Hauskoja lääkärireissuja

Ikä
44
:D Nonniin, selvisi sitten syy saakelinmoiselle yöpäänsärylle, kuumeelle ja tuolle vatsanpolttelulle mistä kreaketjussa syyttelin kreatankkausta...
On sitten keuhkokuume. Nooh, kevyestä viikosta on noin 2kk, joten tulee hyvään väliin :)

Kerroin siinä oireista, sanoin että "perjantaista poltellut mahaa, lauantaina oli vähän väsynyt olo, ja tarkistin lämmön, mutta kuumetta kun ei ollut niin menin nosteleen punttia. Sitten tunti siitä nousi kuume, ja kun kuumeinen lihassärky eteni illan mittaan armoa huutaviin alaselän lihaksiin -> buranakaapille jne. Se kysy yhtäkkiä että "missä treenaat?". Minä : :confused:
Sanoin että "sissimeiningillä varastokopissa, kaverin kanssa ostettiin penkki, missä vapailla painoilla teen kaikkia lihaksia.... "treenaatko sä ihan niinkuin kyykkyä ja kaikkee muutakin?" Minä taas: :confused: "joo siis teen vapailla painoilla myös kyykkyä, 3-jakoisella ihan koko kroppaa...
Lekuri: "juu, ettei pelkästään mitään penkkiä ja hauista, se on hyvä että on monipuolinen..." :hyper:
Ei mikään maailman ihmeellisin tapaus, mutta ittee huvitti, jotenkin ei vaan odottanut lekurin suusta tollasta ihan heti :lol2:
Kävi ilmi että lekuri on nuorempana nostellut enemmän, nykyään ylläpitää 1-2krt viikossa ja ui jonkin verran... Ei mikään kaappi, mutta perusriski 35-40v mies.

Sitten reseptissä luki lähete papakokeeseen gyne-osastolle :)

Muilla jotain mieleenjääneitä reissuja?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Intissä alilämpöä jotain 35 ja risat. Lekuri käski pistää paljon vaatetta päälle ja lähteä hiihtämään. Juu ja sama lekuri väitti kiven kovaan, että olen vetänyt steroideja (painoa huimat 72 kg), no perusteli sitä myös sillä ku on hemoglobiiniarvot niin korkeat (188). No siinä ku kyseli streroideista (sinänsä ihan kiva juttu, että joku voi tuollaistakin luulla näillä "lihaksilla") tuli juttua lisäravinteista, niin sanoi, että ihan turhaa touhua pistää rahoja sellaiseen. Ainoa mikä tehoaa on anaboliset, tuli melkein sellainen olo, että kohta se määrää mulle "jotain joka tehoaa".

Wondadog sanoi:
*klips*Sitten reseptissä luki lähete papakokeeseen gyne-osastolle :) *klips*
:offtopic:
Papakokeeseen ? Mikä huuhaalääkäri laittaa miehen gynelle papakokeeseen ? :jahas:
Tainnut lintsata melkoisen pahasti koulutusaikana...

No ei kai täs mitää hauskaa hirveemmin oo mut muistuu aina mielee :

Mulla oli nilkka kipeä ni lääkäri tuumas sielä sitte :
lääkäri "Laitetaanko buranaa?" meiksi "Nojoo, ihan sama" "Laitanko 600 vai 800:sta?" "En miä tiiä? Siähän se lääkäri oot, 800 taitaa olla liian vahvaa ?" "No minä laitan 800:sta" sit olin siin ihan O_o

miten noin, tikari? käsittääkseni näkymättömät syylät saadaan selville kahdellakin eri penslausmenetelmällä. vai olisiko jujuna ollut gyno-osasto, vai tarkoituksellako hait kondyloomatestiä? Normaalisti kyllä näkyvät syylät vain tutkitaan, muuten annetaan olla (ellei ole virtsaputken sisällä jotka leikataan). miehille ei paljon noita testejä nykyään tehdä.

Mielenkiintoinen tarina itselläni oli kun pitkään juteltiin anabolisista steroideista ja sain hieman epäilyttäviä roinavinkkejä. "kunhan et oraaleja käytä kourakaupalla". Ongelmat kuulemma tulevat vasta pitkällä aikavälillä sydänlihakseen, eikä lääkäri itsekkään vastahakoisesti kirjoita reseptiä kamoihin (pallilääkäri / endokrinologi oli siis)... :D

Niin. en saanut hakemaani testotasomittausta, vain maksa-arvot yms perussetit.

Tikari sanoi:
:offtopic:
Papakokeeseen ? Mikä huuhaalääkäri laittaa miehen gynelle papakokeeseen ? :jahas:
Tainnut lintsata melkoisen pahasti koulutusaikana...

Edellinen lääkäri oli vain unohtanut vaihtaa printteriin blankoa paperia, edellinen oli printtaillut valmiille lähetepohjille... :) Mut repesin silti, kun se lääkäri otti lapun, ilme meni tyyliin woot, ja tokas "täs reseptis lukee nyt kyllä lähete papakokeeseen":.. :D

Joskus iski armottoman näköinen nokkosihottuma päälle jostain stressistä ja koko kroppa oli ihan paloarpimaisilla kraatereilla ja todella etovan näköinen. Kauheessa tuskassa ja kutinassa terveyskeskukseen ja suoraan lekurille. Lekuri käski ottamaan vaatteet pois ja totesi rauhallisesti "ohhoh onpas siinä hurja reaktio" lääkäri nousi ylös ja huusi oven raosta käytävälle. "Tulkaapas tytöt katsoon kun on hurja ihoreaktio täällä" ja kohta paikalle marssi neljä hoitajaa. Siinä sitten seisoin bokserit jalassa viiden naisen edessä ja ne kierteli ympärillä ja päivitteli että kylläpäs onkin. Seuraavaksi yks totesi että otetaanpa sellainen pikanieluviljely että nähdään onko jotain angiinaan viittaavaa ja seuraavaksi paketti auki ja näyte kurkun peitteistä. Hetki menee ja hoitaja katsoo tikkua ja ohjeita ja repeää täysin. Joo kyllä tää on nyt negatiivinen tulos. Et ole raskaan. Mä olin WTF? Ja hoitajat repeilee. Tehtiin sulle pikaraskaustesti kurkusta. Se yks muija oli tunkenu mun kurkkuun jonku liuskan jolle oikeesti olis pitänyt kusta. No tekivät sitten oikeatkin testit ja sain lääkkeet. Mut oli aika ihmeellinen käynti.

ironchef sanoi:
Siinä sitten seisoin bokserit jalassa viiden naisen edessä ja ne kierteli ympärillä ja päivitteli että kylläpäs onkin. Seuraavaksi yks totesi että otetaanpa sellainen pikanieluviljely että nähdään onko jotain angiinaan viittaavaa ja seuraavaksi paketti auki ja näyte kurkun peitteistä. Hetki menee ja hoitaja katsoo tikkua ja ohjeita ja repeää täysin. Joo kyllä tää on nyt negatiivinen tulos. Et ole raskaan. Mä olin WTF? Ja hoitajat repeilee. Tehtiin sulle pikaraskaustesti kurkusta. Se yks muija oli tunkenu mun kurkkuun jonku liuskan jolle oikeesti olis pitänyt kusta. No tekivät sitten oikeatkin testit ja sain lääkkeet. Mut oli aika ihmeellinen käynti.

Joo, nää väärät toimenpiteet ymä on parhaita. Itse vältän aina kertomasta toisen käden juttuja, mutta hyvän ystäväni vanhemmille kävi samantapaista, tosin siinä vaimo oli _synnyttämässä_, ja lääkäri kysyi että voiko opiskelijoille näyttää auenneen kohdunkaulan.. Unohti mainita että niitä oli n 8kpl, kukin jannu vuorollaan kävi kurkkaan.. :) Ja hänen miehelleen teki kerran opiskelija punkteerauksen, ja hermoillessaan sohas sen piikin nenän vasemmasta sivusta nahan läpi :lol2:
Toki nää jutut on voinut olla jo liioteltuja kertoessa mutta kylläpä nuo mahdollisiakin on..

Intissä alkoi kuume nousemaan ja oli muutenkin aika paska olo. Läksin sitten lääkärille ja se tietty epäili poskiontelotulehdusta. Lääkäri otti sellasen kynämäisen jutun johon levitti jotain kirkasta geeliä päähän ja lähestyy sillä meikäläisen naamaa. Minä tietysti aukasin suun niin isolle kun vaan sain, ja odotin että se katsoo sillä laitteella mun suuhun. Ja paskat, se laitto sen tohon posken päälle ja sano että laita vaan suu kiinni ja repeili samalla... :nolo:
Se laite oli siis joku mikälie ultra-ääni juttu millä se katso poskionteloita. Oli pikkusen :david: -olo ton jälkeen.

Ei tuo nyt niin hauskalta kuulosta luettuna.. :jahas:

John R sanoi:
Intissä alkoi kuume nousemaan ja oli muutenkin aika paska olo. Läksin sitten lääkärille ja se tietty epäili poskiontelotulehdusta. Lääkäri otti sellasen kynämäisen jutun johon levitti jotain kirkasta geeliä päähän ja lähestyy sillä meikäläisen naamaa. Minä tietysti aukasin suun niin isolle kun vaan sain, ja odotin että se katsoo sillä laitteella mun suuhun. Ja paskat, se laitto sen tohon posken päälle ja sano että laita vaan suu kiinni ja repeili samalla... :nolo:
Se laite oli siis joku mikälie ultra-ääni juttu millä se katso poskionteloita. Oli pikkusen :david: -olo ton jälkeen.

Ei tuo nyt niin hauskalta kuulosta luettuna.. :jahas:

Ai ei vai? :hyper:

Noloin lekurikokemus:

Kärsin nuorena paljon välikorvan tulehduksista, ja korvia piti silloin tällöin puhkoa. No olin sitten kerran jo teini-ikäisenä korvalääkärissä samoissa merkeissä, ja oli hoppu kun illaksi piti ehtiä töihin. Lekuri kysyi, että puudutetaanko pikapuudutuksella (=pistetään puudutuspiikki tärykalvoon) vai hitaammalla tavalla (=laitetaan korvaan pumpulia, jossa puudutusainetta, sitten pitää odottaa puutumista joku puoli tuntia). Olin kerran aiemmin pyörtynyt puudutuspiikityksessä, mutta ajattelin olevani jo niin vanha ja kokenut ja sietokykyinen, että annoin luvan laittaa piikin. Lekuri käski alkaa laskea yhdestä etiäpäin, ja aloin laskea. Hirviä nipistys kun lekuri iski piikin korvaan, ja ehdin laskea kai neljään. Seuraava muistikuva olikin että makasin lääkärin huoneen lattialla, lekuri piti mun päästä kiinni ja housut tuntuivat kumman lämpimiltä... Noh rakkohan siinä pyörtyessä oli pettänyt ja lätäkkö tullut lattialle.

Ensin hoidettiin kuitenkin korvan imurointi, ja sitten vessaan huuhtomaan housuja ja lekuri kävi kysymässä työkavereiltaan olisiko kellään varasukkahousuja tms. Eipä löytynyt. Oli tietenkin talvi ja pakko oli lähteä töihin märissä pöksyissä :itku:

Siteeraan tässä nyt sitten itseäni yhdestä vanhasta threadista:

ringside sanoi:
Mitä VITTUA!!! Meikäläinen sai vuosina 97-98 kymmenen kertaa beam-me-up-scottya rakkauden miekkaan, ja joka kerta maksoi vanhaa rahaa sata markka. (yyyyy...kun meiltä meni itsenäisyys....) Oli kyllä melkoista staartrekkiä. Yksi kerta sieltä pukkasi jotain kandeja, ja lääkäri, että "sopiiko sulle, että noi tossa kattelee". Mä olin tietenkin, että tervetulemas naiset ja herrat. Siinä sitten haisteltiin kandien kanssa porukalla meitsin essarista tulevaa palaneen essarin löyhkää. Nauratti ihan saatanasti se tilanne, oli se niin scifiä.

Kerran mulla kävi niin, että repesi yksi palohaava runkatessa ja verta valu tip tip tip suihkun pohjalle. Se kun sekoittu veteen, niin näytti tosi pahalta ---> kops ja ringsideltä taju pois. Mulla oli silti silloin vankkumaton periaate siitä, että vain PELKURIT nussivat kortsulla. Tosimies flirttailee kuolemalle....ja hyppää benjiä siimalla...ja menee metsäpalon keskelle bensakanisteri kädessä.

Nää ei kyllä oo hauskoja mutta laitetaan silti. Itse menin valittamaan kerran sydämen rytmihäiriöistä ja lääkäri kysyi ensi töikseen että oletko käyttänyt hormooneita johon vastasin että en ole, lääkäri merkkaili papereihinsa jotain ja samalla katsoi mua nurkkasilmällä ja naureskeli/hymähteli/virnisteli, :david: lekuri. Samaiselta lääkäriltä kysyin parivuotta sitten nukahtamis lääkkeitä kun oli melkoisia uni vaikeuksia, niin tää pässi sanoi että ei niitä nuin nuorille ruukata määrätä :curs:

Joskus 15-kesäisenä heräsin kun vatsa oli (pirun)kipeenä tuosta oikealta puolelta ja lämpöä oli ~38. Eikun lääkäriin vaan ja oireiden luettelu. Totesi vaan että "Joo, sitä on liikkeellä". Seurauksena meikäläisellä hermojen menetys jonka ansiosta katottiin sitten tulehdusarvot (lääkäri oli sitä mieltä että ihan turhaa mutta menkööt...). Ja sitten passitettiin leikkaukseen. Tuon tapauksen jälkeen en samalle terveyskeskuslääkärille mennyt...

Ei tämä nyt hauska ole, mutta se ja sama. Itsekkin on noiden korvien takia joutunut ravaamaan välillä lekurilla aika paljon, tiedä häntä mistä ne kaikki korvatulehduset tuleekin aina. :curs: Noh, viime kerralla menin lääkäriin ton takia reilut 2kk intin jälkeen. Kerroin lääkärille, että oikea korva on kipeä ja sillä ei kuule kunnolla. Sitten lääkäri nousee ja katsoo korvaan:
- Ihan terveeltä tämä kyllä näyttää...
- No se onkin se terve korva, kipeä oli tämä oikean puoleinen.
- Aivan, aivan..
Tässä vaiheessa jo hieman huvitti vaikkei olo ollutkaan kovin kaksinen korvakivun vuoksi. Sitten tulikin reseptinkirjoitus aika ja lääkäri kertoi laittavansa penisiliiniä. "et ollut laittamassa" kuului vastaukseni, sillä söin intissä noita penisiliini kuureja about 6kpl ja ainoa vaikutus oli vatsakipu. Noh, lääkärihän totteli ja kirjoitti sitten jotain tehokkaampaa lääkettä ja lisäksi buranaa, minun pyynnöstä 600mg, ei 800mg kuten lääkäri ehdotti. Apteekkiin siitä suunnistin suoraan ja annoin reseptin. Hetken päästä farmaseutti tulee ja kysyy: "laitetaanko todellakin 200kpl näitä 600mg särkylääkkeitä?". Olin siinä hieman haavi auki, että ei tässä nyt niin kovasti koske, että jos laitetaan vaan se 100kpl:n paketti..

yhdelle suomen voimamieshuipulle lyötiin polvileikkauksessa pintatikit ihon alle. ei käynyt hyvin :(

Tässä jokin aika sitten tyttöystävä sairastui umpisuolen tulehdukseen. Siispä vein hänet sairaalaan autolla, ja menin itsekkin mukaan henkiseksi tueksi. Lääkäri sitten totesi, että vaikuttaa umpisuolen tulehdukselle, mutta tehdään nyt vielä muutamat verikokeet.

Odottelimme tulosta noin tunnin, jonka jälkeen lääkäri kutsui meidät molemmat huoneeseen. Verikokeet näyttivät tulehdusarvoja, joten umpisuoli on leikattava, mutta samalla lääkäri totesi, että tyttöystävä on myös raskaana, ja testin luotettavuudesta ei ole epäilystä.

Hieman oli sekavat tunnelmat, kun suhde kuitenkin vielä kohtalaisen nuori, ehkäisystä on pidetty huolta ja lapsenteko ei vielä ajankohtaista.

Noh...siitä sitten mentiin ultraääneen ihmettelemään kohdun ja munasarjojen kuvia. Kyllä nuorta miestä mietitytti, että "APUA!" mitä sitä on nyt tultu tehtyä.

Tyttöystävän kanssa ehdittiin hieman jo keskustelemaankin siitä, että mitä lapsen kanssa tehdään, kun lääkäri pyysi uudestaan huoneeseen. Lääkäri pyyteli kovasti anteeksi, ja sanoi, että laborantti oli kuulemma vahingossa laittanut rastin väärään ruutuun raskaustestissä. Tulos oli kuitenkin negatiivinen.

Umpisuoli saatiin kuitenkin leikattua, ja kaikki hyvin.
Jälkeenpäin ihan hauska kokemus... :rolleyes:

Tämä nyt ei varsinaisesti ole hauska kertomus mutta tuli mieleen...
Olin tuossa muutama vuosi sitten töissä lääkärikeskuksessa ja eräänä aamuna paikalle tulee kaksi nuorta miestä. Toinen kysyy että missä on poliklinikalle ilmottautuminen. Toisella oli rätti suun edessä. Neuvoin sinne päin ja katselin sivusta mitä varten miehet sinne on tulleet. Hoitaja kysyy mikä on ongelmana ja mies ottaa rätin pois suun edestä. Hoitaja pudottaa leukansa melkein siihen tiskille ja minua alkoi vatsaa vääntämään kun näin syyn. "Joo oltiin aamutreeneissä tuolla ja kaveri sai jääkiekon keskelle hammasrivistöä." Oli muuten kauheena muussina sekä hampaat ja huulet. Miten kovaa nuo kiekot oikein tulee? 60km/h?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom