Hengityssuojain

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wintikka
  • Aloitettu Aloitettu

Wintikka

Jabba the Hutt
Mode
Ikä
55
Kaupunki
Stadi
Onko pakkislaisilla koville pakkasille käytössä ns. hengityssuojaimia? Itse ajelen fillarilla myös pakkasessa ja välillä tuntuu, että lenkin jälkeen olis vedetty hiekkapaperilla nenä ja kurkku.
Onko kokemuksia moisista värkeistä, hintaahan ei ole paljoa, mutta miten käteviä noi on käytössä, ja toimiiko ne mainosten mukaisesti?!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse käytän tavallista kommandopipoa nyt kovilla pakkasilla juostessa ja hiihtäessä. Keuhkot ja henkitorvi säästyvät kylmältä, mutta hapen saannin kanssa on vähän niin ja näin. Täysiä ei siis oikein voi vetää.

Itse ostin Intersportista Rukan ohuen kommandopipon. Materiaaliltaan oli 100% polypropeenia.

Vaikka se näyttää ihan onnettomalta lituskalta, piti se ainakin minulla reilun 24 asteen pakkasissa naaman lämpimänä;)

Vokant.fi sieltä saa psolariksen hengityssuojaimia ja ne toimii takuuvarmasti :rock: Kaunis toi ei ole, mutta ihan ehdoton kovilla pakkasilla, suosittelet :thumbs:

IvanB sanoi:
Vokant.fi sieltä saa psolariksen hengityssuojaimia ja ne toimii takuuvarmasti :rock: Kaunis toi ei ole, mutta ihan ehdoton kovilla pakkasilla, suosittelet :thumbs:

Psolar vaikuttaa aika toimivalta, mutta näyttää kuin olisi suoraan Star Wars -leffasta ;-)) Toimiihan toi paksu kaulaliina hyvin, mutta se on vaan litimärkä käytön jälkeen....

IvanB sanoi:

Tuollainen hengityssuojain nousi juuri hankintalistalleni. Pakko päästä kokeilemaan.

Willie sanoi:
Tuollainen hengityssuojain nousi juuri hankintalistalleni. Pakko päästä kokeilemaan.

Jep itsekkin olen juossut tähän asti kommandopipolla... joskus taisin vetää kunnon paukkupakkasilla 33-34 asteessa joka on henkilökohtainen "ennätys". Eihän noilla keleillä voi tosin enää pitää silmiäkään auki ilman suojausta kun muuten jäätyy hetkessä ripset yhteen :D ja ei silmät muutenkaan enää kestä. Tuollainen pitää kyllä hankkia. Mulle toi ulkonäkö on sivuseikka.. kiva vaan vähän pelotella ihmisiä.. ainakin väistävät kun ravaa kohti :evil:

Mike sanoi:
No perkeles, ihmettelin kun tänään näin jonkun kinkkimuijan kävelevän vastaan semmoinen suojus suun päällä. Mietin että mikähän bakteerikammo tuolla on. Ei tosiaan näytä kovin fiksulta.

Japskimuija tais olla, näin itekki yhen. Ne Japskit käyttää tosi herkästi niitä hengityssuojaimia. Kai ne on siel kotimaassaan tottunu tai jotain.. Toinen syy miks ne käyttää niitä on se, että jos sairastaa esim. flunssaa, niin ei tartuta sitä niin helposti toisiin täyteensullotuissa metroissa :)

Tuosta Psolarista on myös olemassa kilpaileva tuote: http://www.jonas.fi/. Tuollaista pitäisi kyllä itsekkin kokeilla, kun tuntuu että ei keuhkot ole enää yhtä hyvässä kunnossa kuin ennen.. Näyttävät kyllä pöljiltä, mutta eipä tommosen kanssa kukaan enää tunnistakkaaan

Kommandopipo ja kaulaliina kokeiltuna, kumpikaan ei toimi.

Meinasin pistää vokantin linkin tänne, mutta näkyi jo olevan. Pitää melkein tilata semmoinen. Lisäisi taatusti talvipyöräilyn ja sauvakävelyn mukavuutta, kun -30 celsiusasteen "raikkaan" ilman sijaan hengittelisi +16 ilmaa. :) Onkos kellään palstalaisella noista Psolariksista tai Jonaksen tuotteista käyttäjäkokemuksia? Toimiiko ja kestääkö?

iivili sanoi:
Kommandopipo ja kaulaliina kokeiltuna, kumpikaan ei toimi.

Meinasin pistää vokantin linkin tänne, mutta näkyi jo olevan. Pitää melkein tilata semmoinen. Lisäisi taatusti talvipyöräilyn ja sauvakävelyn mukavuutta, kun -30 celsiusasteen "raikkaan" ilman sijaan hengittelisi +16 ilmaa. :) Onkos kellään palstalaisella noista Psolariksista tai Jonaksen tuotteista käyttäjäkokemuksia? Toimiiko ja kestääkö?

Mulla on toi psolar BX-balaclava ensimmäistä talvea ja olen ollut 100% tyytyväinen sen toimivuuteen. Toi maski toimii juuri niinkuin vokantin sivuilla sanotaan :) Kestävyydestä en voi vielä sanoa mitään kun ollut niin vähän aikaa käytössä.

Mulle on riittäny partioaitan kommandohuppu. On silkkiä tai jotain. Lämmittää hyvin ohuudesta huolimatta ja mahtuu full face kypäränkin alle jos tarvii. Ainoa vaan että kun on aikansa kuolannut niin ilma ei enää kulje märän hupun läpi. Juuri tippui huppu taskusta ketjujen väliin ja jäi takavaihtajaan pyörimään :) Kävin ostamassa uuden samanlaisen.

Junde sanoi:
Tuosta Psolarista on myös olemassa kilpaileva tuote: http://www.jonas.fi/. Tuollaista pitäisi kyllä itsekkin kokeilla, kun tuntuu että ei keuhkot ole enää yhtä hyvässä kunnossa kuin ennen.. Näyttävät kyllä pöljiltä, mutta eipä tommosen kanssa kukaan enää tunnistakkaaan

Hain tollasen Stadin keskustan Instrusta about 30 e hintaan. Ma tulee koekäyttöön, kun ajellaan fillarilla taas työmatkoja.

IvanB sanoi:

Offtopic mutta kun katoin tuolta noita juoksuvermeitä niin tuli mieleen että meikällä on melkein joka asusteella ja kalsarimallilla reidet vereslihalla jos juoksee enemmän kun kerran viikossa. Auttaako nuo trikoot miten paljon moiseen?

Kaminari sanoi:
Offtopic mutta kun katoin tuolta noita juoksuvermeitä niin tuli mieleen että meikällä on melkein joka asusteella ja kalsarimallilla reidet vereslihalla jos juoksee enemmän kun kerran viikossa. Auttaako nuo trikoot miten paljon moiseen?

Trikoot auttavat todella paljon. Itselläkin tuli pientä hankaumaa pidemmillä lenkeillä, mutta ongelma on täysin hävinnyt trikoita käyttäessä. Kannattaa ostotilanteessa kattoa, että ne on tarpeeksi kireät. Ihan oikeasti sellaiset että kiristää,muuten eivät estä hankaumaa.

Positiivisena puolena tulee myös vislailut ja huutelu:rolleyes: Paitsi silloin kun huutajalla on ikää saman verran kuin mutsilla :wall:

Wintikka sanoi:
Hain tollasen Stadin keskustan Instrusta about 30 e hintaan. Ma tulee koekäyttöön, kun ajellaan fillarilla taas työmatkoja.
Muista pistää kommenttia toimivuudesta. Aion ostaa jonkunlaisen hengityssuojaimen/lämmittimen viimeistään ensi talveksi, ehkä jo 2006 lopputalveksi. Mielellään ostaisin heti kerralla toimivan ja hyvän. Työ- ja salimatkoja (ja muitakin) aion ajella pyörällä jatkossakin vuoden läpeensä, mutta rupeaa kurkkua raastavan kylmä hengityilma monesti tympimään aika lailla.

Kommandopipo ja kaulaliina naamalla eivät tod. tule kyseeseen. Ovat halpoja, mutta surkeasti toimivia ratkaisuja.

Kaminari sanoi:

Ainakin pyöräilyssä trikoot tekevät hommasta paljon miellyttävämpää mitä esim shortseissa ajaminen on. Ainoa haittapuoli on toi ulkonäköjuttu :D

Suositut

Back
Ylös Bottom