SUPERCARB 1kg -40%

Helppiäjelppiä tarvitaan konkareilta

Hei!

Olen juuri liittynyt tänne punttimimmeihin. Aloitin pari viikkoa sitten vähähiilihydraattisen ruokavalion. Olen kärsinyt ahmimishäiriöstä kahdeksan vuotta, mutta nyt huiman viikon perusteella alkaa tuntua, että ahmimisongelma on häviämässä, kun syön proteiini ja rasvapitoisesti 6 kertaa päivässä. Painoa minulla on järkyttävät 91,5kg/163cm. Tavoitenpainoksi olen asettanut 55 kiloa.

Kysymys kuuluu, että millaista salireeniä suosittelette kaltaiselleni laihduttajalle?
Nyt olen käynyt 6 kertaa viikossa 45minuutin aamulenkin ennen aamiaista ja töitä. Pyöräilen töihin 5 kertaa viikossa ja 4 kertaa viikossa käyn salilla. Salilla olen n.45 minuuttia ja teen liikkeitä 10 toistoa/3 sarjaa. Mietityttää vain, että onko tämä ihan ok laihduttajalle vai pitäisikö minun lisätä toistojen määrää?

Kiitos paljon jo etukäteen vastauksistanne! :)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mun mielestä toistot ovat ihan ok mutta sanoisin että treenimäärä sulla on kyllä melkoinen. Tietenkin jos olet treenaillut aina jollain tasolla niin ei sitten välttämättä. Ja toi paino koostuu myös lihaksesta(aineenvaihdunta käynnissä). Mun mielestä kolmekkin salitreeniä viikossa riittää kun teet aina säästelemättä voimia, salitreeni on järkevä ja painotus koko vartalossa. Sulla tulee myös paljon aerobista viikossa joten muista syödä tarpeeksi ettei painonpudotus junnaa. Kannatta tehdä ennen salitreeniä myös perusteellinen lämmittely ja aerobista voit tehdä myös treenin jälkeen 20-40min. Tee liikkeet salilla oikein. Pyydä apua jos tuntuu ettei joku liike luonnistu.

Enkä malta olla tätä sanomatta, vaikka kysymyksesi ei ruokavalioon liittynytkään...Itse kokeilin VHH:ta ihan koemielessä muutaman kuun. Treenaan suunnilleen saman verran, tai ehkä hiukan vähemmän. Pääpaino kovassa punttitreenissä. Olen sitä mieltä itse, että kyllä ainakin aamupalalla ja treenin jälkeen kannattas olla joku hiilarilähde. Muuten saatat väsyä muutamassa viikossa, paino junnaa paikallaan ja ruuanhimo lisääntyy (viikon perusteella on vaikea vielä sanoa mitään). Mainitsen edelleen, että mikäli mainitsemasi treenimäärä pitää paikkaansa, on se mielestäni aika kova beginner-laihduttajalle. Tosin jutussa et mitään ruokavaliostasi sen enempää kertonut, joten en puutu siihen. :)

Toivottavasti aloittajaa ei haittaa että tungen tänne, en viitsi omaa perustaa. :)

Eli vähän sama tilanne, painon pudotus käynnissä, nyt ollaan siinä 68kg/163cm ja tavoitteena sellainen n. 60kg, riippuen ihan peilikuvasta. Lihakset kuitenkin painavat enemmän kuin läski. :P Salilla olen käynyt nyt tammikuusta lähtien ja tarkoitus olisi alkaa pikkuhiljaa voimaa kasvattaamaan, mutta laihdutuksen merkeissä en oikein tiedä millainen ohjelma olisi paras. Vinkkejä? Helppo 1 osainen ohjelma, syke korkealla? Millaisilla toistoilla?

Salilla käyn viikossa sen 3 kertaa + ryhmätunnit. Aamuaerobisia yrittänyt aloitella, olen vaan aamu-uninen. Mites ravinnon kanssa? Hiilareita olen karsinut ja proteiinia lisännyt, rasvat varmaan jäävät turhan vähälle. Kohta tulee 20 vuotta täyteen tälle mimmille ja pitäisi olla elämänsä kunnossa. ;) Kiitos kaikille vastanneille.

Kiitos vastauksesta. Olen tottunut liikkumaan paljon, joten liikunnan määrä vaikka kuulostaakin suurelta, on ihan helposti hoidettavissa. Ruoka on se suurempi ongelma, joten siihen joudun panostamaan todella paljon, etten syö liikaa. Onneksi lisämotivaatiota tulee myös ensi vuonna vietettävistä häistä :).

Huomasin itsekin, että hiukan tarvitsee hiilareita lisätä!

Suositut

Back
Ylös Bottom