Hauisreenistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikkiss
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
tumput tarkottaa myös ojentajia, täälläkin varmaan suurin osa vähemmän harrastaneista runkkaa pari vuotta haukkaa käyttämättä ojentajaa mihinkään.

Eikös ojentajan osuus käden koosta ole jopa 2/3.

Millä saisin kädet räjähtävään kasvuun? Olen treenannut nyt vuoden ja vaikuttaa siltä, että kädet eivät ole kehittyneet niin paljoa, kuin muu kroppa tai ainakin itse haluaisin niihin kokoa enemmän ja nopeampaa..
3x viikossa treenaan ohjelman mukaan ja ohjelmassa käsiin on mm: leuat kapealla vstaotteella, dippi, kapea penkki, hauiskääntö tangolla, leuat leveä myötäote, hauiskääntö käsipainoilla.. Lisäksi olen jokaisena päivänä pyrkinyt tekemään yhden lisäliikkeen käsille, kuten hammeri tai hauiskäännöt istuen ( mitä nyt ikinä mieleen tuleekaan ).

Nytten olen aloittanut ottamaan käyttöön yhden käsipäivän, jolloin teen hauikselle kolme eri liikettä 3x6-12 ja ojentajille sama..

Joskus vaikuttaa siltä, että hauis ja ojentaja ei ota kunnolla osumaa, vaikka tarpeeksi keskityn liikkeeseen ja sen suorittamiseen ja hillityillä painoilla.

Mikä avuksi? Kaikki neuvot ovat tervetulleita, koska motivaatio on kadoksissa, kun tavalliset kerran kahdessaviikossa jumppaajat pullistelevat isommalla hauiksellaan! Ja treenit, kun on samaan aikaan aloitettu..

Millä saisin kädet räjähtävään kasvuun?

Onko kertoa mittoja kädestä, niin tietäisi onko ne kasvanut normaalin hitaasti vuoden aikana :)

Hauiksille ainakin on itselläni tempsinyt jotenkin kahdesti viikossa treeni + leuanveto, toinen treeni kerta vain tyylin yksi liike 3x6, isoilla romuilla. Toinen niin että se kanssa tuntuu hanskassa, toistoalue 6-10 ja n.6-7 sarjaa esim. vinopenkissä istuen kp, keskitettyjä ja tangolla seisaalteen.

Ojentajathan ovat lihassolu jakaumaltaan ehkä kehon nopein lihas, niin parhaiten PITÄISI (itse en ole saanut viellä kasvamaan) kasvaa lyhyillä raskailla punnerruksilla. Monet treenaavat ihan nelosilla ojentajia.

Onko kertoa mittoja kädestä, niin tietäisi onko ne kasvanut normaalin hitaasti vuoden aikana :)

Hauiksille ainakin on itselläni tempsinyt jotenkin kahdesti viikossa treeni + leuanveto, toinen treeni kerta vain tyylin yksi liike 3x6, isoilla romuilla. Toinen niin että se kanssa tuntuu hanskassa, toistoalue 6-10 ja n.6-7 sarjaa esim. vinopenkissä istuen kp, keskitettyjä ja tangolla seisaalteen.

Ojentajathan ovat lihassolu jakaumaltaan ehkä kehon nopein lihas, niin parhaiten PITÄISI (itse en ole saanut viellä kasvamaan) kasvaa lyhyillä raskailla punnerruksilla. Monet treenaavat ihan nelosilla ojentajia.
2-3cm puolessavuodessa on kasvanut..
Itse olen kans kokeillut noita 3x6 treenejä isolla painolla, mutta eivät jotenki anna tuntumaa hauikseen niin teen sitten vähän pienemmällä kymppejä.. Tietysti myös tulee tehtyä noita lyhyita sarjoja isolla painolla, mutta niissä treeneissä tuntuu, että menee ihan hukkaan.

Mitkä olisivat tehokkaita ojentaja liikkeitä? Olen nyt taljassa punnerruksia, kapeaa penkkiä ja sitten sellaista perus settiä, että paino niskantaakse ja sieltä punnata sitä ylös. Ranskalaisia en ole tehnyt, koska vaikuttaa itselleni hämäräksi liikkeeksi. :D

Itse olen kans kokeillut noita 3x6 treenejä isolla painolla, mutta eivät jotenki anna tuntumaa hauikseen niin teen sitten vähän pienemmällä kymppejä.. Tietysti myös tulee tehtyä noita lyhyita sarjoja isolla painolla, mutta niissä treeneissä tuntuu, että menee ihan hukkaan.

Mitkä olisivat tehokkaita ojentaja liikkeitä? Olen nyt taljassa punnerruksia, kapeaa penkkiä ja sitten sellaista perus settiä, että paino niskantaakse ja sieltä punnata sitä ylös. Ranskalaisia en ole tehnyt, koska vaikuttaa itselleni hämäräksi liikkeeksi. :D

itellä just ranskikset ottaa ojentajii parhaiten, 3 x 5-8 teen niillä, toinen, jonka olen itse hyväksi todennut on taljassa ojentajaa 3 x 10-15 suht pienillä painoilla :)

Toi on hirmu vauhtia, tosin jos tarkoitat että ekan puolivuotisesi aikana ton verran niin aika perus.

Jokainen sentti käteen on kyllä iso kasvu, sen verran pienistä lihaksista kyse. Aika monta kiloa tuntuu että pitää massaa saada että hanskaan tulee senttikin... Siis kun treenaa tasaisesti kaikkea.

Itellä on kasvanut nyt viidessä/kuudessa kuukaudessa hanska noin 3-4cm. En ole kyllä huomannut peilistä, siksi yllätyinkin kun mittasin (paino noussut suht hyvin, osa läskiä). Tosin voimaakin tullut varsinkin hauispuolelle lisää ihan kivasti. Mutta sitten se ojentaja...ei kyllä mulla vie lähellekkää 2/3 osaa olkavarresta. Tuntumaa sinne saa kivasti ihan millä tahansa punnerrusliikkeellä mutta massaa ei.

Toi on hirmu vauhtia, tosin jos tarkoitat että ekan puolivuotisesi aikana ton verran niin aika perus.

Jokainen sentti käteen on kyllä iso kasvu, sen verran pienistä lihaksista kyse. Aika monta kiloa tuntuu että pitää massaa saada että hanskaan tulee senttikin... Siis kun treenaa tasaisesti kaikkea.
Viimeks mittanauhalla mittailin heinäkuun lopussa, kun treenikausi alkoi ja siitä kasvanut nyt n. 2cm.
En oikein saa treeneistä hauikseen kunnon tuntumaa, vaikka yritän monipuolisesti niitä tehdä ja keskittyä liikkeeseen..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yllättävän hyvin on toiminut sellainen, että nostelee hauiksen ja ojentajan samalla kerralla, vieläpä niin että vuorottelee hauista ja ojentajaa joka liikkeen välein. Itse olen pyrkinyt myös tekemään molempia lihaksia jokaisesta kyynärpään asennosta eli kyynärpää kehon takana, neutraalissa asennossa ja edessä.

Moro

Tuossa krice sanoi reenavansa hauiksen ja ojentajan samaa aikaa,joka on toimiva myös itsellä. Tuolla kun lueskelin niin jotkut sano ettei saa ojentajaa kasvuu/tuntumaa. Itsellä ojentaja on aikamoinen,menee ihan kunnon kaari,siis erottuu ihan selkeesti:). oon vedelly 20kg käsipainol ojentajii ja toimii. en sit tiiä miten muilla,mutta Tsemiä:kippis1:

Joillakin tietty treeni toimii paremmin kuin muilla. Itsellä ranskalainen isoilla romuilla ja puhdas ojentajapunnerrus taljassa auttoi ojentajan kehityksessä. Välillä teen supersarjoja hauiksen kanssa ja silloin kädet on niin kovasssa pumpissa ja pitkään, niin ettei suihkussa saa tukkaa pestyä...
Ojentajan treenaamisessa kannattaa olla vaan tarkkana ettei treenaa liikaa, ojentajia käytetään muutenkin paljon olkapää-ja rintaliikkeissä.
Mun treenijako on 2-jakoinen torso/raajat 3 treeniä/vko eli käsiä treenataan viikossa aina joko suoraan tai epäsuoraan. Ojentajille/hauikselle teen 2-3 liikettä, 3-4 srj/liike. Ei enempää. Rinta/selkä/olkapää-treenissä sitten lisää...

Onks kellään Marko Savolaisen Supermassa-kirjaa...
Jos on niin voisko joku postata markon käsiohjelman jossa oli joka toinen päivä? voima joka toinen enemmän pitkillä sarjoilla treenaamista jolla oli kuulemma saanu dietillä 3cm lisää...
(Toivottavasti joku ymmärsi mistä puhun)
Meillä oli tuo salilla mutta tuntuu sieltä hävineen niin kysytaampä sitten täältä...
kiitos vastauksista:worship:

Onks kellään Marko Savolaisen Supermassa-kirjaa...
Jos on niin voisko joku postata markon käsiohjelman jossa oli joka toinen päivä? voima joka toinen enemmän pitkillä sarjoilla treenaamista jolla oli kuulemma saanu dietillä 3cm lisää...
(Toivottavasti joku ymmärsi mistä puhun)
Meillä oli tuo salilla mutta tuntuu sieltä hävineen niin kysytaampä sitten täältä...
kiitos vastauksista:worship:

Tarkoitatko tätä? Tiukka setti.

Tossa

stonecold sanoi ojentajien liika reenamisesta,joka on kyl totta. Itsellä on meinaa sen verran hellänä noi paikat et HUH huh,mutta sellastahan se vähän on:)

Itellä on käsien reenauksessa ongelmana se, ettei ne kasva. Tissit ja selkä on sitten suhteessa käsivarsiin kohtuuttoman isot. Rinta- ja selkäreeneissä muutenkin paikat on hellinä vielä seuraavanakin päivänä, mikä yleensä kertoo siitä, että harjoitus on kohdistettu oikein ja rasitus on ollut oikea. Hauisten kanssa ei ole ikinä näin, vaikka kuinka yrittää kuormittaa.

Itellä on käsien reenauksessa ongelmana se, ettei ne kasva. Tissit ja selkä on sitten suhteessa käsivarsiin kohtuuttoman isot. Rinta- ja selkäreeneissä muutenkin paikat on hellinä vielä seuraavanakin päivänä, mikä yleensä kertoo siitä, että harjoitus on kohdistettu oikein ja rasitus on ollut oikea. Hauisten kanssa ei ole ikinä näin, vaikka kuinka yrittää kuormittaa.

Jos muut lihakset kasvaa, mutta hauikset niin vika ei voi olla juurikaan muualla kuin treenissä. Hauis on vielä periaatteessa todella helppo kohdistettava. Itse teen hauispäivänä 3x10 tangolla, 3x10 käsipainoilla (näistä viimeinen hammeria) ja 3x10 taljalla (jokainen toisto hitaasti alas laskien). Sen jälkeen on ainakin meikäläisen pikku hauis aivan finaalissa...

Tuon lisäksi tulee tietty vedettyä useamman kerran viikossa leukoja, jotka ainakin minulla ottavat hauikseen oikeinkin hyvin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom