HealthEx-systeemi

HealthEx on avattu Kampin keskuksessa ja Keilaniemellä Espoossa. Onko kenellä täällä kokemusta tästä treenimenetelmästa? Se perustuu siihen että 30 min harjoitus ilmalaitteilla vastaisi 1½ tuntia kuntosalilla.

HealthEx on avattu Kampin keskuksessa ja Keilaniemellä Espoossa. Onko kenellä täällä kokemusta tästä treenimenetelmästa? Se perustuu siihen että 30 min harjoitus ilmalaitteilla vastaisi 1½ tuntia kuntosalilla.

"HUR laitteiden toiminta perustuu paineilmavastukseen. Laitteiden maksimipaine on 10 baria, joka vastaa noin sadan kilon painoa."

"HUR kuntoilulaitteet näyttävät erilaisilta ja tuntuvat erilaisilta; ne ovat täysin äänettömiä ja vain kuntoilija itse tietää käytössä olevan vastustason. Nämä kaikki ovat ominaisuuksia, jotka vetoavat MUPpeihin (Middle-aged Urban Professional), useimpien kuntosaliemme tärkeimpään asiakasryhmään."

Liittymismaksu 64€
12 kk sopimus, hinta per kk 64€

Ok, kuulostaa helvetin hyvältä:david:
:lol2:

Hei mä muistan kun noista HURreista tuli n. 3 vuotta sitten joku versio Ruoholahden Wellnessiin, siis nykyiseen SATSiin. Mm. iskettiin joku kortti (josta erikseen siis maksettu hunajaa) noihin laitteisiin, joka kertoo, paljonko pitää pumppailla ja milloin siirtyä seuraavaan laitteeseen.

Nauratti eniten toi naurettava väite, että sillä voisi korvata salia. :eek:
Periaatteella "rasva palaa tehokkaammin ja kiinteydyt nopein tuloksin!!!"

Just jåå. :joulu5:

"Laitteiden maksimipaine on 10 baria, joka vastaa noin sadan kilon painoa."
Mitä hittoa? :)

"vain kuntoilija itse tietää käytössä olevan vastustason."
:david: Mitenkäs nyt voi lesotella muille? ;)

"Nämä kaikki ovat ominaisuuksia, jotka vetoavat MUPpeihin (Middle-aged Urban Professional), useimpien kuntosaliemme tärkeimpään asiakasryhmään."
Onpas hyvältä kuulostava juttu toi MUPpi. Tolla kk-hinnalla kyllä erotetaan jyvät akanoista. :)

Onhan noita laitteita meidänkin salilla. Kyllähän niillä esim. lämmittelee ja se hauislaite käy hyvin jos vaikka ranteen kipeytyminen estää tai haittaa normaalin hauiskäännön tekemistä perinteisemmin mentelmin. Tässä kyseisessä hauislaitteessa ei siis ole mitään tankoa tai kahvaa josta kädellä pidetään kiinni, vaan se pehmustettu osa tulee tuohon ranteen kohdalle ja siitä sitten käännetään.

En mä noilla mitään perinteistä salia edes yrittäisi korvata. Johonkin kuntopiirijuttuun ne varmaan käy ihan kohtuu hyvin kun ovat nopeita säätää vastuksensa yms. puolesta.

Muistan lukeneeni näistä paineilmalaitteista tai tarkemmin hepusta, joka alkoi niitä maahan tuomaan. En tiedä ovatko tässä threadissa mainitut laitteet samoja, mutta artikkelin laitteet olivat myös paineilmatoimisia ja treenaajalla kortti, joka asetetaan laitteeseen. Kortille on tallennettu perusohjelma ja vastus säätyy automaattisesti kohdalleen, kunhan kortti on sisässä. Lisäksi jos on määritelty esim. 10 toistoa ja jaksatkin vaikkapa 12, niin laite lisää automaattisesti vastusta, jotta tuo 10 toistoa pysyisi.

Laitteita en ole kokeillut, enkä niistä en osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta ei tuo idea sinänsä minusta kovin huonolta kuullosta :)

Kuulostaa hyvältä, mut tiedä sitten mikä on todellisuus. Eipä ole tuollaisia laitteita Lahdessa näkynyt, mutta laite joka säätyy automaattisesti kortin työnnöllä vs. 1) odotat laitetta vapautuvaksi 2) etsit sopivan kokoisia kiekkoja tankoon 3) etsit lisää sopivan kokoisia kiekkoja tankoon 4) poistat vähän kiekkoja tangosta 5) poistat loputkin kiekot tangosta. Ei ois ollenkaan hullumpia treenatessa varmaankaan.

Heitetäänpä kommenttia peliin, aloitin nimittäin kunto(utus)saleilun nimenomaan HUR-laitteilla. Vähän oli elitististä, vaikka mitään ohjelmointikorttia ei ollutkaan.

ne ovat täysin äänettömiä ja vain kuntoilija itse tietää käytössä olevan vastustason.
No joo, ei nyt ihan äänettömiä, mutta raudan kolinaa vierastaville mukavaa suhinaa. Mitä taas tulee vastustason tietämiseen, niin onhan siinä ne pirkuleen mittarit joita joku voi tulla vaivihkaa vakoilemaan- ja mitä enemmän vastusta, sitä pidempi ja äänekkäämpi suhina treenin jälkeen paineita pois laskiessa. Joka tapauksessa, maksimivastus luokkaa 100kg. Revi siitä huumoria sitten varsinkin jossain jalkaprässissä.

30 min harjoitus ilmalaitteilla vastaisi 1½ tuntia kuntosalilla.
Ja katin paskat.

Liittymismaksu 64€
12 kk sopimus, hinta per kk 64€
WTF??? Vaikka maksoinhan itsekin 110e/3kk...

...vähän mä oon hidas :nolo: ...

Tässä kuitenkin vastausta edelliseen: suunnilleen samalta kuin muillakin laitteilla, tosin joskus hieman "tahmealta" millä tarkoitan suunnilleen samaa tuntumaa kuin vanhanaikaisella pumpulla pyöränrengasta täyttäessä. Eli kyllähän noilla ainakin aluksi treenailee, mutta rauta on aina rautaa :thumbs:

Tv shopista saa tunnetusti laitteita millä vain 3min päivässä ja kolmesti viikossa auttaa saamaan täydellisen fitness vartalon :hyper:
Saliasioissa ja laitteissa tämä jatkuva kehitys on kyllä kaiken pahan alku ja juuri. tanko, käsipainot, penkit, kyykkytelineet, voimatelineet, painonnosto/voimanostolavat ja muut perusasiat kunniaan... NIILLÄ PÄÄSTÄÄN KAIKISTA PARHAIMPIIN TULOKSIIN. :kippis1:

Noista ilmalaitteis on sen verran että uusia hienoja ja hiljaisia todellakin. :D.. vaikeaa vain välillä arvioida vastusta niiden kanssa verrattuna normaaliin toimintaan. Mutta rauta on rautaa ja perusjutut kunniaan. Plussat silti saleille missä on monta eri laitetta eri lihasryhmille, ettei mene aina samoil laitteil ja tekee hyvää vaihdella liikkeitä.

Vaikka olisi minkälainen laite, niin millä ihmeellä puolessa tunnissa ehtii käydä läpi samalla intensiteetillä ne lihasryhmät, mitkä vapaapainoilla kestää 1,5 h?!? :eek: Ja mistä se lihas tietää, onko vastuksena ilmaa vai rautaa?

Vai pitäisikö tuo ymmärtää niin, että tehokas 30 min ilmalaitteilla vastaa 1½ tuntia tehotonta salitreeniä? ;)

Mä en enää koskaan palaa laitteisiin. Uskon että se on mun omakin etu, että opin nostamaan, työntämään ja vetämään turvallisesti ja tehokkaasti ja hallitsemaan tasapainoani ja lihasten yhteispeliä. Sitä ei oikein opi missään laitteissa, joissa on joku fiksattu liikerata jota teet istualtaan.

Vai pitäisikö tuo ymmärtää niin, että tehokas 30 min ilmalaitteilla vastaa 1½ tuntia tehotonta salitreeniä?
No niin, siinähän se totuus sitten tulikin selkeästi sanottuna. Muu tuskin on mahdollista :)

Se jäi kyllä mieleen, miten erilainen tunne oli kun ekakertaa siirryin tuon kuntoutuspaikan tunnelmavalaistuun takasaliin ("virallisesti" kenenkään ei silloin oletettu treenaavan siellä) aidon raudan pariin: se oli yllättävän raskasta, ja liikerata tuntui "epätasaisemmalta" voimien suhteen. Saattoipa tuo tietysti johtua laitteiden mitoituksestakin (muutamia Technogymin laitteita siellä oli, irtorautaakin mukava valikoima, jos jotakuta kiinnostaa). Mutta siitä se sitten lähti, oikea treenaaminen.

Uskon että se on mun omakin etu, että opin nostamaan, työntämään ja vetämään turvallisesti ja tehokkaasti ja hallitsemaan tasapainoani ja lihasten yhteispeliä. Sitä ei oikein opi missään laitteissa, joissa on joku fiksattu liikerata jota teet istualtaan.

Niinhän se on, varsinkin jos ajattelee salitreenistä saavansa jotain hyötyä käytännön elämässä.

Vaikka toisaalta varsinkaan aloittelijana olin oikein mielissäni noista fiksatuista liikeradoista: varmasti oikea tuntuma. Ehkäpä taas joskus alan arvostaa laitteita enemmän jos pääsen tasolle jolla aletaan hifistellä jollakin rintalihaksen kolmannen vasemmanpuoleisen säikeen kiinnityskohdan kehittämisellä 45 asteen kulmassa tapahtuvalla negatiivisella toistolla :hyper: Mutta siihen asti treenaan molemmilla - sillä mitäpä siitä säikeestä, ellei sitä ensin kasvata penkkaamalla :evil: !

Back
Ylös Bottom