Hauisvoima ei kasva!!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vertigo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Meikäläisellä on noissa hauisliikkeissä se ongelma ollut, että forkut huutaa leipää ennen kuin hauis! Tästä syystä ei hauis ole juurikaan pullistunut aikoihin. Ilmeisesti pitää vaan jatkaa sitkeästi samalla kaavalla, luulis että ne forkutkin siitä kasvaa, kun ovat ihan tulessa hauisliikkeiden jälkeen kuten seuraavana päivänä.

Parhaiten olen saanut tuntuman hauiksiin käsipainoilla niin, että käsipainot ovat pystyssä eivätkä perinteisesti vaakatasossa. Mielestäni tällöin hauis tekee suhteessa enemmän työtä kuin forkut.

Meikäläisellä on noissa hauisliikkeissä se ongelma ollut, että forkut huutaa leipää ennen kuin hauis! Tästä syystä ei hauis ole juurikaan pullistunut aikoihin. Ilmeisesti pitää vaan jatkaa sitkeästi samalla kaavalla, luulis että ne forkutkin siitä kasvaa, kun ovat ihan tulessa hauisliikkeiden jälkeen kuten seuraavana päivänä.

Parhaiten olen saanut tuntuman hauiksiin käsipainoilla niin, että käsipainot ovat pystyssä eivätkä perinteisesti vaakatasossa. Mielestäni tällöin hauis tekee suhteessa enemmän työtä kuin forkut.
Osan hauisliikkeistä voi tehdä remmien kanssa. Luonnostaan heikot/pienet sormet ei välttämättä kehity koskaan ison hauksien vaatimalle tasolle. Jotkut rautanyrkit ei käytä remmejä missään mutta tasan ei käy luonnonlahjat.

Sanonpa oman kommenttini väliin: Hauiksessa on voima kasvanut, mutta koko ei. Se johtuu, että teen melkein joka viikko erilaiset hauisliikkeet.
Vähitellen olen siirtynyt tähän todella tehokkaaseen "Supersarjaan", jossa teet ensimmäiseksi hauiksen ja heti sarjan päätyttyä siirryt tekemään forkkuja. Kyllä ne sillä tavalla kasvavat 100%.

Vähitellen olen siirtynyt tähän todella tehokkaaseen "Supersarjaan", jossa teet ensimmäiseksi hauiksen ja heti sarjan päätyttyä siirryt tekemään forkkuja. Kyllä ne sillä tavalla kasvavat 100%.

jos mä aloitan ton niin kasvaako mulle tosiaan 80cm haukkarit :hyper:
sori ihan pakko...

Ruvetkaa reenaamaan pääliike hauikselle suoralla tangolla seisoen. Tai mutkatangolla jos ranteet ei kestä.
Mitä hyötyä/haittaa on treenata mutka-/suorallatangolla?

Minusta taljoilla hausikääntöä tehdessä on tullut hyvin lihasmassaa vaikkei kylläkään samallatavalla maksimivoimaa kuin vapailla painoilla. Ja ainenkin minulla hauikset myös kipeytyvät herkemmin taljareenin jälkeen ja toistot ovat puhtaampia sekä vastus tasaisempi koko liikkeen matkalta.

Vaikka tässä nyt haettiin nimenomaan voimaa, niin mainitsinpahan nyt kuitenkin...

Mitä sen väliä, vaik voima ei kasva. Pääasia, et tumppu kasvaa:thumbs:

Pitkällä tähtäimellä se lihasmassan kasvu vaatii myös voimatasojen kasvua.

Mitä sen väliä, vaik voima ei kasva. Pääasia, et tumppu kasvaa:thumbs:

Pitkällä tähtäimellä se lihasmassan kasvu vaatii myös voimatasojen kasvua.

Mä en sitä ymmärrä, että miks tällä foorumilla aina oletetaan että kaikki treenaa nimen omaan massaa kasvattaakseen. Okei onhan tää ehkä pääasiaalisesti kehonrakennusfoorumi, mutta kyllä varmasti aika moni täällä treenaa kuitenkin tarkoituksenaan voiman lisääminen. Mä ainakin. sorry offtopic.

Mä en sitä ymmärrä, että miks tällä foorumilla aina oletetaan että kaikki treenaa nimen omaan massaa kasvattaakseen. Okei onhan tää ehkä pääasiaalisesti kehonrakennusfoorumi, mutta kyllä varmasti aika moni täällä treenaa kuitenkin tarkoituksenaan voiman lisääminen. Mä ainakin. sorry offtopic.

En minäkään ymmärrä, mutta vastasin lähinnä tuohon:
PikkuEetu sanoi:
Mitä sen väliä, vaik voima ei kasva. Pääasia, et tumppu kasvaa

Itselläni parhaiten on toiminut hauiskääntö käsipainoilla. Lähden tekemään vitosia 10-15kg:sta ja lopetan kolmosiin 2,5 kg korotuksilla. Loppuun teen parit 10-15 toiston sarjat n. 50% painoilla. Vaihtelen palautusta jatkuvasti. Paras sarja on ollut 3x40kg hanskan ollessa 49-50cm. Tällä hetkellä n. 48cm, kun ei ole haukkaa tullut väännettyä moneen kuukauteen säännöllisesti. Pituutta on 193cm, joten on noilla raajoillakin pituutta.

Keep it simple!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom