Hauiskääntö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vuori
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 HAUISKÄÄNTÖ – MASSAA, PAINEITA JA RAIVOKASTA PUMPPAA 💥

Meta description: Rautaa käsiin, kyynärpäät lukkoon ja veri kohisemaan: tässä liikkeessä mitataan olkavarren todellinen koko ja kivunsietokyky.

Pecman: niinpä. ilman miehen seinään pulttausta pitäs vääntää sillai toinen jalka edessä ja sillon pitäs kyl tosi nätisti kieputella, että pysys tasapaino. :)

No jokainen voi itse kokeilla ton kaikkien aikojen tärkeimmän lihaksen kehittymismahdollisuuksia ja rajoja. Mutta kyllä se on aika vaikea vääntää tai siis vääntää yli 100kgllä hauista jos oma paino on alle satkun. Itse painaessani about 115kg sain väännettyä kutosia suoralla tangolla niin etti tarvinnut heilua heinämiehen lailla. Niin 52 cm tumpulla pystyi ihan mukaviin sarjoihin. Olihan tuolla stadin saleilla montakin vahvakätistä hemmoa aikoinaan, kovimmat taisivat olla kädenvääntäjiä ja painijoita jotka olivat alkaneet treenaamaan "tosissaan" punteilla. Mutta jokainen voi itse kokeilla jos kiinnostaa mitä pystyy vääntämään, niin ja ei näitä juttuja kovin vakavasti noista "legendoista" kannata ottaa elli itse ole nähnyt kaverin treenaavan... :D

nano sanoi:
Eipä tuossa 100kilon hauiskäännössä mitään niin ihmeellistä ole. Reenaamalla kyseistä liikettä huolella tuo on jokaisen saavutettavissa.
Joo yhtä yleistä kun 200kg natu raw penkki :jahas: eli tuosta jokainen voi päätellä kuinka yleistä.

Itsekin pystyn aivan varmasti 100kg z-tangolla hauista tekeen ainakin 1toiston mutta suoralla ei kyllä yhtään tuu.

Tästä threadista voimme siis päätellä että Nano on Neutraalin kokoinen :rolleyes:... ja että sadan kilon kääntäjiä on harvakseltaan, eli kuten Raven asian pisti ne ovat sormilla laskettavissa...

Pecman sanoi:
Oisko laittaa :kuvia: tuosta Lyytikäisestä?
Nyt rupes nimittäin kiinnostamaan! :eek:

Vanhasta suurennetusta lehtikuvasta otettu kuva joidenkin bodykisojen aikaan.

Liitteet

• arska.webp
    arska.webp
    51,3 KB · Katsottu: 1 112
Sustanooli sanoi:
Vanhasta suurennetusta lehtikuvasta otettu kuva joidenkin bodykisojen aikaan.
Kiitos! :kippis1:
Iso miäs, oon tainnu jossain ennenkin tuon nähdä. :eek:

pituus 194 ja painoa offilla 140 kiloa oli muuten livenä 90 luvun alussa aika
karmeen kokonen jätkis väänteli "eräs" lyytikäisen treenikaveri myös aikoinaan
130-140 suoralla tangolla hauista, artollahan ura lopahti european herculecsessa
kun autonkaadossa liukastui ladan alle ja jalka mänt paskaksi..mutta kuitenki

ennen oli ennen...

Laffer sanoi:
Hillittömän kokoiset epäkkäät :hyper:

Kun Ed Connors kutsui Arskan Jenkkeihin treenaamaan,oli jotkut pro-ukot vähä ihmetelleet nuita epäkkäitä.Arska treenasi ja valmistautui siellä MM-kisoihin pro-jätkien kanssa ja kehittyi valtavasti.Kaikki oli näyttänyt hyvältä,kunnes kisojen alla selkälihas revähti pahasti ja kisat jäivät käymättä.Tosiaan vahvamies kisoissa sitten nurmikentällä järjestetyissä autonkaadoissa liukastuminen ja ooppeli tippui jalkojen päälle.Sen jälkeen lajiin on tullut varmistajat,jotka laittaa pönkät auton alle heti ,kun kilpailija saa sen verran autoa ilmaan.

ei muuten taida nykyään olla oikeen missään tuota autonkaatoa lajina
ainakaan suomessa en ole hoksannut...se on muutenkin aika loukkaantumis herkkä
laji autonkannon lisäksi, arto silti treenailee aina joskus kerran vuodessa edelleen
kun on oulussa käymässä.

meni kyllä off-topiksi...

petrooli sanoi:
ei muuten taida nykyään olla oikeen missään tuota autonkaatoa lajina
ainakaan suomessa en ole hoksannut...se on muutenkin aika loukkaantumis herkkä
laji autonkannon lisäksi, arto silti treenailee aina joskus kerran vuodessa edelleen
kun on oulussa käymässä.

meni kyllä off-topiksi...

Kyllä Arska viime talvena ihan hyvin treenaili mitä pystyi.Paino oli jotain 125kg ja hanskat otti melko äkkiä kokoa.Kesällä innostus vähän hiipui,mutta joskus treenaili kuitenkin.

taitaa olla vanhan 38 jätkillä kesällä joskus aika "neste" painotteinen harjotus :)

Sustanooli sanoi:
Tosiaan vahvamies kisoissa sitten nurmikentällä järjestetyissä autonkaadoissa liukastuminen ja ooppeli tippui jalkojen päälle. .

Muistaakseni jäähallissa, joko Tampereella tai Oulussa... mulla on kotona lehtileike kisasta..

oulun jäähallissa...

RautaKeisari sanoi:
Mitäs sanotte: väänsin 60 kg:lla kympin ja painoa itsellä n.80 kg. No, hiukan tuli lopussa heijattua... :evil:

Rupee hermottamaan hauista niin saat joskus tuon maagisen satasen otettua ykkösellä.

Back
Ylös Bottom