Heikot lihasryhmät (ja mitä olette tehneet niille)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Originally posted by AutoScum
Mulla on ehkä vähän se vika että otan usein vain 2 sarjaa kyykkyä ja otan ensimmäisen aika maksimipainoilla ihan niin loppuun kuin menee ja sitten muutama minuutti taukoa, painoja pois ja taas niin loppuun kuin menee. Eihän tollasella mitään perusvoimaa saa, mutta kun uupuu sitä kokoa!!
Joo, ei sun kannatakkaan enempää noita kovia sarjoja ottaa! itsekkin vedän yleensä kaksi kovaa (lyhyttä) sarjaa..tosin kannattais palauttaa tosiaan kunnolla eka sarjasta ja samoilla romuilla vetää sit toinenkin loppuun! itse tosin nostan aina painojen määrää loppua kohdin..ei ehkä ole hyvä, mutta mulla toimii niin päin paremmin.. kokoa saat tekemällä pitkiä sarjoja.

Heikkoo on!!

Joo kyllä on tää mies niin onneton ja olematon ettenpä taida alkaa listaa kaikkia ei-niin-muhkeita lihasryhmiä. Jäis toi tonzan vuodatus viä lyhyeks jos omani rinnalle laittasin:(

Mutta noin tiivistettynä voisin kai sanoo että toi jalkapuoli on, ehkä, vähän paremmassa kunnossa verrattuna yläkroppaan.

Enkä siis ole todellakaan mikään 135 kilonen ja 5% rasvoilla oleva "Vittu-ku-mä-oon-pieni-ja-olematon-eikä-musta-kasva-ikinä-isoo"-Syndrooman omistava bodari.

Mä oon vaan yksinkertasesti pitkä ja lihava:D

Kokeiles Hulkki tätä:
Vkot 1-3: Kolme hauistreeniä viikossa. Yksi liike per treeni. Kolme tai neljä melko tiukkaa, mutta puhdasta työsarjaa toistovälillä 8-12. Pikkuvippi sallittu parissa vipassa toistossa. Ei lainkaan erikoistekniikoita. Vaihtele liikettä treenistä toiseen. Pidä tauot lyhyinä: 1 min.

Vkot 5-8: Kaksi hauistreeniä viikossa. Ekassa kaksi liikettä, joissa kummassakin erikoistekniikoita, lähinnä pakkotoistoja (2-3) ja pudotuksia (1-2), periaatteessa vain yksi kova sarja per liike. Ennen pakkoja tai pudotuksia 4-6 toistoa, eli aika voimaperäinen aloitus. Pidä pitkät tauot: 3-5 min. Toisessa treenissä yksi liike:3*20 eri liikkeessä kuin eka treenissä. Toinen treeni tehdään heti seuraavana päivänä ekan jälkeen. Ei erikoistekniikoita ja sarjatkin saavat jäädä kesken.

Vkot 4 ja 9: Kevyitä. Hauistreeni kaksi kertaa viikossa. Yksi vaihteleva liike per treeni, jossa 3*10-15 vajaata sarjaa. Ei siis loppuun asti.

Kuten huomaat, koko homman idea on vaihtelu. Vaihdellaan sekä treenivolyymiä että suhteellista tehoa että lepotaukoja että sarjapituuksia jne... Laitas tuleen tuloksia KUN kokeilet. Voisin jopa antaa pienen lupauksen muutamasta sentistä... Koska ojentaja muodostaa suurimman osan käsivarren paksuudesta, sovella lisänä ylläolevaan myös ne. Tee esim. samana päivänä haukkarin kanssa ja ekana treenissä. Muista myös brachialis vasarakäännöillä tms. Ekoilla määräviikoilla toimivat myös vuorotellen tehdyt sarjat: hauis-ojentaja-hauis-ojentaja... pidä 30 sekunnin paussi ennen seuraavaa liikettä, eli älä tee ihan superina. Tehot pysyy paremmin.

Jeez, vähän tuon suuntaista olen miettinyt että jos lepopäivien lisääminen ei käsiä kasvata voisi ehkä koettaa treenata niitä hieman useammin. On vain sellainen fiksaatio päässä että kaiken kehityksen takana on lepo ja jos kehitys on huonoa pitää levätä enemmän.

En varmaankaan 4-jakoista vielä vähään aikaan kokeile, mutta 3-jakoisena voisi tehdä vaikka jalat / rinta+selkä / kädet. Olkapäille tuskin tarvitsee paljonkaan duunia, rintatreenissä vinopenkit ja käsitreenissä dippi / kapea penkki varmasti riittävät.

Ei mullakaa oo yhtää oikeesti isoo lihasta, mutta suhteessa omaan kroppaan reidet on aika isot hauiksen ollessa naurettava runkkaajan pala. Myöskin yläselkä on totaalisen perseestä.

Mitään en oo tehny asian hyväksi. Itseasiassa en oo ees miettiny, että mitä voisin tehä. Aika sama, ku inttiin mennään kuitenki 50 päivän sisään. :( :(

Originally posted by Wuffel
Mitään en oo tehny asian hyväksi. Itseasiassa en oo ees miettiny, että mitä voisin tehä. Aika sama, ku inttiin mennään kuitenki 50 päivän sisään. :( :(

8.7.2002 häämöttää mullakin... Tosin bemarina (pakko hehkuttaa) eli kovia hommia ei tule. :cool:

Jeps, päädyin sitten noiden käsien kannalta tällaiseen kiertoon, yks suora ja toinen epäsuora treeni viikossa:

1. Jalat
2.
3. Rinta, olkapäät, hauis
4.
5.
6. Selkä, ojentajat, pohkeet
7.
8.

Jees.. tää menee ihan ohi aiheesta, mut oon kuullu kyl et Hulkkikin on tulossa Isosaareen. :) Ite palvelen ihan A-miehenä.

Onneks mulla ei oo lihaa, ettei tartte sen puolesta pelätä. :p

Originally posted by Hulkki

En varmaankaan 4-jakoista vielä vähään aikaan kokeile, mutta 3-jakoisena voisi tehdä vaikka jalat / rinta+selkä / kädet. Olkapäille tuskin tarvitsee paljonkaan duunia, rintatreenissä vinopenkit ja käsitreenissä dippi / kapea penkki varmasti riittävät.

Mulla kädet heikko kohta ja vaihdettuani jakoon:
1: olkapäät, kädet
2: rinta/yläselkä, vatsa
3: reidet, alaselkä, pohkeet

alkoi kädetkin kasvaa. Tein sitä ennen juuri työntö/veto/jalat- jaolla about 8-10 päivän kierrolla.

Uskon, että nimenomaan sekundäärinen kakkostreeni selkä/rintatreenin yhteydessä on päätekijä.

Mulla ei ainakaan toistaiseksi olkapäät ole olleet yhtään liian jumissa, mutta en teekään paljon volyymia millekään lihasryhmälle, enkä mitään erikoistekniikoita kuin poikkeustapauksissa. Enkä tee kuin yhden raskaan punnerrusliikkeen olkapäille, samoin kuin rinnalle ja senkin käsipainoilla käytännössä aina, jolla itse ainakin saan kohdistettua paremmin rintalihaksiin.

Mulle muuten toimii käsille kyllä 8-12 toistot paremmin kuin 6:n pintaan jäävät.

Nyt oikeasti kehittyy kädet pitkästä aikaa, seuraavaksi varmaan selkä suurennuslasin alle..

Mulla huonot alueet ovat pohkeet ja hauis. Hauiksessa ei huippua oikee paskaakaan, tiedä sit et johtuuko suurehkosta olkapäästä vai treenaamattomuudesta, mut lihaa ei sinne kuitenkaa oikee tuu.. :rolleyes: Mulla on reisistä aika ympäripyöree kuva et onko ne rimpat vai ei (74 cm).. Ei ne nyt ihan tikutkaan oo, mut joku vois valottaa noin mittojen valossa kun muuten ei oo mahdollista..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
joo, yhdyn kuoroon! hauikset succaa ja ojentajatkin voisi olla hiemaan kookkaammat. Jalat on myös aika syvältä mutta ne on sentään alkanut kasvamaan...

Kyl nuo olkapäät taitaa olla suhteessa huonoimmat, niihin ei millään meinaa saada voimaa ja kokoa. Paras ryhmä on selkä

Olkapäissä on ollut aina voimaa kokoon nähden yllättävän hyvin, mutta pyöreyttä alkoi tulla vasta sitten, kun aloin tekemään vipunoston sivulle vuoroviikoin ekana liikkeenä olkapäätreenissä.

Hulkki: Yleensä jos homma ei toimi niin ei kannata lisätä sarjoja. Parempi ottaa rennosti ja aloittaa "alusta". Haupparille ja ojentajille ota yksi liike jossa alussa 2 sarjaa. Toistomäärä semoseksi kun haluat, olipa se 6 tai 16 tai 26, ei oo mitään väliä, kunhan keskityt raudan lisäämiseen tai toistojen kasvattamiseen.
Jos treenaat esim. kutosta, helpoin tapa on varmaankin laittaa joka treenillä 2.5kg lisää niin pitkään kun nousee. Korkeammilla toistoilla toistomäärää on myös helppo kasvattaa.
Treenitiheys aluksi se kerran 7 tai 8 päivässä, miten nyt rytmisi onkaan.

Opetus on kai se että valitse yksinkertainen systeemi missä voit seurata/kehittää treeniä järjestelmällisesti ja helposti. Sitä kun toteuttaa kuukauden ja yli niin ei jää voima tai lihakoko uinumaan.

Jos voimanostajista jotain oppia pitäisi ottaa on se juuri pitkäjänteinen ja järjestelmällinen treeni.

Originally posted by Fatso
Toistomäärä semoseksi kun haluat, olipa se 6 tai 16 tai 26, ei oo mitään väliä, kunhan keskityt raudan lisäämiseen tai toistojen kasvattamiseen.

Vedin tuollaista hommaa 2 vuotta, eli ohjelma vaihtui 3-4 kuukauden välein, ja hommassa keskityttiin pelkästään lisäämään tankoon snadisti rautaa aina kun pystyi. Hermotusta kyllä tuli, massaa ei niinkään paljon. No thanks, tarvitsen kokoa (ei sitä voimaakaan liikaa ole mutta sillä ei ole nyt väliä kun en pahemmin eroa luudanvarresta).

Kaksi heikkoa osa-aluetta

Pohje: Joka tuntuu olevan monella muullakin piikki lihassa. Vuosien treeni takana ja kehitys nolla.

Reidet: Puhun lähinnä etureisistä, eli omaan paskan mallin reidelle. "Massa" tuntuu kertyvän enemmän reiden yläosaan, joten jalka näyttää todella kapealta.

Talven projekti olisikin panostaa näihin alueisiin.
Pohkeisiin sainki hyviä neuvoja toisesta puusta. Alan tekemään niitä aluksi 3 kertaa viikossa (joista yksi kotosalla pumpaten)ja sit tiputan kahteen kertaan.
Reidet onki sitten arpapeliä miten reenit onnistuu. Jos treenaan reisiä 110% lasissa, voi tulla jopa ensimmäisessä sarjassa pahoinvointia ja huimausta sekä pulssi hakkaa monta minuuttia todella tiheään tahtiin. Joo tiedän että pikkasen pitääkin noita oireita tulla, mutta joutuu sarjojen tauot pötköttelee salin lattialla jalat penkillä. Treenaan aina loppuun siten miten pystyn, mutta puolitiehen se vähän jää. Kohtaus menee ohitse puolituntia treenin jälkeen. Tämän takia motivaation reisien kovaa treenaamiseen on ollut hukassa, joten olen viimeajat vain tehnyt reidet tilastollisesti.

massallisesti, ojentajat ja yläselkä on varmaankin ne vahvimmat. reidet/perse ja hauis heikoimmat eli pienimmät lihasryhmät...(fläsästähän ei puhuttu ssitten mitään :jahas:)

ja pohkeisiin olen hyvinkin tyytyväinen.

Olkapäät olleet aina luvattoman pienet, voimaa ollut aika tasaisesti muiden lihasten kanssa silti. Itsellän i ne alkoivat kasvaa kun jätin punnerrukset tosi vähille, ja tein paljon vipareita taakse ja sivuille penkkitreenien yhteydessä, eli 2 krt. viikossa. Keskipitkiä sarjoja ja kovaa pumppia sekä huoltavia pitkiä sarjoja. Ei siinä sen kummempaa vaadittu. Kovan penkin ja kovien pystäreitten yhdistelmä aika kuluttava olkapäille, ja tämö ollut tehokkaampikin mielestäni. Eikä pystärivoimat ole mihinkään kadonneet, viimeksi smithistä edestä 150kg vaikken ole sitä tehnyt noin puoleen vuoteen-vuoteen, viimeksi kun sitä koitin sain 4*125, eli hiukan jopa nousseet vipareilla ja penkillä myös pystypunnerrusvoimat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom