Hauisvoima ei kasva!!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vertigo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Vertigo

Banned
Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu!:curs:
Salilla juostu täs about 2 vuotta suht ahkeraan about 3 kertaa viikos ja alussa habaa tein vain scotissa ja tulokset nousivat hitaasti mut varmasti.
Viime talvena aloin syömään lisäravinteita eli heraa, maltoa, kreatiinia...jne
sitten hauiksen tulokset lähti räjähdysmäisesti nousuun parissa kuukaudessa hauispainot scotissa miltei tuplaantuivat... viime syksynä otin habatreeniin mukaan käsipainot ja suoran tangon... tulokset nousivat marraskuuhun asti mutta nyt on sitte ollu joku vitun ongelma ku ei sitten nouse tulokset millään ja välillä tuntuu et ne jopa laskee... muissa liikkeissä: penkki, vinopenkki, prässi, kyykky, mave ja hartiat tulokset paranee omaa hiljaista tahtiaan mut tosiaan haba ei tee mitään eli kysymys kuuluu missä vika?

No jos kaikki muut tulokset kasvavat tasaisesti, niin turha huolehtia asiasta. Kyynisempi kaveri tietysti veikkaisi, että treenailet hauiksia reilusti enemmän kuin moiselle pikkulihakselle on tarpeen, jolloin ne eivät pääsisi palautumaan.

Lopeta habatreenit vaikka kuukaudeksi, ja kokeile sitten uudestaan.

Teetkö sarjat loppuun asti ja kuinka paljon tulee treeniä hauikselle viikossa ? Jos kerran muissa liikkeissä tulokset paranevat, niin ei välttämättä vika ole ruokailuissa.

ruokavalio on tiukka ehkä vähän turhanki tiukka...
Protskua tulee vedettyä 2-3g per painokilo per päivä
hiilaria pyrin pitämään alhaisena
kaloreita kun tykkään tiirailla niin niitä on tarkalleen about 2500-2800 päiväs
ja mulla kokoa 183cm 90kg

Habaa tulee treenattua rintalihasten kans samana päivänä eli kerta viikossa ja en usko että on liikaa. Treenatessa se vaan tuntuu aina et voima loppuu yksinkertaisesti kesken ja sit vituttaa vähentää siitä normaalipainosta.:wall:

Onkohan noi kalorit nyt aika alhaiset. Ei toi kaksi kertaa viikossa liikaa ole. Ota pienemmät painot ja teet niillä sarjaa, ja nosta sitten vähän ylemmäksi kun tuntuu et jaksat tehdä niillä kunnon sarjan. Kyllä se sieltä nousee. :thumbs: treeneihin.

Missä vaiheessa treenaat hauikset, mitä liikkeitä on alla? Itsellä ainakin vaikuttaa selkeästi tehoon/kehitykseen jos ei pääse tekemään hauiksia/ojentajia ns, puhtaalta pöydältä heti treenien alkuun tai alkupuolella. Vastaavaa ei huomaa niinkään muissa lihaksissa/lihasryhmissä, vaan niissä tulokset nousevat tasaiseen.

Threadin aloittaja: heitäppä koko reeniohjelma näkyviin ja mahd. aerobiset mitä teet. Tuo kalorimäärä vaikuttaa aika alhaiselta... seuraatko kaloreita sen takia ettei tuu liikaa vai sen takia ettei tuu liian vähän?

Itsellä esim. perjantaina nousi Scott haukassa kevyesti 12 kertaa 20kg, mutta sitten taas maanantaina kolmen päivän tauon jälkeen ei menny kertaakaan 20kg.
Epäilen, että johtuu aina failureen vedetystä 1-jakoisesta, joten siirryin 3-jakoiseen, niin voi treenailla kovempaa. Saa nähdä, että nouseeko tulokset nyt, kun jokaiselle lihakselle on palautumisaikaa aina viikko. Yleensäkkin maanantaina ei jaksa salilla mitään. Mistä tuo vois johtua? Huonot yöunet kyllä yleensä on aina sunnuntaiyön jälkeen, mutta muuta en keksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
painat 90 kg vedät about 2500 kcal päivässä.. miksiköhän sun hauikset ei kasva hmmh.. voisit HIEMAN nostaa kaloreitasi :)

jos nyt tuohon treeniin vielä takerrutaan niin paria juttua voisit koittaa:

-jätä suora hauistreeni hetkeksi kokonaan pois, tee leukoja lisäpainoilla kapealla vastaotteella ja vaikka kulmasoutua vastaotteella.

-tee lyhyempiä sarjoja ronskilla tekniikalla sen kummemmin tuntumasta ja pumpeista piittaamatta. yksi tai kaksi toistoa varastoon, sarjoja 3-6, toistot alle 8.

noita voisit ainakin koittaa mikäli nyt et aiemmin huomaa vikaa jossain muussa kuin treenissä.

-tee lyhyempiä sarjoja ronskilla tekniikalla sen kummemmin tuntumasta ja pumpeista piittaamatta. yksi tai kaksi toistoa varastoon, sarjoja 3-6, toistot alle 8.

.

tossa se avain systeemi onkin. sitten sekaan niitä pitkiä sarjoja kans. esim hauis reenin loppuun tai sitten spesiaalina vaikka selkä reenin päätteksi. ite en suosi hauis reenin pois jättämistä.

Ohjelmassa liikkeet ovat siinä järkässä jossa ne yleensä teen

Torstai:
Vinopenkki 3x10 60kg
Haba scotti 3x15 30kg
Penkki 3x15 + maximi sarja 80kg max 110
Rintalihakset taljalla 3x10 35kg per talja
Haba suoralla tangolla 3x5 40kg
Ranskikset 3x15 30kg
Vatsalauta+selkä

Perjantai:
Prässi 3x10 160kg
Mave 3x10 100-110kg
kyykky 3x10 100kg + ass to the grass niin monta ku pystyy
loppuläämmitys tyttöjenlaitteilla jaloille
leuanvetoa niin monta ku pystyy kolme sarjaa
vatsalauta+selkä
illalla 6km hölkkä

lauantai:
Aamuhölkkä

sunnuntai:
lepo

Maanantai:
lepo

Tiistai:
uintia aamulla 2h
illalla verryttelyä ja hikijumppaa kahvakuulalla 1h

keskiviikko:
lepo

Mulla kans sama ongelma, hauiksiin on todella vaikea saada kokoa/voimaa. Olen kokeillut treenata niitä mahdollisimman isoilla painoilla ja lyhyillä toistoilla(4-6). Ja nyt olen jonkin aikaa treenannut vähän pienemmillä painoilla ja pidemmillä toistoilla(8-10). Ehkä vähän koko kasvanut, mutta voima ei.:(

Vaihtakaa liikettä, jos tyssää siihen. Ruvetkaa reenaamaan pääliike hauikselle suoralla tangolla seisoen. Tai mutkatangolla jos ranteet ei kestä. Hauis on kuitenkin sellainen lihas, jossa se voima ei ole tärkeintä, joten itse en lannistuisi vaikka painot ei nousisi entiseen tahtiin jos kokoa tulisi. Vedoissa voima tietysti on tärkeää, mutta sitä voimaa ei hauiskäännöillä kaiketi treenata.

Epäilen, että johtuu aina failureen vedetystä 1-jakoisesta, joten siirryin 3-jakoiseen, niin voi treenailla kovempaa.
Mistähän ihmeestä olet saanut päähäsi vetää failureen 1-jakoisessa treenissä?
Turha vetää yksinkertaistettuja johtopäätöksiä treenin kokonaiskovuudesta pelkän intensiteetin perusteella.

-- Edit --
Niin ja ketjun aloittajalle. Turha vetää mitään suurempaa stressiä hauisliikkeiden hitaasta progressiosta jos muut lihakset kuitenkin kehittyvät hyvin. Hyvinkin voi olla, että hauisliikkeissä olet sarjapainoissa muita lihaksia edelle, jolloin progression hidastuminen on iskenyt ensin niihin. Annappas muutamia esimerkkejä eriliikkeiden sarjapainoista, niin hauiksen kuin muudenkin!

En nyt jaksanu koko thrediä lukea läpi mutta itselläni oli aikoinaan sama ongelma tein paljo skottia, tulokset nousi ja sitten kehitys pysähtyi. No ei siinä mitään mutta kummasti auttoi kun skotin tekemisen jätti; muiden hauisliikkeiden painot kasvoivat ja samalla itse hauis ja sitten kun taas skottia rupesi tekemään enemmän (siis tauolla ei ollenkaan) alkoi sekin taas sujumaan.. vaihtelua voisi piristää

Itse olen nyt viime aikoina tehnyt oikein ylipuhtaasti nuo sarjat, tuntus ehkä vähän saavan kokoa hauikseen, mutta voimaa mä en tolla tavalla saa. Vähän niinkuin yli-isoilla painoilla tuntus parhaiten tulevan voimaa ja sitä mä haen. Kokoakin tietysti saa tulla sivutuotteena, mutta voima se on mikä puhuu. :rock:

Suositut

Back
Ylös Bottom