Haussa nuori ja kaunis ohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SJJM
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
2on 1off
+
3on 1off

Sattuu tosi hyvin 7 päivälle, mut en tiiä ootko sit kiinnostun 5-jakosesta. Itsellä ainakin motivaatio pysyy hyvin, ku ei o liikaa taukoja... 2 lihasryhmää per päivä.

rinta+ojentajat
selkä+epäkkäät
tauko
olkapäät+pohkeet
vatsat, haukka ja forkut
pakarat+reidet
tauko

tällä meen ite ja toimii mulle tosi hyvin.... mut niiku sanoin... se ois sit 5-jakonen

joskus vaihdan olkapää ja haukkapäivää päittäin, jos ojentajissa tuntuu viel paljon rintapäivän jäljiltä. Jos haluaa haukan reenaa 2 kertaa viikossa joskus, ni se on hyvä tehä selkäpäivänä kevyempi paikkoreeni.

Teen yleensä joku 4-5 eri liikettä per lihas ja 3x12 tai 4x12 on aika normal settii, joskus 15 toistoo... ja välillä 8 vaihteluks. Selkää teen joku 6-7 liikettä aina. Alotan lähes aina sadalla leualla (15-20 kerrallaa), joista 3 sarjaa on levee vastaote(remmeillä) ja 3 sarjaa kapee vastaote. Tuntuu et selkä haluaa enemp liikkeitä.
Puolet mun liikkeistä on toimivia vakiosettejä ja toiset puolet on sellasia et pyrin vaihtelemaan niitä joka kerta... hifistelyä... hakea erilaista tuntumaa.

En viiti rupee enempää selostamaan. Täs nyt on vaan mun menetelmä pähkinänkuores ja mä oon bodaaja, en voimailija, eli massa on se juttu.

Huono 5-jakoinen. Ei tule yhtään epäsuoraa rasitusta ja yksi päivä on kokonaan jollekin vatsoille ja forkuille sekä haukalle....

Huono 5-jakoinen. Ei tule yhtään epäsuoraa rasitusta ja yksi päivä on kokonaan jollekin vatsoille ja forkuille sekä haukalle....

se yks päivä on sen takia kevyempi, koska siin on 3 päivää putkee reeniä. Ja toi treeni on tehny nimenomaan sillai, että rasitusta ei tulisi perättäisinä päivinä samoihin lihaksiin, kun taas "epäsuoraa" rasitusta tulee juuri viikon toisella puolella, jolloin palautuminen on aina vähintään 3 päivää... En kuitenkaa viiti rupee kinastelee sun kans näist tehokkuuksista, koska sä oot varmaan Cutlerin paras kaveri ja tiiät kaiken bodauksesta.

188 senttinen kaveri joka paina 75 kiloa on varmaan paras sanomaan mikä toimii, kun mä oon "vain" 165cm ja 77 kiloa rantakunnossa... eiks ni?

se yks päivä on sen takia kevyempi, koska siin on 3 päivää putkee reeniä. Ja toi treeni on tehny nimenomaan sillai, että rasitusta ei tulisi perättäisinä päivinä samoihin lihaksiin, kun taas "epäsuoraa" rasitusta tulee juuri viikon toisella puolella, jolloin palautuminen on aina vähintään 3 päivää... En kuitenkaa viiti rupee kinastelee sun kans näist tehokkuuksista, koska sä oot varmaan Cutlerin paras kaveri ja tiiät kaiken bodauksesta.

188 senttinen kaveri joka paina 75 kiloa on varmaan paras sanomaan mikä toimii, kun mä oon "vain" 165cm ja 77 kiloa rantakunnossa... eiks ni?

Siis mitä vittua tää taas on?

Tosiaan 5-jakoisessa kannattaa jakaa jalat kahteen osaan eikä tehdä vatsoille ja forkuille omaa päivää. Ja ainakin jos sitten tuo jalkatreeni on tuon 3 treenin putkessa viimeisenä, jolloin se lepopäivän hyöty ei ole edes mitenkään parhaimmillaan vaan tehot on menny jo olkapää + pohkeet sekä vatsat + forkut + haba treeneihin.

Ja anteeksi myös etten ole päivitellyt painoani, jotta voisit vielä henkilökohtaisemmin todistaa mun olevan hyvin väärässä ja sen, etten mistään mitään tiedä. Ja sitten sä otat nokkiis tästä ja sanot olevan viimeinen postaus pitkään aikaan. En näe mitään logiikkaa tässä, että ensin kerron jonkun olevan huono ja että siinä olisi parannettavaa ja sitten sä tuut haukkumaan mua ja lopuksi vielä suutut siitä? No anteeksi, jos pahoitin mielesi.

PS. Sai olla taas viimenen postaus aikoihin, kun tää menee aina samaan mussutamiseen.

No onneks sulla ei niitä posteja niin hirveesti oo ollukkaan. On aivan sama minkä kokoinen kukin on, väliä taason sillä, miten joku treenaa ja mitä tapahtuu tulevaisuudessa. Jos sä alat jonkun painoa täällä pilkkaamaan, niin joku vois tulla sanoo sulle omaavansa enemmän lihasmassaa kun mitä sä luineen päivineen painat.

Juholle.. Turhaa sä mitään anteeksi pyytelet, vitut tollaselle pitää haistattaa :D Tosin aika provostikkin välillä tulee tylytystä. Varmaan 3000 postin jälkeen alkanu rakentavat kommentit loppua :D

No onneks sulla ei niitä posteja niin hirveesti oo ollukkaan. On aivan sama minkä kokoinen kukin on, väliä taason sillä, miten joku treenaa ja mitä tapahtuu tulevaisuudessa. Jos sä alat jonkun painoa täällä pilkkaamaan, niin joku vois tulla sanoo sulle omaavansa enemmän lihasmassaa kun mitä sä luineen päivineen painat.

Juholle.. Turhaa sä mitään anteeksi pyytelet, vitut tollaselle pitää haistattaa :D Tosin aika provostikkin välillä tulee tylytystä. Varmaan 3000 postin jälkeen alkanu rakentavat kommentit loppua :D

Ei jaksa jokaiseen kommenttiin kirjoittaa mitään romaania, kun niitä tosiaan on tullut jo aika paljon väännettyä. Siksi tämä nyt oli vähän tylyn kuuloinen, kun itsekin sen luin, mutta asia tosiaan on silti tuossa aika totta. Jos 5-jakoisen ohjelman meinaisi itselleen rakentaa tai ottaa, siinä kannattaa ottaa huomioon, että jokaiselle lihakselle tulee kuitenkin rasitusta 2x viikkoon. Siinä ohjelmassa pitäisi myös mun mielestä jakaa jalat kahteen osaan eli esim. etureidet + vatsat ois yks treeni ja takareidet + pohkeet ois toinen treeni. Sitten noissa kummassakin ois vielä liikkeitä, joissa vastakkaiset lihakset saisivat osumaa eli vaikka etureisitreenissä takakyykky ja takareisitreenin loppuun jotain pidempää sarjaa pari kappaletta etureisille, jos ei niille tule muissa liikkeissä vielä rasitusta. Samoin myös kaikissa muissa treeneissä eli rakennettaisiin tuo ohjelma samalla tyylillä kuin Fiksu nelijakoinen by Powerhousu. Kannattaa siis sieltä tsekata.

Ketjun aloittaja ei kyllä 5-jakoista edes harkinnut. Siispä suht offtopicia mun mielestä tämä ja muutenkin vihaan nettikeskusteluja juuri tämän takia, että aletaan heti haukkumaan ja haastamaan riitaa... Mutta ketjun aloittajalle voin kertoa, että kummallakin ohjelmalla, niin 2- kuin 4-jakoisella, saa hyvin kasvatettua massaa. Se on enemmän ruokavaliosta kiinni. 4-jakoisessa saa keskityttä hyvin heikkoihin kohtiin ja pienempiin lihaksiin (takaolkapäät esimerkiksi) kun taas 2-jakoinen pitää rakentaa enemmän raskaiden perusliikkeiden varaan. Justerin ohjelma on musta oikein hyvä 2-jakoinen näin nopeasti katsottuna. Itse vaihtaisin vain jalkaliikkeet kummassakin treenissä ensimmäisiksi, koska ne vievät mielestäni eniten voimaa.

Haluisin kyl treenata pienempiäkin ryhmiä, kuten just noita takaolkapäitä, muttamutta, haluisin myös treenata pari kertaa viikossa ryhmät läpi, joka nelijakosessa tulee jokseenki hankalaksi.
Kertokaapa nyt joku sitte vielä ku vauhtiin päästiin, että millä perusteella jaotellaan treenit jotka on voimaan ja mitkä kasvuun? Ainaki sarjojen pituudella vissii radikaali merkitys, muuta?

http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/70667-fiksu-nelijakoinen/

Tuolla on hyvät ohjeet esimerkiksi, miten treenata nelijakoisella periaatteessa 2x viikkoon. Tai siis 2x viikkoon lihakset läpi. Ja voimatreenissä yleensä tehdään raskaammilla painoilla, vähemmän toistoja, enemmän sarjoja ja palautukset ovat pidempiä. Hypertrofiaa hakevissa treeneissä eli sellaisissa bodaustreeneissä taas tehdään yleensä enemmän toistoja, hieman pienemmillä painoilla (jotta noita toistoja saadaa sitten enemmän), vähemmän sarjoja ja palautukset ovat lyhyempiä. Myös bodaustreenissä on usein enemmän liikkeitä kuin voimatreenissä.

Esim. Voimatreeni liikkestä
Kyykky 7x3-5 ja palautukset voivat olla jopa 5 min

Ja bodaustreenistä
Kyykky 4x8-10 ja tauko 2-3 min

Jos tämä nyt yhtään valaisi.

Toi 1000 kcal plussaa per päivä on jo aikamoinen sikabulkki, jolla ei kuitenkaan sitä lihasmassaa tule saamaan sen nopeammin kuin 200-500 kcal plussilla. Tietenkin jos läskiä haluat niin go for it.
Nojaa, muutaman kuukauden treenanneella voi +1500:n kaloreillakin vielä hyvin olla ~60% eli 900kcal edestä LBM:ää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

No kyllä sillä nyt vittu vaan on väliä minkä kokonen kukin on. En todellakaan ota mitään neuvoja miltään tuulen raiskaamilta vinkuheiniltä. Kyllä ne tulokset pitää näkyä jossain jos ruvetaan neuvoja heittelemään. Kyllä se taitaa olla niin että tää J... on sellanen forumsankari noitten 3000 postiensa kanssa, kun minä taas vietän aikani salilla ja saan tuloksia. Ja samalla kun niin helvetisti kritistoitte, niin tais jäädä teiltä kokonaan huomaamatta, että mulla ei todellakaan ole mitään jalkapäivää, vaan ne on jaettu kahdelle päivälle... pikkasen enemmän silmää käteen ja vähemmän sitä mussutusta. Ja haista sinäkin vittu jerkuu.

Suurin ongelma yleensä bodaajilla on että ne vatsat ja forkut tehdään vaan reenien lopuks päin vittua sutasten. Se että mun menetelmässä on 3 pientä lihasta yhdelle päivälle, on lähes sama asia, kuin iso+pieni lihas yhdelle päivälle. Mun menetelmä perustuu siihen että se reeni vedetään täysillä niin että lihakset meinaa räjähtää, eikä niin että hinkataa miljoonaa eri liiketta yhtenä päivän kun todellisuudessa ei ole paukkuja vetää niitä täysiä. Tuhoan niin paljo lihasta reenissä, että ne vaatii sen koko viikon palautumisen, ainakin vähänkin suurempien lihasryhmien osalta. Voin kokemuksesta sanoa että on helvetin tehokas menetelmä, enkä oo salilla kenenkään muun nähnyt samanlaiseen kehitykseen natuna.

Mut niiku sanoin, sai olla nyt viimeset postaukset täällä kun heti ruvetaan vittuilemaan, kun vähän antaa neuvoja siitä, mikä on oman kokemuksen mukaan ollut todella tehokas vuosien saatossa. Tästä ei o ku 4 vuotta ku alotin reenaa kovaa ja 15 kiloa on lihasta tullut lisää natuna, et onko se nyt ihan paska systeemi sitten? Kyllä varmaan teidän mielestä. Teiä mielest pitäs varmaan saada ainaki 30 kiloa, ja 200 kiloo penkis ekana vuonna... ja kaikki natuna, jotta ei o aivan paska systeemi.

Ei olis vittu tätäkään pitän kirjottaa enää... olis pitän antaa vaa teiän forumsankarien riehua näppiksienne kanssa... mut menköön nyt.

Ja samalla kun niin helvetisti kritistoitte, niin tais jäädä teiltä kokonaan huomaamatta, että mulla ei todellakaan ole mitään jalkapäivää, vaan ne on jaettu kahdelle päivälle... pikkasen enemmän silmää käteen ja vähemmän sitä mussutusta. Ja haista sinäkin vittu jerkuu.
Jalkojen jakaminen kahdelle päivälle tarkoittaa yleisen käsityksen mukaan sitä, että etu- ja takareidet treenataan eri päivinä. Jos olisit edes hieman miettinyt tuota asiaa, se olisi saattanut selvitä jopa sinulle.
Quoten jälkimmäiseen lauseeseen minulla ei ole mitään sanottavaa. Ajattelin vain jättää sen siihen, sillä se huvittaa minua suuresti.

Ps. Kun sua tuo postaajien paino ja ikä niin kovasti kiinnostaa, niin taitaa olla tarpeellista ilmoittaa, että olen vielä Juhoakin nuorempi ja luultavasti myös kevyempi "foorumisankari".

Aluksi pyydän ettei tämä offtopic nyt jatkuisi kamalan paljoa enempää. Ja tämä on mun viimeinen posti tähän ketjuun, koska jos aletaan väittelemään jostain treeniohjelmasta tai metodista tai edes jostain, odotan vastapuolelta myös väittelykykyä enkä vain sitä, että ollaan hyvin vihaisen kuuloisia ja suututaan heti. Sitten toiseksi kiitän vielä erästä thyeria, joka käski ignorata koko paskan ja tämän takia en koko iltaa siis tule käyttämään mihinkään pitkään postiin. Kerron nyt vain pari asiaa nopeasti ja sitten that's it. En haasta riitaa tai muutakaan.

-Voin olla forumsankari, mutta koko 2v. kovaa treeniä tehneenä en ole jättänyt kuin 5 treeniä väliin, koska olen ollut kipeä tuolloin. Eli olen tehnyt muutakin kuin kerännyt vain posteja Pakkotoistolla
-Painoin tuolloin 1 vuosi ja 11 kuukautta sitten 57-58kg, nyt painan 80kg. Vatsapalikat näkyvät eli olen mielestäni myös tuossa "rantakunnossa", jos sen niin voi määritellä. Tiedän, että paljon isommaksi olisin voinut päästä syömällä 100% oikein ja enemmän, mutta aina voi jossitella. Sanoisin siis, että tuosta saavutetusta 22 kilosta on myös about 15kg lihasta, ehkä enemmänkin. Eli sama minkä sä teit neljässä vuodessa.
-Hyvä jos toi sun menetelmä toimii sulla ja tykkäät "tuhota lihakset totaalisesti" ei siihen sitten enempää
-Kannattaisi kuitenkin joskus myös panostaa aikaa siihen opiskeluun näistäkin asioista eikä vain hillua siellä salilla tuhoamassa lihasta. Tuon huomaa jo sun kirjoituksesta.

Ja nyt toivoisin, että joku kiltti moderaattori voisi joko poistaa ketjun tai nämä postit tai tehdä J.. vs. nettibodarit -ketjun. Mulle nimittäin tulee ihan samanlainen fiilis kuin Utilla luultavasti oli tuohon toiseen ketjuun kirjoitellessa.

No kyllä sillä nyt vittu vaan on väliä minkä kokonen kukin on. En todellakaan ota mitään neuvoja miltään tuulen raiskaamilta vinkuheiniltä. Kyllä ne tulokset pitää näkyä jossain jos ruvetaan neuvoja heittelemään. Kyllä se taitaa olla niin että tää J... on sellanen forumsankari noitten 3000 postiensa kanssa, kun minä taas vietän aikani salilla ja saan tuloksia. Ja samalla kun niin helvetisti kritistoitte, niin tais jäädä teiltä kokonaan huomaamatta, että mulla ei todellakaan ole mitään jalkapäivää, vaan ne on jaettu kahdelle päivälle... pikkasen enemmän silmää käteen ja vähemmän sitä mussutusta. Ja haista sinäkin vittu jerkuu.

Suurin ongelma yleensä bodaajilla on että ne vatsat ja forkut tehdään vaan reenien lopuks päin vittua sutasten. Se että mun menetelmässä on 3 pientä lihasta yhdelle päivälle, on lähes sama asia, kuin iso+pieni lihas yhdelle päivälle. Mun menetelmä perustuu siihen että se reeni vedetään täysillä niin että lihakset meinaa räjähtää, eikä niin että hinkataa miljoonaa eri liiketta yhtenä päivän kun todellisuudessa ei ole paukkuja vetää niitä täysiä. Tuhoan niin paljo lihasta reenissä, että ne vaatii sen koko viikon palautumisen, ainakin vähänkin suurempien lihasryhmien osalta. Voin kokemuksesta sanoa että on helvetin tehokas menetelmä, enkä oo salilla kenenkään muun nähnyt samanlaiseen kehitykseen natuna.

Mut niiku sanoin, sai olla nyt viimeset postaukset täällä kun heti ruvetaan vittuilemaan, kun vähän antaa neuvoja siitä, mikä on oman kokemuksen mukaan ollut todella tehokas vuosien saatossa. Tästä ei o ku 4 vuotta ku alotin reenaa kovaa ja 15 kiloa on lihasta tullut lisää natuna, et onko se nyt ihan paska systeemi sitten? Kyllä varmaan teidän mielestä. Teiä mielest pitäs varmaan saada ainaki 30 kiloa, ja 200 kiloo penkis ekana vuonna... ja kaikki natuna, jotta ei o aivan paska systeemi.

Ei olis vittu tätäkään pitän kirjottaa enää... olis pitän antaa vaa teiän forumsankarien riehua näppiksienne kanssa... mut menköön nyt.

:D Nyt on sellainen tilanne, että sinä mitä 70kilonen? Pidät sen turpas kiinni :D Todennköisesti ennenkuin yrität edes vastata, joku on haudannut käyttiksesi täältä. Olet itseasiassa mulle yks säälittävän pieni kaveri :D Enkä usko, että tiedät treenaamisesta tai mistään muustakaan yhtään mitään. Olen puhunut.

Aluksi pyydän ettei tämä offtopic nyt jatkuisi kamalan paljoa enempää. Ja tämä on mun viimeinen posti tähän ketjuun, koska jos aletaan väittelemään jostain treeniohjelmasta tai metodista tai edes jostain, odotan vastapuolelta myös väittelykykyä enkä vain sitä, että ollaan hyvin vihaisen kuuloisia ja suututaan heti. Sitten toiseksi kiitän vielä erästä thyeria, joka käski ignorata koko paskan ja tämän takia en koko iltaa siis tule käyttämään mihinkään pitkään postiin. Kerron nyt vain pari asiaa nopeasti ja sitten that's it. En haasta riitaa tai muutakaan.

-Voin olla forumsankari, mutta koko 2v. kovaa treeniä tehneenä en ole jättänyt kuin 5 treeniä väliin, koska olen ollut kipeä tuolloin. Eli olen tehnyt muutakin kuin kerännyt vain posteja Pakkotoistolla
-Painoin tuolloin 1 vuosi ja 11 kuukautta sitten 57-58kg, nyt painan 80kg. Vatsapalikat näkyvät eli olen mielestäni myös tuossa "rantakunnossa", jos sen niin voi määritellä. Tiedän, että paljon isommaksi olisin voinut päästä syömällä 100% oikein ja enemmän, mutta aina voi jossitella. Sanoisin siis, että tuosta saavutetusta 22 kilosta on myös about 15kg lihasta, ehkä enemmänkin. Eli sama minkä sä teit neljässä vuodessa.
-Hyvä jos toi sun menetelmä toimii sulla ja tykkäät "tuhota lihakset totaalisesti" ei siihen sitten enempää
-Kannattaisi kuitenkin joskus myös panostaa aikaa siihen opiskeluun näistäkin asioista eikä vain hillua siellä salilla tuhoamassa lihasta. Tuon huomaa jo sun kirjoituksesta.

Ja nyt toivoisin, että joku kiltti moderaattori voisi joko poistaa ketjun tai nämä postit tai tehdä J.. vs. nettibodarit -ketjun. Mulle nimittäin tulee ihan samanlainen fiilis kuin Utilla luultavasti oli tuohon toiseen ketjuun kirjoitellessa.

Katos, hyvin oot saanut massaa lyhyessä ajassa. :thumbs:

Edit. Tietty taitaa toi ikäkin vaikuttaa. Itsekin taisin suunnilleen tuon ikäisenä pompata 65 kilosta jonnekin 82 kiloon aika vauhdilla. Järjestä ei ollut kyllä tietoakaan, vaan oli olevinaan tosi hienoa jos treenatessa yrjöt lenti tai taju lähti. :D

Suositut

Back
Ylös Bottom