Helsingin salit + HINTATASO

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Jii82 sanoi:
Mites on sit noi SATS keskukset, onko ne jotenkin "tyttöjen" paikkoja koska kukaan niistä ei mitään maininnut, vai onko hintataso korkeampi ( ainakin mayorsille tuntuu olevan kalliimmat hinnat) kuntosalit ovat järkyttävän isoja niissä mutta onko kokemuksia käytännössä kenelläkään?
Ohko hjuva? (esim. rautatieaseman vieres..?)

Ei mitää hyvää sanottavaa SATSista. Hintatasosta en tällä hetkellä tiedä, mutta nousemaan päin koko ajan. Laitteet leluja, muut "treenaajat" tyypillisesti venyttelijöitä ja reidenlähennyksiä-100x-fitnesslehtä-lukiessa -tyyppejä. Asiakasviihtyvyys ei tunnu kiinnostavan ketää ja kukaa henkilökunnasta ei tunnu tajuavan salitreenauksesta mitää. Kyllähän sielä jumppaa ja joogaa ja baby-hömppää löytyy, jos ne kiinnostaa.

Mayorsille vaan! Ei sielä kaikki kaappeja ole, ei sitä kannata pelätä. Sielä on sellanen henki, että treenataan oikeesti ja se jos mikä on kannustavaa!

Yliopiston saleilla loppuu käsipainot 45 kiloon, samoten reiden ojentajassa ja koukistajassa loppuu kohta painot. Olen reenannu jonkun puoli vuotta, joten pidempään reenanneella varmasti tulee ongelmia.

Cockton sanoi:
Yliopiston saleilla loppuu käsipainot 45 kiloon, samoten reiden ojentajassa ja koukistajassa loppuu kohta painot.

Isompia käsipainoja saisi toki olla, ainakin kulmasoudussa 46 kilon yläraja on vähän turhan pieni. Pääosa sekä hallinnon että Kumpulan käyttäjistä kyllä vaikuttavat olevan kuntoilumielellä liikkeellä, joten punttitilanteeseen ei taida olla parannusta tulossa.

Miksi teet reiden ojentajaa koneessa isoilla painoilla? Kyykkäämään siitä! Koukistuskoneessa (miksei ojentajassakin) voit tehdä yhden jalan kerrallaan, niin johan painot taas riittävät toviksi.

hgw sanoi:
Hintaansa nähden hyvä, ja kyllä siellä kyykkäämään ja penkkaamaan pystyy, (maastavedolle ei ole paikkaa, eikä irtotankoa)

Que? Onhan siellä tilaa, senkun ottaa tangon ja vetää. Älä tee asioista vaikeita.

overcome sanoi:
Que? Onhan siellä tilaa, senkun ottaa tangon ja vetää. Älä tee asioista vaikeita.

En teekkään, enkä ole käynyt YO:n salilla kuukausiin enää. Tokihan siinä smithin edessä olevalla parin neliön mattokaistaleella vetää voi, mutta ei se mikään vetopaikka ole. Vetopaikka on kunnon tilava lava ja siihen kunnollinen irtotanko jota ei ole telineissä pilattu.

Sattuneista syistä treenaan tällähetkellä ma liikuntamyllyssä ja ti&to tapanilan erän salilla. Erän salimaksu 150e/vuosi. Kaupungin salien kustannukset menee vuodessa samalle tasolle. Elämä kallis, kuntosali halpa!

hgw sanoi:
En teekkään, enkä ole käynyt YO:n salilla kuukausiin enää. Tokihan siinä smithin edessä olevalla parin neliön mattokaistaleella vetää voi, mutta ei se mikään vetopaikka ole. Vetopaikka on kunnon tilava lava ja siihen kunnollinen irtotanko jota ei ole telineissä pilattu.
Ihmeen hyvin on mun vedot ainaki sujunu niissä Smithin _vieressä_ olevilla kahdella kyykkypaikalla, joissa molemmissa on irtotangot. Mihin sä sitä tilaa niin hirveesti siinä vetämisessä tarvitset? Mun käsittääkseni siinä ei hirveesti ole tarkoitus steppailla suuntaan tai toiseen, kun on parisataa kiloo rautaa tangossa...

Telineissä pilatut tangot? :confused:

JOJ sanoi:
Ihmeen hyvin on mun vedot ainaki sujunu niissä Smithin _vieressä_ olevilla kahdella kyykkypaikalla, joissa molemmissa on irtotangot. Mihin sä sitä tilaa niin hirveesti siinä vetämisessä tarvitset? Mun käsittääkseni siinä ei hirveesti ole tarkoitus steppailla suuntaan tai toiseen, kun on parisataa kiloo rautaa tangossa...

Vuosikaudet kunnollisella vetolavalla tuppaa spoilaamaan :) Ympärillä on kiva olla vapaata hengitystilaa, varsinkin jos yrittää ykköstä.

JOJ sanoi:
Telineissä pilatut tangot? :confused:

Karhennukset menee pilalle.

Nimim. se painonnostotanko helvettiin sieltä penkistä ja vähän äkkiä

vonPryz sanoi:
Miksi teet reiden ojentajaa koneessa isoilla painoilla? Kyykkäämään siitä!

Heh :)

Mulla on vähän todellisia huolia ja osaksi fobioita noiden polvien ja alaselän kanssa, nehän joutuu kyykätessä koville.

Ja toisaalta siinä ojentajapenkissä saan aika kivan poltteen aikaiseksi :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itse suosittelen kanssa Toolön Kisahallia "Kisistä". Tilaa on ja näkymät on upeat, kun kauniit cheerleaderit ja gymnastic tytöt alkaa kieputtaa. Siinä vasta motivaatiota treenata. :whip:

hgw sanoi:
Karhennukset menee pilalle. Nimim. se painonnostotanko helvettiin sieltä penkistä ja vähän äkkiä
Oho. Niin se vaan on, että joka kerta oppii jotain uutta, pyörii täällä pakkiksella :)

Alkuperäiseen aiheeseen vielä... Köyhällä ei oo varaa valita, pitää vetää siellä mihin rahat riittää, oli tilaa tai ei :(

Cockton sanoi:
Mulla on vähän todellisia huolia ja osaksi fobioita noiden polvien ja alaselän kanssa, nehän joutuu kyykätessä koville.

Koneissa polvet joutuvat vielä kovemmille, sillä liikerata on jonkin verran luonnoton. Kyykyssä tai prässissä rasitus suuntautuu suoraan jalkapohjasta sääriluuta pitkin ylöspäin. Reisikoneissa puolestaan väännetään säärellä tai pohkeella, ja rasitus kohdistuu polviniveleen eri suunnasta.

Oletko kokeillut pakarakonetta (?) tai vaakaprässiä? Pakarakone on siis se laite, jossa seistään toinen jalka 45 asteen rataa kulkevalla polustimella ja painetaan sitä alas. Liike on suunnilleen sama kuin rappusten nousussa; Kumpulassa laite on siinä pohjeprässin vieressä ja keskustassa taljojen välissä.

Onko Malmi Gym kellekään tuttu (hinnat/millaiset laitteet)? Lupasin ostaa köyhälle ystävälleni 30-vuotislahjaksi salikortin ja opastaa treenaamisen alkuun, ja Malmi Gymin sijainti olisi hänen kannaltaan oivallinen.

vonPryz sanoi:
Pakarakone on siis se laite, jossa seistään toinen jalka 45 asteen rataa kulkevalla polustimella ja painetaan sitä alas. Liike on suunnilleen sama kuin rappusten nousussa
Niin tämähän taisi olla se miesten lempiliike, vaikka eivät sitä itse juuri teekään... :D

overcome sanoi:
Ei kai tällä ole merkitystä maastavedossa? Sieltä päistähän ne karhennukset telineissä kuluu.

No joo, totta. Mutta toiset tykkää vetää tempausotteella, tai mikä vielä parempaa, temmata. Jos on vain yleistankoja, joita pitää vielä lainailla eri paikkojen kesken kuten YO:lla, niin ei tietty ole paljoa vaihtoehtoja. Kunnon painonnostotanko on sitten asia erikseen, se on pyhä.

vonPryz sanoi:
Oletko kokeillut pakarakonetta (?) tai vaakaprässiä?

Juu pakarakonetta joskus testasin, oikeastaan ihan kohtuullisen mukavalta tuntuva laite. Ainoa huono puoli, taitaa olla että kun pistää enemmälti painoa, niin kolisee aika herkästi. Tai siis ku ei varmaan niinq sit patti riitä olemaan kolistelematta, mutku mutku...

vaakaprässi, eli meinaatko siinä Kumpulassa, varsinaisen prässin ja oven välissä?

Testasin kyl, mut pitää sen verta pahaa ääntä ettei kehannu paljoo jyystää. Sitä tein eka, sit siirryin normi jalkaprässiin, tosin sehän nyt sitten menee toispuolreittä.

Olen jättänyt vaakaprässin ihan omaan arvoonsa, kun isommilla painoilla alkoi tuntua, että selkä "menee kasaan" ja olkapäihin sattuu. Tai siis jotenkin tuli sellainen olo, ettei tee työtä pelkästään jaloilla... Ei oo oikean prässin voittanutta :)

Suositut

Back
Ylös Bottom