Hauskoja lääkärireissuja

Tytär oli 3kk vanhana kipeä ja vaimo vei terveyskeskuslekurille. Huonosti suomea puhuva lääkäri koitti tutkia korvat, vauva vain huusi. Päätteli sitten jotenkin, että korvatulehdus ja määräsi antibioottikuurin. Kurkussa olevia valkoisia näppylöitä aavisteli herpes-näppylöiksi.

No meillehän tuli paniikkia ja eikun yksityiselle. No siellä lääkäri tutki korvat ja kumma kyllä vauveli oli ihan hiljaa. Ei merkkiäkään tulehduksesta. Herpes-tulkintaa kurkun näppylöistä tämä lääkäri piti outona ja totesi niiden tulleen vain huutamisesta. Antoi vielä lopuksi käyntikorttinsa ja sanoi että voi soittaa koska vain. :worship:

-> Ei enää ikinä terveyskeskukseen lapsen kanssa. :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kävin joku aika sitten terveyskeskuksessa varmistamassa ettei ole mitään vakavaa, kun on toi alaselkä välillä kipeä.

No lääkäri (vanhempi mies) siinä haastattelee lyhyesti ja alkaa nakuttaa lähetettä röntgeniin. Saa muutaman sanan kirjoitettua ja tokaisee sitten
"Sulla on muuten mielenkiintoiset hampaat"
Minä siihen että WTF? "Aha, joo nii"
Siitä sitten jatketaan taas lähetteen kirjoittamista ja tämä kyselee ammatit ja harrastukset jne ja alkaa sitten kertoa että juu hänen poikansakin on sairaanhoitaja yms.

Yhden lähetteen nakuttamisessa meni melkein puoli tuntia. :thumbs:
No, hyvää hoitoa ainakin, kai.

Juha77 sanoi:
Yhden lähetteen nakuttamisessa meni melkein puoli tuntia...

Pari vuotta sitten kun kävin terveyskeskuksessa hakemassa lisää sairaslomaa kipeän kurkun takia, siellä oli ajat noin 4 tuntia myöhässä ja monta kymmentä kiukkuista ihmistä jonossa. Porukka ihmetteli, että miten voi kestää noin kauan jokaisen käynti lääkärillä. Lopulta pääsin lääkärin puheille. Se tutki mun kurkun ja piti sen jälkeen noin 20 minuutin esitelmän PUULAJEISTA JOISTA VOIDAAN VALMISTAA NIITÄ TIKKUJA JOITA SE KÄYTTÄÄ KUN KATSOO KURKKUUN JA LAJEISTA JOITA NIIHIN TIKKUIHIN EI VOIDA KÄYTTÄÄ!!! No diagnoosi pitkiin jonoihin selvis: siellä oli lääkärisetä joka kärsi pahemman luokan puheripulista..
:lol2: :lol2: :lol2:

Arvauskeskuksessa käynnit on olleet tosi naurettavia noitten jonojen takia. Naurettavia siltä kannalta että kuitenkin aina pari tyyppiä tunnissa vetää jonon ohi, eivät ole päälle päin mitään ensiapupotilaiden näköisiä. Olen ihmetellyt tätä muutaman kerran ääneen ja sitten lopulta selvisi että terveyskeskukseen otetaan asiakkaita myös ajanvarauksella... :jahas:

Pari vuotta sitten vasemmassa sääressä paukahti kolme kertaa. Ensiapupolille ja röntgeniin, katselin kuvat matkalla takaisin polille ja näin 3 selvää murtumaviivaa. Annan kuvat pois ja hetken päästä tulee lääkäri ja sanoo ettei siellä jalassa mitään oo, selvisin säikähdyksellä. Olin et ei voi olla, en pysty laittaa tätä jalkaa maahan, tuo ne kuvat tänne. Lääkäri tuo, ja näytän että mitä noi kolme on? Lääkäri meinas että verisuonia, mutta yhtäkkiä muutti mielipidettään kun kysyin että onko mulla saatana vaan kolme verisuonta koko sääressä? Kävi näyttääs kuvia jollekin toiselle ja tuli takas että kyllä sä oikees oot...

Olin pikkukakara, kun äitee vei mut korvasäryn takia arvauskeskukseen. Lääkärin mielestä korvat oli ok ja mä huudan ilmavaivojen takia. Muutaman tunnin päästä puhkes korva, ja takasin lekurille. Oli äitee ekana sanonu että oli saatanan kovat ilmavaivat kun korvakin puhkes...

Tuossa paikallisessa terveyskeskuksessa on selkee lääkäri pula. Jos mene aamulla terveyskeskukseen , etkä ole "kuolemansairas" niin mahdollisesti pääset lääkärin kuultavaks 2kk päästä. Vaihtoehto hoitona, taloon on palkattu lukematon määrä terveydenhoitajia, jotka ovat: pehmeitä puhuvia-essulla varustettuja-pulla mummoja. Kerrankin semmonen terveys keskus mummo silitti mun päätä kädellä, neuvoi syömään särkylääkkeitä, lepäämään ja kirjoitti 2 päivää sairaslomaa. Enpä moista palvelua ole saanu viimeksi kun 5-vuotiaana.

Noo, sitten jos viimein pääset lääkärille asti. Vastassa on venäläinen, joka kirjottaa sulle juuri sitä lääkettä mitä sä pyydät ja päälle vielä sairaslomaakin toivomusten mukaan. Ei pidä valittaa, ainakin "palvelu" pelaa, jos tietää mitä haluaa. Ammattitaidon tasosta en ole niinkään varma.

Itselläni ei arvauskeskuksesta ole hirveen huonoja muistoja vaikka siellä on tullut vierailtua aika useasti. Mutta kaverille sattui tässä jokunen vuosi sitten aika mielenkiintoinen juttu!

Ennestään löysä nilkka muljahti ja suunta arvauskeskukseen ja röntgeniin. Paikalla ei ollut yhtään röntgen-lääkäriä joten päivystävä lääkäri tulkitsi kuvasta että nilkassa on murtuma ja eikun jalka pakettiin. Seuraavana päivänä sitten röntgen-lääkäri soittaa ja pyytä käymään että otetaanpa kipsi pois. Oli verrannut kuvia toisen nilkan kuviin ja todennut että päivystävän lääkärin murtumaksi toteamat "jäljet" olivat nopeasta kasvusta johtuneita (molemmissa nilkoissa oli samanlaisia). No seuraava päivä toi sitten kruunauksen koko tapahtumalle kun joku kolmas lääkäri soitti ja sanoi et nyt poika kiirellä tänne. Kaverin päästyä paikalle lääkäri totesi huolestuneena: Sinulla on molemmat nilkat murtuneet!! Kaveri repes siihen paikkaa ja totesi lääkärille saapuneensa paikalle polkupyörällä.

lieska sanoi:
Noo, sitten jos viimein pääset lääkärille asti. Vastassa on venäläinen, joka kirjottaa sulle juuri sitä lääkettä mitä sä pyydät ja päälle vielä sairaslomaakin toivomusten mukaan. Ei pidä valittaa, ainakin "palvelu" pelaa, jos tietää mitä haluaa. Ammattitaidon tasosta en ole niinkään varma.
On näitä yksityiselläkin puolella. Kerran jouduin opastamaan veli venäläistä kädestä pitäen semmosen tietokannan käytössä, ja neuvomaan että mitä lääkettä voisi mun kurkkutulehdukseen määrätä :rolleyes:

menin arvauskeskukseen valittamaan että alaselkä on jumissa,nainen kokeile yhdellä sormella vähä hartioita ja totes "joo kyl sun selkä on jumis" :D

Itselläni ei arvauskeskuksesta ole hirveen huonoja muistoja vaikka siellä on tullut vierailtua aika useasti. Mutta kaverille sattui tässä jokunen vuosi sitten aika mielenkiintoinen juttu!

Ennestään löysä nilkka muljahti ja suunta arvauskeskukseen ja röntgeniin. Paikalla ei ollut yhtään röntgen-lääkäriä joten päivystävä lääkäri tulkitsi kuvasta että nilkassa on murtuma ja eikun jalka pakettiin. Seuraavana päivänä sitten röntgen-lääkäri soittaa ja pyytä käymään että otetaanpa kipsi pois. Oli verrannut kuvia toisen nilkan kuviin ja todennut että päivystävän lääkärin murtumaksi toteamat "jäljet" olivat nopeasta kasvusta johtuneita (molemmissa nilkoissa oli samanlaisia). No seuraava päivä toi sitten kruunauksen koko tapahtumalle kun joku kolmas lääkäri soitti ja sanoi et nyt poika kiirellä tänne. Kaverin päästyä paikalle lääkäri totesi huolestuneena: Sinulla on molemmat nilkat murtuneet!! Kaveri repes siihen paikkaa ja totesi lääkärille saapuneensa paikalle polkupyörällä.

Lopeta nyt! Kaveris tunnetaan piireissä hupiukkona.

Mulla olisi näitä tarinoita vaikka kuinka paljon, on nimittäin sen verran tullut käytyä kaikenlaisilla lääkäreillä.

Kerran menin työpaikan lääkärille ja lääkäri kysyi "mikä vaivaa?". Sanoin pelkästään, "vituttaa". Lääkäri kysyi "mikä niin vituttaa?". Minä "vituttaa vaan niin saatanasti!". Viikko sairaslomaa ja diagnoosi joku acutam stressum tms. eli akuutti stressi. :) ja purkki pampuloita.

Työkaveri meni työpaikkalääkärille ja lääkäri kysyi "mikä vaivaa?", johon työkaveri sanoi, "säähän se lääkäri oot, ota selvää" :)

Hieno nekroaminen.

On. Reilut 22 vuotta edellisestä viestistä.

Itellä hauska juttu, kun kävin lääkärillä, kuumetta oli jotain 38, kurkku kipeä ja hemmetin heikko olo. Ukko ihmetteli aikansa ja totes että sulla on bakteeriperäinen nielutulehdus eli angiina. Otettiin vielä nieluviljelyt ja kirjotti ab-reseptin. Menin kotiin ja soittivat muistaakseni seuraavana päivänä labrasta et oliko angiina.

Ni oli.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom