Hauiskääntö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vuori
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 HAUISKÄÄNTÖ – MASSAA, PAINEITA JA RAIVOKASTA PUMPPAA 💥

Meta description: Rautaa käsiin, kyynärpäät lukkoon ja veri kohisemaan: tässä liikkeessä mitataan olkavarren todellinen koko ja kivunsietokyky.

jarre55 sanoi:
Westside barbell Gym jenkeissä? Tätäkö tarkoitat?

Tarkotti Metal:n salia, mutta siinä listassa on myös kisailijoita mukana, jotka harvemmin hauista tekee kisojen aikaan.

Edit: No just, ja tietty hitain. :jahas:

nano sanoi:
En ole puhunut yhtään mitään siitä millaisia hauiskääntöjä minun salillani tapahtuu. Totesin vain, että 100kilon hauiskääntö suoralla tangolla harjoittelulla ja panostuksella ei ole mitenkään ylivoimainen tehtävä. Edelleen olen tätä mieltä. Nothing further.

Hauiskäännössä ei juuri kilpailla, joten sillä ei sinällään ole merkitystä. Siksi sen harjoitteluun ei taideta panostaa. Kyllä, hauiskääntö on ollut voimanostossa yksi osalaji. Kyllä, hauiskäännöstä voi olla iloa monelle esimerkiksi patsasteluun baaritiskillä.

Legendaarinen Rami Renko. Kovat hanskat.

nano sanoi:
En ole puhunut yhtään mitään siitä millaisia hauiskääntöjä minun salillani tapahtuu. Totesin vain, että 100kilon hauiskääntö suoralla tangolla harjoittelulla ja panostuksella ei ole mitenkään ylivoimainen tehtävä. Edelleen olen tätä mieltä. Nothing further.

Kerran olen nähnyt satkulla hauista väännettävän. Jonkunverran oli vauhtia nostossa, mutta samapa tuo, ei muut silti sitä olisi tehneet vaikka voltin olisivat kesken noston heittäneet. Niin pistätkö videoin missä kuka tahansa (niinkuin totesit) vinkuheinä tekee tuota haukkaria satkulla.

Tietysti kun noin varma olet tuosta että se on kenen tahansa saavutettavissa, niin olet varmaan itse jo melko lähellä tuota painoa, niin ota itsestäsi video, vaikka vääntäisitkin "vain" ysikympillä tuon samaisen suorituksen.

PS. Paljos ne aikoinaan voimanostokisoissa haukkarista otti?

Omalla salilla olen nähnyt hepun (joku voimanostaja), joka vääntää 70-80kg sarjapainoilla ja vähän heijaten... mies painaa varmaan 130kg, nostaa penkistä kevyen kakssataa ja silti ei saa lähellekään sadalla edes heijareita... eli helppoahan se on, vai mitä nano?

Sumppari sanoi:
Tietysti kun noin varma olet tuosta että se on kenen tahansa saavutettavissa, niin olet varmaan itse jo melko lähellä tuota painoa, niin ota itsestäsi video, vaikka vääntäisitkin "vain" ysikympillä tuon samaisen suorituksen.

Kyllä minä niin uskon, että panostamalla ja raalla työnteolla se on mahdollista(ei utopistista). Itse en ole vielä 100kiloa kääntänyt. 95kiloa olen kuitenkin kääntänyt.

Voisin tehdä sulle ihan oman reenivideon missä käydään kaikki lihasryhmät läpi. Saat sen 30e:llä eli hitusen halvemmalla kuin Vilposen vastaavan.

edit. Minun osalta tämä keskustelu on tässä. En jaksa kinata, varsinkaan internetissä.

pakko lyödä näpit tähän soppaan: 100x10, 110x8, teen yleensä joka toinen viikko
voimatreenin hauikselle suoritustekniikka on siedettävä, ei mitään pää-lattiaan
vetoja. ja edelleen uskallan väittää että kun tankoon laitetaan 100 kiloa ja yli
niin ei sitä ihan helpolla heivaa kuka tahansa, olkoot vaikka mikä fakiiri.........
sitten kuulee että helppoahan se on kun vähän selällä auttaa = joo ei kun menee
itse ja kokeilee :) suhteessa 200 kilon penkkaajiin yli 100 kilon hauiskääntö porukkaa on
aika helevetin vähän.

No mut onhan toi periaatteessa mahollista et joku "perus sali jamppa", joka on reenannu koko elämänsä tiettyä lihasta/liikettä, on siinä parempi kuin huippu voimannostaja, joka ei tee kyseistä liikettä tyyliin koskaan :jahas:

nano sanoi:
Itse en ole vielä 100kiloa kääntänyt. 95kiloa olen kuitenkin kääntänyt.

Voisin tehdä sulle ihan oman reenivideon missä käydään kaikki lihasryhmät läpi. Saat sen 30e:llä eli hitusen halvemmalla kuin Vilposen vastaavan.

Tuon 95kg käännön haluaisin nähdä... pistäpä tuo treenivideo tulemaan, laita samantien sarjatuotantoon, jotta muutkin saisivat osansa... itse voin maksaa vaikka viisikymppiä...

Pitäisiköhän huvikseen rueta panostamaan tuohon suoralla tangolla kääntöön. Onhan siinä 100 kilon käännössäkin oma hienoutensa. :)

mä taas voin kirjottaa nostavani suuria painoja. ei näistä mun jutuista täällä mitään makseta, joten nyt ois aika alottaa sekin :D

liike on hyvin runsaasti tekniikkaharjoitteluun vastaava ja pienenkin heijauksen ajoitus (!!) tekee ihmeitä näyttämättä mitenkään kaameelta heilumiselta. jos taas siitä voimasta pelkästään jutellaan, sillon pitäs mittailla selkä seinää vasten, mutta koska ko. liike on suurimmalle osalle lajeista lähinnä tarpeeton, ei sille liene tarvetta :)

omalla salilla ~170kg:n penkkaaja (veto pikkusen päälle 200kg) vääntää yli satkulla sarjaa. voimamiesten eliittiin kuuluva pikkumieskamu (veto yli 350kg) ( :D ) tekee helposti yli satasella sarjaa jne...

tästäkin kirjoituksestani saa tilillepanot osoittaa mulle. numeron saa maililla :D

TomBombadil:Hauiskääntö tangolla = ?
Kirjoitan nostavani 180kg:lla kasin... OOOOHH!!! :D

Oikeassa elämässä en enää hauista tee juurikaan, koska se on liika ylikuormittavaa jo aikalailla turpaan saaville hanskoille (treenejä, joissa selkä & kädet rasittuu tulee 6-12/vko). Käsipainoilla vuorotellen oon joskus tehnyt hyvinkin nätisti kasin 40kg:lla.

jto sanoi:
jos taas siitä voimasta pelkästään jutellaan, sillon pitäs mittailla selkä seinää vasten, mutta koska ko. liike on suurimmalle osalle lajeista lähinnä tarpeeton, ei sille liene tarvetta :)
Hauiskääntö yli 100 kilolla ilman heijausta taitaa olla melko mahdoton juttu ihan fysiikan lakienkin vuoksi. Jos sitä pelkkää hauisvoimaa haluaisi mitata niin sitten pitäisi koko mies tai ainakin yläkroppa köyttää seinään kiinni.

Back
Ylös Bottom