivät tietenkään ole. Joten ei välttämättä ole evolutionin vika, mutten silti osta sitä :)

Itse käytän Fastin tuotteita. Aloittelijana kehityt kyllä nopeasti ilman kalliimpia prostku- yms. lisäravinnemerkkejäkin. Mikset myöhemminkin. Säästä rahasi mieluummin vaikka kuntosalikorttiin tai uusin t-paitoihin: vanhoista voivat hihat käydä pieniksi, kun miksaat palautumisjuoman parista desistä heraa, samasta määrästä maltoa ja dekstroosia, joukkoon muutama gramma asbestia (aka kreatiini) sekä pari tl kaakaojauhetta. Nam nam. Vitamiinit saat kyllä monipuolisesta ruokavaliosta. Vitamiinitabut ovat kusetusta. Niistä saa vain maksakirroosin ja finnilöitä.

paajanen sanoi:
MUTTA vielä yks juttu. Autaako pitkäkestoiset proteiinit paljoa jos vaikka treenipäivänä ottais yöksi? esim. joku maito proteiini tai tuo Calsium Caseinate?

KYLLÄ!

Kaseiini on mitä parhain iltapalaproteiini sen hitaan imeytyvyyden takia. Samasta syystä se sopii todella huonosti palautusjuomaan. Iltapalaksi siis kaseiinia, esim. tuo Calsium Caseinate on hyvä vaihtoehto. Palautumispäivinäkin kannattaa pitää proteiinit korkealla, koska silloinhan se lihas varsinaisesti rakentuu. Eli ei haittaa vaikka otat muinakin kuin treenipäivinä.

C-vitamiinikeskusteluun vielä: Apteekista saa noita 500mg C-vitoja jotka ovat depot-mallia eli purkautuvat hitaasti-> imeytyvät perusteellisemmin. Siinä yksi vaihtoehto.

wtf

Spoonie sanoi:
.. sekä pari tl kaakaojauhetta. Nam nam. Vitamiinit saat kyllä monipuolisesta ruokavaliosta. Vitamiinitabut ovat kusetusta. Niistä saa vain maksakirroosin ja finnilöitä.

mitä IHMETTÄ?!

vitamiinitabuistako finnilöitä? :eek: eiks sitte kaakaojauheesta tuu? :rolleyes:

Tuo nyt oli todellakin vain huumoria. Kaikkia yksittäisi kommentteja ei ihan todesta kannata kuitenkaan ottaa.

Tavoitteenasi lihasmassan kasvatus mutta et maininnut sitä kivijalkaa, joka on PROTEIINI. Ja dextroosi on rypälesokeria. Nostaa veren insuliinitason hujauksessa kattoon. Antaa kohtalaisen buustin ja auttaa mm. kreatiinia ja aminohappoja imeytymään paremmin.

Nämä varmaan jo mainittiin, mutta tässä tätä....

Dietka sanoi:
Kannattaa tottakai tilata pakkiksen kaupasta koko satsi, saat kasattua varmasti mieleisesi paketin.
Eka posti on vuoden vanha, eiköhan tilaus ole jo tehty.. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom