Helppiä diattaamiseen!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja t.t.t.
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo eli olen 15-vuotias poika ja painoa tällä hetkellä n.80kg ja pituutta ehkä siinä 170cm reilumalla puolella. Olen käynyt salilla nyt noin puolitoista vuotta josta n.puolet kovempaa ja parempaa reeniä.

Koko ajan olen ollut kiinnostunut kehonrakennuskesta ja on tullut luettua ravitsemus asioista ja reenaamisesta ja tuli luettua tuo Body For Life kirjakin joka tuli ton pakkotoisto t-paidan mukana illmatteeks.

Itse asiaan, eli nyt ois edessä se dietti joka piti alkaa viime keväänä ja jatkua tämän kesän mutta eipä alkanutkaan (ylläri).
Tarkotus olisi pudottaa painoa sinne 70-65kg tienoille ja ajattelin kysyä vähän opastusta tähän hommaan. Olen ajatellut yrittää syödä n.6 kertaa päivässä ja kaikilla aterioilla hiilareita ja protskua paitsi iltapalana vain joku heradrinkki. Olen lukenut että hyvääproteiinia pitäisi saada 2g per painokilo eli minunkin tällä hetkellä 160g päivässä noh, jää nähtäväksi saanko syötyä sitä nuin paljon. Hiilareiden määrästä en ole niin varma, ja ensimmäinen kysymys onkin pitäiskö mun sitten dietin loppua kohden vähentää niitä.
Tällä hetkellä olen reenannut 4-jakoisella ja nyt ensiviikosta lähtien ajattelin seuraavanlaista ohjelmaa nyt kun se diettikin pitäisi maanantaina alkaa.

Ma: Selkä,hauis,pohkeet.

Kulmasoutu k-p/tanko 3x10
Ylä-Talja 3x10
Ala-Talja 2x10
Mave 3x10

Hauiskääntö v-tanko 3x10
Hauis kääntö k-p 2x10
Hammerit k-p istuen 3x10

Pohkeet Hackissa 2x20
Pohkeet istuen 2x20

Ti: Jalat.
Hack-kyykky 3x10
etu-kyykky 2x10
Etureisien ojennus 3x10
Prässi3x10
Sjmave 2x10
Takareiden koukistus maaten 3x10

To: Rinta, Ojentajat,
Vinopena smitissä 3x10
Penkki 2x10
Ristikkäistalja 3x10

Ranskis ituen 3x10
Ojentaja punnerrus taljassa 3x10
-||- 1 kädellä 2x10

Pe: Hartiat.
Pystypunnerrus 3x10
Pystysoutu 3x10
Viparit eteen k-p 2x10
Viparit sivuille 2x10
Viparit taakse 2x10

Tossa toi olisi mitä olen ajatellut, vatsoja sitten sinne jonnekin väliin. Tota ohjelmaa ajettlin sitten vaihtaa välillä ehkä 3-jakoseen
ja sitten erillaiseen 4-jakoseen.
Aamuaerobista ajattelin nyt alkuun tehä 3 aamuna ja sitten nytku vielä jonku aikaa lämmintä riittää ni muutakin aerobista varmaan käyn tekee parina päivänä.

Ruokavaliona oon aatellut käyttää tällästä. Tätä sitten pitää kommentoijja onko iha perseelleen vai ees jtn hyvää.

Aamupala. 7.00-8.00
Ehram 250g
1 mikroannos Kaurapuuroa.
Maitoa 3dl.
Omega3+vitamiinit.

Kouluruoka:11.00-12.00
Mitä ny sattuu olemaan ja siihen sitte salaattia ja maitoo joku 3 lasillista ja leipä.

Välipala:14.00-15.00 n.30-60min ennen reeniä.
Heradrinkki
Banaani.

Reenin jälkeen:
palkkari, tällä hetkellä recopoweria siihen jtn vielä ehkä lisäks.

Ilallinen:18.00
Kanaa yleensä oon syöny sellasen 250g paketin.
Ruispastaa.
Maitoa 4dl.
jälkkärinä kahvi.

Iltapala: 21.00
Heradrinkki.

Vihanneksiä ja jtn hedelmiä tulee syötyä aina lisukkeina ja myös raejuustoo ja tällästä. Ajattelin et pitäskö mun syödä joku pieni välipala ton aamupalan ja kouluruuan välis ku siinä sattaa olla 5kin tunnin väli.:confused:

Noh, olikoha tässä nyt kaikki. Sen tiedän et kyllä tolla liikunnan ja salin määrällä ja tollasella ruokavaliolla paino tippuu, ainkin alussa mutta onko se ensin niitä nesteitä vaan ja sitten häviää viimesemmätkin lihakset:( ku nyt sitä läskiä poies vaa.
Eli jos joku osais neuvoo pitääkö syödä enemmän/ vähemmän, lisää protskua jne. Reenistäkin kommenttia, ja neuvoa.

Jätäpä maito pois dieetillä ja korvaa se vedellä, iltapalalla mieluummin kaseiiniproteiinia, esim. drinkki tai purkillinen rasvatonta raejuustoa! Tuo kouluruokailu hieman aina arveluttaa, se kun voi "huonona" päivänä nostaa kaloreiden määrää reilustikin, itse suosisin dieetin ajan eväitä, esim. tonnikalapastasalaatti, helppo valmistaa ja kuljettaa mukana. Hiilareiden kanssa tarkkana, pastaa yms. lisukkeita lipsahtaa helposti liikaa, jos rasvan palaminen hidastuu, vähennä hiilareiden määrää iltaa kohden. muuten perusrunko ihan järkevä! Tsemppiä!

Jätäpä maito pois dieetillä ja korvaa se vedellä, iltapalalla mieluummin kaseiiniproteiinia, esim. drinkki tai purkillinen rasvatonta raejuustoa! Tuo kouluruokailu hieman aina arveluttaa, se kun voi "huonona" päivänä nostaa kaloreiden määrää reilustikin, itse suosisin dieetin ajan eväitä, esim. tonnikalapastasalaatti, helppo valmistaa ja kuljettaa mukana. Hiilareiden kanssa tarkkana, pastaa yms. lisukkeita lipsahtaa helposti liikaa, jos rasvan palaminen hidastuu, vähennä hiilareiden määrää iltaa kohden. muuten perusrunko ihan järkevä! Tsemppiä!

otitko huomioon pojan iän 15v niinkuin minäki tarvii aika paljo energiaa

Suositut

Back
Ylös Bottom