Hauista vastaotteelle

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Oletteko kokeilleet haukkaa valillä vasta otteelle. sen pitäs auttaa sihen ettei haukat valu "kainaloihin" sillon tulee massaa enemmän haukan ulko reunaan. Toi , voi olla nyt myötä otteestaki kysym, ku o men sekas täs kaikkia kirjoja lukiessa, mut kysymys on siit yleistetysti harvemmi käytetys otteest.

Originally posted by Mike
Kyse on varmaan myötäotteesta, missä on kämmenet kattoa kohti. Tämä vaikuttaa enemmän brachialis lihakseen.

Niin siis kämmenet lattiaan päin. Ottaa just eniten tohon brachioradialikseen, tais olla suomeks olka-värttinäluulihas. Olkalihas on kyllä mukana, mutta ei liikkeen pääsuorittaja. Rasitus taitaa siirtyä hiukan enemmän brachialikselle kun käännetään peukalot ylöspäin, eli tehdään hammerkääntöä. Ei näillä liikkeillä kyllä ehkäistä mitään hauiksen valumista kainaloon, brachialis sijaitsee hauiksen alla koko matkalla, eikä vain toisella puolella olkaluuta, joten ei se mitenkään "vedä" hauista takaisin ulospäin. Enkä oo kyllä kuullutkaan että hauis jotenkin "valahtais kainaloon." Kuitenkin hyvä liike toi hauiskääntö myötäotteella. Sillä saa kyynärvarren lihaksiin kauheen poltteen.

Voinen sanoa, että kyseinen liike on hemmetin hyvä supersettinä....eli normaali hauis tangolla ja superina heti vasta-otteella awot!!And burn hollywood Burn.:4:

Originally posted by andor
Eikös tuo liike ota myös aika hyvin forkkuihin? Ainakin mä oon tuota siihen tarkoitukseen tehnyt joskus...

Niinhän mä mielestäni annoin ymmärtää. Pääasiallisesti forkkuliike.

Originally posted by Powerhousu

Vähän sama kuin sanoisi, että hauiskääntö on "hyvä olkavarsiliike", vaikka suurempi osa olkavarresta on ojentajalihasta.

Kyynärvarressa on karkeasti jakaen brachioradialis, ranteen koukistajat, ranteen ojentajat, sormien koukistajat ja sormien ojentajat. Ja lisäksi muutama kiertävä lihas. Brachioradialis on kyllä massan ja ulkonäön kannalta ehkä tärkein yksittäinen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
se ottaa enemmän hauiksen alaosaan. eli on esitetty mahdollisuutta että jos sulla on pitkä väli hauiksen ja kyynärvarren välissä niin tota kun tekis niin muka tulis "pidennettyä" hauista.....paskaa sanon minä...ainakaan kovin nopeasti ei saa :david:

Halmeen kirjassa (:jahas: ) lukee että "lihasten muodot on geeneissä ja esim. hauiksen muotoon ei voi vaikuttaa, niinkuin larry scott aikoinaan väittikin"
Ei sanasta sanaa mutta jotenkin noin se meni. Elikkä onko tuo nyt faktaa?

Originally posted by Arvo Paperi
Vähän sama kuin sanoisi, että hauiskääntö on "hyvä olkavarsiliike", vaikka suurempi osa olkavarresta on ojentajalihasta.

Kyynärvarressa on karkeasti jakaen brachioradialis, ranteen koukistajat, ranteen ojentajat, sormien koukistajat ja sormien ojentajat. Ja lisäksi muutama kiertävä lihas. Brachioradialis on kyllä massan ja ulkonäön kannalta ehkä tärkein yksittäinen.

Aah, enpäs tiennytkään. :jahas: Kuuluuko tähän nyt laittaa luettelo kaikista kyynärvarren miljoonasta lihaksesta? Laitetaan vielä origot, insertiot ja funktiot. Ajattelin kyllä että jokainen ymmärtää minun tarkoittaneen kyynärvarren yläpuolen lihaksia vaikken sitä erikseen maininnut. Tuntuu niin itsestään selvyydeltä.

Ja hauiksen kiinnityskohtiin ei voi vaikuttaa kuin leikkauksella, ja näin tuota väliä ei saa pienennettyä. Itse kyllä uskon että se hiukan pienenee, tai ainakin näyttää pienentyvän kun lihas kasvaa.

Originally posted by Lortto
Halmeen kirjassa (:jahas: ) lukee että "lihasten muodot on geeneissä ja esim. hauiksen muotoon ei voi vaikuttaa, niinkuin larry scott aikoinaan väittikin"
Ei sanasta sanaa mutta jotenkin noin se meni. Elikkä onko tuo nyt faktaa?

minä olen sitä mieltä että lihaksen muotoon pystyy hieman vaikuttamaan...otan esimerkkinä omat hauikseni joissa vasemman hauiksen kiinnityskohta on hieman ylempänä kuin oikean (isompi "väli" forkkuihin nähden)...eli oikea hauis on pituussuunnassa suurempi.

en keksi tälle mitään muuta syytä kuin että olen työskennellyt ahkerammin oikealla kädelläni (sattumoisin olen oikeakätinen) olen mm. rakastellut ahkerasti viisisormista rakastajatartani ;)

Originally posted by Powerhousu

Hyvä forkku liike(ranteen ojentajille) ja kannattaa koittaa tätä liikettä jos ranteet kipeytyvät penkkipunnerruksessa. Mulla on jeesannut hyvin tämä liike ,enään ei tule ranteet kipeiksi penkkiä tehdessä.

Juuh kyllä tuo on erinomainen liike forkuille juuri.
Itse olen tullut siihen päätökseen että tuota on paras tehdä alataljan kanssa, käden ylempi osa liimattuna kylkiin kiini. Sitten toinen on tuo Hammer curl tehtynä myös alataljalla sellaisella köydellä missä on molemmissa päissä semmoiset tupot tms jotka estää ettei köysi irtoo käsistä, eli siis peukut osoittaa taivasta kohti.

Tuohon kun lisää vielä rannekäännöt myötä ja vasta otteella niin johan on forkut niin kireenä että :)

Tätä liikettä ei oo paljon tullu tehtyä, pitäs ehkä kokeilla. Miten porukat nyt sitten sijoittaa tän hauisreeniin, viimesenä liikkeenä ja tarkoitettu forkuille...eli ei oteta pois hauissarjoista vai mikä on "paras" tapa??

Itse en edes tee tuota hauispäivänä vaan se menee hyvin tossa rinta/ojentaja päivänä koska sillon on muutenkin mulla muita päiviä vähemmän sarjoja tuollai yhteenlaskettuna. Eikä se edes ota hirviästi toissijasena haukkaria joten ei väliä.

Originally posted by timba79
Tätä liikettä ei oo paljon tullu tehtyä, pitäs ehkä kokeilla. Miten porukat nyt sitten sijoittaa tän hauisreeniin, viimesenä liikkeenä ja tarkoitettu forkuille...eli ei oteta pois hauissarjoista vai mikä on "paras" tapa??

Tee tietenkin samalla kerralla kun teet muutenkin kyynärvarret. Etkä vähennä hauissarjoista.

Arni, luulisin kyllä johtuvan siitä että sulla vaan sattuu olemaan hiukan erimuotoiset hauikset luonnostaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom