Hengityssuojain

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wintikka
  • Aloitettu Aloitettu
iivili sanoi:
Miten on toiminut?

Heh, oon ollut hieman laiska ja en ole siten päässyt kokeilemaan, sorry! Mutta samanlainen periaate noissa kummassakin on eli joku teräshila-hässäkkä siinä suun edessä......

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mulla on kyllä pakkasrajana joku -10. sen jälkeen lenkkeilen suosiolla sisätiloissa. :) -15:han alkaa olla jo keuhkoille vaarallista ilman mitään suojaimia.

Joko Winsulla on kommenttia hengityslämmittimen toiminnasta?

Fättishän oli jonkunlaisen ostanut ja on sitä kovasti kehunut. Siitä innostuneena pistin lopulta tilaukseen tämmöisen: http://www.vokant.fi/products.php?p=f0090a

Pistän vaikka tähän ketjuun myöhemmin käyttökokemuksia. Valitettavasti toi ei ihan tämän viikon kovilta pakkasilta kerkiä suojata, mutta toivottavasti ääni kestää töissä. Tod.näk. käytän tota joka viikko niin kauan, kun on vähänkään miinuksella lämpötila.

pistin lopulta tilaukseen tämmöisen: http://www.vokant.fi/products.php?p=f0090a

Pistän vaikka tähän ketjuun myöhemmin käyttökokemuksia. Valitettavasti toi ei ihan tämän viikon kovilta pakkasilta kerkiä suojata
Olin väärässä, kyllä kerkesi! :) Vokantilta laittoivat äärimmäisen nopeasti tilauksen tulemaan ja eilen ke hain värkin ja heti vaan pakkauksesta ulos ja naamalle kokeiluun.

Maski on nyt ollut käytössä kävellessä ja pyöräillessä suunnilleen -15 ja -30 välillä ja hyvin toimii. Kaikkein hämmästyttävintä on se, miten varpaat ja sormet tuntuvat pysyvän selkeesti lämpimämpinä, kun tota maskia käyttää. Vaan kai se on ihan loogista, että kun niin olennainen elin, kuin keuhkot pysyy lämpimämpänä, kroppa pystyy pistämään lämpöenergiaa vähän reilummin ääreiselimiinkin, sormiin ja varpaisiin.

Pientä virittelyä vaati se, että sai maskin paikoilleen just soppelisti, eli sen suun kohdalle tulevan värkin sopivasti kans pysymään suun kohdalla, mutta onnistui kumminkin, kun vähän sääti. Toistaiseksi olen erittäin tyytyväinen ja suosittelen noita Psolarin lämmitinmaskeja kaikille, jotka enemmälti pakkasilla ulkona liikkuvat.

Kyllähän toi ehkä hieman vaikeuttaa hengitystä, muttei läheskään samalla lailla, kuin jäätävän ulkoilman kiskominen suoraan kurkkuun. En mä välttämättä haluaisi raskasta ulkoliikuntaa (esim. höntsylätkä) maski päällä harrastaa, mutta rauhalliselle sauvakävelylenkille toi passaisi hienosti. Rillien huurtuminen oli alkuun ongelma, kun venytin maskia nenänkin päälle, mutta kun jätin maskin yläreunan suosiolla nenän alle, niin reuna tiivistyi ja rillien huurtuminen väheni.

Kuinkas moni käy lenkillä kun on näin pirun kylmä ? Mietin että tänään vois uskaltaa lähtee koittaan lenkkiä kun on alle -20 nyt ..... Mites puette itsenne kun lähdette juokseen kylmään helvettiin ?

Kuinkas moni käy lenkillä kun on näin pirun kylmä ? Mietin että tänään vois uskaltaa lähtee koittaan lenkkiä kun on alle -20 nyt ..... Mites puette itsenne kun lähdette juokseen kylmään helvettiin ?

Itte käyn yleensä pelkästään kävelylenkeillä kun alkaa pakkanen kiristelemään, rasittavampi aerobinen sitten sisätiloissa. Pääpointti on juuri siinä että jos kovin hengästyy niin kovin kylmä ilma sitten runtelee koneistoa, rasitusastmakohtaus on kovin kylmässä mahdollinen jopa ihan tervekeuhkoisille.

Viimeksi tuli käveleskeltyä kaverille pari päivää sitten kun oli lähemmäs -30, kävelin kaverille kahvittelemaan niin 25min suuntaansa meni aikaa. Lämpimästi vaan puki päällensä normaalit ulkovaatteet eli t-paita+fleece+laskettelutakki ja päähän pipo ja ohut huppu tuulensuojaksi niin hyvin pärjäsi ja jopa lämmin tuli - tosin reidet vähän kihelmöivät perillä kun jalassa oli pitkikset ja farkut eli vähän fiksumpia toppapöksyjä suosittelen.

Juoksin lenkin tossa launtaina kun mittari näytti -23, ei se mitenkään pahalta tuntunut oikeastaan päinvastoin. Vaatteina oli pipo, hanskat, t-paita, college ja verkkatakki yläkerrassa sekä lyhyet kalsarit, parit housut(colleget ja tuulipuvun housut joista vuori poistettu) ja normaalit tennissukat alakerrassa. Kyllä mun kone ainakin sen verran lämpösenä käy että ihan paita kastui ja hiki valui sääriä pitkin vaikka suht kevyt lenkki oli kyseessä.

Uppista vanhaa ketjua.

Mistä mahtaisi löytyä Psolar HX-hengityssuojaimia halvimmalla? Onko joku nähnyt niitä kivijalkakaupoissa Porissa tai Raumalla?

Ei pelkästään tuollainen Psolari ole ratkaisu. Muissa hikilajeissa (enskaa ymv) olen käyttänyt neopreenimaskia, jossa on muotoiltu "kuonokoppa" ilmaa lämmittämässä. Löytyy mp-liikkeistä ja toimii kuin tauti.

Pitää vielä sanoa että itselläni on sykkeet selvästi korkeammalla mopon päällä kuin jalkapelissä talvilenkillä.

Itseänikin kiinnostaisi moinen tuote kun astmaatikkona tuo talvikuntoilu ei ole ihan suoralinjaista terveen kanssa. Nytkin tuli keuhkoputkentulehdus kun 2-3h peräkkäisinä päivinä kävi luistelemassa ja oli lämpimästi päällä. Jos joku tietää kerava-järvenpää suunnalla mitä noita saa niin viestiä!

Suositut

Back
Ylös Bottom