Hauiskääntö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vuori
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 HAUISKÄÄNTÖ – MASSAA, PAINEITA JA RAIVOKASTA PUMPPAA 💥

Meta description: Rautaa käsiin, kyynärpäät lukkoon ja veri kohisemaan: tässä liikkeessä mitataan olkavarren todellinen koko ja kivunsietokyky.

neutraali sanoi:
Itse otin yhdenkäden scottia eilen 37kgx6 käsipainoilla niin

Itse en kehtaa edes enää tehdä, kun naisetkin ottaa isommilla painoilla. Säännöllisesti hauista olen treenannut viimeksi 6-7 vuotta sitten. :D
Kyllä sitäkin pitäis, mutta laiska on laiska.

Sustanooli sanoi:
Joo,kyllä se kuule Neutraali 48 kiloselle 15vuotiaalle aloittelijalle on melko raskas paino siirrellä.
Joo en sitä epäilekkään mutta nauratti vaan tuo kun on pitänyt kuitenkin mennä kokeileen sitä painoa kun muut ovat lähteneet salilta :D

Raven älä kuseta jätkä kuitenki vääntelee jotain keveitä 10toiston sarjoja jollain 50kilosilla ;)

Goldsilla aikoinaan näin, kun eräs sankari teki hauikselle yhden käden vasarakääntöä 60 kilon käsipainolla. Kolme täysin epäpuhdasta toistoa, joissa kyynerpään kulma muuttui noin 10 astetta. Piti olla oikein remmillä hirtetty käsipaino käteen kiinni. :thumbs:

Eikös Aholan Jouko joutunut jossain junioreiden voimanostokisassa varmistajanroolissa pelastamaan yhden junnun epäonnistuneen kyykyn. Legendan mukaan tangossa oli reilut satakiloa, jonka Jokke väänsi ylös nätillä hauiskäännöllä. Nostaja ilmeisesti kaatui tai horjahti. Nostajan roolia hauiskäännön varmistajana ei tarina tarkkaan kerro Eräs versio nimittäin kertoo, että Jokke kiskaisi tangon nostajineen takaisin telineisiin. :D

Itse en kehtaa edes enää tehdä, kun naisetkin ottaa isommilla painoilla. Säännöllisesti hauista olen treenannut viimeksi 6-7 vuotta sitten.

Sarjan voi ottaa välillä treenin loppuun. Toinen sarja on sitten jo podausta. :D

Käsipainoilla tehdessä on yleensä kympit käytössä ja suoralla tangolla 40 kiloa tullee melko varmasti. :whip:

Vakavasti ottaen täytyisi ne saattaa muun kropan tasalle ennen kuin pukkaa vammaa päälle lihasten epätasapainon takia.

N.O.Kummonen sanoi:
Vakavasti ottaen täytyisi ne saattaa muun kropan tasalle ennen kuin pukkaa vammaa päälle lihasten epätasapainon takia.

Kyllä ne siinä ohella voimistuu ja kasvaa, kun selkää tekee. :)

Eipä tuossa 100kilon hauiskäännössä mitään niin ihmeellistä ole. Reenaamalla kyseistä liikettä huolella tuo on jokaisen saavutettavissa.

nano sanoi:
Eipä tuossa 100kilon hauiskäännössä mitään niin ihmeellistä ole. Reenaamalla kyseistä liikettä huolella tuo on jokaisen saavutettavissa.

Juu, varmaan selkä paskaksi tekniikalla.

Raven sanoi:
Juu, varmaan selkä paskaksi tekniikalla.

Ei toki. En tarkoita sellaista selkää-seinää-vasten tehtyä toistoa vaan "normaalia" seisten tehtyä _siistiä_ hauiskääntöä. Kerro minulle miksi pitäisi hajottaa selkä?

On se ihan kova vääntö alle satakiloiselle.

nano sanoi:
Ei toki. En tarkoita sellaista selkää-seinää-vasten tehtyä toistoa vaan "normaalia" seisten tehtyä _siistiä_ hauiskääntöä. Kerro minulle miksi pitäisi hajottaa selkä?

Olenko väittänyt, että se pitää hajoittaa? Harva tuollaista romua ottaa puhtaalla/siistillä tekniikalla. Salilla näkee jatkuvasti jätkiä/äijiä, jotka ovat moninkerroin taitettuna.
No 100kg ei todellakaan ole kaikkien saatavilla, vaikka kuinka treenaisi.. Sen tiedän, että itse en tule ikinä sellaista saamaan..
Ja jos saa sarjan 70-80kilolla, niin 20-30kg on todella paljon kyseisessä liikkeessä.
Jos kerran jokainen saa, niin miksi sitten todella harva todellisuudessa saa tuon romun? Olen käynyt salilla ekoista kerroista katsottuna melkein 20 vuotta.. Ja yhden käden sormilla (kaikki 5 tallella) pystyn laskemaan ne ihmiset, jotka tuon määrän on saanut. Hauiksen treenaaminen on varmaan yleisempää kuin penkkaaminen, joten kyllä nyt tuon rajan saavuttaneita pitäis olla pilvin pimein.

Se on jotenkin kumma homma näillä foorumeilla, kun jengi reenaa saleilla, joilla suurin havaittu hauiskääntö on suoraan verrannollinen nälkää näkevään huippumalliin. Sitten taivastellaan jotain 100kilon hauiskääntöä, tästä puuttuisi vielä se, että joku tulisi kertomaan "vittu, täähän on natuna mahotonta".

Raven sanoi:
Jos kerran jokainen saa, niin miksi sitten todella harva todellisuudessa saa tuon romun?.

Kyllä, samaa mieltä. Itse olen useasti ihmetellyt tätä, että mikä siinä on, että jengi vääntää salilla vuosi toisensa jälkeen samoilla romuilla. Se on helppoo tehdä joka tiistai se vakio 10toistoa 30kilolla.Vaihtelu&volyymi&kuorma, pätee myös tähänkin taiteenlajiin.

nano sanoi:
Kyllä, samaa mieltä. Itse olen useasti ihmetellyt tätä, että mikä siinä on, että jengi vääntää salilla vuosi toisensa jälkeen samoilla romuilla. Se on helppoo tehdä joka tiistai se vakio 10toistoa 30kilolla.Vaihtelu&volyymi&kuorma, pätee myös tähänkin taiteenlajiin.

En halua vittuilla, mutta jos joku semmonen sanoo sulle jotain treenaamisesta joka on treenannut kauemmin kuin minkä ikäinen ite oot niin kannattas pikkusen kuunnella ja ottaa opiks.....

mäki rupesin miettiin et kuka saa 100kg hauiskäännössä nii ei tuu kyl ketään mieleen.... (tarkotan jonka oon nähny)

Rauta Reiska sanoi:
En halua vittuilla, mutta jos joku semmonen sanoo sulle jotain treenaamisesta joka on treenannut kauemmin kuin minkä ikäinen ite oot niin kannattas pikkusen kuunnella ja ottaa opiks.....

Sano ettet ole tosissasi?. Viimeksi kun tarkistin niin tämä oli keskusteluforum.

Tarkotin lähinnä sitä että kyllä esim. Raven on nähny ja kuullu huomattavasti enemmän kuin sinä... Ja eiköhän tämä edelleen ole keskustelufoorumi.... kuten sanoin EN halua vittuilla, mut et näköjään tajunnu ton viestin pointtia....

Se on jotenkin kumma homma näillä foorumeilla, kun jengi reenaa saleilla, joilla suurin havaittu hauiskääntö on suoraan verrannollinen nälkää näkevään huippumalliin.

Ai kuten saleilla, joilla kyykkyenkka on 480 kg, penkkienkka 335 ja vetolistalla lukee tasan 400 kiloa. Siis saleilla, joillaa 34 on kyykännyt yli 300 kiloa, 84 penkannut yli 200 ja 34 vetänyt maasta yli 300 kiloa. Väittäisin, että keskimääräisesti hiukan normitreenaajaa vahvempia ukkoja tuolla salilla treenaa. Tuollaisella salilla en ole törmännyt yhteenkään sadan kilon hauiskääntöön joten melkoinen on se sali jolla käyt. Tiedetään, että voimamiehet ja kehonrakentajat ovat vähän voimanostajia kiinnostuneempia tuosta hauiksen treenaamisesta, mutta luulisi, että salillani olisin törmännyt edes yhteen tuollaiseen, jos se kerran on niin helppoa.

N.O.Kummonen sanoi:
Ai kuten saleilla, joilla kyykkyenkka on 480 kg, penkkienkka 335 ja vetolistalla lukee tasan 400 kiloa. Siis saleilla, joillaa 34 on kyykännyt yli 300 kiloa, 84 penkannut yli 200 ja 34 vetänyt maasta yli 300 kiloa. Väittäisin, että keskimääräisesti hiukan normitreenaajaa vahvempia ukkoja tuolla salilla treenaa. Tuollaisella salilla en ole törmännyt yhteenkään sadan kilon hauiskääntöön joten melkoinen on se sali jolla käyt. Tiedetään, että voimamiehet ja kehonrakentajat ovat vähän voimanostajia kiinnostuneempia tuosta hauiksen treenaamisesta, mutta luulisi, että salillani olisin törmännyt edes yhteen tuollaiseen, jos se kerran on niin helppoa.

Westside barbell Gym jenkeissä? Tätäkö tarkoitat?

En ole puhunut yhtään mitään siitä millaisia hauiskääntöjä minun salillani tapahtuu. Totesin vain, että 100kilon hauiskääntö suoralla tangolla harjoittelulla ja panostuksella ei ole mitenkään ylivoimainen tehtävä. Edelleen olen tätä mieltä. Nothing further.

Jos en aivan väärin muista, niin se Jouko aholan varmistama rauta oli n.150kg otti ilmasta kopin väänti pari toistoa ja takaisin telineeseen:D

Muutamia vuosia sitten luin bodaus tms. lehdestä, että joku toimittaja oli kuullut Aholan hurjista hauistreeneistä ja päätti lähteä paikan päälle tekemään juttua, nähdäkseen oliko huhuissa perää.
Toimittaja oli kuullut että Jouko olisi tehnyt 6X130kg mutta huomasi huhun vääräksi, koska Jouko teki haastattelun aikana 6x150kg ja toimittajan sanojen mukaan suht puhtaalla tekniikalla. Eli ei mitään hirveitä heijareita/alaselkä vääntöjä :thumbs:

Westside barbell Gym jenkeissä? Tätäkö tarkoitat?

Kun pääsiskin sinne tai olisi edes varaa yrittää. Tarkoitin ihan vaan Metal Gymiä Suomen Helsingissä.

Back
Ylös Bottom