Heikoimpien lihasryhmien treenaaminen

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
44
Eli kiinnostais tietää, miten jengi treenaa ns. heikoimpia lihasryhmiä? Huomioitteko jotenkin erityisesti ja miten? Ite oon kokeillu esim. pohkeille ja hauiksille jos jonkinmoisia juttuja, mut aina tuntuu ettei lihakset palaudu jos treenaa ne vaikka kaks kertaa viikossa. Vaikka toinen oliskin kevyempi treeni. Kommentteja!?

Kiitti, :kippis1:

Itse lähinnä teen siten, että treenaan huonot lihasryhmät ennen hyviä lihasryhmiä eli priorisoin. Esim. hauikset olisivat pienet verrattuna ojentajiin niin tekin ne eka esim. olkapää, kädet päivänä. Välillä voi koittaa tehdä enemmän sarjoja mutta liian isot sarjamäärät lopettaa myös kehityksen eli testaamalla tiedät rajasi. Hauikset kasvaa suhteessa puhtaaseen lihasmassaan. Joku perussääntö tais olla että: 7 kg puhdasta lihasmassaa, 1" käden ympärysmittaan.

Originally posted by makew
Joku perussääntö tais olla että: 7 kg puhdasta lihasmassaa, 1" käden ympärysmittaan.
Tarkoitahan tuumaa, etkä senttiä? Piti vaan tarkistaa:)
Kannattaa myös kokeilla antaa heikommille alueille omat treenipäivät (jos isolihas) tai ainakin tehdä treeninalussa nii riittää paremmin potkua :)

Originally posted by Sale
Tarkoitahan tuumaa, etkä senttiä? Piti vaan tarkistaa:)
Kannattaa myös kokeilla antaa heikommille alueille omat treenipäivät (jos isolihas) tai ainakin tehdä treeninalussa nii riittää paremmin potkua :)

jos tuuma on 2,54 cm, niin tarkoitin;)

Yep pohkeita treenaan 2x viikossa. Toinen treeni on kevyt ja toinen on hirveää :whip: .
Pohkeet on niin saatanan pienet, että yritän epätoivoisesti saada niihin kokoa.

mulla menee sillein tasaisesti, kun 3jakoinen ohjelma on käytössä ja 4x viikossa käyn salilla, että tulee aina joku päivä 2x viikossa, olkoot sitten selkäpäivä, tissipäivä tai jalkapäivä. Tosin yritän saada selkää leveämmäksi koko ajan, sen verran luonnostaan isot jalat omaan, eikä lantiokaan ole maailman kapein, että jalat näyttävät yläkroppaan verrattuna massiivisilta :) Että joskus voi olla, että teen toisen jalkapäivän tilalla selkäpäivän, jos sattuu jalkapäivä 2x viikkoon.

Kannattaisko alkaa treenaamaa selkää 2 kertaa viikossa, ku se on mun HEIKOIN lihasryhmä.

Mun treenijako on tällänen:

Ma: selkä
Ti: rinta, hauis
To: jalat
Pe: ojentajat olkapäät

päivät vaihtelee aika paljo.

Miten kannattais treenata toi selkä? Ensin kevyt ja sitte parin pv:n päästä kova treeni?

Originally posted by Sherm Stick
Kannattaisko alkaa treenaamaa selkää 2 kertaa viikossa, ku se on mun HEIKOIN lihasryhmä.

Mun treenijako on tällänen:

Ma: selkä
Ti: rinta, hauis
Pe: ojentajat olkapäät

päivät vaihtelee aika paljo.

Miten kannattais treenata toi selkä? Ensin kevyt ja sitte parin pv:n päästä kova treeni?

Kokeile ihmeessä, jos mieli ei tee vaihtaa splittiohjelmasta mihinkään erilaisempaan vääntöön niin tee vaikka näin:

Ma: selkä 1: (leuat,) taljat, pullover taljassa, pohkeet
Ti: rinta, vatsat
Pe: Olkapäät, ojentajat, selkä 2: kaksi soutuliikettä, esim alatalja vastaote+kulmasoutu puntilla

Treenien kesto 45-55min. Joka toinen kierto vähän kevyemmin tai pidennä kiertoa kahdeksaan päivään ja ota sitten vaikka joka kolmas kevyemmin. Hauistreeniä et tarvitse välttämättä ollenkaan, jos tuntuu että pakko on vähän habaa tehdä niin tee perjantaina selkäliikkeiden jälkeen vielä vaikka hammeria pari kolme sarjaa tai puntilla kääntöä seisten, vaikka yks käsi kerrallaan.

Kiitos Sakkeus!! :kippis1:

Alottaisin ton jo ens viikolla, mutta ku kuume iski (38,61 astetta) :itku:

Mutta, kerrotko mikä on pullover?

Kiitos Sakkeus!! :kippis1:

Alottaisin ton jo ens viikolla, mutta ku kuume iski (38,61 astetta) :itku:

Mutta, kerrotko mikä on pullover?

http://www.pakkotoisto.com/vbulleti...d=352929&sortby=lastpost&sortorder=descending

Ja tuossa hyvä topikki jossa myös hyvästä pulloversovelluksesta:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=7737&highlight=pullover

Ja tuolla eri versioita: http://www.exrx.net/Lists/ExList/BackWt.html#anchor1913634

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Sakkeus
Joka toinen kierto vähän kevyemmin tai pidennä kiertoa kahdeksaan päivään ja ota sitten vaikka joka kolmas kevyemmin.
Siis, joka lihasryhmä kevyemmin vai pelkkä selkä? :david:

Siis, joka lihasryhmä kevyemmin vai pelkkä selkä? :david:

Riippuu ihan siitä miten rakennat ohjelman, miltä tuntuu ja miten palaudut. Tuossa tarkoitin kaikkia lihasryhmiä, käyt kuitenkin seitsemässä päivässä kaikki lihasryhmät 2x läpi jalkoja lukuunottamatta, mikä on paljon jatkuvasti tehtynä jos/kun ohjelman työsarjat ovat suurimmaksi osaksi kovia sarjoja.

Mä oon ajatellu tehä selkätreenit näin:

ma, selkä 1: ylätalja, alatalja, 1 käden ylätalja kaikkia 4 sarjaa

pe, selkä 2: kulmasoutu kp, alatalja, ja vaikka 4 sarjaa kumpaakii

onko ok?

Suositut

Back
Ylös Bottom