Heikommin kehittyneet takaolkapäät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Canyon
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos muilla samaa ongelmaa, et takaolat olis vähä huonommin kehittyny....ei niinkää voimilta, mut muodoltaan(?) Edestä kattoen on ihan muodokkaat pallot,:rock: mut sivulta jotenki oudot...vähä niinku suorakulmanen kolmio....
Ja en siis hinkkaa pelkästää penkkiä salilla, vaan vähintää yhtä paljon selkää ja takaolkia, joita olenkin vääntäny ristikkäistaljassa maaten ja seisten ja kp:illa kulmassa istuen ja seisten jne...
Mut ei vaa tunnu muovautuvan muotoonsa:itku:
Eli onko kellään mitää neuvoo heittää vai pitääkö tyytyä siihen et ne on semmoset ja koittaa vaa reenata niitä entistä kovempaa????:curs:

Itellä kans ollu vähän samaa vaivaa. Viimeaikoina oon saanu vähän tuntumaa tohon ristikkäistaljassa maaten tehtävään liikkeeseen, mutta lisää hyviä takaolkapääliikkeitä tarttis. Pistäkääs jotain hyviä liikkeitä tulemaan.

Löytyiskö esim. jotain hyvää nettisivua, jossa olkapääliikkeitä olisi esitelty monipuolisesti?

Voisko joku lisäillä jonkunnäkösiä videopätkiä liikkeistä, kun oon ite vasta alottelija niin oppisin vähän paremmin ?

Koitappa ristikkäistaljassa ettet laita mitään kahvoja siihen ja sitten otat niistä ylimmäisistä naruista kiinni oikeella kädellä vasemmalta puolelta ja päinvastoin. Sit siitä vedät niinku vipunostoja pään yli sivuille, vähän niinku vetäis leukaa. Saa hyvän tunteen takaolkiin, muttei toi kumminkaan mikään massaliike ole.

Face pull ehdottomasti! Sillä saa juuri takaolkapäähän hyvän tuntuman.

No niinpäs tietysti, olin unohtanu kyseisen liikkeen kokonaan:david:
Jooh...eikös se Hulkkikin sanonu jossain, et jos pitäs tehä vaa yhtä olkapää liikettä, nii se olis face-pull????
Siis jos itse Hulkki on sitä mieltä, nii pakkohan sen on sitte toimia:D
Tänk yuu:worship:

Olen tässä viimeisen puoli vuotta vemputtanu facepullia ja muita liikkeitä takaolkapäille ja on alkanu patit kasvaan :) Takaolkapäät ainakin minulla tuntuu ottavan hyvin vastaan treeniä...

Face-pull on varsin pätevä liike, helposti saa tuntuman takaolkapäihin. Alatalja ja kulmasoutu ottaa myös takaolkapäihin (kaiken muun lisäksi), joten niitä kannattaa sisällyttää treeniohjelmaan ehdottomasti jos näin ei vielä ole. Itsellä suurin muutos takaolkapäiden kehityksen kannalta oli frekvenssin nosto; eli vähintään kaksi kertaa viikossa jauhaa niitä.

On mainittu jo viparit ja face pulls näköjään. Vipareita kannattaa kokeilla erilaisilla suoritustavoilla. Esimerkkinä:

* Sivulle kulmassa (Rasittaa koko hartiaseudun lihaksistoa. Pääsuorittajana hartialihaksen takaosa.)
* Kylkiasennossa penkillä (Rasitus kohdistuu liikkeen alkuun. Aloitusasentoa voi vaihdella.)
* Vipunosto sivuille kulmassa alataljassa (Rasittaa hartialihasta, etenkin takaosaa.)

Pystysoutu ottaa myös olkapäihin kannattaa kokeilla, vaikka penkkitreenin yhteydessä.

PS: Kannattaa kokeilla vipareissa yleensäkin erilaisia aloitusasentoja. (Edestä, reisien viereltä tai pakaroiden takaa). :kippis1:

Back
Ylös Bottom