Hera-isolaatti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yaffa
  • Aloitettu Aloitettu
En tiedä kuuluisko alottelijoitten osastolle? Saa siirtää.

Eli mitä toi hera isolaatti oikeestaan on? Kumpi olis parempaa proteiinia heraproteiini-isolaatti vai proteiini jossa on käytetty ultrasuodatettua, hydrolysoitua ja ionivaihdettua heraproteiinia? Oon vähä pihalla näistä ns. paremmista proteiineista.
Esimerkkeinä olkoon vaikka evon whey 2 ja Fastin whey 3. Taitaa olla aika saman hintasia mutta kumpi on "parempaa"?

Entä mitä tää nyt sitte on:
SportPharman whey sisältää 3 eri proteiinia, hera konsentraattia, heraisolaattia ja hydrolysoitua heraisolaattia, joten laadukkaasta proteiinista ei ole pulaa.

Oon aika kujalla näistä!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Konsentraatissa on aina laktoosia, eli jos on sen suhteen ongelmaa, niin ns. halpishera (=konsentraattia) ei tule kyseeseen.

Muuten en ole huomannut mitään eroa palautumisessa enkä kehityksessä silloin kun söin CFM suodatettua nykyään whey2:na tunnettua evon jauhoa ja FASTin karmeen makuista hydrolysoitua Whey:tä palautusjuomassa (eli hifiheroja) verrattuna siihen, että laitan palautusjuomaankin vain vaikkapa halpisheraa ja soijaprotujauhoa 1:1.

iivili sanoi:
Konsentraatissa on aina laktoosia, eli jos on sen suhteen ongelmaa, niin ns. halpishera (=konsentraattia) ei tule kyseeseen.

Muuten en ole huomannut mitään eroa palautumisessa enkä kehityksessä silloin kun söin CFM suodatettua nykyään whey2:na tunnettua evon jauhoa ja FASTin karmeen makuista hydrolysoitua Whey:tä palautusjuomassa (eli hifiheroja) verrattuna siihen, että laitan palautusjuomaankin vain vaikkapa halpisheraa ja soijaprotujauhoa 1:1.

Ei oo ongelmia laktoosin suhteen. Oon vaan pari vuotta vetäny pelkästään eri halpis heroja ja ajattelin kokeilla jotain vähä parempaa (lue kalliimpaa) proteiinia josko huomais jotain eroa.

Siis onko toi Fastin whey 3 karmeen makusta? Eikö niitä oo eri makuja? Mulle yleensä putoo noi suklaat aika hyvin.

Vai pitäskö jatkaa halpis heroilla jos eroa ei oo?

TjjB#1

yaffa sanoi:
En tiedä kuuluisko alottelijoitten osastolle? Saa siirtää.

Eli mitä toi hera isolaatti oikeestaan on? Kumpi olis parempaa proteiinia heraproteiini-isolaatti vai proteiini jossa on käytetty ultrasuodatettua, hydrolysoitua ja ionivaihdettua heraproteiinia? Oon vähä pihalla näistä ns. paremmista proteiineista.
Esimerkkeinä olkoon vaikka evon whey 2 ja Fastin whey 3. Taitaa olla aika saman hintasia mutta kumpi on "parempaa"?

Entä mitä tää nyt sitte on:
SportPharman whey sisältää 3 eri proteiinia, hera konsentraattia, heraisolaattia ja hydrolysoitua heraisolaattia, joten laadukkaasta proteiinista ei ole pulaa.

Oon aika kujalla näistä!

solaatti ja konsentraatti ovat yleisnimiä jotka rajaavat heraproteiinin joko yli tai alle 80% kokonaispainosta !Isolaatissa proteiinipitoisuus suurempi ja näin ollen laktoosin, tuhkan sekä rasvan osuus pienempi ! (vaikuttaa imeytymiseen)
Ultrasuodatus ja ionivaihdettu sekä CFM menetelmä ovat tapoja putsata heraa epäpuhtauksista ! Ultrasuodatus ei takaa tuotteen korkeaa proteiinipitoisuutta vaan nimestään huolimatta tuotteen jossa tätä menetelmmää on käytetty on konsentraatteja.

Evolution Whey2 on CFM menetelmällä putsattu hera jonka proteiinipitoisuus on 90%
Fastin Whey3 on yhdistelmä proteiini jossa on käytetty kolmea eri heraa
mutta pakkauksessa puhutaan vain suodatusmenetelmistä eikä anneta tarkkaa kuvaa siitä kuinka paljon mitäkin heraa tuotteessa on. Joka tapauksessa tuote on konsentraatti sen proteiinipitoisuuden ollessa 79%. Tuotteessa on lakisääteisesti ilmoitettava sisältö sen mukaan mitä raaka-ainetta on määrällisesti eniten. Tässä tapauksessa vähän halvempaa konsentraattia , hydrolisaatin sekä ionivaihdetun proteiininmäärästä ei ole tietoa. Ei voi olla kovin paljoa koska nämä nostaisivat suhteellista proteiinin määrää !

Jep, jos pitäisi valita Evon Whey2:n ja FASTin Whey3:n välillä, niin ensinmainittua ostaisin.

Korostan, että toi em. on vain mun kokemus erilaisista protujauhoista, muilla voi olla muunlaisia kokemuksia. Harmi sinänsä, ehkä olen liiankin kyyninen, enkä sitten saa myönteisiä placebovaikutuksia mistään. :D

iivili sanoi:
Jep, jos pitäisi valita Evon Whey2:n ja FASTin Whey3:n välillä, niin ensinmainittua ostaisin.
Joo Evon whey2 on laadukkaampaa ja hintaerokaan ei taida olla kovin suuri.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom