Mä asun sellases paikas, että ajan tästä 1/2 tunnissa hgin keskustaan, ja jos on ruuhkainen aika niin matkaan kuluu about 45-50 minuuttia. Mulla on tässä omakotitalo, kolmes kerrokses, n. 5000 m2 tonttia, ja olen maksanut tästä sellasen summan, että melkolailla sama summa on mennyt mun mäkelänkadulla hgis olevan sijoitusasunnon ostoon... no ok...tää oli remonttikohde, ja sen lisäks myyjä joutui "vähän" palauttamaan meille alkuperäisestä kauppasummasta jne... mutta siis pointti mulla se, että tässä tasokasta ja tilavaa asumista, ja ns maaseudun rauhaa ja linnun laulua ja silti lyhyt suomen tärkeimmän kaupungin keskukseen...ja on lähellä työ ja bisnesmahdollisuudet joita ei muualta löydy jne. Mä voisin asua ihan keskustassaki, ja oon asunutkin..mutta tää on tällähetkellä hyvä mulle. Liikun kaikki arkipäivät työn merkeissä hgis, ja aika paljon myös viikonloppuisin..muissa merkeissä.:
Mutta toki välillä myös Porvoossa näin kesällä tulee aikaa vietettyä, kun sinne kans tästä aika lyhyt....idyllinen ja tyylikäs paikka näillä keleillä....
Mutta siis....ei oo pakko painua jonnekkin saatanan maakuntaan tai lappiin tai pohjoiskarjalaan...jos haluu asua rauhallisesti ja tilavasti...
Voi myös yhdistää hgin läheisyyden ja rauhan. Se toki vaatii joko älyä, tai massii...tai molempii..:
siis että hgin läheisyys ja luonto yhdistyy..
Oikeesti...maakuntien asukit kokee jotain pelon sekaista vihaa pk seudun asioihin ja asumiseen täällä. Se on jotenkin hupaisaa...
Enempi se on niin päin että maalla porukka vihaa ja halveksii hgin seudun meininkii ja ihmisii..kuin toisinpäin...Hgin porukalla on paljon arvostavampi asenne maakuntien asenteisiin, kuin maakunnilla hgin asioihin.
Sitten on oma lukunsa se että hgin sisällä nokitellaan, että asutaanko keskustas, vai idäs, vai lännes, vai pohjoises. Se nyt on makuasia...idästä pääsee esim metrolla tod pikaiseen keskustaan ja keskustasta itään. Mutta mä liikun missä itse tykkään.. otan hyödyt irti joka paikasta..